Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 11:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błąd P0301
PostNapisane: Pt, 18 wrz 2015, 14:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Dopadł mnie błąd P0301 czyli gubi zapłon na 1 cylindrze. Nie mogę zlokalizować z czego to wynika. Dotychczas:
- wymienione świece
- pozamieniane cewki (cały czas wywala P0301)
- sprawdzone zawory - w normie
Nieważne czy jadę na benzynie czy gazie ten błąd się pojawia i auto lekko drży na wolnych obrotach. Ostatnio problem się nasilił i check zapala się chwilę po skasowaniu. Wcześniej było różnie czasami zapalił się od razu a czasami po kilkuset kilometrach. Nie zauważyłem innych objawów jak spadek mocy czy wchodzenie w stan awaryjny. Instalacja gazowa sprawdzona kilka razy bo wiązałem ten błąd z tym, ale jednak gaziarz udowodnił, że dzieje się tak na benzynie. Zasugerował, żeby sprawdzić podłączenie masy do cewki nr 1. Generalnie te "masy" które są widoczne z góry jak się maskę otworzy to rozkręciłem, przeczyściłem papierem i psiknąłem WD40. Niestety nie pomogło.

Czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w temacie, ewentualnie sugestie co to może być, co sprawdzić, aby wyeliminować ten problem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 wrz 2015, 07:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Marrud napisał(a):
Czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w temacie, ewentualnie sugestie co to może być, co sprawdzić, aby wyeliminować ten problem?
Owszem,wywalaj głowicę z silnika i dowiesz się prawdy.Na Tym cylindrze jest widocznie słaba kompresja,jeździłeś na LPG,to może zawór któryś podpaliło i wystarczy.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 wrz 2015, 16:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Podobny problem miał kumpel jak założyliśmy LPG ale to było przez za uboga mieszankę podczas strojenia.

u ciebie tez tak może być że komp ma adaptacje z lpg
więc,
skasuj błędy, odłącz AKU na 30min jeździj na pb z 100KM ustaw porządnie LPG w lpg ,wymagany poprawny montaż na b.dobrych podzespołów jak i strojenie. w innym wypadku odbije ci się to po jakimś czasie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 wrz 2015, 16:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Nie ma potrzeby odpinać aku na 30min. Można odkręcić obie klemy i złączyć je na chwile ze sobą i ponownie podłączyć.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 wrz 2015, 18:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
tadziol napisał(a):
Owszem,wywalaj głowicę z silnika i dowiesz się prawdy.Na Tym cylindrze jest widocznie słaba kompresja,jeździłeś na LPG,to może zawór któryś podpaliło i wystarczy.


To by miała być ostateczność, a czy podczas sprawdzania luzu zaworowego nie wyszłoby, że zawór jest upalony?

flywin instalacja jest ok. zarówno montaż jak i podzespoły. Ostatnio była sprawdzana chyba ze 3 - 4 razy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 wrz 2015, 20:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
pokaż foty instalacji to powiem ci co jest to warte.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 wrz 2015, 22:30 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Oceniaj - mój zestaw to
- LPGTech 324 OBD
- KME GOLD
- wtryski Dragon
- Faro i Parker
i zdjecia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
aczkolwiek wolałbym jakie s wskazówki co do błedu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 wrz 2015, 08:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
nie jest źle ale ja bym założył na krótszych wężykach i na montażu pojedynczym, Wtryski Alex Napoleon.
podłącz się pod instalację pokaz plik ustawień i plik oscyloskopu to powiem ci co i jak.


Chyba że chcesz przyjechać do Lublina to ci mogę sprawdzić. co i jak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 wrz 2015, 12:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Na razie instalacje zostawiam w spokoju - muszę rozwiązać problem z błędem który pojawia się na benzynie. Planuję gdzieś podjechać na sprawdzenie kompresji i po tym się okaże, czy to głowica, czy jakaś pierdoła na co szczerzę liczę. Spalanie gazu miałem jakieś 20% wyższe niż benzyny więc byłem spokojny o głowicę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2015, 15:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
to nie ma znaczenia ze wiecej spala to nie 2 Gen.
w Sekwencji możęsz miec bogato w niskim zakresie a w Wysokim za ubogo a spalanie bedzie w normie.
dlatego mówie trzeba podłączyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 wrz 2015, 08:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jedziecie poboczem tematu....

Sprawdź kompresję, napisz co wyszło i dopiero wlaczcie do tego LPG.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 wrz 2015, 13:53 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Millerek napisał(a):
Jedziecie poboczem tematu....
standartowo i klasycznie.....
Marrud napisał(a):
Nieważne czy jadę na benzynie czy gazie
Marrud napisał(a):
gaziarz udowodnił, że dzieje się tak na benzynie.
więc zamiast ciągnąc polemikę o LPG,mieszankach i innych cudach wystarczy w pierwszej kolejności sprawdzić luz zaworowy,a jak nie to głowica na bok.pomiar kompresji jest bezcelowy.co innego wynik sprężania,a co innego ciśnienie gazów spalinowych.no chyba,że pomiar wskaże 8 bar lub mniej :sad:

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2015, 18:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Powracam z tematem - auto trafiło do elektryka na kilkugodzinna diagnozę i okazało się, że z jego punktu widzenia wszystko działa idealnie. Została też sprawdzona kompresja i tu okazało się, że na wolnych obrotach 1 cylinder praktycznie nie pracuje. Kompresja wracała do normy powyżej 1800-2000 obr/min. Ze względu na to, że auto nie brało oleju to najbardziej prawdopodobną przyczyną usterki są problemy z zaworami. Auto trafiło to forumowego speca, który na początek potwierdził, że zawór stoi a po zdjęciu głowicy okazało się, że jest wypalony. Resztę już może sam dopisze jak będzie chciał :wink:

Wszystko wskazuje na to, że sprawdzenie zaworów o którym pisałem wcześniej odbyło się prawdopodobnie mało rzetelnie.

Auto do odbioru w sobotę i musze przyznać, że jakoś mi go brakuje a oddałem do warsztatu na początku zeszłego tygodnia :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2015, 21:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 81
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witaj Marrud,
dzieki za dzielenie sie doswiadczeniem, te zawory faktycznie trzeba obserwowac
Ja dostalem od warsztatu gwarancje 5 lat na te zawory i mam jezdzic co 20000 na dokladne sprawdzenie...

Ten warsztat wyglada ok , ale cos mi intuicja podpowiada , by pojechac sprawdzic jeszcze gdzie indziej.
Na LPG forum doradzili speca na strojenie w Krakowie
http://gcstuning.pl/

Napewno do niego pojade na strojenie i sprawdzenie...

Kto tobie pomagal , kto ten tajemniczy ratujacy
David


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2015, 21:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Nikt tajemniczy- moja mazda trafiła w ręce Tadziola - czasami warto nawet całą Polskę przelecieć do odpowiedniego fachowca :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2015, 21:52 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 81
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Marrud napisał(a):
czasami warto nawet całą Polskę przelecieć


Oj bardzo sie zgadzam...
Dzieki za info

David


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lut 2016, 18:33 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.02.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam moja mazda 6 2.0 benzyna z gazem. Zauwazyłem szarpanie od 3000 tys. obrotów jak się rozgrzeje. Wymienione świece (platyna),przewody,cewka na podmnianę i jest to samo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 kwi 2017, 15:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Podpinam sie pod temat. Mazda GH 2.5 PB, LPG. Bład P0301 wyłacznie na LPG i to nie zawsze9 Bywa ze 100km jest spoko a potem znów bład) , na benzynce super . Wymienione świece na Irydowe, pozamieniane cewki , sprawdzenie wtryskiwaczy oraz ich zamiana z 1 na 4. Nadal wyskakuje P0301 i szarpie silnikiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2017, 14:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
lpg źle ustawione a nawet źle zamontowane zapodaj fotki instalacji to ci powiem co to warte,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sty 2018, 22:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.01.2018
Posty: 1
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: pomorski
zorro1970 napisał(a) napisał(a):
Podpinam sie pod temat. Mazda GH 2.5 PB, LPG. Bład P0301 wyłacznie na LPG i to nie zawsze9 Bywa ze 100km jest spoko a potem znów bład) , na benzynce super . Wymienione świece na Irydowe, pozamieniane cewki , sprawdzenie wtryskiwaczy oraz ich zamiana z 1 na 4. Nadal wyskakuje P0301 i szarpie silnikiem


Zorro1970 jak żyjesz jeszcze na tym forum napisz czy udało Ci się znaleźć przyczynę. Mam takie same objawy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sty 2018, 22:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja miałem tak, że na benzynie było wszystko ok, ale gdy przełączył się na LPG to w zakresie 1000-2000 RPM strasznie szarpał. Problemem okazały się źle dobrane świece. Wymieniając je nie sprawdziłem jaki powinien być ich symbol. Powinien być ILTR5A-13G lub ILTR6A-13G, a sprzedawca autentycznie zajrzał do katalogu i sprzedał mi PTR5A-13G. Na początku było spoko i problem pojawił się po przejechaniu 20.000 km. Jeździłem sprawdzać kompresję oraz luzy zaworowe ale wszystkie wartości mieściły się w normach. Gdy zakręciłem stare świece które miały około 103.000 km przebiegu problem od razu zniknął. Szkoda, że nie miałem już paragonu bo oddałbym je, natomiast tak czy inaczej byłem w tym sklepie powiedzieć sprzedawcy to i owo.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.