Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 20:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 7 cze 2015, 22:49 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam,mam pytanie odnosnie spalania oleju w silniku 2.0 disi,mam ten samochod od miesiaca i ciagle sie go ucze,a za jakis czas zamierzam wybrac sie z UK do PL,jest to jakies 1600 kilometrow a wiec sporo i pytanie czy te silniki wogole pala olej i czy na trasie mam sprawdzac czy nie,oczywiscie jak dojade do PL to sprawdze ale czy moze byc sytuacja ze podczas drogi mi spali za duzo?,samochod jest z servisu mazdy a wiec olej ma napewno Dexelia,mam 1 litr oleju millers xf longlife 5w30 ktory jest w tabeli pokazywany jako zamiennik,uzywalem tego oleju i innych rzeczy tej firmy i jestem zadowolony,czy moge go uzyc np na dolewki?,dzieki i pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2015, 20:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Ja mam przejechane ok 40 tyś km i nie widzę aby mi coś ubywało pomiędzy wymianami.
Zalewany mam na wymianach olej Dexelia.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 sty 2016, 21:48 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Zamiast zakładać nowy, odnowię.

Moje auto (2.0 DISI) po trasie 1200km nie spaliło oleju. Po 30 dniach śmigania spokojnei po mieście i 6kRPM na obrzeżach miasta, ze pół litra znikło.
Ktoś słyszał o podobnym, ktoś tak ma?

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 05:39 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Mam podobne trasy z domu do pracy i spowrotem, nie zauwazylem jakis ubytkow. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 09:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
od września posiadam auto z tym silnikiem i dolewam jedynie płyn do spryskiwaczy i Pb najechałem dopiero około 3 tyś w wiekszosci pokonujac trasy 100-250 km

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 15:39 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Te silniki potrafią niestety palić olej. Nawet do 0,8 l/1000 km jak mówi instrukcja. Tyle w teorii. W praktyce te wartości spalania oznaczają nadchodzący remont silnika. Polecam nie wierzyć mechanikom ASO, którzy z uporem maniaka twierdzą, że ten model tak ma. Mnie to zaufanie do ASO kosztowało zatarcie silnika i jego wymianę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 15:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Kolego ale mowisz o DISI, w profilu masz przedlifta stad moje pytanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 15:48 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Owszem mam wersję przed liftem, ale z tego co się orientuję to podobne problemy dotyczą także wersji późniejszych. Mnie już nic nie zdziwi, w ASO widziałem roczną GJ, która miała wymianę silnika po jego zatarciu. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 19:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
podobno silniki benzynowe z czarna obudowa maja wieksza wytrzymałość niż srebrne czy siwe ...

tak mówili handlarza od części do mazdy ze silniki disi z czarna wogule sie nie psuja bo ich nie sprowadzają

ja za krótko użytkuje więc sie nie wypowiadam ale teraz lece w trase 1200 w 1 str na ferie to po powrocie zaraportuje czy faktycznie oleju wciąga coś ...

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 19:36 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
insiderx napisał(a):
Te silniki potrafią niestety palić olej. Nawet do 0,8 l/1000 km jak mówi instrukcja.
Kolego nie tedy droga, ta informacja z instrukcji to dupochoron dla mazdy, aby nie naprawiać każdego auta które bierze olej. Obecnie praktycznie w każdej instrukcji w Europie znajdziesz za auto ma prawo zużywać ok. 1 litr oleju na 1000 km aby napraw gwarancyjne tylko w skrajnych przypadkach przeprowadzać.
antol007 napisał(a):
podobno silniki benzynowe z czarna obudowa maja większą wytrzymałość niż srebrne czy siwe ...
To jakiś żarcik czy na serio piszesz? I jaki element nazywasz obudową?

pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 19:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
schildkroete szukałem u handlarzy czesci mocowani od rolety której nie można dostać w ASO
i w kilku punktach właśnie mówili o owym kolorze elementu pod plastikową pokrywą w silnikach benzynowych

jak czarna mniej problemu bo nie ma zamówień na te silniki a srebrne to sie zdarzaja a nie psuja non stop

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 19:44 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ok, pewnie chodzi o dekiel pokrywki zaworow, spojrze pod maske w sobote jak z olejem wyglada to rzuce okiem na ten kolor. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 19:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
ogladałem 7 mazda i 1 kupiłem te z silnikiem disi chyba maja wszystkie czarne albo j takie trafiałem

a szare były w tych wersjach które nadają sie idealnie pod instalacje lpg

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 19:47 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
W sumie to zadne disi nie nadaje sie pod lpg :-P Piszesz o silniku z posrednim i bezposrednim wtryskiem, czy tylko o tym drugim? pozdr


Ostatnio edytowano Cz, 28 sty 2016, 20:31 przez schildkroete, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 20:19 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Przepraszam, to nie temat o LPG.
Mi też gość z ASO nawijał, żebym sie za bardzo nie martwił, ponieważ te mazdy tak lubią, jak się agresywnie jeździ. Był miły ale nie wiem czy mówił szczerze czy wkręcał.

Póki co wnioskuje dwie rzeczy.
- INNYM na trasie nie spala oleju, mi też nie.
- nie wierzyć bezpamiętnie gościom w ASO

Pytanie
Mi przy najwyższych obrotach (gazowanie do około 6kRPM) po przejechaniu 200-300km (obrzeża miasta) spaliło 0.5 litra. Czy komuś jeszcze tak sie dzieje przy tak ciężkiej nodze?

schildkroete napisał(a):
Mam podobne trasy z domu do pracy i spowrotem, nie zauwazylem jakis ubytkow. pozdr

antol007 napisał(a):
od września posiadam auto z tym silnikiem i dolewam jedynie płyn do spryskiwaczy i Pb najechałem dopiero około 3 tyś w wiekszosci pokonujac trasy 100-250 km

a powiedzcie proszę, czy wgniatacie często pedał gazu? :)

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2016, 20:38 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Pytanie czy przy kazdej zmianie krecisz silnik czy rzadziej. Jak musze tym zolwiem wyprzedzic to wiadomo ciagne obroty ile sie da bo inaczej ten zolw nie przyspiesza. Omowmy sie ze na drodze do pracy 15km zawsze robie to minimum raz, srednia sie bedzie zgadzac.
elliero napisał(a):
Po 30 dniach śmigania spokojnei po mieście i 6kRPM na obrzeżach miasta, ze pół litra znikło.
Jaki to jest dystans?

pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 13:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
elliero jak Janosik mówi że można to Kita cały czas

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2016, 19:34 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
schildkroete napisał(a):
Jaki to jest dystans?

800km

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2016, 21:06 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Pol litra na 800km to ponad 0,6 na tysiac, niemalo. Dalej masz takie zuzycie? pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 12:03 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Przejechałem kolejne 800km z tym że spokojniej, bez większego szarrzowania i znowu wciagło olej. Tak ze 200ml.
Chyba spróbuję płukankę silnika + nowy olej i zobaczymy co dalej.

http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Engine-Flush/7

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 13:48 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Nic u mnie nie ubywa. Zrobiłem 100 tyś i od wymiany do wymiany jest identycznie. Silnik 2.0 147KM, grudzień 2008 rok data produkcji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 14:50 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Przedlift to nie disi.
elliero napisał(a):
Przejechałem kolejne 800km z tym że spokojniej, bez większego szarrzowania i znowu wciagło olej. Tak ze 200ml.
Chyba spróbuję płukankę silnika + nowy olej i zobaczymy co dalej.

http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Engine-Flush/7
A jakiego oleju uzywasz? pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 15:14 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
To nie zmienia faktu żółwiu, że konstrukcja silnika jakoś ogromnie się nie różni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 21:19 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dol nie, gora troche tak, pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lut 2016, 11:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.02.2014
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
Mam ten silnik. Bierze olej ale od wymiany do wymiany - 10.000 km to będzie około 400ml. Przebieg dziś 170 tyś. Uważam, że to całkowicie normalne. Gorzej gdyby oleju przybywało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 22:00 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
franz a jeździsz często agresywnie, typu dwójka bieg i 80km/h?

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 11:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
olej od zakupu auta wrzesien 2015 na tym samym poziomie

w zime zrobiłem pare dłuższym tras po 3 tyś min i jak silnik był zimny olej sprawdzany = stan na tym samym poziomie

była jazda autostradowa i deptanie czas na wymiane oleju i filtrów po zimie zawsze z kapciami wymieniam

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 gru 2016, 13:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.12.2016
Posty: 3
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: S
Witam,

Podepnę się do tematu. Czy silniki 2.0 DISI biorą olej (jeśli tak to ile na 1000km?) czy nie? Myślę o zakupie mazdy 6 poliftowego z tym silnikiem ( do 70 000km przebiegu), ale nie chciałbym wozić ze sobą oleju w bagażniku i sprawdzać co chwilę jego poziom w silniku. Obecnie w moim aucie jestem zmuszony dolewać ok. 0.4l/1000km oleju i przyznam, że jest to uciążliwe. A nie chciałbym martwić się o olej w kolejnym samochodzie.
Z góry dzięki za Info.
PS. Oczywiście wiem, że wszystko zależy od tego jaka była częstotliwość wymiany oleju wcześniej, jaki typ/ marka oleju itp. ale chciałbym uzyskać ogólną odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 gru 2016, 11:08 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Swoją Mazdą przejechałem trochę ponad 8km, w tym miasto oraz długą trasę, oleju nie wzięła nic. Aktualny przebieg to niecałe 100 tys km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 gru 2016, 13:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Yuppy napisał(a):
Swoją Mazdą przejechałem trochę ponad 8km, w tym miasto oraz długą trasę, oleju nie wzięła nic. Aktualny przebieg to niecałe 100 tys km.


dziwne jakby slink po przejechaniu brał Olej :P

a tak na poważnie 8kkm tzn, że jednostka jest bardzo dobrej kondycji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.