Teraz jest So, 27 kwi 2024, 00:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 30 maja 2015, 23:43 
Świeżak
Offline
Od: 31.03.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
Witam
Mam nadzieje ze w odpowiednim miejscu opisuje swój problem.
Mazda 6 2009r 1.8 benzyna 120km. Po odpaleniu silnika obroty sa wyższe 1500-1800, pozniej wskakuje na 2000 jakis czas sie utrzymuja i spadaja do właściwej wartosci. Nawet jak silnik jest cieply tez zdaza sie ze silnik wskakjue 2000 obrotów . Po dłuższej jeździe wylacze silnik odpale ponownie wskakuje mi na 2000 i jakis czas wyje. Zauważyłem jedna rzecz a mianowicie . Jak stoje na skrzyzowaniu jak obroty spadna auto zaczyna delikatnie drgac, czuje to na hamulcu na desce. Czy to jest jormalne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 maja 2015, 09:18 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
piotr79, na początek czekają Cię dwa zabiegi które musisz poczynić, o których była mowa na tym forum wiele razy :wink:

---> 1
---> 2

Poza tym, przyjrzyj się dobrze obudowie filtra powietrza czy przypadkiem nie masz wyłamanych zaczepów pokrywy.
Obrazek

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lip 2015, 22:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
piotr79 napisał(a):
Witam
Mam nadzieje ze w odpowiednim miejscu opisuje swój problem.
Mazda 6 2009r 1.8 benzyna 120km. Po odpaleniu silnika obroty sa wyższe 1500-1800, pozniej wskakuje na 2000 jakis czas sie utrzymuja i spadaja do właściwej wartosci.....


No właśnie...
Ja mam identyczny model mazdy i identyczny problem. Po przejrzeniu kilku forów zrobiłem tak jak wskazujecie przepustnica i przepływka.
Co się okazało - przepustnica czyściutka jak łza ale na wszelki wypadek i tak przeczyściłem
Podobnie z przepływką ale również przeczyściłem tak na wszelki wypadek.
Odłączyłem akumulator.... odczekałem radio nie było zakodowane wiec bez problemu.

Tak naprawdę nic a nic się nie zmieniło. Wciąż po odpaleniu obroty 1800, po dodaniu gazu wzrastaja do 2000-2200 po chwili spadają na 1100 a potem jeszcze niżej
Czy ktoś ma jeszcze inne rady bo serwis rozkłada ręce...?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 sie 2015, 09:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.08.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam
U mnie tak samo, przy zimnym silniku obroty wskakują na 1800 po czym opadają do 700. Kolega kupił mazdę 3 (III gen) 2,0 Pb przebieg zaledwie 15 000. U niego jest tak samo. Serwis w Danii ( pojazdy użytkowane w DK) powiedział że jest to automatyczne ssanie, podgrzanie silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 sie 2015, 06:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
U mnie problem taki sam.
Wszystkie porady w tym temacie tez zastosowałem i nadal po odpaleniu obroty są wysokie. Opadają po ok 2 minutach. Nie ma też znaczenia czy temp. zew. jest wysoka czy niska.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 maja 2017, 21:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam,

Jestem posiadaczem mazdy 6 ii benzyna 2.0. Problem (może i nie) polega na tym, że przy odpalaniu zimnego silnika obroty skaczą około 2000, następnie po 1-2-3min spadają do normalnego poziomu. Następnie nie ma już żadnych "problemów" z obrotami. Co może być przyczyną wysokich obrotów na zimnym silniku? Czy one tak mają?

Pozdrawiam,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 22:52 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
To normalne

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 maja 2017, 11:12 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Możesz spróbować wyczyścić przepustnicę i przepływomierz (wielokrotnie opisywane na forum). Obroty zaraz po odpaleniu powinny być ok 1500-1700 a 2000 to już trochę dużo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 maja 2017, 14:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Super dziękuje za informacje

-- Dodano: So, 6 maja 2017, 14:19 --

Wyczyszczona przepustnica i obroty spadły do około 1500 do 1600 jeszcze raz dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 maja 2017, 21:31 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Fajnie i tak ma być :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lip 2018, 20:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.06.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jeżeli ktoś z Was ma znany problem ściągania samochodu (oporu na kierownicy i ciągnięcia w którąś stronę, czyli uszkodzony moduł w przekładni kierowniczej), duże prawdopodobieństwo niemalże 100% że po usunięciu tego problemu poprzez wymianę modułu lub całej przekładni problem wysokich obrotów zniknie, po odpaleniu komputer dostaje sygnał że koła są skręcone a w rzeczywistości nie są i próbuje je wyprostować, a że wspomaganie jest elektryczne, to podnosi obroty silnika żeby była wystarczająca siła zapewniona. Sam próbowałem rozwiązać problem wysokich obrotów po odpaleniu i wszystkie próby na nic, problem rozwiązał się sam właśnie przy okazji wymiany wadliwego układu w przekładni kierowniczej. Polecam ASO w Katowicach, bo inne udają że nie wiedzą o co chodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lip 2018, 21:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Faktycznie była taka informacja na forum...

Fajnie że to napisałeś, będzie dla potomnych, brawo ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sty 2020, 21:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.12.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Robs85 napisał(a):
Jeżeli ktoś z Was ma znany problem ściągania samochodu (oporu na kierownicy i ciągnięcia w którąś stronę, czyli uszkodzony moduł w przekładni kierowniczej), duże prawdopodobieństwo niemalże 100% że po usunięciu tego problemu poprzez wymianę modułu lub całej przekładni problem wysokich obrotów zniknie, po odpaleniu komputer dostaje sygnał że koła są skręcone a w rzeczywistości nie są i próbuje je wyprostować, a że wspomaganie jest elektryczne, to podnosi obroty silnika żeby była wystarczająca siła zapewniona. Sam próbowałem rozwiązać problem wysokich obrotów po odpaleniu i wszystkie próby na nic, problem rozwiązał się sam właśnie przy okazji wymiany wadliwego układu w przekładni kierowniczej. Polecam ASO w Katowicach, bo inne udają że nie wiedzą o co chodzi.

Witaj,
prawdopodobnie mam podobny problem, wysokie obroty przy odpalaniu podchodzące pod 2 tyś. i za chwile spadają poniżej 1000, kierownica lekko(2 może 3 stopnie na oko) przekręcona w prawo, powiedz mi czy orientujesz się czy uszkodzony mod€l wychodzi na komputerze? bo byłem juz w jednym serwisie i nic nie wyszło, czy od razu mam z przekładnią sprawdzać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2020, 00:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Na komputerze nic nie wyjdzie chyba że Ci wyskoczy kontrolka wspomagania ale z Twojego opisu wychodzi że nic takiego się nie dzieje.

Poczyjesz na pewno zwiększony opór podczas skręcania w którąś stronę. Zazwyczaj w lewo kierownica chodzi ciężej i przez to samochód ściąga na prawo.

Większość GH ma ten problem, prędzej czy później.

Dziwne dla mnie jest to że ten problem pojawiał się już przed liftem i nic z tym nie zrobiono po lifcie.

Tak jakby udawałi że problemu nie ma...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.