Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 15:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 27 paź 2016, 13:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
A co? Zaś komplet rozrządu sprzedałeś ?? <hahaha>

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 06:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Region: zagranica
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem mazdy.
Mazda mzr 2.0 ts2 2008r benzyna/LPG
Mieszkam w UK i wybieram się do Polski.
Przy okazji wyjazdu zamierzam oddać auto do warsztatu na wymianę sprzęgła i zastanawiam się nad wymianą pompy wody przy okazji.
Producent zaleca wymieniać pompę po 180 000 kilometrów.
Ja mam zrobione 130 000 mil czyli lekko ponad ten limit.

Może to naiwne pytanie, ale czy pompa wody znajduje się na pasku klinowym czy na łańcuszku?
Wydaje mi się, że na pasku, ale nie jestem pewny.
Czy wymieniacie pompę w silnikach z łańcuszkiem?
(gdzie znajduje się pompa? )

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 gru 2017, 22:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Widze ze kolega wyżej nie uzyskał odpowiedzi a wiec z ciekawości ponawiam pytanie :
Czy w GH 2008, PB trzeba wymieniać łancuch rozrządu i pompe wody po jakims czasie ? czy tez dopiero jak zaczyna dawać jakieś objawy ?
z góry dzięki za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 gru 2017, 00:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Pytałem kiedyś Tadziola o łańcuch w benzynach jak to wygląda czy trzeba to serwisować/wymieniać.
Wytłumaczył mi wtedy, że ten łańcuch konstrukcyjnie jest całkowicie inny niż ten z diesla i nie ma prawa się rozciągnąć. Dlatego się go nie wymienia, nawet zapobiegawczo.

Jak wygląda sprawa z pompą wody nie wiem.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2017, 09:21 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
A jaki masz u siebie przebieg? pompy narazie nie ruszałeś ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 gru 2017, 14:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
200 aktualnie i nic się nie dzieje.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2017, 18:45 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
i nie myslisz zeby "profilaktycznie" wymienić ? pytam bo ja mam podobnie - 180k z groszem, tez nic sie nie dzieje ale podejrzewam ze pompa wody raczej nie jest wieczna :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2017, 21:42 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Jeśli ktoś sobie porówna budowę łańcucha z L8,LF,L3 w porównaniu do łańcucha z L3VDT (MPS) lub R2AA i potrafi logicznie myśleć,to zrozumie dlaczego jedne sie wymienia a drugie maja dożywocie.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 gru 2017, 22:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
tadziol dziękuję za to potwierdzenie :)
Mógłbyś jeszcze rozjaśnić sytuację z pompą wody? Kolega arkus swoim pytaniem o "profilaktyczną" wymianę trochę dał mi do myślenia...
Jakie są objawy zużytej/zepsutej pompy wody? Kiedy wymieniać? A może regeneracja?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 10:19 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Jest od kilku miesięcy użytkownikiem Mazdy gh diesel 2.2 180 km. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z pompa wody, ponieważ w 2.0 wymienialo się z rozrządem, w 2. 2 jest łańcuch a pompa wody jest na układzie alternatora. Czy przewiduje się jakis określony przebieg po którym należy wymienić pompę wody, np razem z paskiem klinowym(przy jakim przebiegu należy zmienić pasek klinowy??) czy należy tylko sprawdzać i wymienić w przypadku wycieku itp czego wolałbym unikac:)
Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi:)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 19:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Zajrzałem do instrukcji serwisowej dla silników benzynowych i nie jest przewidziany nawet sposób kontroli/sprawdzenia pompy wody, jest tylko opisane jak wymienić. Pytanie kiedy wymienić...
Dla termostatu, na przykład, jest instrukcja jak sprawdzić i jak wymienić.
coolingsystem.JPG
waterpump.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 19:57 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
dejwid jak nie zapomne to przedzwonie jutro do ASO - moze powiedzą czy jest przewidziana zapobiegawczo wymiana pompy. Nie daje mi to spokoju, żeby była dożywotnia :) z jednej strony nie chce czekać aż zacznie lać itd a z drugiej po co wymieniać jak sie okaze ze mozna na niej np 300tyś latać :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 21:00 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
wątpię żeby dało się na niej przelatac 300 tys km, ważny element w osprzęcie silnika i dobrze byłoby wiedzieć kiedy go wymienić. Wolałbym raz wymienić i mieć spokój niż jeździć po mechanikach na diagnozy.

Odbiegając od tematu.. Smieszne ale przedwczoraj wiozlem 3 osoby na lotnisko i wśród nich był mechanik z 15 letnim doświadczeniem który nigdy nie grzebal w silniku Mazdy :) konkluzje same się nasuwają


Ostatnio edytowano Śr, 20 gru 2017, 21:00 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sty 2018, 12:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubuski
Witam, zbieram się do wymiany rozrządu, mój wybór padł ma pasek Gates, napinacz i rolki oryginalne NTN , pompa wody wraz z uszczelki GMB.(cena za zestaw 550zł) I tu jest moje pytanie czy to aby dobrego wyboru dokonałam? Może jakieś inne propozycje, co do producentów? :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sty 2018, 12:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Odezwij się do Rikiego (mazparts.pl) i zamów komplet od niego. Dostaniesz pewne, dobre części.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 07:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.01.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: małopolski
Orientujecie się na jakie koszta należy przygotować się przy wymianie kompletnego rozrządu w Mazda 6 GH 2008 w silniku 2.5 benzyna? Pytam, bo jestem na kupnie i znalazłem ogłoszenie, gdzie gość napisał, że już "trochę słychać rozrząd", więc chcę zorientować się w czym rzecz, żeby nie wpakować się na minę.
I jeszcze jedno - przy jakim średnio przebiegu przeważnie zaleca się wymianę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 08:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1178
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
W tym silniku jest łańcuch a nie pasek. Jak gość mówi, że rozrząd słychać to ile ten samochód ma przejechane? Pół miliona km?

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 08:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Z tego co się orientuję, to benzyniaki w M6 mają wszystkie rozrząd na łańcuchu i teoretycznie producent nie przewiduje okresowej wymiany, więc jeżeli coś się z tym dzieje to albo nawalone ma km albo ktoś nie dbał o silnik. Możliwe że jeździł z małą ilością oleju albo nie odpowiednim do zaleceń. Osobiście chyba bym sobie odpuścił ten egzemplarz, ale niech lepiej wypowiedzą się koledzy posiadający taką jednostkę.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 10:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Lord, jeżeli już chciałbyś się pakować w taką robotę to polecam zrobić to na oryginalnych częściach które znajdziesz u naszego forumowego partnera Rikiego z mazparts.pl. Napisz do niego, poda Ci cenę takiego kompletnego rozrządu. Do tego musisz doliczyć koszt nowego oleju no i robociznę u mechanika.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 maja 2018, 20:41 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja mailowalem z kims z salonu mazdy w poznaniu i po weryfikacji vinu wyszlo ze producent nie przewiduje wymiany lancucha rozrzadu. Swoja droga szukalem lancucha na alledrogo i innych sklepach do benzyniaka 2.5 i nie znalazlem. Produkuja zamienniki czy tylko OEM?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 11:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.07.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Witam
Pierwszy mój post ;)
Co sądzicie o takim zestawie?

https://allegro.pl/oferta/rozrzad-kpl-m ... witemShare

Nie wiem czy w odpowiednim miejscu, jak coś proszę o przeniesienie
Pozdrowienia

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 08:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
yacoob19 chyba żartujesz dayco pasek wstawiac. aukcja ściema. tylko oryginal. u naszego kolegi forumowego mazparts niecały 1000zł i gratis podkładki pod wtryski oryginał.

ps. 2.2d widzę też u nich pasuje "pasek" z 2.0 mzr-cd :lol:

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lip 2019, 08:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.07.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Już zamówione u kolegi Rikiego.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 sie 2019, 10:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.08.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: lubuski
Witam kolegów forumowiczów,
Też zamawiałem komplet w mazparts.pl i generalnie wszystko ok poza pompą wody, która wygląda na popękaną... Czy wasze pompy tak samo wyglądają i nie ma czym się przejmować?

https://drive.google.com/file/d/12w2k06 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Gt2SVz ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1aLCZlJ ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1UjpiIg ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1seHKA2 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Sf9c9e ... sp=sharing


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 sie 2019, 11:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witaj.
To jest ocynk w sprayu który popękał, takie zabezpieczenie aby amelinium nie korodowało (czytaj utleniało)
Zawsze możesz odesłać ją Rikiemu na pewno wymieni na inną.
Rozmowa telefoniczna rozwiąże sprawę.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 sie 2019, 09:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Udziek to normalne zjawisko .....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 wrz 2019, 14:41 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
witam jak w tytule silnik 2.0 mzr cd wymiana rozrzadu w tym silniku niby prosty ustawic na znaki a co z wymiana pompy wody jak nie ma tam miejsca

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


Ostatnio edytowano N, 1 wrz 2019, 14:41 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 09:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
wiesiekj wymiana pompy bez wyciagania silnika możliwa, jak ktoś ma temat obcykany.

udziek Lucasbadboy ta pompa wyglada jak szrot po regeneracji.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 10:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Temat do wymiany pompy jest banalnie prosty, a o szczegółach poinformuje Ciebie/nas kolega Fabek.

No i ta nowa pompa, widocznie zmieniona jest technologia produkcji, bądź...., nie wiem o co chodzi, ale jak ja kupowałem/wymieniłem dość dawno, ale tak nie wyglądała, mówię tu o oryginale oczywiście.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2019, 09:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witajcie, mam silnik 2.0 benzyna. Przebieg 197 tys. Słyszałem od jakiegoś czasu zgrzytanie w okolicach paska klinowego. Im większe obroty, tym szybszy interwał zgrzytania. Mechanik na zapalonym silniku i biegu jałowym stwierdził, że to łożysko w pompie wody i trzeba ją wymienić. To by miało sens, bo to co tu koledzy piszą, że po 180 tys. trzeba wymienić pompę wody. Jednak, czy łatwo jest to stwierdzić tylko przy otwartej masce?
Jakich producentów pompę wody wybrać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.