Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2013, 21:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2013
Posty: 2
Witam
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi 2,0 16V 147 KM przebieg 110 tys km zaobserwowałem dziwny objaw do 5000 obr/min brakuje mocy, a jak tylko przekroczy 5000 obr/min to dostaje kopa aż miło zastanawiam się czy to jest normalny objaw??

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2013, 22:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jak długo masz Mazde? Może to zwyczajnie taka charakterystyka, bo benzynowe silniki tej marki tak właśnie lubia oddawać moc przy wyższych obrotach ;) wcześniej bylo u Ciebie inaczej?

Skad jesteś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2013, 08:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2013
Posty: 2
Każde mam od kilku dni jestem z Poznania


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2013, 11:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie wiem czy mamy kogoś na forum z tych okolic żeby ew. mógł porównać...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2013, 20:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
od 5tys ??
Troche pozno. U mnie jest to jakies 3,5 - 4 tys, ale moze ktos wczesniej troche auto "mulil" i trzeba je poprostu dostosowac do swoich potrzeb ?

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2013, 07:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2013
Posty: 2
witam potrzebuje pomocy moja mazda nie wchodzi na obroty i nie chodzi na wolnych obrotach .sprawy mechaniczne sa wykluczone wszystko bylo sprawdzone wtryski ok zawor svc ok papa ok listwa paliwa ok chyba sprawa elektryki mial ktos taki przypadek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 6 kwi 2013, 08:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
a podpinał Ci już ktoś auto pod tester?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 6 kwi 2013, 14:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
A pompa paliwa w zbiorniku jest ok?

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 6 kwi 2013, 20:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dobra-wiem, ze pompa jest ok.
Jezeli samochod odpala to nie bedzie to nic z immobilizerem.
Ciekawe czy nie lapie jakiegos lewego powietrza ?
No i Damianko ma racje - podlaczyc pod tester i zobaczyc czy sa jakies bledy.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 20:55 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Siema odświeżam temat może są jakieś nowe informacje. U mnie również mazda rozpędza sie jak by nie chciała a przy ok 4800 obrotów jak by ktoś dodał nitro albo turbinę zamontował :) nie wiem czy tak ma być czy cos jest nie tak z silnikiem, przepływką, wtryskami... wcześniej jeździłem TDi więc nie mogę porównać benzyniaka ale dziwi mnie ta dziura w mocy i przyspieszeniu szczególnie przy wyprzedzaniu. Mam zamiar wybrać się na hamownie tylko wole pogadać tutaj zanim wydam kase. Jak coś to jestem z Krakowa. A i kolejna akcja parujące przednie reflektory porażka jest jakiś sposób na ich wyczyszczenie w Audi miałem dostęp do ich wymontowania bez problemu tutaj będzie ciekawie może juz ktoś to robił pozdro. Mazda 6 gh 2.0 benzyna 147 km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 22:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
wyczyścić przepływkę przepustnicę i adaptować ECU ponownie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 mar 2017, 13:23 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Siema dzieki za odpowiedź zabiore sie za to na weekendzie. Preparaty do czyszczenia przepływomierza i przepustnicy juz zakupione.
Mam jeszcze pytanie zeby sie upewnić z tego co wyczytałem na forum:
1. akumulator powinien być odpięty??.
2. w jaki sposób adaptować ECU ponownie bo znalazłem kilka sposobów.

Dzięki za odpowiedź i pomoc
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 mar 2017, 13:37 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Może problem masz w kolektorze ssącym a mianowicie brak klapek. Objawy by pasowały, że jest muł w jakimś zakresie obrotow


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 mar 2017, 16:49 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Hmm tu mnie zaskoczyłeś jeszcze tego nie czyściłem w żadnym samochodzie wiec będę musiał poczytać o co kaman z tymi klapkami. Samochód przyjechał z wloch tam pewnie tez nikt się tym nie zajmował. Zacznę od prostszej sprawy jak dla mnie i wyczyszczenie przepływomierza i przepustnicy

-- Dodano: Wt, 14 mar 2017, 17:14 --

Chyba ze jest jakiś magik w Krakowie który ogarnia mazdy??

-- Dodano: So, 18 mar 2017, 16:49 --

siema wszystko wyczyszczone był tam mały bałagan nie wiem jak dodac zdjęcia. Jeszczeni nie jeździłęm po obwodnicy bo nie mam czasu mam nadzieje ze będzie lepiej Pozdro.

P.S. Jak sie dodaje zdjęcia na tym forum??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2017, 20:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.03.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Witam wszystkich .
Ja mam podobny problem ale jak silnik jest zimny to jest straszny muł i nie chce przyspieszać wciskam gaz na 2 i 3 biegu i bardzo powili się rozpędza . Po przejechaniu około 1 km jak temperatura skoczy do około 40-50 stopni auto jedzie normalnie wszystko jest Ok . Ostatnio miałem tez przypadek ze w czasie zamułki przy hamowaniu np przepuszczając pieszego auto gasło i ciężko odpalało trzeba było kręcić około 7-10 s. Czy ktoś miał taki przypadek ? Co robić?
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2017, 20:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
na benzynie czy gazie?

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2017, 21:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.03.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Na Pb występuje problem potem jak jest już silnik się nagrzeje około 40 stopni auto nagle zaczyna normalnie przyspieszać i jak juz przełączy na LPG to problemu już nie ma .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 cze 2017, 00:11 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Przepustnica przed czyszczeniem

http://www.fotosik.pl/zdjecie/f30a5930c2125481

po wyczyszczeniu

http://www.fotosik.pl/zdjecie/9c36e0e498c30d0c

-- Dodano: Śr, 14 cze 2017, 01:11 --

Siema nie wiem dokładnie czy to powinno być w tym temacie ale mam nowy objaw wczoraj podczas przyspieszania coś mi strzeliło w silniku był to odgłos przypominający strzał jak w instalacjach gazowych powiedzmy pierwszych generacji. Teraz podczas dodawania gazu ale tylko na samym początku słychać wyraźnie zasysanie powietrza w okolicy silnika lub tej gruszki. Postaram się wrzucić filmik i zabieram sie do sprawdzenia przewodów podciśnienia czy któryś nie walnął ale raczej powinny być ok bo jak już napisałem wyraźne zasysanie powietrza jest tylko na samym początku dodawania gazu.



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 cze 2017, 08:33 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Obejrzyj dokładnie kolektor ssący i posłuchaj gdzie syczy. Ktoś ściągał kolektor wcześniej np. mechanik ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 cze 2017, 08:50 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Nie nie ściągał przynajmniej odkąd ja mam ten samochód ale to dopiero 6 miesięcy więc cięzko mi cos powiedziec o przeszłości samochodu. za 1000km mam wymiane oleju i nie wiem czy juz oddawać samochód do mechanika czy przejechac ten dystans. Bo niestety cos zaczyna sie dziac i trzeba zacząć działać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sie 2017, 13:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.08.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Czy coś wiadomo o tym syczeniu ?, u mnie pojawiło się po wymianie filtra powietrza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sie 2017, 19:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
hryniobp napisał(a):
u mnie pojawiło się po wymianie filtra powietrza.

a zagladales tam? to nie jakiś chiński filtr?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2020, 09:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.06.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: łódzki
hryniobp napisał(a):
Czy coś wiadomo o tym syczeniu ?, u mnie pojawiło się po wymianie filtra powietrza.



Dzień dobry.

Mazda 6GH 2.0 147 posiada filtr paliwa? Obiło mi się o uszy, że go nie ma.

Zastanawia mnie fakt, że czasami czuję, jakby Mazda lepiej, a czasami gorzej wkręcała się na obroty (przyspieszała). Ponadto co jakiś czas, mam wrażeni, przy około 2500-2800 obrotów delikatnego bardzo krótkiego braku mocy, jakby chwilowo dostawał mniej mieszanki.

Ktoś spotkał się z podobną sytuacją w swojej M6, bądź słyszał o podobnym problemie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2020, 09:58 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 152
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Pb Posiada filtr paliwa, sitko przy wlewie i gdzieś tam jest też filtr, ale według ASO i innych jest to cześć niewymienialna bo po co :D, przeczytałem cały temat o tym i takie linki ci podam.

viewtopic.php?p=163720#p163720

http://mazda6.ru/m/viewtopic.php?t=44057

https://www.drive2.ru/l/4492380/

wszystkie przewijały się na forum już, ruskie podobno wymieniają co 100kkm, ktoś na forum pisał że znalazł w jakimś manualu że co 60kkm, ale dzwonił do aso do mazdaparts i iparts i wszyscy mowią że tego się nie wymienia.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lip 2021, 10:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.07.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Witam. Posępne się do tematu. Silnik 2.0 Pb 147KM. Objawy na gazie i benzynie. Spalanie kosmos, 18l w trasie. Szarpie i dławi się na niskich obrotach. Nie raz ruszyć nie ma mocy. Zero jakichkolwiek błędów w komputerze. Mechanik powiedział tylko że temperatura zasysanego powietrza stałe wynosi 60 stopni co wg niego dyskwalifikuje przepływomierz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.