Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 04:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 21 lut 2015, 17:03 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czesc,
Wczoraj zmarla turbina....
Polecial siwy dym z wydechu. Laweta, mechanik....bliskie spotkanie z assistance ..

Po krotkiej diagnozie mechanika:
Padla turbina, mialem podobno za duży poziom oleju w silniku i dpf nie mial szans sie juz przepalic.

Aktualny przebieg ~122 K KM
Ostatni przeglad Maj 2014...olej (oryginalny od Rikiego) filtry, rozrząd, hamulce.

Czekam na info w poniedzialek od mechanika, czy jest dostepna od reki turbina regenerowana w turbo-tec czy wysla moja do regeneracji.

Czy ktos juz przerabial taka akcje?
DPF nie swiecil sie ani razu do tej pory..a mam ją od ~98 K KM.

Why? :(
Rzeczywiscie olej do wymiany za kazdym razem jak przekroczy poziom na bagnecie?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 21 lut 2015, 18:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Jeżeli chodzi o poziom X to tak, jak najbardziej do wymiany.
Ciężko powiedzieć co dokładnie było przyczyną bo nie opisałeś co stało się z turbiną.
Jak masz fotki to wrzucaj. Przyczyn może być wiele, ale że DPF nie mógł się wypalić i padła turbina :idea:
Być może nie studziłeś wystarczająco silnika/turbiny po ostrzejszej jeździe.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 lut 2015, 16:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czy zbyt duży poziom "oleju" czyli oleju i paliwa może powodować gorsze smarowanie turbiny i jej zatarcie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 lut 2015, 16:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Na pewno ma to wpływ na gorsze smarowanie silnika jak i turbo.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 lut 2015, 16:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ponoć za duży stan oleju jest gorszy dla silnika niż stan poniżej min.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 lut 2015, 16:48 
Offline
Tutaj masz kolego dobry artykuł co i jak:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/e ... emow/jxjzl


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 23 lut 2015, 18:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Cytuj:
Jednym z najniebezpieczniejszych zjawisk będących skutkiem ubocznym pracy filtra cząstek stałych jest rozrzedzenie oleju silnikowego paliwem. Pogarsza to jego własności smarne i prowadzi do szybkiego zużycia m.in. turbosprężarki.


feliz009 napisał(a):
Czy zbyt duży poziom "oleju" czyli oleju i paliwa może powodować gorsze smarowanie turbiny i jej zatarcie?


No to pewnie miałeś już za bardzo rozrzedzony olej z paliwem.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 mar 2015, 16:51 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Turbina padła że względu na słabe smarowanie... Tylko czemu olej aż tak się rozrzedzil po okolo 5tys km od ostatniej zmiany oleju? DPF nigdy nie sygnalozowal zapchania...mimo wszystko aż tyle ropy dostało się do układu smarowania?

P.s. Turbo po regeneracji,wymianie filtrów,uszczelek i smok wyczyszczony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 mar 2015, 17:25 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Za dużo ropy w oleju,słabe smarowanie. To właśnie jedna z przyczyn dzięki której usunąłem DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.