Teraz jest So, 27 kwi 2024, 03:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 10:23 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Wyczytałem, że w GH lubią padać zębatki na wale korbowym napędzające pompę oleju.
Czy Waszym zdaniem warto profilaktycznie wymienić zębatkę w pompie i na wale?
Czy orientujecie się jak umieszcza się w/w zębatkę: na gorąco, przykręca, wciska i zabezpiecza klinem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 11:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pierścień zębaty na wale korbowym, jest integralną częścią z wałem.
Są sposoby ponoć, na demontaż starej i montaż na gorąco tejże zebatki.
Aby wymienić trzeba wyjąć cały dół silnika, wal panewki podpory skrzynię itd... dużo oracy.
Problem polega na tym, że nie kupisz samej zebatki chyba że z nowm/uzywanym wałem korbowym.
do tego dochodzi aspekt demontażu tak, aby uratować zebatke.


Ale, przeważnie zebatka wyciera się na samej pompie. To już daje tobie połowę mniej zmartwień.

Możesz, jak chcesz sprawdzić, owe zebatki, to do zdjęcia jest miska olejowa.
Ale, czy to da tobie możliwość ujrzenia zębatke to nie wiem. Poczekaj na opinie co widział lub robił, może kolega Tadziol upewnić cię konkretnie w sprawie.

Ale, masz obawy czy objawy? czy porostu martwisz się niepotrzebnie?;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 11:45 
Świeżak
Offline
Od: 26.01.2015
Posty: 26
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
marcinsgdz napisał(a):
profilaktycznie wymienić zębatkę w pompie i na wale?
A po co? Jezeli dochodzi halas z miski olejowej ktory jest slyszalny z prawego nadkola wtedy trzeba sie za to zabrac. Na wal korbowy zebatke zaklada sie na goraco, a na pompe oleju sie wciska
Millerek napisał(a):
Ale, przeważnie zebatka wyciera się na samej pompie
Jezeli jest zebatka uszkodzona na pompie to uszkodzona jest i na wale. Wymienia sie komplet

_________________
mazvagtech Jaworzno niezalezny serwis mazda tel.501158148


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lut 2015, 13:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
maxkls napisał(a):
....Jezeli jest zebatka uszkodzona na pompie to uszkodzona jest i na wale. Wymienia sie komplet


Hey, koszty części są wiadome ? Sklep, Serwis?

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lut 2015, 06:39 
Świeżak
Offline
Od: 26.01.2015
Posty: 26
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Millerek napisał(a):
koszty części są wiadome
Czesci tylko uzywane, nie wystepuja osobno, walow korbowych uszkodzonych jest mnostwo, a w ktorych zebatki sa dobre, poza tym pasuja z silnikow ditd czyli mazda 626 gf albo 323 bj

_________________
mazvagtech Jaworzno niezalezny serwis mazda tel.501158148


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.