Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 28 sty 2015, 22:25 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Pytnie za 100 punktów... co to za dźwięk jakby ktoś zrobił sobie grzechotkę z kamyczków schowanych w woreczku i co chwile nimi potrząsał...

http://smagur.wrzuta.pl/film/98rpnycW0tv/mazdam1

dźwięk pojawia się tylko na zimnym silniku a jak się rozgrzeje to ucicha i znika... może rolka paska osprzętu albo napinacz... jest coś takiego w ogóle?

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 08:26 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Przyczyn może być kilka, łożyska w napinaczu paska wieloklinowego, sprzęgło alternatora albo jak to było u mnie rolka paska rozrządu. Żeby wyeliminować to ostatnie to zdejmij pasek klinowy i na zimnym silniku odpal auto , jeśli będzie cisza to zostaną ci łożyska w napinaczu albo sprzęgło alternatora


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 10:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Prawdopodobnie tak jak rumpek pisze.
A jeśli nie, to zajrzyj do łącznika/ sprzęgła pompy Vaccum;)
A jeśli nic z powyższych, to pisz dalej, cis Sue wymyśli;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 19:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Wszystko pięknie ale jak ściągnąć ten pasek osprzętu... na parkingu raczej tego nie zrobię...
jakieś pomysły?

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 21:42 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Dasz radę na parkingu. trzeba najpierw zdjąć koło i nadkole i obok koła pasowego co jest na wale będziesz widział rolkę prowadzącą (taka srebrna)trzeba ją odkręcić kluczem nr.14 i pasek jest do zdjęcia. Ale żeby go założyć to już jest więcej gimnastyki. bo musisz najpierw przykręcić tą rolkę ale żeby założyć pasek to musisz kluczem naciągnąć rolkę napinającą jest ona wyżej nad rolką prowadzącą. Mi się udało bez kanału także myślę że dasz rade


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 07:58 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
No dobra spróbuje... w każdym razie jakie części polecacie..
- pasek
- napinacz
- sprzęgiełko
- rolki, łożyska

widzę że napinacz potrafi kosztować nawet 1200zł :/

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 12:47 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
najczęściej padają łożyska w rolkach, koszt ok 50 zł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 12:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Mam prawie identyczne objawy, a może nawet identyczne. Tylko na zimnym silniku, przez około 2 min.
Wymieniałem właśnie kompletny rozrząd i pasek wieloklinowy i po wymianie tak się zrobiło.
Możliwe, że pasek musi się ułożyć z rolką? Tylko, że to trwa już 2 miesiące prawie


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 14:20 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
rafalski napisał(a):
i pasek wieloklinowy i

jaki pasek założyłeś? dzisiaj usłyszałem że to może być wina samego paska... wprawdzie koleś powiedział jak posłuchał tego nagrania... cytuję: "o nowy pasek i to pewnie micro gates" choć nazwę paska to akurat mogłem pokręcić
nie mam dostępu do auta teraz więc później zobaczę jak się uda jaki jest pasek

aha u mnie też był pasek wymieniony ok 2 miesiące temu

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 14:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Nie wiem jaki mi założył mechanik, bo okazało się, że jest do wymiany dopiero jak zabrał się za rozrząd i sam go zamawiał w InterCarsie. Też zobaczę później jaki jest założony.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 15:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli jest tak jak piszecie, to objawy padają na sprzęgło alternatora.

Lub inaczej, jak hałasy ustąpią Ti proponuje włączyć całą elektryke w aucie i nasluchiwac, lub rano od razu włączyć wszystkie odbiorniki prądu i porównać czy aby hałas nie jest dłuższy.

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 15:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Ale dziwne, że zgrało się to idealnie z wymianą rozrządu i paska wieloklinowego...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 16:40 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
U mnie jest założony "CONTITECH – 8 PK 1230" więc raczej dobry... sądzę że nowy pasek bardziej sztywny wymagał naciągu odpowiedniego a to dobiło sprzęgiełko lub napinacz właśnie...

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 17:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
smugar, dobre i chyba słuszne podejrzenie :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 sty 2015, 21:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Ze sie wtrace smagur ale pasek to 8pk1215 do gh 2.0 diesel.jezeli sprzegielko altka sie konczy to na zimnym silniku obserwuj rolke na napinaczu czy nie skacze rolka,moze tez byc poczatkowo jak w twoim nagraniu takie żeżenie a z biegiem czasu sprzegielko zacznie stawiac opor i rolka skacze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lut 2015, 20:20 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
cueto napisał(a):
Ze sie wtrace smagur ale pasek to 8pk1215 do gh 2.0 diesel


no cóż ale ja mam właśnie 1230... i tak też sprawdziłem w katalogu intercarsu mają... więc może oba są do diesla

no nic zaczynamy obserwacje rolek napinacza i paska... zobaczymy

-- Dodano: Cz, 5 lut 2015, 20:20 --

A więc przyczyną dźwięku okazało się łożysko jednej z rolek paska... wymienione zostały łożyska we wszystkich rolkach i jak ręką odjął.
Tak więc nowy pasek, naturalnie bardziej sztywny wymagał konkretnego naciągu a co za tym idzie mocno obciążył rolki i je dobił... no ich łożyska :-)

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lut 2015, 20:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
I w konsekwencji hałasowało sprzęgło alternatora, przez te łożyska;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2015, 23:23 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
W każdym razie rozwiązaniem jest wymiana rolek osprzętu jakby ktoś pytał :)

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 08:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
smagur a dałeś rade na parkingu usunąć problem ?

czy korzystałeś z kanału ?

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 22:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
niestety zrobiłem to przy okazji wymiany oleju i czyszczenia egr-a u Jaksy... tak więc nawet nie pomogę i nie podpowiem jak się do tego zabrać :/

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2015, 22:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Witam,
Z góry przepraszam jeśli piszę nie w tym wątku co trzeba..
Posiadam Mazdę 6 2.2 diesel 125km 2009 r
Mam problem, mianowicie od wczoraj swieci mi się kontrolka engine.
Podłączyłem pod kompa wyskoczył błąd P0160 czy któś mógłby mi podpowiedzieć czy jest to poważna sprawa jutro jadę do elekryka natomiast za 2 dni czeka mnie 1700km... i nie wiem czy zdąży się z tym uporać...
Dodam że przed zapaleniem kontrolki jakby auto nie szło jak powinno, turbina się załączała ale nie była już ta moc co porzednio czułem że zaczyna jechać dopiero od 3000 obrotów.

Bede wdzieczny za pomoc

pozdrawam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.