Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 21:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 22:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Witam wszystkich,

od paru dni mam podobny problem z kontrolka check engine. Po przeskanowaniu komputera (w warsztacie) wyskoczyło kilka błędów między innymi błąd sondy lambda. Nie zauważyłem żadnej różnicy w spalaniu oraz utraty mocy. Ponieważ błąd taki może wskazywać na wiele problemów, zacząłem drążyć temat i po wizycie w ASO (zaprzyjaźnionym) podpowiedziano mi że dosyć często błąd ten wyskakuje na skutek zużytych uszczelek pod kolektorem ssącym (co skutkuje łapaniem lewego powietrza). Nie jest to pewne bo jeszcze nie naprawiłem tego ze względu na brak czasu ale na pewno dla tych którzy rozważają zakup nowej sondy lambda a nie są pewni co do jej niesprawności - zmniejszy koszty naprawy o połowę. W przyszłym tygodniu podam więcej informacji.

Mam nadzieję że komuś przyda się ta informacja.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 23:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na nieszczelnosc układu dolotowego jest prosty patent.
Bierzesz coś w areozolu/w sprayu, dezodorant plak lub samostart.
Uruchamiasz silnik i psikasz w podejrzane miejsca, jeśli obroty silnika zaczną wariować oznacza to, że układ jest nieszczelny ;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 15:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Dzięki wielkie za podpowiedź. W sumie bardzo logiczne i proste do sprawdzenia :)

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 sty 2015, 00:01 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Najpierw kolego podaj kod błędu.
Przerabiałem temat i opisywałem na innym forum.
tutaj skrótowo: viewtopic.php?f=39&t=617


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lut 2015, 19:02 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
kod błędu p0134...

-- Dodano: Pn, 2 lut 2015, 18:58 --

Witam wszystkich,

byłem w ASO i powiedzieli mi jednogłośnie ze padł element grzewczy sondy lambda. Jak już wcześniej wspominałem nie zauważyłem zadnej róznicy w spalaniu czy spadku mocy dlatego zacząłem sie zastanawiać czemu kontrolka check engine wchodzi ponownie (podobno błąd serwisowy) i że wchodzi na stałe po jakimś czasie, nie znam sie az tak na tym ale czy ktoś może mi potwierdzić że np programem FORscan zmieniając priorytet PID'u np z 1 na 3 może wyłączyć ta cholerną lampke "chek engine" ?

Obrazek

a tu kilka wykresów, czy może ktoś zerknąć czy sonda 1 nie powinna mieć czasem wykresu sinusoidalnego?
Obrazek

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lut 2015, 20:11 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
co do sond,to widzę tylko wykresy dotyczące działania podgrzewaczy.....
poza tym sygnał z sondy będzie przedstawiony w mikroA.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2015, 20:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Niestety jestem za granica do końca kwietnia i tak temat został wyciszony...Wznowie po powrocie bo intryguje mnie jedna rzecz. W ASO powiedzieli mi ze element grzewczy sondy jest padnięty. Jest jednak jedno ale:
na wykresach widać ze podgrzewacze działają - chyba ze się mylę i chodzi jeszcze o coś innego. W sensie czy element grzewczy sondy i podgrzewacz to to samo?
Tak na marginesie - w realu, jak już pewnie nie którzy wiedza, jeśli element grzewczy sondy padł to cala sonda do wymiany...
Po drugie według instrukcji serwisowej należy zmierzyć rezystancje (opór) po miedzy pinami 2B i 2D.
Może to zabrzmi absurdalnie albo ktoś mnie posadzi o teorie spiskowa przeciwko mechanikom w ASO i nie tylko :> , ale czy jest tak opcja ze po przełożeniu kabli we wtyczce zaświeci się kontrolka check engine? Skąd moje podejrzenia? :>
Otóż zmierzona rezystancja w tym zakresie wystąpiła po miedzy innymi pinami...Troche dziwne ale ekspertem nie jestem.

Sprawa się wyjaśni jak wrócę i sprawdzę kolory kabli zgodnie z instrukcja ale miedzy czasie Ci ktorzy borykaja sie z pododbnym problemem moga sobie sprawdzic...

Obrazek

Obrazek

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2015, 20:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
porucznik85 napisał(a):
czy jest tak opcja ze po przełożeniu kabli we wtyczce zaświeci się kontrolka check engine?

jak najbardziej.
porucznik85 napisał(a):
według instrukcji serwisowej należy zmierzyć rezystancje (opór) po miedzy pinami 2B i 2D.

i to się zgadza,ponieważ "podgrzewacz" sondy "wisi" na zasilaniu,a podawaną ma masę przez PCM,przez co możliwa jest kontrola obwodu i regulacja grzania.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2015, 23:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Czyli co wnioskujesz tadziol? Ja nie widzę żadnej różnicy w mocy ani w spalaniu i nie ma falowania na obrotach...

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 mar 2015, 19:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
nie będę zaskoczony,jeśli okaże się ,że są zamienione miejscami przewody V/Y i W/B.
sonda będzie działać,podgrzewacz też,ale pcm będzie się wydzierał,że jest uszkodzony obwód O2S HEATER i wypalać będzie MIL-em szybkę w zegarach.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 maja 2015, 23:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Dzięki za rozmowę, oczywiście zweryfikuje wszystko pod koniec kwietnia i dam znac.

-- Dodano: So, 2 maja 2015, 00:03 --

Witam, po dwumiesiecznej przerwie z madzia powracam do tematu. Jeszcze kilka niejasności się narzucilo podczas sprawdzania kolorów kabli oraz załączonych wcześniej fotek z instrukcji narzedziowej.
1. Nie za bardzo rozumiem jak mam w koncu zmierzyc ta rezystancje skoro według instrukcji mazda 2.5mzr ma układ kabli 4 a ja mam w realu wtyczkę na 5 kabli czyli sonda szerokopasmowa z tego co się orientuje.Możecie podpowiedzieć czy jest jakiś myk ? Bo skoro mam zmierzyć opór po miedzy 2B i 2D to nie kumam które to są te piny skoro u mnie wtyczka ma uklad 6 możliwych kabli z czego 5 wychodzi z sondy...

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 maja 2015, 17:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
porucznik85 napisał(a):
u mnie wtyczka ma uklad 6 możliwych kabli z czego 5 wychodzi z sondy...

z tego wniosek,że masz założoną sondę od 1,8 lub 2,0.
czy wiązka samochodu dochodząca do sondy też ma 5 kabli czy może 7 ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 20:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Czesc tadziol, w ogole z dzieki za zainteresowanie i dotychczasowa pomoc. Sprawa wyglada nastepujaco:
Wtyczka od sondy jest na 6 kabli ale tylko 5 do niej dochodzi, Wtyczka od samochodu ma identycznie. Zdjecia poniezej. Tam gdzie kolory niebieski i zółty to strona sondy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mam nadzieje ze w ogole rozpatruje dobra sonde :P Bo ta co jest przed katalizatorem jest oczywiscie na 4 kable ale wedlug instrukcji przy kodzie p0134 chodzi o O2S11 czyli o sonde na kolektorze wylotowym prawda?

Dodam ze rezystancja wystapila tylko pomiedzy kablem zoltym a niebieskim okolo 3 Ohm

Faktycznmie mam sonde NTK taka jak tu:
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-3-5-6-cx-7-2-0-2-3-ntk-nowa-i5306636615.html

Kur...jak to w ogole możliwe? Ci w ASO musieli niezle chyba namieszac tam :/ Z drugiej strony jesli sonda jest walnieta to wymiana nie bedzie mnie kosztowala zbyt wiele bo oryginalna do MZR 2.5 kosztuje 1034zł.

Tadziol, help!!!! :P

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 21:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
taaaaa....dobrą sondą się zajmujesz.ale najlepsze jest to,że P0134 to nie jest kod mówiący o uszkodzeniu podgrzewacza.
walnięta grzałka to P0031 lub P0032....
P0134 to "nie stwierdzono aktywności". ja bym ją po prostu wymienił,tym bardziej,że kosztuje niewiele na allll....
a pomiar pomiędzy żółtym i niebieskim masz OK czyli grzałka dobra.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 21:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
jak robiłem skan komputera telefonem - przy pomocy "torque" to raz pokazał mi błąd p031. Po skasowaniu juz ten błąd nie wrócił a tylko ciagle p0134.

Ostatnie pytanie, czy spotkałes sie juz z takim przypadkiem że była załozona sonda od mniejszego silnika? Myslisz ze pojezdze na niej? W sumie zamówie ta NGK i zawsze moge oddac do 14 dni :P

podjade tez chyba do elektryka zeby sprawdził kable...

-- Dodano: Pn, 18 maja 2015, 22:14 --

Czy mógłby ktoś sprawdzić w swojej Madzi z silnikiem 2.5 MZR z 2007-2008 roku jakie kolory kabli ma ta nieszczęsna sonda? Wczesniej sprawdzałem w instrukcji serwisowej dla mazdy z 2010 roku ijednak okazało sie ze spanikowałem za szybko - mój błąd. Poniżej załączam schemat odpowiedni dla mojego modelu. Załącze też "wiring manual" do sciągnięcia...

Obrazek

wiązka u mnie wygląda tak samo więc kable raczej nie poprzestawiane z tej strony, jedyne co to może we wtyczce od sondy ale dopoki nie porównam z kims to ma taki sam silnik to moge dalec snuc teorie spiskowe :P

poniżej link do instrukcji okablowania:

http://chomikuj.pl/porucznik_85/MAZDA+6+2007-

-- Dodano: N, 24 maja 2015, 22:26 --

Witam,

jednak sonda do wymiany. Kupiłem nową OEM z przesyłką 1330 zł ze sklepu CARSPEED. Po zresetwaniu DTC błąd sie nie pokazuje a kontrolka nie świeci także po problemie...najciekawsze tylko jest to że żadnej różnicy nie zauważyłem wiec jak coś to prekładam na starą i też na niej pojeżdze tylko ze swiecącą sie kontrolką :P

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 17:28 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Witam borykam się z błedem Po420 czyli katalizator. Byłem na diagnostyce komputerowej i diagnosta powiedział że nie może odczytać sondy 1 przed katalizatorem sprawdzał dwoma programami. Sona druga za katem widoczna odczyty ok. emisja spalin ok. Zdziwiło go tylko ze sonda 2 jest wkrecona w kat. a nie za katem?:?Czy tak powinno być. Mam przyjechać teraz jak zapali sie znowu check engine.
Proszę o pomoc ? Dlaczego nie widać sondy 1? Dzieki.

-- Dodano: N, 14 maja 2017, 20:06 --

Witam cały czas walczę z tym błędem. Ostatni raz miałem ten błąd 30.11.2016r .Dzisiaj pojawił się znowu po dłuższym czasie. Zauważyłem że w chłodniejsze dni nie wywala błędu a w cieplejsze dni mam ten błąd. Trochę dziwne.jakieś sugestie?

-- Dodano: 21 listopada 2017, o 15:42 --

Witam. P0420-Catalys system efficiency below threshold (bank 1). Panowie o które sonde chodzi.?

-- Dodano: 8 lutego 2018, o 17:28 --

Panowie jestem po wymianie sondy na nowa -używkę ale błąd p0420 pokazał mi się znowu. Czy po wymianie sondy lambda prze kat. trzeba resetować komputer.?

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 18:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Blad zawsze trzeba skasowac recznie pousunieciu usterki, jak skasujesz i ci sie sie zapali znowu to wtedy jest lipa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 18:16 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Ok. Jutro zrobię tzw. twardy reset i zobaczę co będzie.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 21:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, zdejmij kleme masową i wciśnij pedał hamulca na 30 sekund.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 11:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Kolego przede wszystkim zmień diagnostę. Błąd lambdy nie zawsze oznacza uszkodzenie sondy. Prawdopodobnie wymieniłeś dobrą na dobrą. Możesz pół samochodu wymienić tym sposobem.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lut 2018, 17:16 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Też doszedłem do tego wniosku he. Po twardym resecie błąd się zapalił po przejechaniu 170km. Zauważyłem że jak jechałem autostrada obroty między 3-4tys wyszystko ok . Jak obroty zeszły do 2-2,5tys znowu check engine. Więc podejrzewam zawór EGR. Dodam jeszcze ze starą sonda była okopcona na czarno -zbyt bogata mieszanka.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 11 lut 2018, 21:32 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
To może ja podpowiem: przepływomierz.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lut 2018, 11:57 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
ok. A jak sprawdzić najlepiej sprawność przepływomierza?

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lut 2018, 13:13 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 08.01.2018
Posty: 146
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: łódzki
Podłączyć pod program diagnostyczny i sprawdzic jakie podaje wartości. Tak bynajmniej sprawdzałem passata.

_________________
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 12 lut 2018, 15:00 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Można i tak, porównać wartości rzeczywiste i wartości zadane. A najszybciej to odłącz przepływomierz i zobacz czy lambda się uspokoi.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lut 2018, 20:32 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
A jakie wartości powinien pokazywać?na biegu jałowym kiedyś sprawdzałem to miałem 2g/s. I jeszcze jedno a przepływomierz jak się odłączy na pracującym silniku to chyba silnik zgaśnie.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lut 2018, 06:39 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
No raczej nie... bo dalej silnik bedzie zasysal powietrze do komory spalania, mysle ze pokaze sie check engine.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 14 lut 2018, 08:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
12 lutego 2018, o 20:32 kopek napisał(a):
A jakie wartości powinien pokazywać?na biegu jałowym kiedyś sprawdzałem to miałem 2g/s. I jeszcze jedno a przepływomierz jak się odłączy na pracującym silniku to chyba silnik zgaśnie.


nie ma odpowiedzi ile, ma dostawać tyle ile wynosi wartość zadana.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2018, 11:10 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
U mnie po odłączeniu przepływomierza obroty idą w gore zmienia się kultura pracy silnika, ale jak chce ruszyć auto gaście odpalam drugi raz i znowu gaśnie. Czu tj. prawidłowo?
Drugi problem mam taki, że nie mogę sprawdzić sondy lambdy 1 przed katem programem Torque. Sona wymieniona na oryginalna używaną po małym przebiegu, jak miałem starą sonę tz nie mogłem odczytać sondy 1. O co tu chodzi? Z ciekawości podłączyłem komputerek do kolegi auta (Mitsubishi Outlander) i tam wszystko ładnie pokazuje.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 07:38 
Świeżak
Offline
Od: 10.11.2016
Posty: 35
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
2 tyg temu robiłem próbę olejową na jednym cylindrze. Po odpalaniu auto mega kopciło niebieskim dymkiem - normalna sprawa, musiał przepalić olej z cylindra.
Czy mogło to spowodować uszkodzenie sondy lambda? Ogólnie troszkę mi się przelało tego oleju...ale też bez przesady.
Niedługo po tej próbie sonda lambda przed katem zaczęła się zawieszać. Zbieg okoliczności czy ją uwaliłem i na przyszłość ostrożnie z ilością wlewanego oleju przy badaniu kompresji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.