Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 10 paź 2018, 11:06 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Zamrożone ramki przy błędzie P0420. Może ktoś mądry coś zauważy <spoko>
Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 35,294 %
Temperatura płynu chłodzącego = 85 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 7,812 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 6,672 psi
Obroty silnika obr./min = 2 565,5 rpm
Prędkość (OBD) = 88 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 49,5 °
Temperatura powietrza na wlocie = 9 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 14,65 g/s
Położenie przepustnicy = 19,216 %
Czas od włączenia silnika = 622 s
Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 51,765 %
Odległość przejechana od skasowania kodów = 216 km
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 568,3 °C
Napięcie (moduł sterowania) = 13,986 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 29,02 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 1
Względna pozycja przepustnicy = 9,804 %
Absolutne położenie przepustnicy B = 19,216 %
Położenie pedału gazu D = 18,039 %
Położenie pedału gazu E = 9,02 %

-- Dodano: 10 października 2018, o 12:06 --

u mnie ciąg dalszy walki z błędem p0420. Poniżej screen z forscan proszę o jakieś sugestie. Dodam ze wymieniłem sonda 2 za katalizatorem i błąd dalej wywala. aaha i moja stara sonda ma biały nalot co to oznacza?
Screenshot_20181010-115525_FORScan Lite.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 05:45 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Podejrzyj sobie dokładnie parametr MAF - czyli przepływomierz. Widzę że masz w zamrożonych ramkach 14 g /s przy prędkości 90 km/h, to za mało choć może akurat puściłeś pedał gazu. Czy samochód normalnie jeździ i przyspiesza ? Jak kiedyś sprawdzałem maf to pamiętam że przy obrotach koło 6000 na 4 biegu miałem koło 100 g/s. Jak rozpędzałem auto od 0 do 100 to ten parametr tak 50-80 g/s pokazywał. Na postoju miałem ok 3 g/s.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 09:42 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Już kiedyś testowałem przepływomierz i wartości były ok, ale przyjże się temu jeszcze raz. Auto chodzi dobrze tylko czasami delikatne ma przydławienia w granicach obr 2000-2500 tys

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 21:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
kopek
Masz to kiedy jedziesz że stała prędkością i mocno wciskasz nagle gaz?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 paź 2018, 07:07 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Tak mam

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 13 paź 2018, 08:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
EGR do sprawdzenia/czyszczenia/dezaktywacji. U mnie było podobnie, problemem okazał się EGR.

Sondę wymieniłeś na oryginał?

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 paź 2018, 10:29 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Sondy wymienione obydwie na oryginalne. Właśnie mam się zabrać za egr trochę ciężki dostęp do śrub ale zobaczymy może się uda.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 13 paź 2018, 18:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Z EGR zrób to:
viewtopic.php?p=255167#p255167

Ja zdemontowałem sam trzpień za namową Tadziola i już od ponad 12kkm mam spokój

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 07:07 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Czy masz większe spalanie przez odłączenie EGR? Jak wyjąć ten środek cały z obudowy plastikowej co wystaję z niego trzpień? Czy wystarczy sam trzpień wyjąć?

_________________
https://t.me/pump_upp


Ostatnio edytowano Pn, 15 paź 2018, 07:07 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 07:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie żadnych negatywnych zmian nie ma, nawet na plus bym powiedział, auto jest żwawsze z dolnych obrotów. Ja demontowałem sam trzpień.
Robiłem to po konsultacji z naszym forumowym mistrzem mechanikiem, Tadziolem.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 07:51 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
ok. dzięki za szybka odpowiedź. Trzpień wyjęty obserwacje trwają.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 12:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
A czy możliwe jest to, że przez trzaśniętą sondę auto czasami będzie miało braki mocy. Miałem taki przypadek, że jechałem na czwartym biegu z prędkością 100 km/h bez wciśniętego gazu. Wciskam gaz i totalnie nic się nie dzieje. Dopiero po wrzuceniu trzeciego biegu zaczął iść ale i tak co chwile na sekundę go przydławi. Przepływkę wymieniałem już.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 18:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Gdzieś czytałem że przez uszkodzoną sondę przed katalizatorem auto nie wkręcało się na wyższe obroty niż chyba 4 tys/obr, przez co osiągi były tragedia. Podepnij go pod OBD II i będziesz wiedział czy gdzieś błędy wywala?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 paź 2018, 06:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Mam taki błąd:

P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 paź 2018, 08:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czyli coś z katalizatorem ( może przytkany) albo może złe wskazania sondy? Oleju silnik Ci nie przepala? Próbowałeś dać mu na trasie ostro w palnik?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 paź 2018, 08:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
No własnie jak na trasie daje mu mocno w palnik to idzie normalnie i czasami na sekundę lub dwie braknie mu mocy i po chwili znowu idzie normalnie. Co do oleju to bierze jakieś naprawdę małe ilości.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lis 2018, 13:07 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Potwierdzam po obserwacjach u siebie, ze po odłączeniu EGR auto jest bardziej żwawsze, lepiej sie zbiera od dołu. Ale to nie rozwiązało mojego problemu z P0420. Sondy dwie wymienione , przepływomierz sprawny, nieszczelności nie ma, Silnik pracuje równo i cicho tylko ten pier......y błąd. dodam że na starej sondzie za katalizatorem błąd zapałał się systematycznie co 100km a teraz na wymienionej oryg. używka zapala sie co 20-30km.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lis 2018, 14:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
No to uszkodzony katalizator. Ja miałem ten sam problem. Notorycznie błąd kata, sondy w porządku. Nagle auto zaczęło zrywać a czasami brakowało mocy. Okazało się, że katalizator kompletnie się rozsypał i przy okazji uszkodził EGR. Po wydłubaniu resztek kata, zaspawaniu obudowy i wymianie EGR na nowy auto jest jak nowe. Dodatkowo jakby ciut lepiej się zbierało bez katalizatora ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lis 2018, 15:22 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
jdman93 długo jeździłeś z tym błędem aż całkowicie padł kat? ja tak mam od ok roku i sie zastanawiam kiedy całkiem padnie kat .

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lis 2018, 21:37 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Co do tego błędu sondy za katem, możesz spróbować założyć emulator-taką tulejkę odsadzającą sondę. Sposób sprawdzony na innych forach. Nowy kat to dobre kilka stów, tulejka 20 zł. Szkody nikt sobie tym nie zrobił. Miałem podobną sytuację w poprzednim samochodzie - błąd wyskakiwał zawsze po przejechaniu 80 km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lis 2018, 08:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
kopek jeździłem 3-4 miesiące z tym checkiem i zrobiłem blisko 10,000 km. Prawda jest też taka, że u mnie poniekąd LPG się przyczyniło do tego, a z tego co widzę to Ty go nie masz więc ja bym obstawiał strzeloną drugą sondę.
lapa678 co do tulejki to myślałem o tym ale niestety po rozmowie z kilkoma osobami uzyskałem info że nie zdaje ona w GH egzaminu bo komputer i tak wywala błąd.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lis 2018, 18:28 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Też myślałem o tulejce ale jak pisze kolega nie zdają egzaminu. jdman93 wymieniałem druga sondę co prawda używka oryginał ale sprawna i dalej to samo.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lis 2018, 21:43 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Ciekawa sprawa, ze w naszych autach tulejka nie zdaje egzaminu. Wiecie coś więcej na ten temat? Sytuacaj wygląda tak samo jak bez tulejki? Wiem, że jest jeszcze kwestia dobrania otworu w tulejce. Fabrycznie jest 2-3 mm. Trzeba ten otwór zaklepać/zaspawać do odpowiedniej średnicy tak by do sondy dochodziła odpowiednia ilość spalin. Nie za dużo by nie waliła checkiem i nie za mało by jednak odczyty jakieś były. TRzeba to dobrać metodą prób i błędów, tzn kilka razy zdemontować i zamontować tulejkę. Jeżeli i to też było próbowane to ok, to będzie tyle z mojej strony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lis 2018, 11:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
kopek skoro dalej wali błędem to możesz wymienić jeszcze pierwszą sondę. Jeżeli i to nic nie da wtedy wymiana kata bądź jego usunięcie.
lapa678 rozmawiałem na ten temat z MazVagTech w Jaworznie i jasno mi powiedział, że jak chce to może mi zamontować ale to nie ma sensu bo przerabiał to nie raz i tulejka nie zdaje egzaminu bo check pali się cały czas.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lis 2018, 18:39 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Jakoś nie chce mi się wierzyć w to co tam mówili. Zasada działania jest prosta i taka sama we wszystkich autach. Skoro działa w innych samochodach to nie widzę powodu, dla którego w Maździe nie zadziała.
Gdyby problem dotyczył mojej Szóstki to nie dałoby mi to spokoju i musiałbym to zastosować. Nawet tylko z czystej ciekawości i by przekonać się czy faktycznie nie zda egzaminu tak jak mówili w warsztacie. Montaż jest banalnie prosty i nie potrzeba do tego specjalisty. Na pewno każdy da radę zrobić to sam. Ale okej, Wasza sprawa Panowie, nikogo na siłę nie będę przekonywał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 00:35 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Cześć,

mam problem z moją Mazdą 6 2010, 1.8 benzyna. Od paru dni palił mi się check engine z kodem: p0420.
Dzisiaj auto straciło moc, zaczęło szarpać, a z wydechu poleciał niebieskawy dym.
Kontrolka zaczęła się palić po jeździe powyżej 80 km/h. Ponadto podczas gdy auto zaczęło szarpać i kopcić, check engine zaczął migać. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z awarią, ale przy dodaniu gazu auto trochę gwiżdże. Jak puszczę gaz, to przestaje.

Czy macie jakiś pomysł co to może być?

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.


Ostatnio edytowano Cz, 11 kwi 2019, 00:35 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 09:11 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Witam. Co oznacza taki biały nalot na sondzie lambda? Jest to sonda druga katalizatora

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.