Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 21:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 20:25 
Świeżak
Offline
Od: 16.02.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Mam takie pytanko od paru dni moja madzia gdy chodzi na wolnych obrotach to tak sobie faluje od 700 do 900 obr na min może wiecie co mogło by się dziać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 20:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Przeczyscic przeplywke by wypadalo i zaloze sie ze problem zniknie

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 20:38 
Świeżak
Offline
Od: 16.02.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Przepływomierz? Hmmm a może ktoś robił jakąś fotorelację to chętnie bym zobaczył z czym to się je. I jakim preparatem to najlepiej zrobić?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 20:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Wystarczy uzyc szukajki.... O czyszczeniu przeplywki bylo z million razy, razem z fotami.....

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 gru 2014, 20:43 
Świeżak
Offline
Od: 16.02.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Dzieki

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 mar 2015, 10:37 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Cześć.
A czy w moim przypadku czyszczenie przepustnicy i przepływomierza pomoże? A mianowicie moj problem jest taki: falowanie występuje tylko przez chwile jak przyjeżdżam z pracy ale tylko przez chwile, mówiąc konkelretniej tylko z 3,4 razy obroty opadna tak do 550 i w gore do 650 pózniej wszystko wraca do normy silnik chodzi równo.
Zaobserwowałem ze podczas tych spadków delikatnie moc świateł opada i wraca wraz z obrotami.
Jak juz mówiłem falowanie nie występuje ciagle tylko w momencie jak przyjadę, luzuje i zjawisko to następuje.
Prosze o jakaś wypowiedz.
Dziękuje pozdrawiam.

-- Dodano: Wt, 31 mar 2015, 11:37 --

Zapomnialem dodać ze jak nieraz dojeżdżam do świateł i sie zatrzymuje to czasem tez tak jest ale nie za każdym razem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 mar 2015, 13:59 
Świeżak
Offline
Od: 09.03.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Erazm30, mam identyczny problem.

Ostatnio przeczyściłem przepływomierz, bardzo dokładnie, problem lekko zluzował - ale wciąż obroty muszą zrobić te parę skoków (mówimy o nagrzanym silniku na biegu jałowym, np na światłach), moc świateł musi odrobinę pofalować i dopiero się uspokaja.

Czy ktoś wie, jaka może być przyczyna problemu, gdy przepływomierz czysty?

Pozdrawiam,
Maciek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2015, 08:51 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Cześć.
Spróbuj przeczyścić jeszcze przepustnice. Na forum jest fotorelacja i daj znac czy pomogło.
Pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2015, 16:05 
Świeżak
Offline
Od: 09.03.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Erazm30 napisał(a):
Spróbuj przeczyścić jeszcze przepustnice. Na forum jest fotorelacja i daj znac czy pomogło.


Ty próbowałeś?

Czyszczenie przepustnicy to już nie takie banalne, a w każdym razie bardziej niebezpieczne niż przesprejowanie przepływki....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 kwi 2015, 07:22 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Siemka.
Ja jeszcze nie robiłem bo narazie kiepsko z czasem u mnie a auto jezdzi codzień. Może zabiore sie za to po świętach jak bede miał czas i kolega wolny garaż.
Znalazłeś na forum jest fotorelacja także bedzie łatwiej sie zabrać za to i miejmy nadzieje ze problem zniknie.
Jak zrobię to to dam znac.
Pozdrawiam
Wesołego Alleluja i mokrego Dyngusa.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 kwi 2015, 18:51 
Świeżak
Offline
Od: 09.03.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
No wlasnie, u mnie tez codziennie auto sie amortyzuje ;), garazu niestety niet, ale chyba garaz do tego niepotrzebny.

Niech sie tylko pogoda poprawi, to moze tez powalcze.

Wesolych Swiat!!!

-- Dodano: Cz, 9 kwi 2015, 19:51 --

Melduję, że falowanie ustało.

Panowie podczas montażu instalacji LPG przeczyścili przepustnicę. Podobno była makabrycznie zasyfiona (auto użytkowane od 6 lat, 145 tyś km).

Jednocześnie bardzo sceptycznie odnieśli się do pomysłu stosowania wszelkiego rodzaju papieru ściernego, nawet wodnego, nawet z polerowaniem podczas czyszczenia przepustnicy. Raz, że źle wypolerowane może spowodować szybsze osadzanie się syfu, dwa - nawet dobrze wypolerowane delikatnie zmieni charakterystykę dolotu. Tako rzekli, a to IMHO nieźli fachowcy.

Zatem pakiet "zlikwiduj falowanie" to czyszczenie przepływomierza + ewentualne czyszczenie przepustnicy.

Pozdrawiam!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 23:43 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
laik napisał(a):
Raz, że źle wypolerowane może spowodować szybsze osadzanie się syfu, dwa - nawet dobrze wypolerowane delikatnie zmieni charakterystykę dolotu.

Raz - zgoda, dwa - troszkę chyba przesadzili :) To nie apteka :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 kwi 2015, 11:57 
Świeżak
Offline
Od: 09.03.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Kaczor napisał(a):
laik napisał(a):
Raz, że źle wypolerowane może spowodować szybsze osadzanie się syfu, dwa - nawet dobrze wypolerowane delikatnie zmieni charakterystykę dolotu.

Raz - zgoda, dwa - troszkę chyba przesadzili :) To nie apteka :D


Tak po zastanowieniu muszę się zgodzić - sami przecież ingerują w nią bez porównania bardziej, montując wtryskiwacze gazu w kolektorze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 19:14 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam :)
Wspominałem wcześniej o falowaniu obrotów. Dzis dokonałem czyszczenia MAF i przepustnicy- nieźle była upaprana;) i tak jak narazie nie doświadczyłem falowania jak poprzednio ogólnie obroty sa ok. Zobaczymy z czasem. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lip 2015, 21:26 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam.
Mały update odnosnie falowania na wolnych obrotach po 4 miesiącach prawie. Bez zastrzeżeń


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 sty 2019, 22:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Witam,
od dłuższego czasu zmagam się z problemem falujących obrotów na ciepłym silniku w 2.0 MZR-CD (M6 GH 2008). Obroty spadają miej więcej z 800 do 400, a nawet 200. Samochód przy tym nie gaśnie.
Objaw występuje tylko na rozgrzanym silniku i na biegu jałowym np. na światłach. Jeżeli wcisnę sprzęgło obroty podnoszą się o jedną kreskę i obroty nie spadają, to samo jeżeli dodam odrobinę gazu.
Co ciekawe objawy nie występują zawsze ale jak już wystąpią to są regularne (co około 30s).

To co do tej pory zrobiłem:
- czyszczenie przepływomierza (dodatkowo sprawdzenie na innym),
- czyszczenie EGR i przepustnicy
- podmiana zaworu SCV
- kalibracja wtrysków
- oczywiście regularna wymiana filtrów
- czyszczenie miski olejowej
- regulacja zaworów

Samochód nie stracił na mocy i nie odczuwam innych usterek. Komputer przez ELM nie pokazuje żadnych błędów.

Z góry dzięki za każdą wskazówkę!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 15:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Możliwe jest, że sterownik komputera nie może uzyskać prawidłowych parametrów dla wtrysku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 13:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2019
Posty: 7
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
I jak udało się jakoś rozwiązać sprawę? Były to wtryski?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 12:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.01.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
@chill udało ci się rozwiązać problem? Mam podobny przypadek, co prawda nie w moim aucie, ale jednak jest i aktualnie drę włosy z głowy co może być przyczyną problemu :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.