Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 7 lis 2014, 06:09 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
można również zrobić tak

Obrazek

-- Dodano: 2 lis 2014, o 19:18 --

modyfikacja lekka to jest

Obrazek



czyli ucięcie nadwyżki rolki prowadzącej + zmiana śrubek na krótsze i płaskie

modyfikacja stage 1 to zmiana rolki + rozwiert i polerka

Obrazek

modyfikacja stage 2 to zmiana rolki rozwiert polerka + zmiana tps od mocniejszej wersji nawet od mps


ad.zdjęcie pierwsze

-- Dodano: 3 lis 2014, o 08:05 --

Obrazek

tak wygląda początek prac

Obrazek


a tu mamy tps


Obrazek

-- Dodano: 7 lis 2014, o 07:09 --

widok przed polerką na lustro

Obrazek

Obrazek

wadą wielu oemowych tb jest łożysko w którym chodzi rolka prowadząca

Obrazek

i warto również wyczyścić otwór centrujący tb bo tam uszczelki na wałku nie ma i dostaje się nagar powodując wolny obrót i zacinanie się wałka

Obrazek

w środku znajduje się uszczelka prowadząca

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lis 2014, 19:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
A co konkretnie daje taka modyfikacja zaadoptowana od mpsa?

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 lis 2014, 16:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Sama modyfikacja tb w twoim silniku niewiele da bo masz restrykcję w kolektorze dolotowym , jest to tylko początek do zrobienia portingu kolektora i jego kanałów , jak robiłem u siebie , dłubanie n/a to mozolna praca a efekty są znikome chociaż zmianą paru rzeczy można ugrać jak w moim przypadku 60 hp , u mnie seryjna jest tylko karoseria - no też nie do końca

-- Dodano: 7 lis 2014, o 22:16 --

Jest jeszcze jedna rzecz restrykcyjna w oem-wych tb tzn otwarcie przy wot , jak rozbierałeś tb to będziesz wiedział że moment otwarcia 100% w serii nie istnieje dlatego zmieniasz to tak

Obrazek

tu jest wot serii

Obrazek

a tu wot zmodyfikowanej

Obrazek

chyba tłumaczyć nie trzeba co to oznacza

-- Dodano: 7 lis 2014, o 22:28 --

w angielskim bo udostępniałem na innym forumie

Obrazek

-- Dodano: 10 lis 2014, o 16:28 --

Porting wykonany

Obrazek

teraz pozostał szlif na lustro pictures cooming soon , no i mod tps-a

ano zapomniałem kto mi powie co mam teraz zrobić , bo wiadomo że idle zgłupieją

Obrazek

he he ja znam rozwiązanie ale może ktoś podpowie coś ciekawego

-- Dodano: 10 lis 2014, o 17:06 --

Oki nie będę was zmuszał do myślenia , tak wygląda po zmodowaniu tps-a

Obrazek

ślimak na rolce prowadzącej trzeba skrócić

Obrazek

a tak wygląda wot 100% tb

Obrazek

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


Ostatnio edytowano Pn, 10 lis 2014, 16:09 przez arkadius73, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 lis 2014, 16:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Quiz jakiś widzę, ale bez nagród ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lis 2014, 07:33 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nagroda jest - zmodowana tb

-- Dodano: 10 lis 2014, o 23:49 --

Prawie finalny efekt , pozostało tylko zmienić śrubunki na płaskie


Obrazek


ślimak skrócony

Obrazek

porting idealnie pod kolektor custom dolotowy

Obrazek

zwiększone plenum


Obrazek

-- Dodano: 16 lis 2014, o 08:33 --

oem 63 mm vs. home made 67,5 mm

Obrazek

cienkość

Obrazek

przed ucięciem śrubunków

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lis 2014, 10:27 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Może ja się wykażę ignorancją itepe, ale ciekawość mnie zżera i w końcu zapytam :) Czy mógłbyś laikowi (takiemu jak ja) napisać jak chłop krowie na miedzy po co się rozwierca przepustnicę i robi taki mod? Żeby zwiększyć przepływ powietrza?

A zabawy z zębatkami? Oryginalna przepustnica nie otwierała się do końca?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lis 2014, 10:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Większe otwarcie, większa gardziel, więcej powietrza do spalenia, większa moc.
Tak, ory nie otwiera się do końca poprzez tą zębatke


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lis 2014, 16:30 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dokładnie z szczególnie ma to wpływ w jednostkach uturbionych gdzie w tb i wejściu jak i wyjściu do kolektora są krawędzie powodując zawirowania , w n/a wygładzamy cały dolot do głowicy łącznie z lim i uim niwelując i sprawdzając gdzie jest najbardziej wąskie gardło , wiadomo że trzeba też zmodować kolektory wydechowe , wtryski , pompę itd.

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lis 2014, 16:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Większa pompka paliwa=większe ciśnienie paliwa=więcej paliwa przelatuje do spalenia.
Większa gardziel=więcej powietrza do spalenia.
Wygładzenie/skrócenie kol ssącego=łatwiejszy/szybszy transport powietrza.
Wałek ssący z ostrymi krzywkani=większa kompresja.
Wydech o troszkę większej drednicy=szybsza wentylacja komory spalania.
Podmieniony/zmodyfikowany przepływomierz jak i PCM z nowymi korektami itd itd w ogólnym tłumaczeniu;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 18:54 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Maf sensor możesz ustawić jak chcesz jak masz do tego to to

Obrazek

ja z nie tuningowego dorabijąc gniazdo rs232 zrobiłem w pełni programowalny maf sensor i co ciekawe ecu już nim nie steruje

maf sensor mam z jaga

ps wiem że to nie w temacie jak coś to mod może wydzielić osobny wątek o modowaniu maf do którego się podłączę thx

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 19:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Trzymam kciuki ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 19:56 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
finalny produkt już któryś tam z kolei

Obrazek

inlet 3 cale outlet pod kolektor portingowany 72 mm

-- Dodano: 17 lis 2014, o 20:56 --

mały update zamieniłem rolki prowadzące od nissana teraz prawilne

Obrazek

robiłem kilka tb do różnych modeli

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lis 2014, 20:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Myślę że przedstawisz całą pracę projektu.
Byłoby fajnie i bez problemu, pochwalić się takimi pracami a zwłaszcza że Mazda 6 GH z takimi modyfikacjami jest tematem jakby delikatnie ująć.... tabu?
Mało kto se tym zajmuje ponieważ wiadomości jak że świecą szukać, przecież to grupa VAG, hehe :) ;)
Czekamy z utęsknieniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lis 2014, 16:24 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jak ktoś ma popsutą lub nie działającą z różnych względów tb to ja ją naprawię

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lis 2014, 18:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hmmm....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 gru 2014, 03:07 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Z uwagi na to iż mam dużo przepustnic i wolne popołudnia zrobię eksperyment

Rozwiercę tb na 70mm przy rolce tyle da się max więcej już nie bo mamy ogranicznik na rolce

Obrazek

wejście tb 76 mm a przy prowadnicy 68mm

Obrazek

wyjście tb 70mm idealnie do portingowanego parę lat temu kolektora

Obrazek


Zobaczymy co na to powie tps od mustanga


Cooming soon

-- Dodano: 26 lis 2014, o 23:12 --

Po wekeendzie wrzucę zdjęcia krok po kroku jak rozebrać i złożyć tb , na razie mam inne projekty

A także jak przestawić odcinkę bez ruszania sterownika w ecu

-- Dodano: 1 gru 2014, o 11:56 --

Jak obiecałem , póżniej dodam zdjęcia jak to poskładać

viewtopic.php?f=82&t=2733

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.