Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 20:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 7 lis 2014, 15:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2014
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w mojej Mazdzie 6 2.0 GH 2.0 MZR-CD.
Od pewnego czasu zaobserwowałem spadek mocy, zamuliło mi się auto. Podejrzewam że pada mi turbina. Podczas jazdy z pedałem wciśniętym do dechy nie udało mi się uzyskać większego ciśnienia niż 1.4 bara (Boost) w kolektorze dolotowym. Czy ta wartość jest prawidłowa?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lis 2014, 20:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dobrze rozgrzej silnik i zrób kalibracje wtrysków.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lis 2014, 10:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2014
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Kalibracje wtryskiwaczy robiłem. Filtr powietrza i paliwa zmieniłem. Przepływomierz powietrza wyczyściłem alkoholem izopropylowym a Mazda jak muloła tak muli. Podejrzewam sprezarkę ale zanim rozbiorę pół samochodu chciałbym poznać prawidłowe parametry pracy turbiny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lis 2014, 15:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No to tak na skróty, moja również pompuje maxymalnie 1.4 bara.
Czasem mogę zauważyć że jest 1.5 bara, ale to rzadko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lis 2014, 16:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Może boost sensor szwankuje i warto go sprawdzić?

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lis 2014, 20:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.09.2014
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Sprawdziłem boost sensor.
Pomiędzy kolektor dolotowy a czujnik ciśnienia wpiąłem trójnik z manometrem. Wskazania manometru dochodziły do 1.5 bara, wskazania na Torque Pro do 1.4 bara, czyli różnica żadna.
Manometr reagował dużo szybciej niż odczyty Torque Pro.
Wnoskuję że czujnik jest sprawny.
W Torque Pro Jest jeszcze jeden wskaźnik "Intake" wyskalowany w kPa. Wskazuje on maksymalnie 240 kPa. Czy to jest ciśnienie bezwzględne w kolektorze, tzn manometryczne + cisnienie atmosferyczne?

-- Dodano: Wt, 11 lis 2014, 21:15 --

A czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaki powinien być maksymalny przepływ powietrza MAF przy pełnej mocy silnika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 mar 2018, 17:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Panowie ,odgrzeje trochę kotleta.Zauważyłem ostatnio że jak wcisnę pedał gazu przy przyspieszaniu do końca, to madzia słabiej przyspiesza niż jak wciskam do połowy.Błędów żadnych nie wywala i nie za bardzo wiem co może być powodem takiego zachowania.Z tond pytanie do mądrzejszych ode mnie, co sprawdzić ,co może być za to odpowiedzialne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 kwi 2018, 09:31 
Świeżak
Offline
Od: 13.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Podłącze się do tematu.
Mam problem z mocą przy dynamicznej jeździe, podczas szybkiego przyspieszania i zmianie biegu np z 3 na 4, wówczas na 4 biegu mam 1800-2300obr/min, 2-3 sekundy nie reaguje na pedał gazu, po czym zaczyna przyspieszać. Problem ten nie występuje gdy wolno przyspieszam (np jadąc za ciężarówką spod świateł), tak samo zjawisko to nie występuje gdy po zmianie biegu obroty spadną poniżej tych 1800obr/min. wtedy elegancko, płynnie przyspiesza. Błędów nie ma żadnych.
Z góry dzięki za odpowiedź :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 19:00 
Świeżak
Offline
Od: 29.12.2017
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
hubert0001 napisał(a):
Panowie ,odgrzeje trochę kotleta.Zauważyłem ostatnio że jak wcisnę pedał gazu przy przyspieszaniu do końca, to madzia słabiej przyspiesza niż jak wciskam do połowy.Błędów żadnych nie wywala i nie za bardzo wiem co może być powodem takiego zachowania.Z tond pytanie do mądrzejszych ode mnie, co sprawdzić ,co może być za to odpowiedzialne.

Kolego uporales się z tym problemem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.