Teraz jest Pn, 24 lut 2020, 14:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 18:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiesz jak jest. W jednym silniku diesla mazdy, kalibracje automatyczne i manualne mogą przebiegać różnie a winnym jeszcze inaczej. . Różnie też będzie wyglądać efekt końcowy.
W moim RF7J kalibracje forscanem lepiej wypadły niż poprawki samej mazdy.
Tak jak napisałem wyżej..

Ale chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedna kwestie.

Mianowicie same warunki które muszą być spełnione.
Nie pamiętam dokładnie jakie temperatury muszą być paliwa powietrza i sondy na wydechu.
Ale, Forscan przepuści kalibracje jak temperatury będą już minimalne. Wiemy że te temperatury podczas dalszej pracy silnika będą wyższe i tutaj prawdopodobnie później mazda sobie robi sama kalibracje co objawia się innymi korektami.

Chodzi o to, żeby kalibracje manualną robić w warunkach bardziej zbliżonych do faktycznych niż do tych minimalnych.

Jakie to były warunki temperatur? Bo musiałbym poszukać....
Paliwo powietrze i wydech...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 19:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 353
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Millerek Forscan do temp silnika ma zakres +60 do +90, temp benzyny +30 do +45, wymóg wyłączenia wszystkich odbiorników prądu. I chyba tyle z tego co pamiętam. Zawsze dbam by to było po jeżdżeniu z 30km :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 19:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Właśnie o to mi chodziło, bingo.
No i teraz pytanie, jak Mazda robi sobie sama, to robi to bez użycia odbiorników prądu?
Jest różnica? No jest....

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 19:31 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 479
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Temperatury min. to :
ECT 65 st
IAT 17 st
FT 30 st
Dlatego czasami kalibrowanie w zimie to udręka.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 19:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No tak.
Temp powietrza zasysanego.
Temp płynu chłodniczego.
Temp paliwa.
A temp na katalizatorze? Nie było minimum 100stC?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 21:08 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 479
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Nie,FScan tego nie wymaga.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 21:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5637
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Jak kalibracja wtryskiwaczy to tylko metoda na kabelek, nigdy żadnych problemów.
Ostatnio moja żona to wykonała, oczywiście wcześniej poinstruowana :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 05:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 353
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Michał Powiem szczerze, że nie do końca temu ufam. Nie wiem jak w Gh ale w gy kiedyś czytałem, że podczas pracy na kabelek komputer pomija bardzo dużo różnych wartości podczas wyliczeń. Oraz, że jest to zrobiona luka by w razie problemów z połączeniem w ostateczności użyć. Ale to mogą być czyjeś domysły które trochę mnie przekonały.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 17:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tadziol, faktycznie...
Sprawdziłem stare screeny i te 100stC na wydechu potrzebne jest do przeprowadzenia innej procedury.
Do kalibracji potrzebne są tylko te trzy temperatury

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
Witam,
u mnie pierwsza próba kalibracji kablem skończyła się błędem P167B (rejestracja wartości wtryskiwacza nie wykonana). Za drugim razem lepiej rozgrzałem auto i garaż, biorąc pod uwagę zalecane temperatury. Silnik kilka razy podniósł obroty jednak nie zobaczyłem czy spirala mignęła 5 razy, błąd udało się skasować więc kalibrację uznałem za udaną.
Mam jednak pytanie bo przed próbą kablem próbowałem puścić kalibrację za pomocą Forscan i to niestety nie ruszyło - czy nadal nie wszystkie warunki były spełnione a mimo wszystko wymuszenie przez kabel pozwoliło na kalibrację?
Jak czytać wartości? Piszecie, że dopuszczalne normy to +-100 czy +- 80 więc te poniżej wyglądają nieźle?

-- Dodano: 14 stycznia 2020, o 13:40 --



Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Korekty masz bardzo dobre

Jeśli chodzi o kabelek, ja tym sposobem nie robiłem prawie wcale, może dwa razy tylko.
Ale, Forscan jeśli nie dokończył kalibracji to czy pojawił się jakiś komunikat dlaczego?

Sprawdź Jeszcze info z postu #322.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
Może dwa zbiorniki wcześniej zalałem dwa środki Forte do czyszczenia wtryskiwaczy (jeden w filtr a drugi do baku), niestety nie sprawdziłem korekt przed tym zabiegiem. Co do Forscana to nie pamiętam jak brzmi dokładnie ten komunikat ale jakby proces nie startuje, jest uruchom i od razu zatrzymano. Jeszcze poczytam forum a do Forscana spróbuję wrócić przy kalibracji na wiosnę jak pogoda będzie bardziej sprzyjać :)
Dzięki za odpowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Forte powiadasz?
No to szczerze gratuluję, bo sam ich używałem, i sobie bardzo chwaliłem, znajomi również.
Zresztą to była propozycja od kolegi Riki kiedy zaczynał biznes jeszcze za czasów jak mieliśmy GF RF2A, złote czasy na marginesie wspomnę

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 14:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
Jak często Twoim zdaniem warto taki zabieg powtórzyć?
Osobiście jestem przekonany do tego typu środków. U siebie użyłem już kilku specyfików :) Teraz zalałem Millers DPF Turbo and Exhaust Cleaner z profesjonalnej serii EPP, wcześniej więcej jeździłem w trasy, obecnie raczej krótkie odcinki dlatego chcę profilaktycznie zadbać o DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 15:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Poniekąd to jest odpowiedni temat, do takiej dyskusji, ale Forte jak wchodził na polski rynek, był bardzo wykupowany.
Ja stosowałem do czyszczenia raz dwa razy na 10kkm.
Nie miałem żadnych problemów z wtryskami przez ponad 120kkm (kupiłem mazde z przebiegiem 100kkm około).
Obecnie nie mam do czego używać Forte, ale polecam.
W gruncie rzeczy to i tak niedoceniana nafta techniczna , z czymś tam

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Daras i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.