Teraz jest Śr, 26 lut 2020, 01:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 22:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.04.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
jak sie robi ta kalibracje wtryskow <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 19:25 
Świeżak
Offline
Od: 29.12.2017
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Witam panowie jako że moja Madzia przy pierwszym porannym odpaleniu zaczęła kopci na biało i silnik dziwnie jakby dlawiaco się pracować postanowiłem spr forscanem wtryski i tu bym prosił o odczytanie wartości.
Wartości przed kalibracja:
Przy 35mpa
Wtrysk 1 wartość 4 Wtrysk 2 wartość - 32
Wtrysk 3 wartość - 12 wtrysk 4 wartość - 84
Przy 65mpa
Wtrysk 1 wartość - 4 wtrysk 2 wartość - 20
Wtrysk 3 wartość - 8 wtrysk 4 wartość - 36
Przy 100 MPa
Wtrysk 1 wartość - 40 wtrysk 2 wartość - 44
Wtrysk 3 wartość - 40 wtrysk 4 wartość -40
Przy 140 MPa
Wtrysk 1 wartość - 36 wtrysk 2 wartość - 36
Wtrysk 3 wartość - 20 wtrysk 4 wartość - 40
A TU WATROSCI PO KALIBRACJI:
Przy 35 MPa
Wtrysk 1 wartość 0 wtrysk 2 wartość 16
Wtrysk 3 wartość 12 wtrysk 4 wartość - 16
Przy 65 MPa
Wtrysk 1 wartość 8 wtrysk 2 wartość 16
Wtrysk 3 wartość 8 wtrysk 4 wartość - 8
Przy 100 MPa
Wtrysk 1 wartość - 8 wtrysk 2 wartość - 8
Wtrysk 3 wartość - 8 wtrysk 4 wartość - 32
Przy 140 MPa
Wtrysk 1 wartość - 16 wtrysk 2 wartość - 16
Wtrysk 3 wartość 0 wtrysk 4 wartość - 28
No i wczoraj tak zostawiłem auto dziś rano odpalam silniczek fajnie równo pracuje nie zadymil ale pali się check engine i słychać stukot wtrysku napierwszym i drygim biegu. Na powrocie z pracy auto przegonilem check zgasł pod blokiem. Pojechałem do garażu i spr komputerem i był błąd P167B nie przeprowadzono adaptacji wtryskiwaczy paliwa usunąłem go wyjechałem autem zrobiłem parę km i słychać takie terakotanie. wartości przy 35 MPa zostały jak wyżej po kalibracji. Troche się rozpisałem mam nadzieję że zrozumiale. Teraz moje pytania:
1. Czy te wartości wtryskowe są ok?
2. Które wartości są ważniejsze przed kalibracja czy po kalibracji które pokazują właściwy stan zużycia wtrysku.
3. Co mogło spowodować te stuki to ten błąd, co mogło spowodować że wogole on wystąpił Dzięki i Pozdro :)
4. Czy wtrysk nr 4 nie wypada najgorzej na tle pozostałych? Może warto go wymienić?


Ostatnio edytowano Pt, 8 cze 2018, 19:25 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lis 2018, 09:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 11
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam.
Odświeżę temat, żeby wykonać kalibrację wtrysków należy podpiąć się pod zaznaczony na zdjęciu pin?
Moje auto to mazda 6 GH 2.0 diesel. Na zimnym silniku auto nie chodzi równo i szarpie, może kalibracja coś pomoże.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 2 lis 2018, 07:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5637
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Tak, w tym miejscu.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 12:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.08.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Przeprowadziłem dzisiaj kalibrację, za pierwszym razem nieudana - checkengine i kontrolka od świec, wykasowałem błąd przez ELM i ponowiłem próbę.
Przy drugim podejściu kontrolka świec się nie zapaliła, jednak test został przeprowadzony (tak stwierdzam po pracy silnika). Poczekałem jakieś 5 minut i wyłączyłem silnik. Nie wiem tylko czy pozytywnie czy negatywnie, ponieważ kontrolka świec nie mrugała ani przy rozpoczęciu ani po zakończeniu testu. Jeśli wynik byłby negatywny to otrzymałbym ponownie checkengine?

2.0 103/140 RF7J


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 mar 2019, 18:51 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Panowie poniżej zamieszczam wam zrzut ekran z programu Forscan. Czy moglibyście mi powiedzieć wartości wtrysków są dobre ? i czy mogę przeprowadzić w programie forscan kalibrację wtrysków ? Auto mi trochę klekocze w czasie dodawania gazu.
Z góry dziękuję za ocenę oraz porady.
Obrazek
https://www.fotosik.pl/zdjecie/20de554205c84c09
Dodam iż nigdy nie robiłem kalibracji wtrysków a autem już latam od 1,5 roku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 mar 2019, 19:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.03.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
20190330_114002.jpg
Witam. Zerknijcie na dawki wtryskiwaczy czy wszystko jest ok.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 maja 2019, 23:25 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Czy kalibracja wtryskow za pomocą metody z kabelkiem opisanej w tym temacie można również przeprowadzić w mazda 6 2.2 GH 163KM 2010r R2AA?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 maja 2019, 01:56 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 165
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
19 maja 2019, o 00:25 mateusz8 napisał(a):
Witam
Czy kalibracja wtryskow za pomocą metody z kabelkiem opisanej w tym temacie można również przeprowadzić w mazda 6 2.2 GH 163KM 2010r R2AA?
tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 maja 2019, 08:17 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dzięki za odpowiedź ;)
A czy warto kalibrowac Wtryski jak w forscan wartości przy 35Mpa mam:
-12
12
0
-12
Do kalibracji skłania mnie problem z charczeniem silnika w czasie dodawania gazu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 maja 2019, 14:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 165
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Korekty sa ok.kalibracja nie zaszkodzi,zlokalizuj te charczenie.wtryski beda stukac jak cos z nimi nie halo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 maja 2019, 15:24 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Jeżeli chodzi o charczeniem to wygląda to dokładnie tak:

Skąd dźwięk dochodzi to niestety dokładnie nie mogę zlokalizować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 maja 2019, 15:12 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 165
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Trudno cos powiedziec z tego nagrania,ale to nie wtryski.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 maja 2019, 15:23 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Też próbuję dość od dłuższego czasu do rozwiązania tego problemu ale niestety nie mogę zlokalizować co powoduje taki dźwięk w czasie przyspieszania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 maja 2019, 16:07 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 481
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
cueto napisał(a) napisał(a):
Trudno cos powiedziec z tego nagrania,ale to nie wtryski.

To wtryski.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 maja 2019, 18:01 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Tadziol
A mógłbyś coś więcej napisać? Co z tymi wtryskami? Jak to sprawdzić?
Dodam że mechanik wymieniał mi podkładki pod wtryskami i nie zrobił kalibracji wtryskow.
Osobiście też uważam że któryś z wtryskow poprostu leje, bo musze tez co chwile wymieniać olej (co 4-5 miesięcy, gdyż poziom stoi ponad X).

-- Dodano: 29 maja 2019, o 19:01 --

Wtryski odpadają, dzisiaj właśnie odebrałem auto z warsztatu gdzie sprawdzają wtryski. Wszystkie wtryski były wyjęte i sprawdzone na stole pomiarowym. Testy nie wykazały żadnych problemów z wtryskami.
Gdzie mogę jeszcze szukać problemu ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 19:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.12.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zachodniopomorski
Witam. Kolegów. Mazda 6 2010 r. Silnik 2.2. Podczas kalibracji wtrysków za pomocą kabelka po ok 6 minutach wzrastają obroty i zapala się kontrolka silnika i czasem zaczyna migać kontrolka świec. Co może być nie tak pomocy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 09:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6104
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mam zrozumieć że proces kalibracji jest przerywany?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 12:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 354
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Panowie a spotkał się ktoś z was z problemem przy kalibracji forscanem ? :) W Gy nie miałem problemów, posiadam teraz 2x GH w przedlifcie z silnikiem R2AA 163km wszystko idzie pięknie a w polifcie z tym samym silnikiem rozpoczyna procedurę, dochodzi do 2% i zawiecha... Później trzeba odpinać kabelek, wyskakuje błąd (co oczywiste) muszę zresetować wartości wtryskiwaczy i po jakimś czasie sam sobie na nowo ustawi. Lecz nie daje mi spokoju dlaczego nie mogę zrobić pełnej procedury. Oczywiście po wyzerowaniu wartości dalej nie da się przeprowadzić kalibracji. Forscan zaktualizowany, i nic nie pomaga.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 13:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6104
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Do kolegów Dordos i Burman
... w Forscanie są dwa pidy
INJ_LRN F1 i F2
Są to kody błędów rejestrowania wtrysków z EPROMu chyba.
Powinny mieć błąd 0 czyli, będzie wartość 1 to Forscan ani kabelek nie przeprowadzi kalibracji i wywali się przy 2%.
Malo tego, nie widać tych błędów w OBD.

Jeśli będzie wartość 1 musisz skasować błąd aby było 0,..., starym serwisowym sposobem, klema masowa OFF i pedał hamulca na 30 sekund.

Daj proszę znać co tam u Ciebie wyszło jak sprawdzisz.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


Ostatnio edytowano So, 4 sty 2020, 13:32 przez Millerek, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 13:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 354
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Millerek Sprawdzę i na pewno dam znać ! :) Dziękuję za podpowiedź.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 13:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6104
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Te wartości pochodzi z modułu PTCCM - Power Train Chain Control Module, cokolwiek to oznacza, ale mając 1 zamiast 0,kalibracja nie pójdzie.
Obrazek

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 14:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 354
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Wszystko się udało <spoko> Dziękuję bardzo. Takie pytanie skoro nie ma żadnego problemu to skąd tam owy błąd mógł być ? Może po tym jak wymieniałem rozrząd, podkładki i inne po wyjęciu wtrysków coś wychwycił ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 15:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6104
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Cieszę się bardzo że pomogłem.

Ale powiedz, kalibracja przeszła po klemie czy po wykryciu tego błędu INJ_LRN FX,?

Ten błąd z PTCCM może wyskoczyć zawsze i bez naszej wiedzy.
Co ciekawe, mając ten blada sama mazda sobie kalibracje robi.
Ręcznie na kabelek czy forscanem już nie zrobisz kalibracji

Błąd ten, w mojej opinii wyskakuje od przerwane automatycznej kalibracji przez samą mazde. Ja kiedyś próbowałem u znajomego wywołać błąd przerywając kalibracje na kabelek, odpinajac kostkę z wtrysku nic się nie działo.
Dla mnie to błąd mazdy dla mazdy ale niemożliwy do wykrycia z OBD bo go tam nie ma tak jak pisałem wyżej.

W każdym bądź razie, to bardzo ważny, nieznany i pomijany pid forscana o którym praktycznie żadnej informacji w sieci oprócz mojch postów na forach gdzie GH miały kilka lat dopiero. dobra dobra, zchodze już na ziemię

No ale błąd kasuje się tylko w serwisie na IDS.
No ale kto to robi..., więc błąd znika tylko za pomocą serwisowego kasowania błędów, klema i pedał hamulca jak pisałem wyżej.

Fajnie że mogłem Tobie pomóc.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 19:22 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 354
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Wyskoczyła 1, zresetowałem wartości wtryskiwaczy i odpiąłem sam akumulator bez usuwania błędów z użyciem hamulca. Po 5/10 sekund podłączyłem, sprawdziłem i były 0 już więc dlatego nie rozumiem skąd tam 1 wyskoczyła :) Ale sprawdziłem po pomyślnej kalibracji i już dalej zostały 0. Więc ciekawy temat z tym. Będę w aso to będę próbował się coś dowiedzieć może ktoś coś będzie wiedział ciekawego w tym temacie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 19:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6104
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zostanie już 0, ta 1 to jest od jakiejś starej próby kalibracji która się nie powiodła, innych wiadomości nie posiadam.
Serwis też o tym nie wie.

Skasować samemu to możesz tylko odpinając masę i wciskając pedał hamulca. Żadne reset żadnego modułu, z 1 nie zrobi 0.
Nie ma go też w błędach OBD.
Mając 1, kalibracji nie zrobiszn, ani na kabelek ani forscanem.

Więc taka historia się kręci, to bardzo ważny nieużywany pid forscana po którym wiadomo dlaczego nie możesz zrobić kalibracji.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 19:32 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 354
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Millerek Na przyszłość będę wiedział. Dziękuję bardzo ;) Może przyda się też potomnym taka informacja.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 00:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja tam nigdy żadnej kalibracji nie robiłem (auto mam prawie 6lat) i raczej nie będę robił :-P . Autko niby samo przeprowadza kalibrację, wiec po co mam się mieszać :). Powiem więcej, ludzie którzy ja przeprowadzali, sprawdzali parametry, po przejechaniu parunastu km, parametry pozamieniane. Wiec to chyba bez sensu .....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 01:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6104
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Taka teoria też krąży, i nie jest to zła teoria.

Jedynie samemu można sprawdzić i dojść do wniosku, która kalibracja lepiej ustawia korekty wtrysków. Ta manualna forscanem / kabelkiem, czy automatyczna którą przeprowadza sobie mazda sama.

Mnie jak pamiętam, lepsze korekty te bliższe zera, robiła kalibracja manualna forscanem, a silnik później Sam po kilku set kilometrach bądź więcej, przeważnie popierd.., poprawiał tak, że różnica była odczuwalna na niekorzyść tych korekt.
Idąc dalej tą myślą, Mazda robiła sobie jakby źle, bo i korekty były gorsze, to było też słychać głośniejsze klepnie diesla, i jakby niechętną ogólną pracę co było widać w średnim spalaniu, mocy ogólnej i odstępami regeneracji filtra DPF.

Wolałem mieć korekty po forscanie niż po samej Maździe.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 11:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 354
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Millerek Ja robiąc korekty forscanem już w 3 Maździe widzę, że nawet jeśli sama coś zmieniła i zrobię kalibrację to jak po 500km znów sama zmieni to i tak są mniejsze korekty niż były zanim zrobiłem kalibrację. Więc według mnie warto :) nie bez powodu jest taka opcja w komputerze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.