Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 02:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 400 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 26 kwi 2021, 23:30 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.11.2019
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
https://m.fotosik.pl/zdjecie/61b0de0dc6526f87

Co zrobić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 cze 2021, 15:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.06.2021
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
Odczyt z forscana bez wykonywania kalibracji. Są to dobre wyniki?

https://images90.fotosik.pl/513/a657f116886eff12med.jpg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lip 2021, 20:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.07.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: opolski
Witam,

Krótkie i szybkie pytanie odnośnie firm, które zajmują się regeneracją wtryskiwaczy RF7J13H50 do mazd czy są jakieś godne polecenia? jeśli nie to zostaje kupić nowe wtryski albo RIP?

Ktoś regenerował i jest zadowolony?

Problem polega, że kopci jak szalona jak jest zimna, nierówno chodzi i nie ma tej mocy co dawniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 01:06 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Witam wszystkich. Po dłuższej nieobecności na forum, w sumie spowodowanej sprzedażą Mazdy 6 GH, kupiłem niedawno kolejną taką samą tylko że z klekotem pod maską i od razu ponownie melduję się tutaj :)
Jako, że to mój pierwszy diesel to muszę zebrać trochę wiedzy na temat tego napędu. Czytając ten temat postanowiłem odczytać parametry wtrysków i od razu zrobić kalibrację. Przy okazji proszę Was, jako bardziej doświadczonych o opinie o tym jak to wygląda w mojej Magdalenie. Załączam odczyt parametrów do wglądu. Widać, że temperatura paliwa ma tylko 28*, ale start kalibracji był z ponad 30 i szybko spadła ze względu na niską temp otoczenia. To jest widok po kalibracji, ale przed wartości były zbliżone.
Z góry dziękuję jeżeli komuś z Was będzie się chciało rzucić okiem i napisać co o tym myśli.
Pozdrawiam

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 13:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A tam w ogóle to jest jeszcze DPF?
Korekty czasów wtryskiwaczy wyglądają dobrze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 19:38 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dzięki Millerek za info. Co do dpf, próbowałem go testować ale wyskoczył error. Czy to znaczy, że coś z nim nie tak? Auto jeździ normalnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 19:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
To znaczy ze go nie ma ;)).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 19:51 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Kiedys slyszałem że się wycina dpf czy tez programowo wyłącza. Ale jeżeli u mnie go nie ma, to jest dobrze czy kijowo?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 20:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Prawnie kijowo ;). Jak ktoś dojdzie do tego kiedyś nie wiem na badaniu tech itd to będzie kara. Dla ciebie dobrze bo nie musisz się przejmować wypalaniem filtra itd :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 20:25 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Da się to wypatrzeć gołym okiem? Bo jeżeli nie i dpf fizycznie siedzi w aucie to może da się go ponownie aktywować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 22:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dpf jest wycinany. Otwierają go, wywalają cały środek i spawają. Gołym okiem jest niemożliwe to wypatrzyć. Wiec na badaniu technicznym, takim normalnym ci tego nie wykryją. Za granicą bardziej tego pilnują i są konkretne kary ;). Najważniejsze żeby nie kopcił czarnym dymem jak to widzę u niektórych na drogach. Bo to się rzuca w oczy ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 23:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Masz 30120 km od ostatniej regeneracji filtra DPF, to jest raczej nie możliwe
Ponadto, podobne kilometry masz od ostatniej wymiany oleju silnikowego. Normalnie miałbyś kontrolkę "choinkę" z błędami od inspekcji olejowej.
Dlatego zapytałem czy masz w Mazdzie DPF, jeśli rurę "końcówki" masz czarne osmolone, to DPF u nie masz.
W Mazdzie GH 2.0 czy 2.2 jeśli DPF jest, to końcówki są zajebiście czyste, czyli nie są okopcone czarne osmolone itp...
Dla pewności musiałbyś podać wartości dodatkowych PIDów w forscanie, czy będą się zmieniać podczas jazdy, a powinny...
PM_ACC
PM_ACC_DSD
PM_GEN


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 gru 2021, 23:05 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dzięki Panowie za informacje. Sprawdzę jutro wartości dodatkowych pidów i będę wiedział jak sytuacja wygląda


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 31 gru 2021, 13:22 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
lapa678 pokaż temp na wydechu.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 gru 2021, 16:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Właśnie, zgadza się, zapomniałem napisać...
Jeśli DPF jest OFF, to temp będą ustawione na wartość stałą.

Będą to pidy
CATEMP11, 12 i 21
Czyli przed katalizatorem, pomiędzy katalizatorem a DPF, i za DPF em.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sty 2022, 14:28 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Witam i przy okazji życzę Wam wszystkiego dobrego i wszelkiej pomyslności w rozpoczynającym się Nowym Roku.
Chyba mieliście rację, wartości dodatkowych pidów nie zmieniają się...

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sty 2022, 14:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Standardowo, wartość temperatur ustawiona na 700stC...
Nie masz DPF u.
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sty 2022, 14:30 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Robić z tym coś czy zostawić ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sty 2022, 16:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Oddać samochód z powodu wady ukrytej przes sprzedającego. Zwykle w sprawnym samochodzie nie ma potrzeby usuwania DPFu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 sty 2022, 18:40 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Woląłbym auto zatrzymać. Podoba mi się, a poza tym potrzebuję go żeby mieć czym poruszać się na codzień i nie mam czasu żeby siedzieć i szukać w ogłoszeniach, a później jeździć na wycieczki i oglądać zanim trafi się cos sensownego...
Myślicie, że dpf może być wyłączony dlatego że cos nie tak dzieje się z autem? Może ktoś jeżdził mało tras i odłączył bo wnerwiała go jazda na wypalanie zamiast wracać spokojnie do domu..


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 2 sty 2022, 16:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Prędzej czy później byś sam wywalił dpf-a. Mazda ma fatalne rozwiązane oczyszczanie spalin. Dla pewności egr bym zaślepił. Wtryski są w ładnym stanie. Lej dobre paliwko i śmigaj. To moja opinia.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 sty 2022, 18:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
@fabek Podejrzewam, że wcześniej mi dach przerdzewieje, niż wywalę DPF'a... ;-) No ale mój jednostkowy przypadek niewiele znaczy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 sty 2022, 18:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja mam 193 tys km i dpf na miejscu. Nigdy problemu nie miałem bo na samym początku dokształcilem się jak używać diesla, pare prostych zasad wydłuża jego życie :)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 sty 2022, 19:04 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dzięki Panowie za Wasze opinie. Z jednej strony lubię jak wszystko w aucie jest tak jak to zrobiła fabryka, a z drugiej strony nie lubię różnego rodzaju "utrudniaczy życia" :) Jeszcze pomyślę co z tym zrobić, a na razie oddaję auto do mechanika na wymianę filtrów i oleju oraz żeby posprawdzał smok, podkładki itd.

Fabek, powiedz proszę cos więcej n/t zaślepienia egr, tzn czy to ważne przy dpf off?

Lucasbadboy, zdradzisz co nieco na temat zasad eksploatacji diesla, o których napisałeś?

Jak już na początku zaznaczyłem, nie mam doświadczenia z ropniakami. W sumie to mój pierwszy prywatny klekot, więc z pewnością przyda mi się więcej wiedzy jego używaniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 sty 2022, 19:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wejdź sobie na mój temat w opisie. Jest tez o zaślepieniu EGR’u. Kupujesz albo robisz blaszkę i gotowe. Co do zasad używania diesla z filtrem dpf ( ty masz bez wiec niektóre cię nie będą dotyczyć ;) ):
Po uruchomieniu nie przekraczać 2000-2300 obrotów aż olej sie nagrzeje,
Po długich trasach, nie gasić silnika zaraz po dojechaniu na miejsce. Poczekać minutkę i gasić(chodzi o turbo ). Oczywiście niektóre zasady dotyczą tez benzyn z turbo ;).
Nie jechać na małych obrotach zawsze 2000-2400 chodzi o wypalanie filtra DPF i o dwu masę.
Jak zacznie się wypalanie filtra, najlepiej byłoby je zakończyć. Trwa to Ok 10-12 km.
Ja dolewam dodatek do paliwa od zawsze. Autko jest żwawsze, ciszej chodzi, czyści wtryski i lepiej filtr się wypala archoil AR6900 D-Max od naszego forumowego kolegi.
Najważniejsze wymieniać olej Max co 10tys

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 sty 2022, 20:22 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dzięki Lucas. Wieczorem będzie czytane :) Chodzi o to by trzymać cały czas obroty ponad 2000-2400?

Też wlałem dodatek do paliwa. Nie ten polecany na forum bo zapomniałem nazwy, ale kupiłem Liqui Molly z najwyższej półki, byłem u kolegi który pracuje w olejach i taki doradził.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sty 2022, 08:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie musisz cały czas, tylko jak obciążasz silnik (jazda pod górkę, przyspieszasz, itp.).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 11:19 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 16:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
2 stycznia 2022, o 21:22 lapa678 napisał(a):
Dzięki Lucas. Wieczorem będzie czytane :) Chodzi o to by trzymać cały czas obroty ponad 2000-2400?


jak nie masz dpf to jeździsz normalnie bez kombinowania.

co do egr-u możliwe, że masz już wyłączony. odepnij sobie wtyczkę od niego, jeżeli nie masz błędów to jest egr off. wtedy dla pewności zaślep go.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 18:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
4 stycznia 2022, o 17:01 fabek napisał(a):
jak nie masz dpf to jeździsz normalnie bez kombinowania.

Dwumasę chyba jeszcze ma ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 400 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.