Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 14:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam,

Mam benzynkę 2.0 i od jakiegoś czasu mam problem przy wciskaniu pedału sprzegła. Rano, gdy auto jest zimne, wszystko jest OK. Pedał chodzi w miarę lekko, nie słychać żadnego tarcia ani nic nie czuć pod nogą. Ale po kilkunastu minutach jazdy w korku, ciągłego wciskania sprzęgła, i jak wszystko się nagrzeje, zaczynam czuć coraz większy opór oraz dziwny dźwięk jakby skrzypienia, tarcie. Przy dłuższej jeździe robi się to strasznie irytujące, a noga (szczególnie w letnich butach z cienką podeszwą) zaczyna boleć.

Czy ktoś miał taki problem?
Co to może być pompa, wysprzęglik, a może coś po prostu trzeba nasmarować?

Odnośnie twardego pedału to jakiś czas temu mechanik powiedział mi że to wina łożyska i brudu na wałku po którym się przesuwa i dlatego pedał chodzi ciężko. Co o tym sądzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 21:35 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Trzeba przesmarować ten wałek, o którym piszesz. Musisz najlepiej wejść pod auto na kanale, zsunąć gumową zaślepkę na łapie tak by mieć dostęp do środka skrzyni i prysnąć na wałek jakimś dobrym smarem w spraju. Uważaj, żeby nie poleciało za dużo na sprzęgło bo będzie się trochę ślizgać. Musisz pryskać bardziej w prawą stronę, nie lewą. Po tym zabiegu sprzęgło zacznie pracować dużo lżej.
Pozdr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 11:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
OK, dzięki za wskazówkę.

To raczej nie pomoże na skrzypienie tylko na cieżko chodzący pedał.

Czy możliwe jest, że trzeba pompę albo wysprzęglik przesmarować?
To by było trochę dziwne bo przecież tam jest olej i nic nie pracuje na sucho.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 12:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jeśli piszczy przy wciskaniu sprzęgła, to posmaruj łapę w dwóch miejscach styku w gniazdach kulowych: 1. wysprzęglik - łapa, 2. łapa - skrzynia

Obrazek

Obrazek


Na ciężko pracujące sprzęgło polecam kompletny zestaw sprzęgła LUK. Jestem świeżo po wymianie. Różnica kolosalna.
Smarowanie mufki po której chodzi łożysko oporowe pomoże na jakiś czas. Dopóki smar nie zbierze kolejnego syfu, który powoduje, że łożysko się przycina, wyciera ową mufkę. Jest ona aluminiowa i jest integralną częścią skrzyni.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 21:21 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Tak, to prawda. Smarowanie pomaga tylko na jakiś czas. W starej Szóstce smarowałem kilka razy. W tej dopiero raz, ale już 2-3 miesiące działa. Myślę jednak, że dopóki sprzęgło pracuje jak należy, szkoda zmieniać tylko ze względu na tą przypadłość. Raz na kilka miesięcy można tam prysnąć. To przecież nie wymaga dużego wysiłku:)

W starej Maździe podłożyłem pomiędzy łapę, a wysprzęglik cienki plaster dość twardego elastomeru i to wyciszyło piski. W tej, którą jeżdżę teraz ten problem nie występuje.

TOMASZ, czy w Twoim aucie nie ma tej gumowej-harmonijkowej osłony na łapie sprzęgła?
Jeżeli to nie tajemnica, jaki jest koszt nowego sprzęgła razem z wymianą? Nie wiesz, trzeba opuszczać sanki? Pytam tak z ciekawości, by wiedzieć na przyszłość.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 21:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
22 czerwca 2018, o 22:21 lapa678 napisał(a):
TOMASZ, czy w Twoim aucie nie ma tej gumowej-harmonijkowej osłony na łapie sprzęgła?

Jest, tylko że jakbym z nią zrobił fotkę to niewiele by było widać co jest wewnątrz :wink:

22 czerwca 2018, o 22:21 lapa678 napisał(a):
jaki jest koszt nowego sprzęgła razem z wymianą? Nie wiesz, trzeba opuszczać sanki?

Sprzęgło LUKa 600zł, wymiana zależy od warsztatu... od 400 wzwyż. Co do sanek, to u mnie były opuszczane.
Warto było wymienić, pedał pracuje leciutko, bez żadnych przycięć, bierze wyżej, a nie blisko podłogi, biegi lepiej wchodzą.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 cze 2018, 08:55 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Zacząłem się teraz zastanawiać, co ma nowe sprzęgło, a czego nie ma stare, że pedał pracuje w nim luźno. Nie jest to na pewno kwestia twardości sprężynek w docisku, tylko prawdopodobnie tego, że podczas wymiany dokładnie wyczyszczona i na świeżo przesmarowana zostaje mufa i łapa. Może więc w starym sprzęgle, które ciężko pracuje, też wystarczyłoby wyczyścić te elementy przed smarowaniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 23 cze 2018, 09:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
TOMASZ przy jakim przebiegu wymieniałeś sprzęgło ??

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 cze 2018, 13:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Przy 146 tys. km, można było dalej jeździć i dociągnąć do 200 tys., ale po co się męczyć...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 06:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzięki za wskazówki. Sprzęgło i tak będę wymieniał - łapie w miarę dobrze, ale to że chodzi ciężko zaczyna mnie wkurzać. Przy okazji przesmaruję te gniazda kulowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 08:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najpierw przesmaruj, efekt może być zupełnie zadawalajacy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lip 2018, 22:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
23 czerwca 2018, o 09:55 lapa678 napisał(a):
Zacząłem się teraz zastanawiać, co ma nowe sprzęgło, a czego nie ma stare, że pedał pracuje w nim luźno. Nie jest to na pewno kwestia twardości sprężynek w docisku, tylko prawdopodobnie tego, że podczas wymiany dokładnie wyczyszczona i na świeżo przesmarowana zostaje mufa i łapa. Może więc w starym sprzęgle, które ciężko pracuje, też wystarczyłoby wyczyścić te elementy przed smarowaniem.


Działanie opisane przez Tomasz według mojej oceny jak najbardziej popawne a co najważniejsze skuteczne. Ja natomiast troszkę rozszeżyłem zakres:
1. Na smarowania sworznia pod pedałem sprzęgła - elementy gumowe popiskują - użyłem smaru ATE do łoczków ( nie mylić z pastą do do jarzma),
2. Przedmuchanie sprężonym powietrzem łapy, mufy sprzegła, przemycie zmywaczem do tarcz hamulcowych i nasmarowanie smarem - użyłem biały smar do zawiasów m-ki WURTH,
3. Wyczyszczenie i nasmarowanie sworznia wysprzęglika od strony wysprzęglika - użyłem smaru ATE jw. a od strony łapy biały smar WURTH.

Efekt zadawalający na jak długo nie wiem, ale napewno warto.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 06:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tomas1111 oczywiście zdjęć nie robiłeś żadnych? :(

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 17:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wystarczy smar miedziany i jest tańszy. Do tłoczków musi być odporny na wysokie temp., a do sworznia takiego nie potrzeba.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lip 2018, 23:50 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
2. Przedmuchanie sprężonym powietrzem łapy, mufy sprzegła, przemycie zmywaczem do tarcz hamulcowych i nasmarowanie smarem - użyłem biały smar do zawiasów m-ki WURTH,


Jak udało Ci się przemyć to wszystko w środku? Nie wyobrażam sobie jak można to zrobić przez szczeline w obudowie skrzyni


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 17:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
U mnie również ciężko sprzęgło chodzi, co mnie irytuje...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 17:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
U mnie też w M6 chodzilo dość sztywno, a przynajmniej dużo sztywniej niż teraz w Cytrynie. Dodatkowo zauwazyłem, że jak chciałem delikatnie ruszyć z małą ilością gazu, to potrafiło tak "terkotać", jak by się tarcza sprzegła ślizgała, ale poslizgu jako takiego nie wyczuwałem po obrotach silnika.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 19:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
18 lipca 2018, o 18:28 tomurbanowicz napisał(a):
U mnie również ciężko sprzęgło chodzi, co mnie irytuje...

Spróbuj nasmarować wałek po którym chodzi łożysko wyciskowe. Trzeba odkręcić bodajże dwie śruby od wysprzeglika i zdjąć ochronna gumę i posmarować ten walek. Powinno pomóc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 20:05 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
ziomecor72 napisał(a):
18 lipca 2018, o 18:28 tomurbanowicz napisał(a):
U mnie również ciężko sprzęgło chodzi, co mnie irytuje...

Spróbuj nasmarować wałek po którym chodzi łożysko wyciskowe. Trzeba odkręcić bodajże dwie śruby od wysprzeglika i zdjąć ochronna gumę i posmarować ten walek. Powinno pomóc.
A nie masz może fotki jak to wygląda dokładnie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 20:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
No właśnie nie mam. Muszę poszukać na jakimś forum bo też miałem podobny problem i szukałem rozwiązania. Spróbuję znaleźć ten obrazek :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 20:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po zdjęciu wysprzeglika i gumowej osłony, wszystko widać, tylko głowy tam nie wsadzisz żeby zobaczyć... :)

Jak kiedyś pomagałem sobie jakąś kamerka z telefonu, dokładnie widać wprowadzony wężyk zensmarowidlem....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lip 2018, 13:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Gumową osłonę widać także po zdjęciu obudowy filtra powietrza, ale lepszy dostęp będzie od dołu po zdjęciu osłony silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lip 2018, 13:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja wymieniałem sprzęgło przy 135.000km bo pedał sprzęgła zrobił się twardy i już nie dało rady biegów wrzucać.
Wleciało kompletne sprzęgło LUK'a plus do tego ściana grodziowa do spawania, ponieważ twarde sprzęgło ją nadwyrężyło oraz pospawany pedał sprzęgła.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lip 2018, 06:43 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Jaki koszt tej operacji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lip 2018, 06:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
1900zł wraz z wymianą łożyska w przednim prawym kole.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lip 2018, 06:08 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Zbliża się weekend i przymierzam się do nasmarowania, jednak mechanika samochodowa nie jest moją mocną stroną :)
Prosiłbym o bardziej szczegółową instrukcję jak do tego się dostać, przy samochodzie już na podnośniku. Patrząc od dołu muszę coś odkręcać, żeby się dostać do tego elementu? Jaki jest czas operacyjny takiej operacji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lip 2018, 12:36 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 157
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Targasz osłonę silnika. Jest na śrubach. Potem ściągasz sobie osłonę z łapy sprzęgła. I masz dostęp do lożyska i wałka głównego skrzyni. Czyścisz i smarujesz co trzeba i zakładasz z powrotem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lip 2018, 12:39 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Dzięki wielkie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 wrz 2022, 18:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Od jakiegoś czasu próbowałem zlokalizować dziwne metaliczne stuki i dzisiaj przy wymianie oleju okazało się że to ta lapka przy wysprzegliku trochę lata i tak dzwoni. Czy to kwestia jakiegoś poluzowania czy to się tak wyrabia? Dodam że nie mam problemu że sprzęgłem, wszystko działa jak należy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 lut 2024, 10:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam was
Od jakiegoś czasu słyszę skrzypienie podczas naciskania pedału sprzęgła. Postanowiłem rozebrać co się dało, nasmarować, przepompować troszkę świeżego płynu hamulcowego i myślałem ze minie. No niestety nie minęło. Skrzypienie dobiega tak jak by ze skrzyni biegów. Mianowicie z pod tej gumowej osłony do której wchodzi ta dźwignia co idzie do wysprzęglika. Wrzucam też filmik. Co to może być ??

https://youtube.com/shorts/OL2p2A-jlPw?si=e-APCRqIrfSuGuIA

O już jest taki temat ;). Wiec jakiego smaru użyć ??? Żeby był trwały. Może jakiś ceramiczny ?? Nakładam ate na cięgna od skrzyni biegów i wysycha. Raz w roku muszę poprawiać. Wiec chyba ten odpada. Może olejem silnikowym psiknąć ??;)

-- Dodano: 16 lutego 2024, o 10:09 --

Witam
No to jestem po zabiegu <spoko> . Po zdjęciu filtra powietrza i odkręceniu mocowania wiązki elekt( dwie śrubki 12) mamy ładny dostęp do łapy.

Obrazek

Przesuwamy gumowa osłonę i mamy dostęp do środka skrzyni. Ja pomagałem sobie telefonem. Kładłem telefon odwrócony na górę łapy z włączona kamerka na Video + flesz. Przedłużona słomka wd40 potem tez smarem ceramicznym psikalem patrząc na tel żeby nie psiknąć na sprzęgło :geek: . Próbowałem tez z wciśniętym sprzęgłem zablokowanym młotkiem w kabinie :lol: . Rezultat jest fenomenalny <spoko> . Sprzęgło baardzo lekko się wciska i oczywiście nie skrzypi ;). Moim zdaniem to jest wina wszyskich twardych sprzęgieł na które zarzekają użytkownicy :wink: .
Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


Ostatnio edytowano N, 5 lis 2023, 21:02 przez basyl, łącznie edytowano 2 razy
Połączono z istniejącym tematem. Poprawiono linka. Korzystaj z funkcji szukaj! Zapoznaj sie z tym tematem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.