Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 08:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 24 mar 2016, 19:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
elf o parametrach 75w80 jest w rozsądnej cenie i ogólnie dostepny mi polecono zalałem i jest bajka

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 mar 2016, 20:35 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
krzysiek1980 napisał(a):
Co do oleju silnikowego, to osobiście żadnym 10W30 czy 10W40 bym nie zalewał.
krzysiek1980 napisał(a):
Ja wytypowałem olej - Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80.

jerunie pomyliłem się z tym 10w30 oczywiście mam wlany castrol 5w40 a następny będzie 5w30 , a do skrzyni dokładnie chce tego titana <spoko> <spoko> <spoko>
Jeszcze jest ten podobno rekomendowany do mazdy bo titan raczej nie ma w opisach mazdy a ten ma TOTAL TRANSMISSION GEAR 8 75W-80 a może ktoś się jeszcze o tym oleju do skrzyn mt wypowie Castrol Syntrans V FE 75W80


specyfikacja modelu Mazda 6, GH/GZ (2007 - 2012) 6 1.8 (2007 - 2008) dla olei fuchs:
Silnik MZR 1.8
Przekładnia manualna z mechanizmem różnicowym G35M-R 5/1
Pojemność układu smarowania 2,77 litrów
Zastosuj:
Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:
Wymiana 100000 km/ 60 miesiące
Produkty:
TITAN SINTOPOID LS 75W-90
TITAN SINTOFLUID 75W-80


Ostatnio edytowano Cz, 24 mar 2016, 20:45 przez christtoph, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 mar 2016, 21:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Te wyszukiwarki to tez tak można traktowac lekko z przymrużeniem oka, bo dane biora pewnie z instrukcji producentów danego auta. W europie jest niby zalecana lepkość 75W90, ale w instrukcji u skośnookich jest już 75W80 i taki był zalany przy wypuszczaniu z fabryki, wiec przez pierwsze 100 tys km. olej ten pracował w skrzyni w Naszym klimacie i sprawdzał się bdb., więc nie widzę powodu czemu mamy zmieniać na 75W90? Podam Ci inny przykład wyszukiwarki na stronie Valvoline, gdzie do Naszych silników podają np. Maxlife, Synpower 5W30 lub 10W40, bo takie sa oleje w instrukcji Mazdy, ale już nie ma wymienionych olejów 5W40 co jest śmieszne skoro polecają 5W30 i 10W 40. Producent jest w tym wypadku bez znaczenia, bo liczy się specyfikacja np. GL-4/GL-5 i lepkość.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 mar 2016, 21:47 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
No zgadzam sie i dlatego postanowilem pozostac wierny castrolowi i wybieram ten syntrans V FE 75W80.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 18:45 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
christtoph napisał(a):
W europie jest niby zalecana lepkość 75W90
Nieprawda
christtoph napisał(a):
ale w instrukcji u skośnookich jest już 75W80 i taki był zalany przy wypuszczaniu z fabryki,
Skad ta wiedza co zalewaja w fabryce?

pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 18:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Bo ktoś kiedyś wklejał screena z instrukcji na Azję i była tam własnie zalecana w/w lepkość. Skoro auto jest produkowane w Japonii, to raczej zalewali 75W80 a nie 75W90.

P.s Już znalazłem. To Tomek wstawiał screena

Tomek napisał(a):
Kolejna ciekawostka z japońskiej instrukcji obsługi do Atenzy (6 GH) - Mazda zaleca do manualnych skrzyń biegów olej 75w80 GL-4. W naszych, europejskich manualach rekomendowany jest gęstszy olej 75w90.

Obrazek

Informacja ta może się okazać na tyle cenna, że sporadycznie odnotowywane przez użytkowników problemy z wrzucaniem niektórych biegów być może uda się rozwiązać lub częściowo wyeliminować stosując właśnie rzadszy 75w80.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 18:56 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Przeciez oni wiedza na jaki rynek produkuja, pomijam ze auto z kierownica po lewej stronie raczej na rynek azjatycki nie bylo przeznaczone. Jak dla mnie informacja co zalewa sie w Japonii nie oznacza automatycznie ze tym sie zalewa kazda mazde w fabryce. Kiedys przeczytalem caly ten watek, i dalej mam wrazenie ze czym zalewaja w fabryce tego poki co nie wie nikt. Informacja ze europejski manual zaleca 75W90 tez jest nieprawdziwa, bo niemiecki zaleca 75W80, a sam kraj tez lezy w Europie. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To by musieli zalewać każdą serię aut innym olejem, bo przecież klimat w Europie jest różny (zaleznie od kraju). W takim razie by musiał być podział na strefy klimatyczne i auta zalewane innym olejem przekładniowym, silnikowym, płynem chłodniczym i zastosowane inne zabezpieczenia antykorozyjne :lol: Nie wydaje Ci się że to by była lekka paranoja? Skoro kraj w ktorym produkowana jest mazda zaleca 75w80 a dodatkowo instrukcja Niemiecka, tez o takiej lepkości wspomina, to w czym problem? Uważasz że Japońce inną lepkością zalewają i inne zalecają w instrukcji?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:04 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Nie, nawet taka firma jak FSO dawała rade to ogarnąć i polonezy na niektóre rynki miały inny termostat. Nie widzę w tym żadnej paranoi, raczej dostosowanie produktu do wymagań klimatycznych, dla niektorych nic nowego. A czym zalewano w JP jak widac dalej nie wiadomo, chyba ktos na wycieczke do fabryki musi jechac i samemu zobaczyc zamiast pisac ze tak jest bo cos innego jest niemozliwe. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Za duzo chyba kombinujesz. To że w PRL lepsze produkty szły za granice, to nic nowego. Jedzenie tez szło do ruskich, a w PL ludzie pod sklepami się o ziemniaki bili. W tych czasach tez pewne wersje silnikowe sa niedostepne dla dystrybucji w pewnych krajach Europejskich, tylko ida np. na USA. Ja bym zadzwonił do Japońców i się szczególowo dopytał :lol:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:10 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Panowie nie szukając daleko a zaledwie za oceanem, powiedzcie ze w stanach auta sa tak traktowane jak w Europie. ? U nas w Polsce mieszają sprzedawcy i producenci, każdy chce sprzedać olej. Niemcy leja do audi i vw castrol wiec czemu mazdy nie zalac castrolem 75w80 . ?! Mamy klimat raczej zimny wiec olej rzadszy. Gdyby patrzeć na te wszystkie opisy !!!!! Dlatego tu nigdy bym się nie zdecydowal z forum wybrać oleju bo każdy gada co innego , wszyscy maja mazdy i kazda z innym olejem, jerunie ! to jest dopiero paranoja :mad: :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:17 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Wrocmy do meritum sprawy:
krzysiek1980 napisał(a):
ale w instrukcji u skośnookich jest już 75W80 i taki był zalany przy wypuszczaniu z fabryki
Tego nie wie nikt.
krzysiek1980 napisał(a):
W europie jest niby zalecana lepkość 75W90

A to jest nieprawda.
Problem polega na tym ze radzisz komus, i wrzucasz informacje ktore sa nieprawdziwe. Niestety robisz to cyklicznie, wprowadzajac innych niepotrzebnie w blad. Wiecej precyzji...
christtoph napisał(a):
wiec czemu mazdy nie zalac castrolem 75w80

Jezeli spelnia wymagania mazdy to nie widze przeszkod. Te produkty sa jednak dosc drogie, bo ich reklame widzisz podczas Ligi Mistrzow itp. Nie wiem czy go jeszcze robia, ale TAF-X castrola byl ok, teraz juz go chyba cos zastapilo.

pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:22 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
schildkroete napisał(a):
Jezeli spelnia wymagania mazdy to nie widze przeszkod. Te produkty sa jednak dosc drogie, bo ich reklame widzisz podczas Ligi Mistrzow itp. Nie wiem czy go jeszcze robia, ale TAF-X castrola byl ok, teraz juz go chyba cos zastapilo.

owszem dostępny super produkt castrol syntrans V FE 75W80 , żaden problem bo zamowilem 3 l na allegro i tego się trzymajmy, wlasnie to pisanie o 75w90 to straszne macenie, nie każdy ma dobrego fachowca pod reka który poradzi.

Z pelna swiadomoscia polecam do skrzyni biegow mazda 6 skrzynia reczna http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-1-0310


Ostatnio edytowano Pt, 25 mar 2016, 19:23 przez christtoph, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
schildkroete napisał(a):
krzysiek1980 napisał(a):
W europie jest niby zalecana lepkość 75W90

A to jest nieprawda.
pozdr


Zauwazyłem że taki trochę filozof z Ciebie, i to nie tylko w tym temacie? Mnie krytykujesz że napisalem nieprawde, więc może odbiję piłeczkę. Skąd wiesz że w Japonii takiej lepkości nie zalewają? Byłeś, widziałeś, jestes pracownikiem w fabryce Mazdy w Hofu? Więc może uświadomisz tutaj wszystkich jakim olejem są zalewane Mazdy po wyjeździe z fabryki? Instrukcje PL podają lepkość 75W90.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


Ostatnio edytowano Pt, 25 mar 2016, 19:24 przez krzysiek1980, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:26 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
christtoph napisał(a):
owszem dostępny super produkt castrol syntrans V FE 75W80 , żaden problem bo zamowilem 3 l na allegro i tego się trzymajmy, wlasnie to pisanie o 75w90 to straszne macenie, nie każdy ma dobrego fachowca pod reka który poradzi.

Jak masz przebieg przy wymianie? Pierwsza ktora bedzie robiona czy juz kolejna? pozdr
krzysiek1980 napisał(a):
Zauwazyłem że taki trochę filozof z Ciebie
Juz starczy na dzisiaj <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:26 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
co wy z ta europa, bulgaria to tez europa a na sloncu nie wysiedzisz, jedziesz autostrada to ludzie w autach bez klimy zaslony normalnie przewieszone, hiszpania, pld wlochy, a Polska ?! tu jest tak samo zimno jak latem w skandynawi ! <spoko>

schildkroete napisał(a):
Jak masz przebieg przy wymianie? Pierwsza ktora bedzie robiona czy juz kolejna? pozdr

pewnie druga lub pierwsza w aso w serwisowej książce nie mam ze olej w skrzyni ale może zle doczytałem 175000 km teraz.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:32 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ok, pewnie bedzie druga, pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:37 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
[quote="schildkroete"]Ok, pewnie bedzie druga, pozdr
kurcze przejzalem cala historie serwisowa na my mazda i powiem tak, co 20 tysi olej, filtry i tak w kolko ale zadnych napraw, i nie ma nic o wymianie oleju w skrzyni może drogi szpas i wymienil u normalnego hm ? watpie i to w Niemczech tak nie dopilnować, trochu szok


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dokładnie christtoph jak napisaleś. Teraz wyobraź sobie że w Japonii segregują sobie pojazdy które mają iść do Ruskich, Polski, Włoch, Szwecji czy Bułgarii, i do każdego zalewają inne płyny eksploatacyjne, stosują inne zabezpieczenia antykorozyjne czy inne podzespoły? :lol: Jak na razie kolega schildkroete umie tylko szydzić i podważać czyjąś opinie, nie dając żadnego dowodu na to że jest inaczej. Po co pisać bzdury, jak się nie ma nic do powiedzenia i żadnego konstruktywnego dowodu na to że jest inaczej. Dosłownie dziecinada

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:45 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
christtoph napisał(a):
schildkroete napisał(a):
Ok, pewnie bedzie druga, pozdr
kurcze przejzalem cala historie serwisowa na my mazda i powiem tak, co 20 tysi olej, filtry i tak w kolko ale zadnych napraw, i nie ma nic o wymianie oleju w skrzyni może drogi szpas i wymienil u normalnego hm ? watpie i to w Niemczech tak nie dopilnować, trochu szok
Raczej juz obecnie norma, auta w de se serwisowane czesto w ten sposob. Niestety jak nie ma na fakturze, to raczej nie bylo robione. Wymien i tyle, i tak juz nie dojdziesz do prawdy. pozdr
krzysiek1980 napisał(a):
Po co pisać bzdury
Tez nie rozumiem po co je wypisujesz, pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 19:53 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
krzysiek1980 napisał(a):
Dokładnie christtoph jak napisaleś. Teraz wyobraź sobie że w Japonii segregują sobie pojazdy które mają iść do Ruskich, Polski, Włoch, Szwecji czy Bułgarii, i do każdego zalewają inne płyny eksploatacyjne, stosują inne zabezpieczenia antykorozyjne czy inne podzespoły? Jak na razie kolega schildkroete umie tylko szydzić i podważać czyjąś opinie, nie dając żadnego dowodu na to że jest inaczej. Po co pisać bzdury, jak się nie ma nic do powiedzenia i żadnego konstruktywnego dowodu na to że jest inaczej. Dosłownie dziecinada

nie chodzi o szydzenie ale o to ze rozmawiamy o oleju do naszych mazd w Polsce, tu panuje 75W80 i nigdy nie będzie inaczej a jak będzie to zima przy minus 30 biegu nie wrzucisz, wlalem latem 2015 do skrzyni forda 75W90 castrola, człowieku jak przyszly 3 dni mrozy około -30 to prawie się szlo rozplakac rano to samo silnik krecil przez duże krótkie 'Y' JAKBY CHCIAL ODPASC Z PODUSZEK ZALANY 10w40 A BIEGU NIE WRZUCISZ PO 75w90, TYLE W TEMACIE. <spoko> .
na rozluźnienie stawiam 5 minutowy seans dla obydwu zebyscie się schłodzili trochu. Trzeba sluchac starszych i tyle <pucu>
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 20:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja to rozumiem, tylko nie rozumiem czemu mi schildkroete zarzuca pisanie bzdur, skoro również osobiście ta lepkość preferuję? Zauważyłem schildkroete że już nie po raz pierwszy zarzucasz komus pisanie nieprawdy i to w bardzo niekulturalny sposób. Nie podałeś żadnych argumentów na potwierdzenie swojej tezy, tylko pisanie na poziomie podstawówki typu " piszesz bzdury, wprowadzasz ludzi w błąd...bo tak". Z czym wprowadziłem kogoś w błąd, zalecając lepkośc 75W80? Jak poczytasz troche opinii, to przekonasz się że ludzie na tej lepkości zaobserwowali lepszą prace skrzyni. To co udoskonalasz do tej pory, to sa pomówienia i jeżeli nie potrafisz prowadzić dyskusji na pewnym poziomie i w kulturalny sposób, to może zacznij komentowac na Youtubie albo Filmwebie, a znajdziesz tam sporo osób podobnych do siebie. Jak na razie nic konstruktywnego nie wniosłeś do dyskusji, a jedynie lubisz podważać czyjąś opinie dla chyba samej satysfakcji.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 20:16 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
schildkroete napisał(a):
Niestety jak nie ma na fakturze, to raczej nie bylo robione

jedyny rachunek jaki znalazłem to za wycieraczki i cios jeszcze po niemiecku pisze nie mam pojęcia. mysle ze wymienial. ja mam i tak na 7.04 sprzeglo do wymiany, nie będę czekal mam objawy ciezki pedal, na zimnym szarpie , wymieniam i 7 lat spokoj wiec olej to formalność, już kupiłem ten castrol i z glowy. będzie lux smigac tak za rok olej się ulozy, na początku będzie gorzej bo zawsze jest gorzej , sprawdze stan starego oleju i czy opilkow nie ma.

-- Dodano: Pt, 25 mar 2016, 20:16 --

krzysiek1980 napisał(a):
Ja to rozumiem

odpuść , swieta ida, ja rano cale swieta o 3.50 do roboty wstaje i zyje.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A wiesz że czasami przy takich objawach wystarczy wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzenie sprzęgła? Ogólnie, to u mnie tez sprzęglo szarpie i trzeba się skupić przy ruszaniu na jedynce żeby nie bylo kangura. Czytałem że w M6 okładziny tarczy sprzęglowej sa wykonane ze zbyt twardego materiału. Poczytaj sobie na konkurencyjnym forum jest osobny temat w tej kwestii, więc twój problem nie jest odosobnionym przypadkiem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 20:25 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
krzysiek1980 napisał(a):
Ja to rozumiem...
A Ty dalej swoje. Poczytaj post z Pt, 25 mar 2016, 19:17 i będziesz wszystko wiedział zamiast się spinać, narzekać, wyzywać od filozofów a na koniec dawać nauki o poziomie wypowiedzi. pozdr
christtoph napisał(a):
jedyny rachunek jaki znalazłem to za wycieraczki i cios jeszcze po niemiecku pisze nie mam pojęcia. Mysle ze wymienial.
Podeslij kopie na priv to Ci na priv odpisze co bylo robione. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 20:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Przytoczyłem opinie wielu kolegów, w tym wkleiłem wypowiedź kolegi Tomka wraz ze screenem, czyli forumowego eksperta od olejów. A ty mi zarzucasz kłamstwo. Na jakiej podstawie? Czemu sam nie podasz żadnych argumentów. Zobacz że w instrukcjach na Azję i niektórych Niemieckich masz 75W80, natomiast w instrukcji PL i w książce którą dostałem wraz z autem ( niemiecka) mam 75W90, czyli obie lepkości sa dopuszczalne. Z opinii jednak wynika że 75W80 lepiej się sprawdza w Naszym klimacie. Ja się nie spinam, tylko denerwuje mnie jak ktoś coś mi zarzuca i to jeszcze w taki sposób, a sam nie ma nic do powiedzenia i nie przytacza żadnych dowodów. Ja to nawet kolego nie wiem o co Ci chodzi? 75W80 piszesz "bzdura", 75w90 również piszesz "bzdura", proponujesz wybrac się do Japonii i sprawdzić jaki olej zalewają, instrukcje kłamią, ludzie prowadza tylko bezsensowne dywagacje? Kurcze, ja już się pogubiłem i na serio nie łapię o co Ci biega. Przeczytalem te posty z 25.03. 2016 i co z tego, co w nich jest nie tak i co miałbym się nowego dowiedziec? Pisząc o lepkości na Europę, normalne jest że chodzi mi o Europę środkową, czyli w kontekście Naszego klimatu.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 20:59 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
krzysiek1980 napisał(a):
A wiesz że czasami przy takich objawach wystarczy wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzenie sprzęgła? Ogólnie, to u mnie tez sprzęglo szarpie i trzeba się skupić przy ruszaniu na jedynce żeby nie bylo kangura. Czytałem że w M6 okładziny tarczy sprzęglowej sa wykonane ze zbyt twardego materiału. Poczytaj sobie na konkurencyjnym forum jest osobny temat w tej kwestii, więc twój problem nie jest odosobnionym przypadkiem.

auto ma 7 i pol roku, przejechane 175000 tkm kiedy mam wymieniac jak w fordzie rok przed sprzedaniem auta <offtopic> :wink: never again ! wymieniam sobie tym bardziej ze planuje długo może z 5,6 lub 7 lat jezdzic zależy od spadku ceny, mam trochę swoja filozofie. Byłem w aso badal i jezdzil ta mazda szpec z wieloletnim doświadczeniem powiedział ze wysprzeglik jest do wymiany po samym nacisnieciu pedalu, potwierdzilo to moich dwóch mechanikow. JJest tez pewna sprawa wybiegajaca poza mechanikę. Czlowiek jezdacy na popsutym sprzęgle z czasem tak się przyzwyczaja ze nie widzi już później kiedy jest koniec, po prostu staje na drodze i end drive ! Miałem tak w oplu, wtedy poszlo wszystko ciekla pompa , wysprzeglik szlag trafil, i tarcza jak papier plus dcisk popękany <oczy> . Tyle co jechałem na trening i ledwo do domu dojechałem, na szcescie dwojka dzialala i na awaryjnych przykulałem się pod blok i amen.
Dodam ze moje sprzeglo działa wyśmienicie , bierze z dolu ale pedal już ciezki, sprzeyny już wypracowane i dzialaja w dużo niższej pozycji do tego podczas jazdy gdy chce przyspieszyc brak ciągu ale gdy odpuszcam pedal czuje za każdym razem podryw , ten objaw to zużyty docisk sprzegla dlatego ze tarcza jeszcze dobra a docisk już wysiada tak się dzieje. Już postanowiłem luk będzie zamontowany i tyle. Nie mogę stanac gdzies w serbskich gorach czy alpach wloskich jak w tym roku akurat jade z dziecmi w nocy albo gdzies w tunelu. W auto trzeba wkladac jeśli masz wrazenie ze cos nie gra inaczej nici. Moje podroze to obserwacja i słuchanie jak co chodzi, każdy szum, zgrzyt, taka paranoja normalnie :D ale wakacje potem spoko , oby tak zawsze było z mazda, ford nigdy nie zawiodl zrobiłem nim 70000 tkm i nigdy nie zawiodl


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 21:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
U mnie sprzęgło bierze normalnie, ale tez ciężej chodzi w porównaniu z poprzednią Madzią 626. W poprzednim aucie mialem tak, że jak auto przeciągnalem np. na drugim biegu i szybko wrzucilem 3 bieg puszczając sprzęglo to czułem takie szarpnięcie do przodu. W tym aucie tak nie odczuwam, a mam wrażenie jakby to bardziej płynnie się odbywalo chociaz nie zaobserwowałem ślizgania się sprzęgła jakby było zuzyte...chyba ze jest delikatny uslizg tylko po zmianie biegu i szybszym wysprzęgleniu?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 21:22 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
okaze się po wymianie dam znac uczciwie , zrobie fotki , będzie dobre na pewno wzrokowo ale zazwyczaj po prawie 8 latach to już pora, mazda prowokuje do szybkiej zmiany biegow i czestym pociagnieciu , ja dziś wymarzony manewr losia auto przedemna <spoko> sekundę później auto za mna <brawo> cudnie po prostu w dodatku zapodana muza z need for speedow , wreszcie poczułem ze zyje <urodziny>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 21:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Oczywiście, lata to nie wyznacznik kiedy należy je wymienić, bo poprzednim autem jeździłem 11 lat i takiej potrzeby nie było. Duzo zależy od użytkownika i techniki jazdy. Często żonę opitalałem żeby podczas jazdy nie trzymała nogi na sprzęgle, częsty widok wsród kierowców. Ogólnie, jak Ci się jeździ 1.8 w takiej budzie, nie za słaby silnik do masy pojazdu? Ja powiem szczerze, że już bym chciał coś mocniejszego ale wiadomo że apetyt wzrasta w miare jedzenia. :-P

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.