Teraz jest So, 27 kwi 2024, 21:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 19 sty 2016, 20:59 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
To samo stwierdził, że w katalogu 2,9 wyczytał.

A czy było pod kątem czy nie... to już nie do mnie pytanie ;). Działa, działa, jestem zadowolony.

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2016, 21:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ale dolewał Ci ponad te 3L, czy po prostu dał sobie spokój po wlaniu tej ilości?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2016, 21:03 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Dał spokój. Wątpię by nawet miał ten olej na zawołanie, bo auto tego samego dnia odbierałem.

edit:
Może po prostu pod kątem lał albo ulało się gdzieś. Nie ma co drążyć moim zdaniem i wątpię by ktoś po 9 latach serii dopiero odkrył, że 2,9l nie jest prawdą ;)

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2016, 21:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Pal licho to czy wlał trochę więcej czy mniej, ja trochę się podpytuję bo gdyby w praktyce wchodziło ponad 3L oleju to bym musiał kupić 4L, a w innym przypadku 3L powinno starczyc. Szkoda kasy wydawać na dodatkowy litr, a lepiej sobie flaszkę kupić <%>

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2016, 19:14 
Świeżak
Offline
Od: 17.04.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Witam. Pozbyłem się problemu skrzyni. Zalałem olej fusch 75w80 i do tego 2 opakowania dodatku do oleju przekladniowego MoS2 firmy Liqui Moly. Skrzynia chodzi wyraźnie lepiej, nie zgrzyta, jedynkę można wrzucić tocząc sie, nawet żona zauważyła różnice wiec to nie placebo :) przebieg to 205 tys już z hakiem. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lut 2016, 04:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam. 2 miesiące temu też zmieniłem olej na taki jak kolega wyżej i czuć ze skrzynią lepiej pracuje.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-N9005


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lut 2016, 06:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wiecie co, nie bardzo mi się chce wierzyć że wymiana oleju zaraz powoduje regenerację skrzyni biegów. Inni producenci nawet nie przewidują okresowej wymiany. Ja w poprzednim aucie przez 11 lat też nie zmienialem i z biegami problemów nie było, więc tym bardziej mnie dziwi fakt że ludzie posiadający auta 7-8 letnie już mają problemy z wrzucaniem biegów, zgrzytami itp. Gdyby była konieczność, to każdy producent by miał okresloną w instrukcji wymianę przy pewnych przebiegach. Z drugiej strony nie wiadomo jakie te Nasze auta mają autentyczny przebieg i czy ktoś wogóle kiedykolwiek zmieniał olej.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 11:35 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Co sądzicie o oleju ENEOS Premium Multi Gear 75W90 do skrzyni manualnej 6 biegowej ? Kusi mnie żeby wymienić i właśnie mechanik polecał mi ten olej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 11:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Mnie się wydaje że każdy olej o okreslonych parametrach będzie dobry do skrzyni biegów, bo przecież nie ma tam jakis wybitnie cięzkich warunków pracy jak to jest w silniku. Tylko jak swojego czasu czytałem, to do Naszych aut wiekszośc poleca specyfikację GL-4 zamiast GL-5, chociaż producent dopuszcza obie. Nie pamiętam natomiast dlaczego GL-4 niby lepiej się sprawdza. Sporo osób tez zalewa skrzynie lepkością 75W80 zamiast 90, bo niby taka lepkośc była oryginalnie w skrzyniach i w niektórych instrukcjach (Niemcy, Japonia) taka lepkośc jest zalecana. Ogólnie moje zdanie jest takie, że jak ze skrzynią jest wszystko ok., to czy zalejemy W80 czy W90, takiego czy innego producenta, to będzie dobrze.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:09 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
W ogóle to się opłaca wymieniać olej w skrzyni, jeśli pracuje ona prawidłowo?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
alphapole, jeśli remont skrzyni wyjdzie taniej niż wymiana oleju to się nie opłaca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Opinie są różne. Sporo mechaników twierdzi że jak nic nie wycieka, skrzynia pracuje prawidłowo to nie ruszać. W Naszych M6 producent zaleca wymianę co 100 tys/km, natomiast inni producenci aut nie przewidują okresowej wymiany, więc badź tu mądry..? Przecież praca skrzyni biegów w M6 nie różni się od pracy skrzyni w Oplu czy Volvo, więc nie wiem czemu niektórzy zalecają wymianę a inni jej nie przewidują?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 18:19 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Dziwne. Wymienię chyba w lipcu, bo będę miał więcej czasu..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 19:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
alphapole polecam ELFa parametry 75w80

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 19:48 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
No ja Elfa lałem do silnika, teraz przeszedłem na Millersa. ;-) Chwalę sobie Elfika. Bardzo dobry olej. Wymieniałem co 10 tyś, a olej wyglądał, jak nowy.. Nie wiem, czy to zasługa zdrowego silnika, czy jak.. :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 20:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No to nie wiem, czy był taki dobry jak wyglądał świeżo po 10 tys? :lol: Zadaniem oleju jest miedzy innymi zachowanie silnika w czystości, czyli usuwanie wszelkich nagarów, laków, szlamów itp., więc wbrew pozorom olej który ma dobre właściwości czyszczące po pewnym przebiegu nie powinien byc klarowny jak nówka z butelki. Ja w silniku na ELF'a tez w sumie nic złego nie powiem, poza faktem że w większej ilości mi potrafił znikać. W necie można trafić na podobne opinie. Natomiast nie mówimy tutaj o silniku i olejach silnikowych, tylko o olejach przekładniowych, więc jaki by nie był jeżeli tylko spełnia normę producenta będzie ok.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 20:43 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Tak, wyglądał świeżo. Po każdej zmianie. Po 4 tyś na Millersie, bagnet aż się świeci, a olej wygląda ja nowy. Widocznie wszystkie syfy już się gdzieś zebrały i nie chcą opuścić ciemnej strony mocy podczas wymian. :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 20:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tylko że każdy olej zmienia odcień po takim przebiegu. Przecież w każdym silniku występują uboczne produkty spalania, więc oliwa nie może być taka sama po 10 tys jak w momencie zalewania? Ja bynajmniej w żadnym z moich aut nigdy tak nie miałem, a olej zmieniałem co 7 tys/km. Czyli jak wymieniasz olej, to zamiast ciemnej cieczy zlatuje Ci taki bursztynowy jaki zalewałeś, wierzyć się nie chce?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lut 2016, 21:01 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Nie napisałem, że bursztynowy, ale troszkę nad interpretowałem. Na pewno nie jest czarny, smolisty. Wygląda po prostu świeżo i jakby to napisać, jest troszkę ciemniejszy w związku z tym, o czym wspomniałeś. Dalej jednak można by go było użyć. :E


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 25 lut 2016, 12:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Proszę trzymać się tematu - olejów do skrzyń biegów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 mar 2016, 14:36 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Witam. Jestem tu nowy. Od 2 dni szczęśliwy ze swoja 6 . Mam zasadę, kupuję auto , wymieniamy wszystkie płyny jakie istnieją w aucie. Czytam więc co tu piszecie o olejach i gdybym miał rozumek Puchatka nie wiedziałbym co zrobić <modlisie> .
Panowie , nigdy po wymianie oleju w skrzyni nie będzie od razu efektu, czasem trzeba czekać nawet kilka miesięcy aż olej dobrze pokryje całe ustrojstwo. Dlatego chciałbym prosić o radę jaki olej wlać od osób , które już dawno wymieniały i mogą stanowczo stwierdzić , że olej , którego użyli dal pożądany efekt. Rozważam MILLERS OILS EE TRANSMISSION 75W90 GL4/GL5. Dziękuję
Ps. W fordzie castro syntrans 75W-90 gl-4 wlany w czerwcu 2015 do dnia sprzedaży , czyli 2 dni temu nie dał nic, wybieraki jak klepały to się jeszcze pogorszyło a na mrozie masakra. Do silnika castrol super ale skrzynia - Nigdy Nie Wlewajcie. :mad: .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 mar 2016, 16:29 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
christtoph na forum jest CzarnePaliwo :) napisz do niego to Ci poradzi :)
dla mnie to taki olejowy guru <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 mar 2016, 16:36 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
hehe dzięki poszukam guru i zapytam :houk: . pozdrowki


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 mar 2016, 07:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Żaden olej wlany do skrzyni jej nie uzdrowi. O ile w silniku się można pobawić z różnymi efektami, to uważam że skrzynia rządzi się trochę innymi prawami. Tu nie ma takich warunków pracy jak w silniku, wiec jeżeli wybierzemy odpowiednią lepkość, odpowiednie specyfikacje, to czy to będzie Valvoline, Millers, Penrite, Motul czy ELF, to podejrzewam że róznicy w pracy skrzyni nie będzie. Niektórzy pisali że po wymianie jest lepiej, że biegi nie haczą itp., ale może to być po prostu po wlaniu świeżego oleju, a często też możliwe że efekt autosugestii.

Ogólnie Castrol do silników też nie jest zbytnio polecany, nawet mozna poczytać na innych forach samochodowych.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 mar 2016, 08:06 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Nie uzdrowi, dokładnie ! Nie ma takiej opcji , jednak odpowiednio dobrany zapobiegnie pogorszeniu. Nie wiem czemu ludzie sa tak oporni co do wymiany oleju w skrzyni. W jednym oplu po spuszczeniu 700 ml oleju gdzie powinno byc cos kolo 2 l. W innym 50% stanu, w nexii 0.5 l spuscilem, w fordach tez nie bylo lepiej. Przyczyny takiej jazdy sa oczywiste. Jak piszesz przekladnie sa bardzo wymagajacymi urzadzeniami, nigdy nie powinny byc poddawane suchemu rozruchowi. W silniku jest pompa ktora po kilku sekundach tloczy olej, skrzynia musi ruszyc odrazu po zapaleniu auta aby ten olej sie rozprowadzil. Jesli odmrazasz szyby podjezdzaj kilka razy chocby po metrze i dopiero zostaw auto gdy czeka cie skrobanie. Gdybym kiedys kupil auto z salonu nowke, olej wymienialbym co 3 lata bez wzgledu na wzgarde ludzka, filozofie i wysmiewanie. ;-) . Japonczyka mam 1 szy raz dlatego chce gleboko zastanowic sie zanim wleje co trzeba. ...kierowcy nie zalujcie raz w zyciu dwie stowki dla przekladni. W koncu zazwyczaj nie jezdzimy autami zbyt dlugo gdyz je wymieniamy. Np zawsze po zakupie czyszczenie i wymiana oleju pompy wspomagania. Efekt czuc zawsze :-D ale to tyljo pompa. Pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 mar 2016, 08:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tylko jak takie ilości spuszczaleś w poprzednich autach, to musiał być wyciek. Olej pracuje w skrzyni w obszarze zamkniętym, więc pomijając zużycie nie powinno go ubywać. Jeżeli w Nexii zamiast 2 L było 0,5L, to musiałbyś zauważyć gdzieś plamy oleju lub wycieki.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 21:14 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
No tu sie zaczyna magia. Przekladnie wbrew pozorom , te starego typu niestety nie sa hermetyczne , chodz zamkniete. Te w nowszych modelach to juz inna bajka. Okaze sie w mazdzie , chyba w poniedzialek bede spuszczal olej. Nadal nie zdecydowalem ktory. Ople to byl mobil. Nexia tez. Fordy castrol . :-? . Auto podobno bylo serwisowane w aso. Gdybym mial dostep do danych. Moze niemiec zmienial olej. Zamowilem raport po vin ale tak ogolnie tylko troche danych bylo . :-)

-- Dodano: Śr, 9 mar 2016, 21:14 --

u mnie stanelo na jedynym dla mnie rozsądnym oleju TOTAL TRANSMISSION GEAR 8 75W-80


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 mar 2016, 20:25 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Chłopaki cofam juz moje placebo po wymianie oleju sprzed kilku stron. Skrzynia jest (już) toporna jak przed wymiana albo i gorzej :X :D

PS. Sprzęgło już coraz częściej slizga się przy wilgoci, może to jednak początek jakichś nowych przygód skorelowanych ze skrzynia.....

Taptalk@X2Xtreme

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 mar 2016, 16:25 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Tomek napisał(a):
Kolejna ciekawostka z japońskiej instrukcji obsługi do Atenzy (6 GH) - Mazda zaleca do manualnych skrzyń biegów olej 75w80 GL-4. W naszych, europejskich manualach rekomendowany jest gęstszy olej 75w90.

Obrazek

Informacja ta może się okazać na tyle cenna, że sporadycznie odnotowywane przez użytkowników problemy z wrzucaniem niektórych biegów być może uda się rozwiązać lub częściowo wyeliminować stosując właśnie rzadszy 75w80.


jak najbardziej stawiam na ten watek. 75W80 tak mi tez mój jeden i drugi mechanik rekomenduje, tylko zastanawiam się nad firma. 7.04 zaplanowane w warsztacie wymiana sprzegla i oleju. Dodam ze mechanicy do silnika również zalecają mi do mazdy 10W30 obecnie już zalałem castrolem magnatec 10W40 na lato się nadaje ale na zime będzie zrobione 20 tysi to zmienie na rzadszy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 mar 2016, 18:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Też czytając sporo materiałów o olejach do skrzyń biegów bardziej bym się skłaniał do lepkości 75W80, bo taka prawdopodobnie była zalewana w fabryce. Ja wytypowałem olej - Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80.
Co do oleju silnikowego, to osobiście żadnym 10W30 czy 10W40 bym nie zalewał. Po pierwsze to nie sa lepkości zalecane przez producenta, chociaż 10W40 jest warunkowo dopuszczalny. Po drugie oleje 10w40 to na ogół kiepskiej jakości półsyntetyki, a po co katowac takim olejem silnik jak mozna zalać coś znacznie lepszego? Oleje 5W40, 10W40 czy 15W40 mają taką samą lepkośc w temperaturze roboczej silnika, a jedynie róznica jest w gęstości w niskich temperaturach, więc poza tym że zimą gorzej będzie odpalić silnik i wolniej olej dotrze do elementów smarowania korzyści nie ma żadnych. Do Naszych silników to 5W30 lub 5W40, a tym bardziej jak silnik w dobrej kondycji.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.