Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 24 lut 2013, 14:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W tym temacie prowadzimy dyskusję odnośnie doboru oleju do skrzyń biegów naszych GH.

Wymagania producenta:
- skrzynie manualne: API GL-4 lub GL-5 75w90 (w klimatach powyżej 10'C 80w90)
- skrzynie automatyczne: ATF M-V

Pojemności układów:
Skrzynie manualne:
- Silniki benzynowe:
1.8 - 2,77L
2.0 i 2.5 - 2,85L
-Silniki diesla:
2.0 i 2.2 - 2,5L
Automatyczna skrzynia biegów: 8,14L


Mazda DEXELIA ATF M-III & M-V
Mazda Dexelia ATF M-III i M-V zostałspecjalnie opracowany do samochodów Mazdy z automatyczną skrzynią biegów. Opracowany w najnowszej technologii Mazda Dexelia ATF M-III i M-V dzięki swoim znakomitym właściwościom zapewnia płynną zmianę biegów w każdej temperaturze, szybki zimny start i dzięki doskonałej odporności na wysokie naciski, idealną ochronę przekładni przed zużyciem, nawet w najtrudniejszych warunkach pracy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 24 lut 2013, 15:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Za parę miesięcy też planuję zmienić olej. Tylko ostatnio czytałem tutaj na forum, że nie u wszystkich wyszło to na dobre.

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-29.html

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 24 lut 2013, 15:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Pomimo, że książka mówi o 75w90 to i wśród tych olejów są te bardziej gęste i mniej na tyle na ile mogą mieścić się w normie. Warto dokładnie przejrzeć specyfikę danego oleju.

Ten Motul z linku wydaje się być bardzo w porządku. Fuchs Sintopoid LS 75w90 ma wyższe gęstości w 40 i 100'C z tego co widzę. Można jeszcze zwrócić uwagę na Valvoline SynPower TDL 75w90 (http://www.valvolineeurope.com/english/ ... tdl_75w-90), też nieźle wygląda tabelka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2013, 19:50 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 128
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: warmińsko-mazurski
Michał napisał(a):
Za parę miesięcy też planuję zmienić olej. Tylko ostatnio czytałem tutaj na forum, że nie u wszystkich wyszło to na dobre.

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-29.html

Ja zalałem tym Motulem i jest wporządku.
A wymieniałem ponieważ w okresie zimowym miałem problem z wrzuceniem dwójki. Po wymianie wszystko ustąpiło.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2013, 13:55 
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ja wymieniłem olej na Motula 300 i poprawa przy wrzucaniu biegów jest, ale niewielka :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2013, 14:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
A ja nic nie wymieniałem, i biegi obecnie super się wrzucają, ale wcześniej przyznam były drobne problemy z 1 na 2 :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 12 mar 2013, 17:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Kolejna ciekawostka z japońskiej instrukcji obsługi do Atenzy (6 GH) - Mazda zaleca do manualnych skrzyń biegów olej 75w80 GL-4. W naszych, europejskich manualach rekomendowany jest gęstszy olej 75w90.

Obrazek

Informacja ta może się okazać na tyle cenna, że sporadycznie odnotowywane przez użytkowników problemy z wrzucaniem niektórych biegów być może uda się rozwiązać lub częściowo wyeliminować stosując właśnie rzadszy 75w80.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2013, 17:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
To ja już nie wiem
Czemu tam jest inny olej, a u nas inny
Nie wiem czy jak zastosujemy inny olej to w razie kłopotów nie będzie problemów z ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 12 mar 2013, 18:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
ASO w Polsce zwykle ma klapki na oczach i myśli szablonowo. Wątpię żeby ktokolwiek to weryfikował. Może w przypadku olejów silnikowych coś im tam świta, ale jeśli chodzi o przekładnie to sądzę, że nawet nie rozumieją czym się różni GL-4 od GL-5 także nie ma z kim rozmawiać. Poza tym wystarczy spojrzeć na wykres temperatur w Japonii, żeby zauważyć, że maksymalne i średnie latem są zbliżone do Polskich ;)

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2013, 23:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Wszystko ok, ale proponowałbym nie eksperymentować z autem na gwarancji, bo niby oni to nic nie czają Tomek, ale w odpowiednim momencie czają i przy ewentualnych problemach z samochodem mogą się do tego przyczepić i gwarancja pójdzie się ........:)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 13 mar 2013, 00:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tutaj już poruszamy kwestię utrudniania sobie życia wzajemnie z gwarantem. Faktycznie różnie bywa, ale obiektywnie stwierdzam 75w80 jest rekomendowane w Japonii i to nie tylko w GH. Podobne zalecenia znalazłem w instrukcji do nowej 3jki także jeśli ktoś nie ma gwarancji lub ma gdzieś ew. polemikę to można śmiało zalać.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 24 sie 2013, 21:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mam pytanie do wszystkich, którzy mają zalany u siebie Motul Gear 300 75w90 (nie mylić z półsyntetycznym Motylgear) - jak Wam się jeździ na tym oleju? Interesuje mnie np. wrzucanie I biegu na toczącym się samochodzie albo zachowanie skrzyni podczas mrozów ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 sie 2013, 09:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ja po zmianie oleju na Motul Gear 300 75W90 jestem zadowolony. Biegi wchodzą lżej i płynniej. I bieg można wrzucić przy toczeniu się autem ( wcześniej było czuć opór ). Odnośnie pracy skrzyni na tym oleju w czasie zimy nie wypowiem się, bo dopiero zrobiłem 2 tys. km od wymiany.

Poniżej foto skrzyni biegów, silnik 2.0 147KM LF oraz zaznaczone korki :
– czerwony – wlew,
– błękitny – spust
Korki na klucz 23

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 08a7112422

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 25 sie 2013, 17:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dziękuję za opinię i przydatne dla wszystkich zdjęcie! :)

Gdyby ktoś jeszcze jeździł na Gear 300 to również proszę podzielcie się swoimi spostrzeżeniami. Będę niebawem wymieniał olej u siebie. Byłem zdecydowany na Millersa, ale mogę mieć w przyzwoitych pieniądzach (44zł/ 1L) wspomnianego Motula i dlatego tak dopytuję o pracę skrzyni po jego zastosowaniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 sie 2013, 18:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 13.02.2013
Posty: 95
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
A powiedzcie mi koledzy czym sie różni Motul Gear 300 75w90 od MOTUL GEAR 300 LS 75W90 ???? <niewiem>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 25 sie 2013, 18:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Gear 300 LS (limited slipp) jest przeznaczony do szpery płytkowej, której w GH nie ma ;) Ogólnie rzecz biorąc raczej się do naszych aut nie nadaje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 sie 2013, 18:34 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 13.02.2013
Posty: 95
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Ok, wszystko jasne. Dzięki Tomek ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 25 sie 2013, 19:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
mariusz napisał(a):
Ok, wszystko jasne. Dzięki Tomek ;)


;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 sie 2013, 14:33 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
w dieslu 2.0 korek spustowy mam z boku skrzyni i cala podluznice ubabralo przy spuszczaniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 sie 2013, 10:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Witam,
Mam mazdę 2.0 Diesel 140 KM skrzynia 6 rzecz jasna. Czytam, czytam i się trochę pogubiłem. Jestem świeżym użytkownikiem i nie wiem ostatecznie jakim olejem zalać skrzynię. Wyczytałem, że jeden z użytkowników miał problem ze skrzynią, ciężko wchodziły biegi. Kupił auto z drugiej ręki i nie wiedział czy wcześniej był zmieniany olej. Po wymianie oleju nadal pojawiał się problem, nieco słabiej ale jednak. Podczas najbliższego serwisu (wymianie oleju w silniku) kazał sobie to jeszcze raz sprawdzić, dolano jeszcze 100ml (auto podobno stało na lekkim przechyle)- problem ustąpił... Co Wy o tym myślicie? Jaki olej kupić?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 27 sie 2013, 10:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tomuch, potrzebujesz olej z normami GL-4 lub GL-5 75w90. Na rynku jest spory wybór. Możesz kupić Motul Gear 300, o którym tu wyżej rozprawialiśmy, Millers TRX Synth 75w90, Millers EE 75w90, Valvoline Synpower TDL 75w90 ma niezłe parametry... Wystrzegałbym się natomiast Mobila. Dużo opinii ostatnio czytałem m.in na forach Subaru, ale nie tylko i zwykle ludzie zlewali Mobila, bo nie poprawiał jakości zmiany biegów. Zresztą ja osobiście nie uważam żeby Mobil był jakimś ponadprzeciętnym producentem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 sie 2013, 10:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Czyli Motul 300 wydaje się być najlepszy ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 27 sie 2013, 10:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Na forum Subaru ma bdb opinie ;) Ja zamówiłem dziś do siebie Millers EE 75w90, ale tak naprawdę dopiero przekonam się czy jest wart swojej ceny i czy reklamowana nano-technologia rzeczywiście mocno usprawnia działanie skrzyni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 sie 2013, 11:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Czyli Millers EE 75w90 wydaje się być lepszy od Motula?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 27 sie 2013, 11:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Millers stosuje w serii EE dodatki nano, które mają na celu obniżenie tarcia tocznego i ślizgowego. Nie wiem na ile jest to tak naprawdę skuteczne. Jak dobrze pójdzie to jutro lub w czwartek będę już po wymianie, więc będę mógł się wypowiedzieć, bo czasem miewam problem w wchodzeniem wstecznego biegu. Jeśli zniknie to będzie to zasługa oleju. Zobaczymy ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 sie 2013, 11:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Jaki jest koszt takiego oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 27 sie 2013, 11:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
75zł/ litr, przy czym Motul Gear 300 kosztuje w pobliskiej hurtowni 44zł także różnicę można uznać za sporą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2013, 19:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
hej Tomek ..i jak jestes juz po wymianie ? jak mozesz to napisz jakie wrazenia? jakies 2 miesiace temu zmienilem i wlalem castrola ...jakis uniwersal ale o parametrach..i szczerze mowiac nie jestem zadowolony, biegi wchodza gorzej , szczegolnie wyczowalne jakby chaczenie przy wrzucaniu 2 i 3 ....wsteczny musze wrzucac czasami na dwa razy .Czytalem pozytywne opinie uzytkownikow na temat motula ..i chyba trzeba bedzie na niego zmienic..dzieki i pozdrawiam ..


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2013, 20:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Cześć ;) Ja wlałem Millers EE 75w90. Różnica w płynności działania skrzyni jest na plus, ale nie powala. Zobaczymy jak będzie zimą w ujemnych temperaturach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2013, 09:48 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Tomek napisał(a):
Cześć ;) Ja wlałem Millers EE 75w90. Różnica w płynności działania skrzyni jest na plus, ale nie powala. Zobaczymy jak będzie zimą w ujemnych temperaturach.


Czyli ta różnica i stosunek ceny do Motula nie jest na tyle warta żeby dopłacać Twoim zdaniem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.