Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 21:41 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
po zalozeniu gazu o niebo lepiej jest wypasiona instalka, gaz daje większego kopa niż to beznadziejna 95 , już się przekonałem nieraz, natomiast gdy np. tankowałem niemiecki gaz i miałem polskie paliwo to już przepasc oplem np. na gazie scigalem szwagra audi przy 185 wysiadłem przy nim bo smignal ja wtedy zmiana paliwa mowie no teraz z 200 wycisnę a tu ledwo 150 km/h . Gaz w nowoczesnych instalacjach jest na bogato ile się da , dlatego osiągi sa o niebo lepsze w tych silnikach 1.8 , forda miałem zetec 1.8 i ta sama instalka tyle ze tu wtryski baraccudy a tam valteki ale teraz widze ze oba sa identycznie mocne , przyznam gdy kupiłem byłem zawiedziony jak miał tylko pb , kurcze musiałbym gdzies na zachod pojechać zatankować i wtedy byłoby ok. Dobra to już ostatni post bo odbiegamy od tematu oleju w skrzyni wiec po 7.08 po wymienie oleju w skrzyni i sprzegla powiem czy znow trafiłem z wymiana czy tym razem pospierzylem się . Dzieki za rozmowe. Pozdrowki. Musimy szanować Staff i trzymać się tematow bo będą młodzi i gniewni :alcapone:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 mar 2016, 20:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
krzysiek1980 napisał(a):
Zobacz że w instrukcjach na Azję i niektórych Niemieckich masz 75W80, natomiast w instrukcji PL i w książce którą dostałem wraz z autem ( niemiecka) mam 75W90.

Żeby namieszać, ja w polskiej mam 75w80


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 mar 2016, 21:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No właśnie, nie jest to ściśle sprecyzowane i obie lepkości są dopuszczalne. Jak czytałem wczesniejsze posty ( na konkurencyjnym forum też) to wszyscy zalewali 75W90 i było ok., dopiero później Ci bardziej dociekliwi wykopali info że można tez zalewać 75W80 i że prawdopodobnie to jest lepkośc oryginalnie zalewana w fabryce Mazdy w Japonii. Nawet były głosy że na 75W80 lepiej skrzynia chodzi, ale ile w tym prawdy a ile efekt autosugestii...? Prawda jest taka, że jak skrzynia jest sprawna to jakim nie zalejemy będzie dobrze, natomiast przy pewnych kłopotach zmiana oleju już na niewiele pomoże. Nie rozumiem tez kwestii która poruszyl kolega christtoph, gdzie napisał że przy mrozach olej 75W90 był zbyt gesty i cięzko było wrzucić rano bieg, tylko z tego co się orientuję wartośc przed literką W ( czyli 75) jest właśnie wartością zimową i określa gestośc oleju w minusowych temperaturach, a wartośc po W dopiero okresla lepkość w temperaturze roboczej i po rozgrzaniu, więc nie powinno mieć znaczenia czy zalejemy 75W90 czy 75W80, bo przy mrozach obie oliwy powinny się zachowywać tak samo.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 mar 2016, 21:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Wymieniłem olej w skrzyni na Motul Gear 300. No i tak biegi te co wchodziły bez problemu, wchodzą o wiele lżej, baardzo płynnie o wiele lepiej niż wcześniej. Natomiast 2 jak troszkę haczyła tak haczy, i problem z wrzuceniem 1 biegu w jeździe dalej występuje.Ogólnie polecam :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 mar 2016, 21:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Często jest tak że po wymianie na świeży coś tam niby się poprawia, ale już po paru tys km wszystko wraca do normy. Podobnie zreszta jak z olejem silnikowym, gdzie po wymianie silnik ładnie i cicho pracuje, a już jak olej się trochę przepracuje jest głośniej. Ogólnie, nie wiem jak w innych japońcach ale Mazda zawsze miała problem z wrzucaniem wstecznego i nieraz trzeba było jeszcze raz wysprzęglić żeby bieg wszedł i niekiedy tez z pierwszym biegiem. Taki chyba ich urok...

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 mar 2016, 21:53 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Lucasbadboy napisał(a):
Witam
Wymieniłem olej w skrzyni na Motul Gear 300. No i tak biegi te co wchodziły bez problemu, wchodzą o wiele lżej, baardzo płynnie o wiele lepiej niż wcześniej. Natomiast 2 jak troszkę haczyła tak haczy, i problem z wrzuceniem 1 biegu w jeździe dalej występuje.Ogólnie polecam :wink:
Ja z tym sie udalem do aso, i od razu mi powiedzieli ze wymiana oleju na to nie pomaga, ze właściwie nie pomaga nic, i ze temat znaja. Kolega co ma już kolejna m6 powiedział to samo z własnych doświadczeń, i dałem sobie z tematem spokój. Wychodzi ze TTTM i najbardziej cudowny olej czy w80 czy w90 nie pomoże nic. Zauważyłem ze problem związany jest głownie ze zmianą na nizszych obrotach, pow. 4 tys. obrotów (ok, wiem masz diesla) haczenia brak. Moze auto podpowiada jak jez używać :-P

pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 mar 2016, 00:01 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
krzysiek1980 napisał(a):
Mazda zawsze miała problem z wrzucaniem wstecznego

Nie tylko mazda to samo z fordami, zreszta to rodzina a i m6 ma wiele wspolnego z fordem. Ogolnie wsteczny trzeba delikatnie, jak nie wchodzi luz i powtorka byle nie ciagnac na sile lewarka. Wymiana oleju nie ma sluzyc poprawie tylko zapobiegac dalszemu zuzywaniu. Podobnie ze stawami czlowieka nie ma leku ktory naprawi uszkodzone juz stawy ale substancje zelujace jako suplementy smaruja stawy. Wiem co mowie bo bardzo duzo biegam, na mnie dziala glucosamine, jem praktycznie od lat codziennie, gdy odstawie po kilku dniach np palce u rak z treningow mam jak zardzewiale, kolana, stawy skokowe. Brak smarowania niszczy im lepszy olej tym zywotnosc dluzsza. Kto ma auto od nowosci i oleje wymiane, wtedy kolejny wlasciciel cierpi.Teraz czesciej slysze ze ktos wymienia, ja w kazdym aucie.

-- Dodano: N, 27 mar 2016, 00:00 --

krzysiek1980
Takiego skutku jak po 75w90 nigdy w zyciu nie mialem zeby biegu nie szlo wrzucic. Olej mial zbyt duza gestosc i poprostu zamarzlo czy jak. Z drugiej strony kto wie co mechanicy mi wlali, po wymianie sprzegla sciagali za dwa dni zimerringi na polosiach bo nie wymienili a kupilem wszystkie, zlewali olej i nigdy nie wleeaja juz tego samego, moze inny mi jakis zaaplikowali. Ale to juz historia. W tym roku nie bylo mrozow
Zalej 75w90 i poczekaj na -30 i auto na ulicy nie w garazu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 mar 2016, 07:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Osobiście nie testowałem, ale na chłopski rozum obie lepkości w minusowych temperaturach powinny zachowywać się identycznie. W starym aucie pamiętam że też przy sporych mrozach ciężko te biegi wchodziły, ale to było dosłownie do paru pierwszych zmian przełożeń. To tak jak z olejami silnikowymi, czy wlejesz 5W30 czy 5W40 to zima ta temperatura płynięcia bedzie podobna, a jedynie latem ten drugi będzie miał ciut wyższą lepkość i minimalnie większy opór stawiał. Nawet w instrukcji zobacz że podają lepkość powiedzmy 75W90, a przy temperaturze otoczenia powyżej 10 st. 80W90, czyli zmienia się tylko pierwsza wartość przed W. Mniejsza o to, ja tez jak bym teraz zmieniał to zalewam 75W80. Dziwne tez dla mnie jest że są różne instrukcje PL i jedna podają 75w90 a inne 75W80? Ja swoją mam w z 2002r a wersja książkowa z 2005r.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 mar 2016, 07:30 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
krzysiek1980 napisał(a):
? Ja swoją mam w z 2002r a wersja książkowa z 2005r.

A sprawdze specjalnie jak wroce z roboty w mojej, oryginalnej czy sa jakies dyrektywy. Ja i tak juz tego castrola kupilem 136 pln za 3 litry bo olej i tak musze wymienic i bedzie spokoj do konca uzytkowania.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 mar 2016, 11:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja ze wstecznym nie mam żadnych problemów, wchodzi idealnie :wink:. Zauważyłem od niedawna, jak napisał kolega wyżej, że nie ma żadnego haczenia jak zmieniamy bieg z jedynki na dwójkę powyżej 2500 obrotów. Zacząłem tak robic i jest dobrze, wiadomo trzeba czekać aż sie silnik nagrzeje :-P

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 mar 2016, 21:08 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Kolegów krzysiek1980 i christtoph bardzo proszę o trzymanie się tematu w wątkach technicznych. To nie dział pogaduchy, żeby sobie dyskutować jak i o której kto do pracy idzie. Przenoście się z takimi sprawami do czaterii bądź na PW.

To naprawdę skutecznie utrudnia nam pracę, uszanujcie to.

Kilka postów poleciało do kosza. A do tego szykowała się awantura. Prześpijcie się.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 18:45 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam,wlasnie jestem po wymianie oleju w skrzyni na millers 75w80,poprawy zadnej no bo niby dlaczego,mysle ze ta wymiana oleju w skrzyni to tylko naciaganie klienta,pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 20:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wiesz, mozliwe że w dalszej perspektywie skrzynia Ci podziękuje i unikniesz zgrzytania, haczenia itp. Z drugiej strony zawsze zastanawiał mnie fakt, czemu jedni producenci nie przewidują wymiany oleju, a inni tak? Skrzynia, to skrzynia i warunki pracy są podobne.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 08:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
No wlasnie,mochanik co mi wymienial powiedzial ze olej jest czysty i niewie czemu wymieniam,mowil ze gdyby to byla jego mazda to by nie wymienial,vw golf 250tys przebiegu bez wymiany oleju w skrzyni,citroen c5 220tys przebiegu bez wymiany oleju w skrzyni,tu juz po 100tys jest wymiana czyli co to znaczy ze jest zrobiona z gorszego materialu???,takie oleje jak my bez wzgledu na nazwe stosuja wszyscy do innych aut ale tylko przy ewentualnej naprawie skrzyni,ja zmienilem bo tak wymaga producent i tylko dlatego a korzysci to zadne tylko kasa ktora moglem zainwestowac inaczej w mazde,pozdr


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 cze 2016, 12:50 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Skrzynia biegów to przekładnia która też się zużywa, ściera i są opiłki metalu które nie znikają, pracują cały czas.
Niektórzy twierdzą że skrzynia biegów jest bez obsługowa i nie należy nic z tym robić. Remont skrzyni to 7 tys więc warto mimo wszystko zainwestować i co 100 tys. wymienić ten olej. Co nie znaczy że jak się wymienia olej i nie szanuje samochodu to się skrzynia nie posypie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 11:18 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
dokładnie, a ja po zakupie auta zawsze wymieniam od razu wszystkie oleje, plyny, paski jak trzeba, filtry i zazwyczaj mam szcescie ze i sprzegla bo auta mam od kolejnego modelu około 170 tkm mazda, ford 189 tkm, opel 168 tkm itd. LICZAC , ZE POPRZEDNI WLASCICIEL WYMIENIL NA 100 TKM OLEJ to zazwyczaj na mnie pora ale częściej nie licze ze wymmienial , wiec to i tak już pora. A jak wymieniac to lepiej 20 tkm wcześniej i dla siebie na caly okres użytkowania niż pod koniec eksploatacji komus i sprzedać.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 14:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
christtoph napisał(a):
A jak wymieniac to lepiej 20 tkm wcześniej i dla siebie na caly okres użytkowania niż pod koniec eksploatacji komus i sprzedać.


No tak, przyszłemu właścicielowi najlepiej oddać możliwie wyeksploatowany samochód...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 15:04 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
no teraz mi ublizyles , pisze o oleju w skrzyni tak jak wymaga tego watek. Dosrac jest latwo. Ty pewnie przed sprzedażą do lakiernika jedziesz i kupujesz nowy silnik <oczy>


Ostatnio edytowano Cz, 16 cze 2016, 16:20 przez Kaczor, łącznie edytowano 1 raz
Wycięto olbrzymią listę napraw w jakimś aucie, niezwiązaną z tematem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 15:57 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
christtoph Ty nie umiesz normalnie rozmawiać? Dodatkowo po co w tym wątku wkleiłeś historię swojego auta, jaki to ma związek z tematem? O co Ci człowieku chodzi? Nie możesz trochę spokojniej? Nic Ci nie można napisać bo zaraz skaczesz jak diabeł na nitce. To się źle skończy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 16:13 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
W dupie mam twoje zle skonczy. Nikt mnie nie bedzie obrazal. Co adwokat sie odezwal. Normalny czlowiek, ktory nie zna drugiego nie obraza go. Chcesz to mnie banuj tylko usun wszystkie moje posty zeby ich tu nie bylo bez mojej zgody. Ciekawe jakbys ty sie kaczor zachowal jakbym ci powiedzial ze ludziom wciskasz zajechane fury. Pomysl o co chodzi, postaw sie sam w tej sytuacji a potem pyskuj. Ty ciagle masz ale, non stop pisales pw ze to a tamto.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 16:19 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Proszę bardzo. Skoro masz w dupie to voila. Dlaczego to takie skomplikowane, że grupa ludzi poświęca swój czas, żeby zapanować nad jakimkolwiek porządkiem, ale zawsze przyjdzie ktoś kto ma to w dupie :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lip 2016, 11:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.10.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Cześć,

Tak sobie czytam ten watek i jak miałem mętlik tam mam go dalej, sporo przepychanek jaka lepkość jest normą w Polsce, Europie Azji i Marsie a żadnych konkretów. Część osób poleca motula 300, mnie kolega z tego forum od czarnego paliwa polecił mitasu 75w90 i dalej nie wiem co wybrać i czy w ogole jest sens wymieniać.

Mam GH z 2007 r. w manualu przejechane 74k km, wiec teoretycznie po dystansie nie ma potrzeby, ale znowu auto ma 9 lat a zalecana jest wymiana co 5 lat. Auto mam drugi rok, cholera wie co robił poprzedni wlasciciel, przebieg niby potwierdzony w aso, ale w sumie co z tego ?

co byście doradzili ? wymieniać czy nie wymieniać ? jeżeli wymieniać to na motul czy mitasu ?

w tym miesiącu jadę na przegląd lpg wiec mógłbym to zrobić od razu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lip 2016, 11:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Marka oleju ma mniejsze znaczenie, a liczą się specyfikacje narzucone przez producenta. Ja gdybym miał wymieniać, a tez czytalem sporo wątków i tematów, bym wybrał Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80. Jeżeli oryginalnie skrzynie były zalewane taką lepkością, to dalej bym chciał żeby zimą biegi mi ładnie wchodziły. W poprzednich autach nie wiem co mialem zalane, ale przy minusowych temperaturach pierwsze zmiany biegów odbywały się na zasadzie mieszania kijem w smole. W mojej M6 tego nie mam, nawet przy sporym mrozie.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lip 2016, 14:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.10.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
@krzysiek1980 ale ten fuchs to klasa API GL-5, a do naszych Mazd wyczytałem ze ma być API GL-4, teraz to już w ogole mam mętlik.

najgorsze w tym wszystkim jest to, że ten olej się rzadko wymienia lub wcale, a w moim przypadku planuje tylko jedną wymianę, bo do kolejnej auto bedzie mialo juz innego wlasciciela. wiec nie chcialbym za pol roku zmieniac, bo go zle dobrałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lip 2016, 07:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Może być GL-4 i GL-5.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 12:43 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Jakis czas temu wymienilem olej w skrzyni na millers 75w80 i jak dlugo pojezdze np 2 godziny to mi ciezej biegi wchodza i strasznie mnie to wkurza,zaluje ze wogole to zrobilem,jak pisalem wczesniej kazdy mi odradzal i moglem ich posluchac,pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 17:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja jak wymieniałem olej silnikowy to też zagadałem z mechanikiem czy w niedługim czasie by mi wymienił olej w skrzyni, i tak ogólnie co o tym sądzi itd. Mechanik stwierdził że jak jest dobrze, brak wycieków, biegi nie zgrzytają i ładnie wchodzą to żeby nie ruszać, co by nie pogorszyć. Jak Go zapytałem w czym można pogorszyć, bo przecież to świerzy olej i tylko dobrze by to zrobiło skrzyni, to też stwierdził że biegi po wymianie oliwy mogą wchodzić ciężej. Ciężko mi zrozumieć dlaczego tak się dzieje, bo na nowym powinny wchodzić przecież lżej niż na przepracowanym?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 18:07 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Hmmm coś w tym jest.
U kolegi w fieście został wymieniony olej w skrzyni i zaczęły się problemy.
Po rozgrzaniu biegi wchodziły ciężko i było dużo gorzej jak wcześniej.
Zaprowadził auto do mojego mechanika a on stwierdził, że cytuję " siadła, opadła skrzynia" jakoś tak .........
Po dwóch godzinach odebrał auto i śmiga zadowolony. Podobno nieumiejętna wymiana oleju skrzyni powoduje takie problemy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 18:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tylko jak można nieumiejętnie wymienić olej? Są dwa korki od spustu i napełniania, i tyle :-P

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 18:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Moj brat pracuje w sklepie motoryzacyjnym i mi powiedzial ze jak slyszal to kazdy kto wymienial olej w skrzyni to mial pozniej problemy,mowil mi ze zle zrobilem wymieniajac :sad:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.