Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 05:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 19:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Taaaa.... ja dwa razy wymieniałem w swojej GH i wcale nie jest gorzej, nawet deko lepiej.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 20:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
@hip81
dobra ściema
najpierw niech brat poczyta troche literatury na temat tribologi i pochodnych


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 21:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dlaczego ściema? Kolega napisał swoją subiektywną opinię, więc My nie mamy podstaw żeby to podważać. Ja również słyszałem skrajnie rózne opinie w tym temacie. Pamiętam w którymś poście Nasz forumowy kolega od olejów - Tomek też nie był do końca zadowolony z wymiany tylko na 75W90, ale nie chcę skłamać bo nie pamiętam o co chodziło, może o jakieś haczenie biegu. Nie wiem gdzie tkwi diabeł i czemu niektórzy narzekają że po wymianie dzieje się to czy tamto, bo logicznie mysleć powinna być poprawa w pracy skrzyni a w najgorszym wypadku pozostać bez zmian. Sam powiem szczerze nie wiem co o tym sądzić i nie do końca mam przekonanie do tego zabiegu, chociaż u mnie jeszce trochę km pozostało. Taka ciekawostka, moja M6 jest jedynym autem gdzie w zimę przy mrozie biegi wchodzą płynnie i lekko. W innych przy minusowej temp. pierwsze wbicie biegu to było jak bujanie kijem w zimnej smole, a podejrzewam że zalecane lepkości oleju wszędzie są podobne?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 sie 2016, 18:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dlaczego ściema, chyba jak pracuje w motoryzacyjnym to o czym z klientami gadają o kiełbasie , dużo mechaników kupuje u niego i ludzie mówią co się dzieje i nie tylko o skrzyniach, bo porostu to jest głupi zabieg ta wymiana i tyle napewno nie po 100 tys, już pisałem moj mechanik angol jest dobry i sprawdzony bo polscy mechanicy to oszuści a swojego samochodu nie oddał bym byle gdzie bo za bardzo o niego dbam,mówił i pokazywał ze olej nie jest wogole przepracowany i nie wie czemu to robie,ze on by nie wymieniał, jest mechanikiem podkreślam dobrym to czemu mam mu nie zaufać jak wszystko mi naprawia na 5 z plusem?!,to tylko moja opinia a opinie są jak dziura w dupie- każdy ma swoją <hahaha>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 sie 2016, 21:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Czesc, mam pytanie poniewaz niedawno zakupilem mazde 6 z automatyczna skrzynia biegow, przebieg 80 tys km, zalezy mi na wymianie oleju, macie kogos do polecenia w okolicach krakowa? Dzieki za odpowiedz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 sie 2016, 22:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
90000km się męczyłem nie mogąc bez zgrzytu zmienić biegu z 1 na 2 na wysokich obrotach. Rok temu zalalem fuchsa 75w80 i początkowo wydawało mi się że to był błąd.Teraz jest idealnie. Zimę też już objezdzilem. Także panowie...WYMIENIAĆ :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2016, 16:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
CzarnePaliwo napisał(a):
arecki napisał(a):
Dzisiaj wymienili mi w ASO olej w skrzyni na oryginalny 75W80


Widziałeś może butelkę? Co masz wpisane na fakturze? Mazda nie ma w swojej gamie oleju przekładniowego do skrzyń manualnych...


Też byłem o tym święcie przekonany.
Numer katalogowy oryginalnego oleju do przekładni manualnych to K001M2C200.
I teraz najlepsze, cena za litr tego oleju to 114zł <hahaha>

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 sty 2017, 12:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.07.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
maselek napisał(a):
Też byłem o tym święcie przekonany.
Numer katalogowy oryginalnego oleju do przekładni manualnych to K001M2C200.
I teraz najlepsze, cena za litr tego oleju to 114zł <hahaha>


Czy komuś z Was udało się ustalić jaki olej kryje się pod powyższym numerem katalogowym ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2017, 09:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W jaki sposób można ocenić poziom oleju w skrzyni? Jest tam jakiś wziernik, okienko?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2017, 10:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Maciek zerknij na foto w poście #13. Dolna krawędź korka wlewowego wyznacza poziom oleju w skrzyni.

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2017, 10:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Wszystko wiem:) muszę gdzieś znaleźć miejsce aby wjechać na kanał.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 19:36 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wybrałem:
Olej przekładniowy Valvoline HP ( High Performance) GL-5 PC 75W-80
Aktualnie nie mam problemów ze wrzucaniem dwójki z jedynki, ale z luzu na wsteczny często ciężko wchodzi. Nie oczekuję, ze olej coś zmieni, oczekuję, że skrzynia będzie śmigać kolejne lata.

Za 2 tygodnie będę go zmieniał, za 4 podziele się spostrzeżeniami.

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 22:18 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Wymiana dobrze zrobi :wink:
I ja wymieniam za kilka dni - kupiłem u Tomka ( CzarnePaliwo ) Penrite Trans Gear 75w80
Do tej pory nie mam problemów z biegami, ale ja Ty również dbam o skrzynię :cool:
elliero napisał(a):
ale z luzu na wsteczny często ciężko wchodzi

W tym przypadku jeżeli nie pomoże, to powoli kończy się sprzęgło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2017, 21:07 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Gizmo napisał(a):
W tym przypadku jeżeli nie pomoże, to powoli kończy się sprzęgło.

Myślisz? Dodam, że sprzędło łapie zaraz po drobnym odpuszczeniu lewej nóżki, myślę że w 1/4 drogi do całkowitego odbicia pedału.

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 kwi 2017, 05:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ale pisząc że "wsteczny cięzko wchodzi" chodzi Ci ze z dużym oporem czy że bieg czasami nie wejdzie? Od kiedy pamiętam to w japońcach ten wsteczny czasami nie wchodził za pierwszym razem i trzeba było jeszcze raz wcisnąc sprzegło. Miałem to samo w 626 i w M6 też sporadycznie mi się to zdarzy.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 maja 2017, 18:19 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Chodzi mi, że z dużym oporem. Na palcach u jednej ręki wyliczę, że nie chciał wejść i musiałem drugi raz wcisnąć sprzęgło.
Druga sprawa, zamówiłem olej przekładniowy Valvoline HP ( High Performance) GL-5 PC 75W-80, a otrzymałem przez przypadek:

http://www.valvolineeurope.com/english/ ... l/cid(9424)/valvoline_gear_oil_75w-80_rpc

Nie widzę problemu aby go zastosować, a wy?

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 cze 2017, 08:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Flywin tak się nabiałeś a wyszło na to co brat powiedział, jak wymienisz to zaczną się problemy,i teraz na rozgrzanym silniku wbić wsteczny czy jedenke graniczy z cudem,napewno żadna kobieta by tego nie zrobiła, masakra jakaś,normalnie mam już dość


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 07:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
przecież to jakiś absurd jak może ci sie takie coś stać.
albo masz problem z linkami też tak się objawia

zdejmj plastiki nad dzwignia zmiany biegów i posmaruj ciegna
smarem półstałym wurth HSW 100


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lip 2017, 20:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Smarowalem i nic to nie dalo,jak jest do 15st jest ok ale jak mowie ze jak sie mocno nagrzeje to wstecznego wbic to masakra jakas,niewiem o co chodzi dlaczego temperatura ma na to wplyw,moze np poduszka skrzyni sie nagrzewa mieknie i opada i to wywoluje problem,juz niewiem co wymyslac,smarowalem regulowalem jak wyzej w poscie i nic nadal to samo,wczesniej napewno tak nie bylo,niewiem naprawde


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sie 2017, 19:31 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
elliero napisał(a):
zamówiłem olej przekładniowy Valvoline RPC GL-5 PC 75W-80

stary wymieniłem i po przejechaniu trasy 1100km nie widzę zmian. Biegi wchodzą tak samo, może ciut lżej (kwestia psychiki pewnie). Myślę, że zmiana oleju w skrzyni nie jest po to aby biegu wchodziły lżej, tylko aby wydłużyć ich czas bezawaryjnej eksploatacji.
Poprzedni olej miał 140000 km.

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 wrz 2017, 07:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czy dam radę dostać się do korka wlewu oleju do skrzyni od góry? Chciałbym dolać Archoil AR9100.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 wrz 2017, 14:29 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
maciekelga, raczej tak. Trzeba będzie zdemontować airbox oraz stelaż, który trzyma go od dołu. Przy okazji zweryfikujesz stan owego stelaża (lubi rdzewieć). Wygodniej jednak jest zrobić taką dolewkę od dołu, po odkręceniu osłony silnika.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 wrz 2017, 14:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzięki. Właśnie nie bardzo mam jak to zrobić z dołu niestety. Nie kojarzę tego stelaża, muszę popatrzeć. Myślałem żeby zdemontować akumulator ale w polifcie PB trzeba chyba wypiać ECU żeby całość rozkręcić.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 wrz 2017, 14:55 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
maciekelga, demontaż airboxa i jego stelaża (ew. jeszcze rury pomiędzy airboxem a przepustnicą dla większej wygody) powinny wystarczyć. Airbox siedzi w stelażu na wcisk. Wystarczy go całego pociągnąć do góry ;)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 paź 2017, 17:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Jestem po wymianie oleju, zalany został Fuchs 75w80. Ogólnie większych problemów ze skrzynią nie miałem, drobne haczenie przy wrzucaniu 3 biegu i bardzo rzadko na 1, ale że przejechane ponad 100.000 zdecydowałem się wymienić. Cudów się nie spodziewałem, no i zmian nie odczułem kompletnie żadnych :) co nie znaczy, że narzekam ;) Olej wymieniony, mam spokój i czyste sumienie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 21 paź 2017, 20:26 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Mazda GH 2.0 MZR-CD, manual 6 biegów. Przebieg oryginał 240 tys km. Przed chwilą wymieniłem na Fuchs 75w80, weszło 2.60 litra do górnej granicy korka przelewowego. Zeszło około 2.40 litra czyli brakowało. Różnica wyraźna już po pierwszej jeździe próbnej. Biegi gładko wchodzą, ale największa różnicę jest przy przyśpieszaniu, czuć mniejsze opory. Zmieniajcie póki czas, bo zabijecie swoje skrzynie. U mnie prawdopodobnie nie był zmieniany odkąd skończyła się gwarancja i wizyty w ASO.

Na zdjęciu stary olej, jest czarno-brunatny. Nowy nie ma co pokazywać, jest żółto-słomkowy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2017, 19:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Panowie, co ile powinno sie wymieniac olej w skrzyni ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2017, 20:01 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Co 100tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2017, 22:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
manual mówi co 90 ale ja bym po 50-60 wymienił :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 13 lis 2017, 09:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
12 listopada 2017, o 20:01 tramwaj napisał(a):
Co 100tys.


Dokładnie tak. Co 100 tys. km lub 5 lat w zależności od tego co nastąpi jako pierwsze ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 554 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.