Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pt, 28 wrz 2018, 13:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tomek wiesz czemu tak się może dziać? LM to chyba całkiem dobra firma, myślałem że ich produkty są w miarę dobre..

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 wrz 2018, 20:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 152
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Myślę, że jeden nieudany produkt nie powinien rzutować na całą markę, tak z doświadczenia dodam :P
Więc całkiem dobra pewnie jest cały czas, ot co wypuścili coś czego skutków nie przewidzieli.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 wrz 2018, 08:05 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jak dla mnie produkty Liqui Moly dupy nie urywają, przetestowałem sporo produktów, mam swój warsztat. Na pewno błędem była sugestia z forum aby wlać Fuchsa 75w80. Po roku czasu wraz z MOS2 mikstura straciła właściwości i na 200% synchronizatory nie miały odpowiedniego smarowania, gdyż odczekanie 1-2s miedzy zmianami biegów niwelowały haczenie dwójki. Ciężko ocenić czy olej wizualnie był przeprowciwnay, gdyż MOS2 powoduje ze olej robi się grafitowy.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 paź 2018, 13:22 
Amator
Offline
Od: 16.02.2017
Posty: 80
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Trochę czasu minęło, ale w końcu od tygodnia ganiam ze zmienionym olejem w skrzyni.
Jak była mowa wcześniej, zakupiłem polecany Ravenol MTF-2 75W80.
Weszło całe 3 litry.

Wrażenia? Meega. Co prawda skrzynia wcześniej fajnie chodziła (od czasu do czasu tylko wsteczny grymasił), ale teraz lewarek jakby pływał :)
Biegi mogę wrzucać jednym palcem, dosłownie! (no dobra, może dwoma ;) )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 paź 2018, 17:22 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Chris740, dzięki za feedback :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 paź 2018, 14:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
panowie co sadzicie o oleju ENEOS PREMIUM JAPONIA?mam podobny problem co niektorzy z 1 na zimnym i zgrzytem w przechodzeniu na 2?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 paź 2018, 15:07 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Ostatnio zmieniłem sobie olej w skrzyni. Co prawda nie miałem dużych problemów z jej pracą, a stary olej nie wyglądał na mocno zużyty,ale teraz w pracy skrzyni nie ma typowego haczenia od czasu do czasu. Jedynkę i wsteczny da się wrzucić podczas jazdy z niską prędkością, co wcześniej było utrudnione. No i ogólnie lewarek płynniej przebiera. Dodam, że wcześniej miałem przesmarowane cięgna, co z pewnością też poprawiło trochę pracę przekładni. Za namową kolegi, który to sprzedaje wlałem olej Total 75w80 zamiast polecanego na forum. Pomyślałem, że spróbuję, szczególnie że koszt to niecałe 80 zł, a jak będą jakieś problemy to zmienię na polecany. Weszły całe 3 litry. Gdzieś wyczytałem, że warto trochę przelać, więc lewe przednie koło podnieśliśmy tak, by powstał przechył i przy wlewaniu dało się zmieścić więcej.
Moja opinia po wymianie - zmieniać, nie zastanawiać się. Jak cos się dzieje albo profilaktycznie. To jeden z mniej kosztownych zabiegów który trzeba wykonać przy Madzi, a dający spory efekt w stosunku koszty/poprawa pracy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 12:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ten Total serio robi robotę, szkoda na inwestowanie w Fuchsa polecanego na forum, który w dodatku nie jest do naszych skrzyń.

A teraz bardzo istotne.

Jeżeli macie problem z wrzuceniem 1, 2 biegu, szczególnie jeżeli chodzi o redukcję jak najszybciej wymienić płyn hamulcowy, wraz z pełną wymianą i odpowietrzeniem wysprzęglika.

90% przypadków to stary płyn powodujący problem z prawidłowym wysprzęgleniem.

-- Dodano: 31 grudnia 2018, o 12:15 --

Ps. Polecam ATE DOT4 SL6 lub odpowiednik odporny na wysokie temperatury.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 09:05 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 55
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
31 grudnia 2018, o 12:15 fabek napisał(a):
90% przypadków to stary płyn powodujący problem z prawidłowym wysprzęgleniem.


No to teraz przydałaby się jakaś fotorelacja jak "ugryźć" temat :)

_________________
Mazd[size=85]Mazda 6 GH kombi '11r 2.2 163KM + remap 200KM + Teyes CC2 4/64GB - 8 core Kawasaki ER6-F ABS '13r [/size]
[/size]Suzuki Burgman 200 '07r [/size]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 10:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Stary płyn wymieniasz jak w zacisku hamulcowym, jest odpowietrznik i pompujesz sprzęgłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 18:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Od płynu hamulcowego zacząłem kompletna wymiana i odpowietrzenie siłownika sprzęgła - żadnych efektów, smarowanie linki i cięgieł od strony drążka zmiany biegów i po stronie skrzyni - efekt by zauważalny , wymiana oleju od Czarne Paliwo /Amsoil/ też była różnica na + . Dwójka haczy dużo mniej ale ideału nie ma. Inne biegi wchodzą aksamitnie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 19:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
U mnie wymiana oleju + obfite smarowanie ciegien oraz okolic wybieraka + wymiana płynu w wysprzegliku dały zamierzony efekt, haczenie ani zgrzytanie na 2 biegu już nie występuje.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 22:05 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Panowie, a jaki jest przewód płynu od pompki sprzęgła do wysprzęglika? Bo jeżeli jest metalowy to nie ma tematu, ale jak elastyczny to może warto wymienić? Gdzieś coś mi się obiło o uszy, że stary przewód może nie trzymać ciśnienia i może powodować problemy z wysprzęglaniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 23:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Taka konstrukcja skrzyni chyba. Coś nie wyszło konstruktorom w Mażdzie. Powtarzający sie problem 2 biegu u wielu użytkowników. Trzeba chyba z tym żyć. Mam swoja Mazdę od stanu licznika 13,5 tyś.mil /20tyś.km/ problem był od samego początku. Słysze głosy mechaników że synchronizatory, że wymiana powinna pomóc.
Kolega z mazda 2.0 disi 2011 i przebiegiem 320 tyś.km /przebiegi autostradowe/ po wymianie na Penrite efekt lepszy niż u mnie przy Amsoilu ale po czasie dodał ceramizera do skrzyni /co mu odradzałem/ i dwójka dopiero zaczęła mu wchodzić atłasowo.
Jeżdżę dalej jak się ociepli kolejne smarowanie linek , cięgien itp.
Dbam o samochód chucham dmucham wszystko porobione i to tylko mnie wkurza . Może to już przewrażliwienie chociaż jeżdziłem wieloma samochodami wieloma markami i od prawie 30 lat dzień w dzień i nigdy tak nie mialem z żadną skrzynią.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sty 2019, 00:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Układ hydrauliczny sprzęgła, jak i hamulcowy, nie składa się tylko z przewodów sztywnych jako miedzianych rurek.
Tak jak w układzie hamulcowym, tak i w układzie sprzęgła jest przewód elastyczny.

W GH jak i GG czy GY, lubią czasami pęcznieć puchnac podczas zwiększego ciśnienia.

W ukł sprzęgła, po zdjęciu obudowy filtra powietrza oraz podstawy akumulatora, doskonale go widać.
Jeśli organoleptycznie wzrokiem zobaczymy że w którymś miejscu jest grubszy, to trzeba sprawdzić jak się zachowuje po naciśnięciu pedału sprzęgła. Jeśli luchnie bardziej trzeba przewód wymienić bo tam są największe straty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sty 2019, 12:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jak pisze Millerek jest przewód elastyczny sprzęgła, wiem bo kupiłem niedawno. Jeszcze nie wymieniłem bo nie maialem czasu.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sty 2019, 13:53 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
W mojej GG z 2004 roku haczy 2 i 3 z czego 3 zdecydowanie bardziej zrobiłem na tym haczeniu ponad 100tyś do dziś jest tak samo skrzynia się nie rozpadła - jeździ nadal ma teraz 230tyś i pewnie drugie tyle na tej skrzyni dałoby radę zrobić - więc maja bolączki ale tak szybko się nie rozpadną :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sty 2019, 18:11 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
mam oko już od jakiegoś czasu na zbrojone przewody hamulcowe hel /6 przewodów w kpl./
Nie ma tam niestety powyższego przewodu do "sprzęgła". W zestawach do GG do wersji MPS występuje już do sprzęgła.
Przypatrzę się i ocenię stan mojego. Podrążę temat może coś solidnego da się kupić.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sty 2019, 18:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Musiał byś zamówić w jakiejś firmie żeby ci zrobili. Ja za mój oryginalny do sprzęgła dałem Ok 300zl :sad:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sty 2019, 21:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
tak czytałem nawet hel zakują na wymiar i z odpowiednimi końcówkami. Firma w Gdańsku jakaś to robi. Jak będę w marcu w PL do do nich podjadę się zapytam.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 09:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Panowie żadnych ceramizerów do skrzyni! Po pewnym czasie olej zgęstnieje i haczenie biegów będzie jeszcze gorsze Temat przerabiałem z Liqui Moly.

Co do DOT4, należy wymianę płynu hamulcowego zacząć od lewego przedniego koła, a kończyć na prawym tylnym. Przez układ powinniśmy przepuścić około 1-1,2l płynu żeby wygonić stary. Bardzo często mechanicy pomijają wysprzęglik co jest błędem. Znajduje się on od strony chłodnicy i dostęp od spodu jest genialny. Pompowanie sprzęgła trzeba wykonać ręką, gdyż będzie wpadać w podłogę. Wymiana płynu na dzień dobry ułatwia pracę sprzęgła, bardziej miękko pracuje i mamy pewność, że w 100% wciśnięty pedał wysprzęgla prawidłowo co skutkuje łatwiejszym wrzucaniem biegów, szczególnie redukcja.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 19:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Miałem przelany i odpowietrzony wysprzęglik. Redukcje wchodzą lekko nawet dwójka wchodzi jak masło. Problem jest tylko w górę z 1 na 2 reszta biegów bez żadnych uwag.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 08:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A dobrze rozgrzany tak samo haczy jak zimny?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 10:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Wojti
Obficie nasmaruj cięgna zarówno w komorze silnika jak i w kabinie, u mnie problem 1/2 zniknął.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 22:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Smarowane obficie z obu stron. Na zimnym oleju i jak jest chłodno bardziej haczy . W dni ciepłe trochę lepiej. Kolejne zabiegi wiosną :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 10:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jaki olej w skrzyni?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lut 2019, 21:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Amsoil Manual Transmission Transaxle Gear Lube 75W90 ale myślę że olej ok bo po wymianie się trochę poprawiło i to inne pośrednie powody. Może właśnie przewód elastyczny do wysprzęglika. Zrobi się cieplej będę drążył temat.

-- Dodano: 14 lutego 2019, o 20:54 --

Aktualizacja.
Dwójka przestała haczyć :) Stary kierowca a rutyna to też "złe" nawyki. Dwójkę zapinam teraz wciskając sprzęgło do samej podłogi i jest ok. Reszta biegów na 3/4 sprzęgła bo jest aksamit. Jestem po rozmowach z Hel Performance Polska w Gdańsku i gość dorobi mi przewód elastyczny siłownika sprzęgła. Efekt taki że nie będzie strat w przekazaniu płynu hamulcowego do siłownika sprzęgła /wzrośnie sprawność/. Oryginalny przewód lekko puchnie czyli generuje straty. Po montażu złoże relacje co i jak się zmieniło i opis z wymiarami i parametrami samego przewodu zbrojonego dla potomnych.
Wpadnie też kpl. przewodów hamulcowych HEL.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 lut 2019, 22:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Daj znać ile będzie Cie kosztował taki przewód

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lut 2019, 23:11 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
179 zł sam przewód sprzęgła :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 mar 2019, 19:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Bede wymienial olej w skrzyni za tydzien,i mysle tak ze jak spuszcze stary to chce przeplukac skrzynie ropa pod cisnieniem.czy to dobry pomysl.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.