Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 05:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 19:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Na wszystkie pytania masz odpowiedzi w istniejących już wątkach. Wystarczy poświęcić troszkę czasu.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 19:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
ach dziękuję fajne forum, nie moje pierwsze przeczytałeś o co mi chodzi ale ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 21:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
ZUBIK mialem ten sam styk co ty kupiłem auto, poczytałem na internecie różnych rzeczy i panika :arrow: . Wydałem 300 euro na kontrole podkładek, wymianę oleju i kontroli smoka niepotrzebnie!!! U mnie wypalanie filtra odbywa się między 150km a 250km i tak od zawsze więc masz wszystko w normie. Ludzie pokazywali filmiki że buchało spod korka oleju parą, po wymianie podkładek było tak samo!!! To że przybywa ci oleju to normalne jak jeździsz w mieście i np jest wypalanie filtra a ty wyłączysz auto więc nadmiar paliwa ląduje w oleju i podnosi się poziom-normalka. Zacznij się martwić jak zacznie ci ubywać dużo oleju w krótkim czasie, wtedy na pewno podkładki do wymiany :)
pozdro i spokojnie :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 22:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No tak zgadza się to dlaczego taki skok w spalaniu. Do pracy mam niedaleko i jazda po mieście głównie.to co mam teraz zrobić.?? Nie mam zamiaru myśleć o tym bo mam dużo innych spraw na głowie chce normalnie się poruszać .myślę w takim razie o usunięciu tego dpfu.,z tym że mieszkam w Niemczech i nie wiem czy to przejdzie na przeglądzie,ale jeśli tak to nie mam zamiaru się z tym męczyć i go usunę jeśli jest taka możliwość,z tym że, nie chce ryzykować że jeszcze bardziej go "popsuje " orientuje się ktoś gdzie można to zrobić w Polsce najlepiej przy granicy może Wrocław,to bym w sobotę się umówil na zabieg.modzie wiem ze nieodpowiedni dział,ale porostu kontynuuje wątek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 09:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Spalanie masz normalne. Przelicz sobie ile to wycięcie DPF'a Cię będzie kosztowało w litrach paliwa. Nie warto psuć auta.

Poruszaj się normalnie i o tym nie myśl.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 08:01 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Ja też miałem wrażenie że czuć spalinami spod korka. Umówiłem się na wymianę podkładek, oleju filtrów itp. Spuściliśmy olej (czyściutki był), zdjęliśmy pokrywę i zaczęliśmy dobierać się do wtrysków. Wszystko szło gładko (tez czyściutko w środku) do momentu odkręcania śrub od takiego jakby jarzma trzymającego dwa wtryski, nie chciała puścić jedna ani druga. Stwierdziliśmy, że nie ma co ryzykować i najpierw skontrolujemy smoka i jak będzie źle to nie będzie wyjścia. Ja byłem przekonany że będzie lipa i tu moje zaskoczenie. Smok czyściutki a przebieg to prawie 200 tys. Wymieniliśmy olej złożyliśmy do kupy. A że nie wymienialiśmy podkładek do wyjęliśmy przepustnice i ERG. I tu znowu zaskoczenie przepustnica przybrudzona ale bez przesady. Gorzej z EGRem a szczególnie dolotem do niego. Tam syfu dużo. Po tych zabiegach mam wrażenie ze auto chodzi lepiej, łatwiej wchodzi na obroty, zniknęło poszarpywanie, tylko jakby było trochę głośniejsze ale to już pewnie tylko mi się wydaję.
Podsumowując, moim zdaniem z tymi podkładkami to nie ma reguły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2015, 20:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.11.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Mam pytanie czy wie ktoś jaki jest moment dokręcania stóp korbowodów i panewek głównych w 2.2?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 17 paź 2015, 21:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Kolego malek.
W poscie 71 jest link do instrukcji wymiany. Tam powinienes znalesc interesujace Cie dane.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 paź 2015, 21:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.11.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Zielony110
Chodzi mi o momenty do korbowodów i głównych panewek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 kwi 2016, 16:10 
Świeżak
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jakis miesiac temu profilaktycznie wymienione zostaly podkladki pod wtryski w mojej 6 2.0 diesel, jak sie okazalo 2 byly prawie na wykonczeniu. Teraz po odkrecenia korka oleju leci lekki dymek i delikatnie chlapie olejem, przyznam ze po dluzszej jezdzie tylko. Przed wymiana tego nie bylo. Czy moze to miec tez jakis zwiazek z DPF bo jakis tydzien temu kontrolka zaczela migac i mechanik powiedzial ze DPF do czyszczenia bo w 78% zapchany a przy 80% przejdzie w stan awaryjny. Wyczyszczony DPF, wymieniony olej i filtr, smok wyczyszczony. Ciagle dymi i chlapie. Jakies sugestie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 kwi 2016, 23:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
chlapanie to normalny objaw, lekko będzie chlapać...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 12:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
Panowie. Zerknijcie proszę na ten filmik i dajcie znać co sądzicie. Nagrany na rozgrzanym silniku.
Przebieg 187 kkm. Potwierdzony.



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 maja 2016, 00:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tragedii nie ma, jak chcesz spokojnie spać to wymieniaj, Przy okazji kontrola luzu zaworowego a później kalibracja wtryskow i będzie cacy ma długo ;)

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 17:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.06.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam, czy po wymianie podkładek dymienie spod korka powinno zniknąć całkowicie? Jestem właśnie po profilaktycznej wymianie w aso i po odkręceniu korka wylatuje niewielka chmurka i później już tylko ledwo widoczny ciągły dymek. Silnik 2.2
Druga sprawa to czy po wymianie podkładek powinno się robić kalibracje wtryskiwaczy? W aso mi tego nie robili ale też im tego nie zlecałem a mam wrażenie, że po wymianie oleju i tych podkładek silnik jakby trochę głośniej pracował.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 18:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po wymianie podkładek, kalibracja jest obowiązkowa.

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 cze 2016, 13:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam,

2 tygodnie temu przy okazji zmiany rozrzadu wymienilem tez te podkladki i odziwo u mnie te podkladki byly w dosc dobrym stanie, a pufac z pod korka bedzie zawsze, wiec jak nie przybywa oleju i nie wali jak z parowozu to nie ruszac tych podkladek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 cze 2016, 19:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Serio?....?

Podkładki ZAWSZE wymieniamy!

A jeśli są w stanie dobrym to tylko cieszyć się, że nie są wypalone. Parowac czy też pufac czy nawet pluć olejem to zawsze może, nawet na sprawnych podkładkach pod wtryskami.

A robiłeś regulacje luzu zaworowego tak przy okazji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 wrz 2016, 11:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po 60kkm wymieniłem podkładki i zrobiłem regulacje luzu zaworowego.
Podkładki zakładałem wtedy jak również teraz, te bez rantu jakie pokazałem wcześniej.
A tak wyglądają stare podkładki po ponad 60kkm.
Widok od strony wtryskow:Obrazek

Widok od strony głowicy:
Obrazek

Jak widać mają się świetnie, gdyby nie regulacja luzu na zaworach to podkładki wytrzymalyby jeszcze kolejne 60kkm.

;k


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 wrz 2016, 11:54 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Millerek jak zrobiłeś regulację luzu zaworowego ? W CD nie ma szklanek ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 wrz 2016, 12:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie, w CD się kręci...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 wrz 2016, 14:07 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Dobrze wiedzieć i ciekawe dlaczego w benzynie są te szklanki, które są nieregulowalne


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 13:12 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Panowie, ktoś zerknie i powie coś na temat tego co przedstawia mój filmik? ;) Skoro twierdzicie że ten typ tak ma...


_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 19:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sprawdź na zimnym silniku, nie na ciepłym
Dlaczego? bo na ciepłym olej paruje ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 21:49 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
A tym chlapaniem oleju się nie przejmować? Jutro sprawdzę na zimnym ;)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 23:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Chlapie zawsze ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 paź 2016, 23:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.08.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Koledzy powiedzcie mi czy Forscan jest w stanie "pokazać", że coś dzieje się z podkładką pod danym wtryskiwaczem? Mam na myśli korekty wtrysku (jeżeli tak to czy da się na ich podstawie odróżnić padający wtrysk od nieszczelnych podkładek). Wiem, że najlepiej zdemontować wtrysk i sprawdzić organoleptycznie ale pytam tak z ciekawości. Czy oprócz w/w "buchania z korka wlewu oleju" jest jeszcze jakiś inny objaw uszkodzonej podkładki (pomijając zapchane sitko w misce olejowej) np. dzwonienie wtrysku lub inny dźwięk?
P.S.
Pytania dotyczą silnika 2.2 o oznaczeniu R2AA.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 paź 2016, 09:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Chyba pierwszą rzeczą bedzie ubytek oleju.....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 paź 2016, 19:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.08.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Myslalem, ze tylko przedmuchy z komory spalania pod pokrywe zaworowa ale, ze ubytek oleju to nie wiedzialem. Jestes na 100% pewny, ze pojawia sie jego ubytek?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lis 2016, 17:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam,
Jestem od niedawna posiadaczem mazdy 6 2.2L 163KM z 2010r.
Po około dwóch miesiącach podczas przyspieszania na wysokich biegach pojawił się dźwięk tzw.
"klekotania" jak w starych dieslach.Doradzono mi wymianę podkładek pod wtryskami co też uczyniłem przy okazji wymieniłem olej Dexelia 5W30.Naprawy dokonał mechanik.Po odebrani auta stwierdziłem że silnik pracuje głośniej szczególnie jest to zauważalne na biegu jałowym,a to tzw."klekotanie"nasiliło się i teraz występuje na każdym biegu podczas przyśpieszania.
Bardzo proszę o jakąś poradę co może być powodem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lis 2016, 20:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Gregor1

Mysle, ze odpowiedz na nurtujacy Cie problem znajdziesz w tym temacie:

https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=39&t=26

Imo wszysto co musisz zrobic to skalibrowac wtryskiwacze. Zajrzyj jeszcze to tematu

https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=55&t=2494&hilit=dodatki

aby przesmarowac i przeczyscic wtryskiwacze. Jestem pewnien ze to pomoze na 100% i obejdzie sie bez mechanikow i zbednych wizyt w warsztatach.

Skoro wymieniales podkladki pod wtryskami i olej, to trzeba bylo jeszcze sprawdzic stan smoka olejowego (niezbedne zdjecie miski olejowej), tak tylko na wszelki wypadek. Pewnie wszystko jest w porzadku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.