Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 08:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 22:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2018
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
W aucie do którego się przymierzam (2.2 163 KM; wątek na ogólnym) po 7 kkm od wymiany poziom oleju lekko powyżej minimum. Rozrząd robiony przy 250 kkm (teraz 360 kkm). Od tego czasu podkładki nie ruszane. Takie zużycie oleju może być spowodowane podkładkami? Po ściągnięciu górnej osłony da się to jakoś ocenić czy trzeba wyciągać wtryski?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 20:38 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nieszczelne podkłaki pod wtryskiwaczami mają wpływ wyłacznie na zanieczyszczenie oleju sadzą ale nie na jego zużycie. Takie zużycie oleju świadczy raczej o nieszczelności silnika albo jego zużyciu i po prostu spalaniu oleju.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 paź 2018, 19:39 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.12.2017
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Ktoś wie z jakim momentem trzeba dokręcic te dwie nakrętki rozmiar 10mm które trzymają wtryskiwacz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 paź 2018, 19:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Spójrz na post #83

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 paź 2018, 20:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tego co pamiętam, śruby w RF7J mają kołnierz "oporowy", który zapiera się na głowicy podczas wkręcania, więc chyba kręcisz je do do końca ale nie na max. W Nm trzeba dokładnie sprawdzić w manualu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 paź 2018, 22:04 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.12.2017
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W silniku 2.2 mocowanie wtryskiwaczy różni się od silnika 2.0


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 paź 2018, 07:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Faktycznie, nie spojrzałem, mój błąd.... :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lis 2018, 16:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Mazda 6 2009, diesel 2.2 - silnik padł...
Mechanik z Mysłowic twierdzi, że to przez brak wymiany podkładek wtrysków...on swoim klientom wymienia co 30000. Do tej pory samochód był serwisowany przez siostrę w Holandii. Jeżeli rzeczywiście zawalili to mam szansę na zwrot kosztów z ich ubezpieczenia.
Z góry dzięki.


Ostatnio edytowano Wt, 6 lis 2018, 16:17 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 17:08 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Panowie pytanie.
Mam mazdę 6 gh 2012 rok silnik 2.2 180 koni wymieniałem podkładki pod wtryskiwaczami ale zauważyłem, że wtryski są całe zaolejone tzn. po wyciągnięciu wtryskiwacza strasznie ociekał olejem i tak każdy z 4. One są chłodzone olejem czy może gdzieś jest jakaś duża nieszczelność? Oleju nie u bywa auto jeździ świetnie, ale skąd ten olej na wtryskiwaczach?.

-- Dodano: 10 września 2020, o 18:08 --

Panowie na wtryskiwaczach powinny być jeszcze jakieś gumki uszczelniające czy tylko podkładka miedziana i wsio?

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 17:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
pod pokrywa zaworów są uszczelki do każdego gniazda wtryskiwacza.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 19:36 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Przez nie może dostawać się olej na wtryski czy tak ma być? Dysze wtryskiwaczy są suche ,ale cały wtrysk od wtyczki aż do podkładki miedzianej jest uwalony olejem i tak każdy.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 19:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No właśnie po to są te podkładki ;)żeby oddzielały. I tak ma być.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 19:42 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
10 września 2020, o 20:40 Lucasbadboy napisał(a):
właśnie po to są te podkładki ;)żeby oddzielały. I tak ma być.


Tak ma być czyli jak? Ma być tam olej czy nie?

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 22:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Końcówka wtryskiwacza czyli od podkładki w dół, jest w komorze spalania, więc powinna być sucha i taka też jest. To co powyżej podkładki w górę, jest nad komorą spalania pomiędzy sprężynami zaworów. Tam jest wiecznie olej silnikowy, więc wtryskiwacz będzie cały czas mokry od oleju.

Jeśli podkładka jest wydmuchana od ciśnienia panującego w komorze spalania, siłą rzeczy część tego ciśnienia będzie wciskać się nad głowicę i od razu będą obecne silne wydmuchy po od kreceniu korka wlewu oleju. Do tego dochodzi wysoka temp tychże spalin co powoduje koksowanie się oleju pod pokrywą zaworów. Powstają grudki które spływają do misy olejowej, one są zasysane przez sito smoka olejowego który zaczyna się zaklejać. Jeśli zaklejone sito będzie w dużym stopniu, zasysany olej będzie się pienić i taki spieniony pójdzie w magistrale olejową co prowadzić może do groźnych konsekwencji. Jedną z nich jest zatarcie panewki korbowodowej bądź panewki głównej wału korbowego, a ostatnim spektakularnym efektem może być wywalenie kopyta z bloku silnika czyli pęknięcie korbowodu i wypchnięcie go na wylot na światło dzienne, co oczywiście też się zdarza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2020, 06:13 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
10 września 2020, o 23:07 Millerek napisał(a):
Końcówka wtryskiwacza czyli od podkładki w dół, jest w komorze spalania, więc powinna być sucha i taka też jest. To co powyżej podkładki w górę, jest nad komorą spalania pomiędzy sprężynami zaworów. Tam jest wiecznie olej silnikowy, więc wtryskiwacz będzie cały czas mokry od oleju.


Na taką odpowiedź czekałem, dzięki.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.