Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 01:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 27 mar 2015, 14:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Ok juz chyba kojarze o ktore miejsca chodzi. Dzieki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 kwi 2015, 21:01 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Moglby ktos juz doswiadczony zrobic zdjecie i zaznaczyc gdzie to trzeba Tego smAru uzyc ? Napewno wielu osobom by to moglo pomoc, sam jestem bardzo zainteresiwany tematem a nie chce ryzykowac zeby tym smarem wiecej szkod nie narobic, pozdrawiam i licze na jakas pomoc <spoko>

Ps. Wesolych Swiat

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2015, 20:56 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Ja spryskałem cięgna w miejscu zaznaczonym przez SuperMan -a, czerwonym kwadratem. Po zsunięciu metalowego pierścienia i ściągnięcia gumowej osłony mamy dostęp do cięgien. W załączeniu zdjęcie jak to wygląda po zsunięciu gumy. Oczywiście spryskałem też od strony drążka zmiany biegów, ale tam nie ma żadnej filozofii, można podnieść tylko osłonę albo po odkręceniu końcówki drążka całkowicie ją zdjąć. Co do cięgien od strony skrzyni, to lepszy dostęp jest po wyjęciu akumulatora i odkręceniu podstawki.

Obrazek

Obrazek

Ps.
Millerek napisał(a):
150x96 pixeli to za mało by cokolwiek zobaczyć ;)


Próbowałem je wstawić większe, ale mi nie wychodziło. Dopiero po korekcie Kaczora widzę, gdzie zrobiłem błąd w ścieżce adresu.


Ostatnio edytowano Śr, 6 maja 2015, 08:28 przez daras404, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2015, 21:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
150x96 pixeli to za mało by cokolwiek zobaczyć ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2015, 08:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
I jak jest jakas znaczna poprawa przy wrzucaniu 2? Smarowales tylko to co na fotce?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2015, 07:35 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Panowie ja do ciężko wchodzących biegów już się przyzwyczaiłem i zawsze jak się silnik mocno rozgrzeje trochę lepiej. Ale ostatnio po powrocie z trasy zauważyłem że jak mocniej przyśpieszam i wcisnę sprzęgło to od strony silnika słychać takie "truttrut". I od tej pory cały czas to jest. Przy spokojnej jeździe tego nie słychać. Mam też wrażenie że od tamtej pory czasami nawet jak delikatnie puszczę sprzęgło samochód zachowuje się jakbym "strzelił" ze sprzęgła. Auto ma już 190 tys i tak myślę że to już czas na dwumas. Ale objawy dziwne to tak to nic nie słychać nic nie szarpie. A może to sprzęgło? Miał ktoś coś podobnie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2015, 18:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Ja mam takie trukotanie ,chyba to jest dwumas bo zaczyna mi trochę karoserią telepać i jak dotknę lekko pedału sprzęgła to czuć drgania. U mnie przebieg 215 tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2015, 18:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Wibracje na sprzęgle, o ile się dobrze orientuję, są dość typowe dla tej jednostki (oczywiście mówię o delikatnych wibracjach). To grzechotanie, o którym piszecie w połączeniu z ciężko wchodzącymi biegami i wibracjami na karoserii to może być dwumas właśnie. Dobry mechanik sprawdzi to na ucho nawet. Jest też możliwość sprawdzenia samemu - trzeba rozpędzić auto do 30-40 km/h, otworzyć szyby i wrzucić najwyższy bieg (by obroty były jak najniższe i nie gasło), jeśli będzie słychać grzechotanie - dwumasa 100%. Dodatkowo bierzcie pod uwagę, że to się powinno wymieniać w komplecie ze sprzęgłem. Spory wydatek, ale z góry odradzam bawienie się w regeneracje itp.

Co do cięzko wchodzących biegów - wymienialiście już olej w skrzyni? (sorry, długi wątek i nie dotarłem czy ktoś już to proponował)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2015, 20:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
U mnie biegi wchodzą dobrze,wcześniej dwójka trochę haczyła na zimnym silniku ale po wymianie oleju na 75w80 problem znikł. A co do dwumasy to chyba powoli kończy swój żywot


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2015, 20:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Maciej całkowitą rację panowie, 2Mas umiera niestety. Wymiana tylko w komplecie, chyba że ulepic coś na sprzedaż ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2015, 11:12 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
No i zgłupiałem zupełnie. Przy odpalaniu i gaszeniu nic nie słychać i nic nie telepie. Na biegu jałowym obroty równiutkie nie trzęsie i cichutko że nie jeden użytkownik nowego innej marki by tak chciał :). Po rozgrzaniu biegi wchodzą jak to w GH. Zrobiłem ten test na 5 biegu i tez cisza. Niedawno miałem wymieniane w lewy kole wahacz, zwrotnice i cos jeszcze. Może wtedy coś w napędzie zachrzanili? No nic jak pojadę do mechanika to dam znać co wymyślił.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2015, 12:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Lumi napisał(a):
ostatnio po powrocie z trasy zauważyłem że jak mocniej przyśpieszam i wcisnę sprzęgło to od strony silnika słychać takie "truttrut"


chyba wiem o czym mówisz, mam to samo przy przebiegu 80k (jakby coś wpadało w wibracje po wciśnięciu sprzęgła i powoli zwalniało) i z tego co wiem to nie jest nic niepokojącego w tej jednostce, ale mogę się mylić niemniej jednak wiem, że to występuje w dieslu 2.0. Ponieważ dzieje się to po odcięciu napędu (wciśnięcie sprzęgła) to nie jest to nic związanego z układem napędowym moim zdaniem (chyba, że sprzęgło tak hałasuje). Ciężko powiedzieć co to może być ale u mnie na 100% sprzęgło i dwumas są w super stanie, a biegi mógłbym wrzucać dosłownie 1 palcem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2015, 14:49 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
To dzieki troche mnie uspokoiles. Tak mi sie wydaje ze te wibracje to w momencie odciecia napedu. Wczesniej nie slyszalem bo moze muzyka byla za glosno :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2015, 19:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mieszacie dwa pojęcia, na włączonym silniku wciśnięcie sprzęgła i pojawiające się buczenie burczenie czy jakiś rezonans to jest jedna sprawa.
Druga sprawa pasująca do tematu, to podczas jazdy załączenie czy wyłącznie sprzęgła podczas zmiany biegu i słyszalne grzechotki luźne śrubki czy podkładki jak również sztuki czy wyczuwalny luz w skrzyni, to to jest właśnie kolo 2M które ma już ślady zużycia.
Później będą szarpniecia, wibracje a raczej rzucanie silnikiem, głośny stukot na każdym biegu pod obciążeniem w okolicy 1400-1600rpm bo wtedy 2M ma największe obciążenie.
Na wciśniętym sprzęgle koło 2M ciągle się kręci, jak puścimy sprzęgło to tez pracuje ale pod delikatnym obciążeniem przekładni i oleju w skrzyni. Wtedy można się pomylić. Ponadto jest to temat o ciężko wchodzących biegach a nie o zużyciu czy objawy zużytego kolo 2M grzechotaniu czy burczeniu :)

Wyjaśniłem troszkę? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2015, 19:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Zużyty dwumas dwałby również grzechotanie nawet na postoju, wystarczyłoby gdybyś dodał gazu, a przy spadku obrotów poniżej 1500 słyszałbyś metaliczne grzechotanie, a i z takim często można zrobić jeszcze spory dystans. Myślę, że kolegi dwumas jeszcze nie jest w agonalnym stanie, słychać (i czuć) by go było również przy gaszeniu silnika np. Przerabiałem już wymiany 2m w silniku włoskim i niemieckim, za każdym razem objawy były dość podobne. Najlepiej zdiagnozować z mechanikiem, bo na forum ciężko nie widząc i nie słysząc auta.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2015, 19:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, masz rację. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 maja 2015, 08:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
O tym terkotaniu podczas przyspieszania była już mowa,w dziale - Dziwny dżwięk przy zmianie biegów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 maja 2015, 17:05 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam

Jestem posiadaczem Mazdy 6 od dwóch miesięcy i mam dość podobny problem ze skrzynią z tą z tą jednak różnicą iż biegi wchodzą mi gładko ale problem mam z wypadającą 2. Przy niskich obrotach koło 1000RPM jak auto się toczy hamując silnikiem to często zdarza mi się, że bieg mi wyskakuje. Szczególnie może często to się zdarza jak dużo wibracji jest pochodzących np z drogi.

Byłem w serwisie obejrzeć stan oleju i według mechaników nie był w najlepszy stanie (auto ma przejechane 56k km). Widać było w oleju dużo opiłków o kolorze złota czyli wyglądały jakby pochodziły od synchronizatora.


Olej na miejscu wymieniłem na 75w90 Kraft

Czy ktoś miał z was objawy wypadających biegów? Powiem szczerze ,że nie jest to bardzo uciążliwe ale przy aucie za prawie 50tys zł i niecałych 5 latach na karku jest to trochę frustrujące.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 cze 2015, 11:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam.

Od 6 tygodni jestem nie do konca szczesliwym posiadaczem Mazdy 6 TS2 2.0 benzyna anglik przebieg 53 tys mil.

Moim glownym problemem jest wrzucanie pierwszego biegu. Dosyc czesto poprostu musze robic to kilka razy poniewaz bieg nie chce wejsc. Kiedy bieg wchodzi za kazdym razem czuc haczenie. Sytuacja ma sie gorzej podczas dojezdzania do swiatel. Kiedy auto jeszcze lekko sie toczy i zapala sie zielone swiatlo, wrzucienie pierwszego biegu jest niemal niemozliwe. Podczas wrzucania drugiego biegu rowniez czuc mocne haczenie jednak bieg wchodzi za kazdym razem. Wydaje mi sie ze podczas wrzucania trojki rowniez czuc lekkie haczenie jednak gdybym nie mial problemu z 1 i2 to nawet bym tego nie zauwazyl. Nie slychac zadnego zgrzytania. Kiedy wrzuce np. trzeci bieg i nie puszcze sprzegla to jedynka wchodzi bez zadnego problemu i haczenia.

Drugim problemem sa obroty zaraz po odpaleniu.
czytalem troche o tym problemie i jest dosc powszechny, a uzytkownicy twierdza ze ten typ tak ma. A wiec po odpaleniu obroty 1800 jednak gdy ruszam i wcisnie sprzeglo to skacza to 2200. Puszcze sprzeglo i znow 1800. Po okolo minucie gdy silnik sie troche nagrzeje obroty zaczynaja spadac i dochodza do 650. Faluja miedzy 650 a 700 gdy zalaczy sie wiatrak od klimy ale to chyba normalne.

Trzeci problem to lekki przeciek ze swiatla wewnatrz pomiedzy siedzeniem kierowcy i pasazera. Przednia szyba nie jest orginalna wiec mysle ze zostala zle zamontowana i tu tkwi problem.

Jako przedstawiciel handlowy mialem okazje jezdzic wieloma autami i w zadnym nie spotkalem sie z takimi problemami. Dodam tylko ze o mechanice nie mam zielonego pojecia.

Czy moge sam sprawdzic poziom oleju w szkrzyni biegow i ewentualnie go dolac? Czy lepiej zostawic to mechanikowi?
Mieszkam w Anglii i posiadam gwarancje RAC na czesci i robocizne na to auto jednak za diagnostyke musze zaplacic w wlasnej kieszeni. Czytalem ze stawka jest godzinowa, czy ktos sie orientuje na ten temat? Dzis wybiore sie do jakiegos serwisu i zapytam.

Z gory dziekuje za wszelka pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 cze 2015, 21:37 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Hej
Jeśli chodzi o poziom oleju w skrzyni to raczej ciężko sprawdzić własnoręcznie, jeśli masz taki przebieg i takie objawy to możesz poprosić o wymiane oleju w skrzyni, na pewno nie zaszkodzi a może pomóc sporo. Drogie to też nie powinno być.

Jeśli chodzi o robocizne w UK nie wiem gdzie mieszkasz, ale ja mieszkalem kiedyś w okolicach Crawley niedaleko od Gatwick i tam miałem angielski serwis z którego zawszę korzystałem i mogłem ugadać cenę +/- jeśli uprzejmi panowie orientowali się w czym może być problem.

Generalnie dzwon i pytaj, a serwisów Mazdy ASO unikaj bo mają ceny z księżyca.

Z Twojego opisu wydaje się, że wymiana oleju w skrzyni + smarowanie cięgień powinno znacznie poprawić kwestie problemów ze skrzynią.

U mnie niestety czeka mnie wymiana skrzyni ale nie będę się na nią na razie decydować bo wypadanie dwójki dzieje mi się tylko przy niskich obrotach i braku obciążenia z silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 sty 2016, 19:02 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Większość skarży się na biegi 1 i 2 a u mnie główne problemy sprawia bieg 3, szczególnie przy przejściu z dwójki na trojkę. No to tylko teraz czekam aż dojdą do tego problemy z 1 i 2 i pozostanie mi jazda od 4 w gore. W przyszłym tygodniu pomaltretuję trochę aso mazdy, pewnie nic nie osiągnę, ale i tak dam znać. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2016, 12:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Ile auto ma naturalne? Jeśli ponad 100 tys. pomyslalbym może o wymianie oleju w skrzyni i ocenie czy się coś zmieniło. Wiem że aso nie ma takich zaleceń ale warto raz na kilka lat albo co około 100 tys. ten olej wymienić.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2016, 12:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
*najechane - ech ta autokorekta na androidzie ;)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 sty 2016, 16:12 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
37 tys. km pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 mar 2016, 14:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam, podpinam sie pod watek bo w piatek zauwazylem problem z 5 I 6 biegiem.

Posiadam 6-biegowa Mazde 6 z 2010 (przebieg 28k mil). Autko jest uzywane tylko w weekwndy I od swieta (raz w roku UK-PL-UK) - krotke wypady po miescie I okazyjnie kawalek autostrady zeby je przegonic.

W Piatek po okolo godzinnej jezdzie na autostradzie zauwazylem ze 5 I 6 bieg wchodzi zdecydowanie trudniej - trzeba bylo uzyc duzo wiekszej sily zeby przesunac lewarek w prawo (begi wchodzily bez zgrzytow I nie wyskakiwaly) - doszlo nawet do tego iz lewarek przesuniety w prawo (bez wrzucenia biegu) nie wracal sam na neuralna pozycje - jakby sie tam nagle ciasno zrobilo. 1-4 caly czas ok I bez najmniejszych problemow - normalnie jezdze w miescie wiec uzywam tylko 1-4.

Nastepnego dnia, na zimnym silniku wszystkie biegi wchodzily bez problemow. Po 20 minutowej jezdzie tez nic sie nie dzialo, wiec nie wiem co myslec.

Mial ktos podobne problemy?

PS Olej w skrzyni nie byl wymieniany od nowosci - wymiana pzypada na 5ty serwis ale w ASO UK powiedzieli mie ze moge to przelozyc na 6ty bo auto jest malo ekspoatowane - tak czy owak zabookowalem wymiane na piatek . Moze to olej?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 20:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam
Panowie ostatnio zauważyłem ze czasami podczas redukcji z 3 na 2 biegi ciężko wchodza. Czy wymiana oleju oraz smarowanie ciegien pomoze?

Jaki olej wybrać Fuchs czy Millers?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2016, 22:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.08.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
oqular napisał(a):
Witam, podpinam sie pod watek bo w piatek zauwazylem problem z 5 I 6 biegiem.

Posiadam 6-biegowa Mazde 6 z 2010 (przebieg 28k mil). Autko jest uzywane tylko w weekwndy I od swieta (raz w roku UK-PL-UK) - krotke wypady po miescie I okazyjnie kawalek autostrady zeby je przegonic.

W Piatek po okolo godzinnej jezdzie na autostradzie zauwazylem ze 5 I 6 bieg wchodzi zdecydowanie trudniej - trzeba bylo uzyc duzo wiekszej sily zeby przesunac lewarek w prawo (begi wchodzily bez zgrzytow I nie wyskakiwaly) - doszlo nawet do tego iz lewarek przesuniety w prawo (bez wrzucenia biegu) nie wracal sam na neuralna pozycje - jakby sie tam nagle ciasno zrobilo. 1-4 caly czas ok I bez najmniejszych problemow - normalnie jezdze w miescie wiec uzywam tylko 1-4.

Nastepnego dnia, na zimnym silniku wszystkie biegi wchodzily bez problemow. Po 20 minutowej jezdzie tez nic sie nie dzialo, wiec nie wiem co myslec.

Mial ktos podobne problemy?

PS Olej w skrzyni nie byl wymieniany od nowosci - wymiana pzypada na 5ty serwis ale w ASO UK powiedzieli mie ze moge to przelozyc na 6ty bo auto jest malo ekspoatowane - tak czy owak zabookowalem wymiane na piatek . Moze to olej?

Witam. Odgrzeje kotleta. Kolego właśnie u siebie zaobserwowałem ten sam problem z tym ze u mnie jest tak z biegiem 1 i 2 reszta ok. Olej wiem że był wymieniany. Auto ma już 115 tyś. Stało się tak po długiej i szybkiej jeździe na autostradzie. Mam nadzieję że to te cięgna, jak je postaraj to dam znać czy pomogło.aha moja mazda 6 to też 2010 rok Gh 2.2 diesel.
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2016, 23:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Teściu ma na jakieś tam wypady w teren Jeepa Cherokee, już dość leciwego, ale ogólnie miał problem z którymś przyłożeniem i zalał Ceramizer do skrzyń i do dziś jest spokój. Może warto spróbować?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2016, 07:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
A propo ciężko wchodzących biegów to ostatnio miałem rozbebeszony środek auta więc przy okazji nasmarowałem wszystko co się rusza w przy mechanizmie lewarka i operuje się nim znacznie lżej :)

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 gru 2016, 13:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja zauważyłem, że 2 ciężko wchodzi i czasami zgrzytnie kiedy chcę szybko ruszyć, wkrece auto na ok 4tys i wtedy chce szybko wrzucić 2. Czy wysprzeglik moze miec na to wpływ? Wymienić olej i coś jeszcze?

LG G2 mini

-- Dodano: Pt, 9 gru 2016, 13:32 --

Po zmianie oleju na Penrite TransGear 75W80 skrzynia pracuje znacznie lepiej, biegi wchodzą zdecydowanie lżej i jak na razie nie zaobserwowałem problemów z 2 biegiem.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.