Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 21:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.10.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
A jak owe sprzęgło odpowietrzyć ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 21:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak samo jak zaciski hamulcowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 22:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Sertive na wysprzęgliku (który znajduje się na skrzyni biegów) jest odpowietrznik. Odpowietrzanie sprzęgła wygląda podobnie jak odpowietrzanie zacisków hamulcowych, z tą różnicą, że naciskamy sprzęgło, a płyn upuszczamy na wysprzęgliku. Płyn który jest w układzie sprzęgła, to płyn hamulcowy, który pobierany jest ze zbiornika tego płynu który znajduje się na pompie hamulcowej, dlatego podczas odpowietrzania trzeba kontrolować jego stan.
Sama procedura wygląda tak samo jak przy zaciskach.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 00:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.10.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
dejwid No i to jest odpowiedz , dzięki ;)
Pytanko jeszcze jak z dojściem ? Trzeba coś demontować jak filtr powietrza czy aku ? Bo tak na szybko patrzyłem to nie widzę go za bardzo.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 05:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Puszkę filtra powietrza na pewno, wtedy prawdopodobnie dostęp będzie już znośny, ale nie jestem pewny.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 09:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.02.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
witam.mam problem z biegami.olej w skrzyni wymieniony,sprzęgło odpowietrzone.dodam,że pedał sprzęgła przy wciskaniu idzie od początku z jakimś luzem.biegi na zgaszonym silniku wchodzą idealnie.problem jest podczas jazdy,niektóre biegi wchodzą z dużym oporem i nieraz czuć na gałce zmiany biegów takie jakby zazębianie biegu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 lut 2020, 19:20 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.02.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Witam,
ile oleju wchodzi do manualnej skrzyni w M6 GH 2.0 benzyna 147 KM 2009 r.?
Lepszy będzie olej FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W90 czy FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 GL-5?

P.S. Mam lekkie problemy z 3 biegiem, przy szybkiej zmianie są lekkie zgrzyty, przy wolnej - zrzucenie na luz na około sekundę i wbicie 3, wtedy jest ok. Być może problemem są obroty silnika i gdy da się chwilę, aby spadły bieg wchodzi bez zgrzytu...bez względu na powód tak być nie powinno;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 20:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.02.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
problem z biegami rozwiązałem.teraz wchodzą jak wcześniej.przyczyną było pęknięte takie mocowanie które jest przy pedale sprzęgła.przy wciskaniu sprzęgła się to odchylało i wtedy był problem z biegami.zostało zespawane i problem zniknął.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 20:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Malin, do skrzyni manualnej wchodzi niecałe 3L
Kup 75w80, problemy z ciężko wchodzącymi biegami powinny troszkę ustąpić.
Ewentualnie smarowanie cięgien, tak jak już pisałeś, kontrola mocowania pedału sprzęgła, wymiana płynu w wysprzęgliku też jest wskazana.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 09:14 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
10 lutego 2020, o 19:20 malin napisał(a):
Lepszy będzie olej FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W90 czy FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 GL-5?


Żaden z nich. To oleje w specyfikacji GL-5.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 cze 2020, 21:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.12.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Panowie jaki smar do tych cięgien będzie najlepszy?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 17 cze 2020, 21:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja używam Castrol Chain Spray O-R.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lis 2020, 10:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.11.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
Witam serdecznie. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Miałem problem z wrzucaniem 1 R i 2 oraz 6. Zauważyłem że pompując kilkukrotnie pedał sprzęgła biegi wchodziły krótką chwilę normalnie. Mechanik wymienił olej w skrzyni swoją drogą wyglądał jakby nie był wymieniany nigdy albo nawet przelał go ktoś z starej syrenki albo Poloneza. Nie pomogło. Wymieniliśmy płyn hamulcowy w całym układzie hamulcowym i wysprzegliku, nie pomogło
. I Mechanik na koniec wyregulował pompę sprzęgła, pod kierownicą nad pedałami jest dojście jest tam śruba regulująca, znajomy mechanik twierdzi że podkręcił dwa zwoje na tej śrubie. Pedał sprzęgła stał się sztywniejszy biegi wchodzą jak w nowym aucie. Mam nadzieję że komuś pomogłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 gru 2020, 12:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A to ciekawe z ta śrubą. Ktoś jeszcze próbował ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 gru 2020, 14:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja próbowałem jak miałem GH.
Możesz spokojnie ustawić wysokość pedału sprzęgła.
Jednak moim zdaniem, fabryczne ustawienie (lekko wyżej niż pedał hamulca), jest korzystniejsze, ponieważ (wydaje mi się) że wtedy jest dłuższy skok/zakres pracy pompki sprzęgła.

Jednak nic tak nie pomaga, jak wymiana wysprzeglika i przewodu elestycznego na nowe


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 gru 2020, 18:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Patrzyłem tam dzisiaj żadnej tajemniczej śrubki od regulacji sprzęgła nie znalazłem. Są zestawy naprawcze wysprzęglika tego drugiego z frenkit za 8e ;). Trzeba by wymienić tez ten pierwszy, nie wiem jak się nazywa. Jest przykręcony do pedału sprzęgła.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 gru 2020, 18:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Śrubka regulacyjna o której mowa, (jeśli dobrze pamiętam) to wystająca z tłoczka pompki śruba. Ona ma nakrętki dwie którymi kontrujemy uchwyt pedału sprzęgła.
Chociaż to było z 7 lat temu ale coś takiego pamiętam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 gru 2020, 00:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Coś tam pamiętasz
Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 gru 2020, 00:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, o to chodziło.
Druga nakrętka jest od strony pedału.
Dzięki Tomasz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 gru 2020, 09:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A to jej nie widziałem bo jest z tylu :). Ale to chyba nie ma nic do rzeczy w jakości wrzucania biegów. Po prostu pedał będzie się poruszał w dłuższym bądź krótszym zakresie, to wszystko.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 21:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Przy okazji smarowania wysprzęglika i łożyska oporowego, aby lżej pracował pedał sprzęgła, nasmarowałem również wspomniane w tym temacie cięgna do zmiany biegów. U mnie co prawda biegi zmieniały się łatwo przed smarowaniem, ale pomyślałem że przy okazji nie zaszkodzi. Poniżej zamieszczam kilka zdjęć z całej akcji. Nie ma potrzeby demontażu akumulatora i jego podstawki, ale z pewnością ułatwi to dostęp. Niestety u mnie śruby w podstawce są mocno przeżarte, dlatego musiałem sobie poradzić bez odkręcania i nie było to trudne :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 21:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dobra robota <spoko> . Jest jakaś poprawa ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 22:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Biegi zmieniały się dosyć łatwo przed smarowaniem, także ewentualna poprawa albo jest albo to autosugestia :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 sty 2022, 17:52 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 65
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A to w ogole oryginalnie jest smarowane?
Zeby sie nie okazalo, ze za jakis czas obklei sie kurzem i zacznie dzialac gorzej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 sty 2022, 18:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
W komorze silnika są gumowe osłony, a w tunelu środkowym raczej się nie zakurzy. Jak rozebrałem auto do wygłuszenia, to po umyciu tunelu środkowego ścierka była generalnie czysta. Ale w razie czego zdjęcie tunelu nie jest problemem. Ponadto kilka osób już smarowało te elementy dawno temu, także w dłuższej perspektywie wydaje się pomagać


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 sty 2022, 18:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja smarowałem jakieś 2 lata temu, żadnego negatywnego skutku.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2023, 14:13 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2020
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Dzień dobry, trochę odgrzeje kotleta, nie widziałem tego w tym temacie.
Na zimnym oleju w skrzyni ciężko wchodzi drugi bieg (1->2). Na ciepłym ok.
Olej wymieniony, cięgna nasmarowane, wysprzeglik odpowietrzony, wybierak ustawiony.
Skusił mnie pomysł z regulacją pedału sprzęgła. Dlaczego? Nie zawsze, ale zdarzało mi się, że jeśli dłużej przytrzymam pedał sprzęgła przed zmianą biegów to lepiej wchodzi ta 2.
Za tymi spostrzeżeniami zajrzałem w okolicy pedała.
1. Nie mam regulacji jak pokazane wyżej, mam coś jak na zdjęciu niżej. Odpialem ta zawleczkę, mając nadzieję, że tam będzie jakis gwint do wykręcenia, ale te "widełki" są na sztywno połączone z wałkiem.
2. Pedal sprzęgła mogę docisnąć do końca, tj. na wygłuszeniu grodzi mam ślad po pedale.

Mazda 2.2, 185km, 2009.
Czy istnieje inna regulacja, tak żebym pedałem nie obijał się o grodź? Jeśli u mnie to nic nie zmieni, to chyba pozostaje synchronizator.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2023, 21:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Zobacz od środka znaczy w kabinie może coś jest do regulacji. Spróbuj wymienić tez przewód od sprzęgła. Zmieniaj biegi powyżej 2200 obrotów. Mi dwójka wchodzi bezbłędnie właśnie przy takich obrotach silnika 2200 plus. Oczywiście wrzucam tak biegi tak po rozgrzaniu oleju ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2023, 22:02 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2020
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
To jest właśnie od środka. Między pedałem a grodzią.
Jak się rozgrzeje olej to problem znika, najgorsze są pierwsze 2km jazdy po mieście, gdy w nocy jest blisko 0st lub mniej.
Z przewodem popatrzę, na razie nie mogę znaleźć takiego dla 2.2. dla benzyn są, dla 2.0d są, a dla 2.2 na razie nie znalazłem, tylko używki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lut 2023, 19:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jakim olejem została zalana skrzynia ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.