Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 11:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 14 cze 2017, 19:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
No w sumie masz racje ale w takiej sytuacji tylko olej przychodzi mi na mysl,bo co innego plyn hamulcowy?,byl wymieniany 3 lata temu i co w wysokiej temperaturze (bo jest hydroskopijny)ma duzo wody w sobie i to jest moze problemem?,za tydzien wymieniam zaciski tyl komplet no i plyn przy okazji na taki http://sklep.millersoils.pl/plyny-hamul ... s-uni.html i zobacze czy bedzie zmiana bo juz nic innego nie przychodzi mi na mysl a dzis wstecznego to juz wogole nie moglem wbic,niewiem i jestem zly :mad:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 cze 2017, 21:42 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Taka mysl mnie jeszcze naszla.
1. przeczytaj ten temat od poczatku. Ktos gdzies wspomnial ze poziom oleju mial bardzo duzy wplyw na to jak pracowala dzwignia biegow. Oczywiscie przypadek dotyczyl za malej jego ilosci i problemow z praca na zimno, ale nie przeczytalem dokladnie calego tematu, byc moze bylo cos wiecej.
2. tak sobie mysle ze w zwiazku z nagrzaniem sie elementow silnika, byc moze gdzies cos zaciska linki od dzwigni biegow. Osobiscie nie laczyl bym problemow ze zmiana oleju a raczej z rozmontowaniem sprzegla. Byc moze mechanik cos za bardzo skrecil etc.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 cze 2017, 16:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Wlasnie widzisz u mnie jest zupelnie naczej,w zimne dni czy rano to chodzi spoko a jak dobrze sie dogrzeje tzn goracy dzien czy bardzo dluga jazda to wtedy wystepuja te problemy,dzis 19st i luz, wczoraj 26st i bardzo ciezko,niewiem juz sam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 cze 2017, 18:50 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Miałem problem z ciężko wchodzącą dwójka /haczyła/ . Łagodnie wolno zmieniając bieg wchodziła ok, ale przy szybszej zmianie lub przy wyższych obrotach wbijała się twardo a czasami ze zgrzytem. Pozostałe biegi chodziły płynnie. Po nasmarowaniu cięgna po stronie lewarka zmiany biegów i po stronie skrzyni /opisanie we wcześniejszych postach/ problem powoli zanikał z biegiem dni do stanu gdzie teraz wreszcie dwójka wchodzi już normalnie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 cze 2017, 20:10 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Jak już wspomniałem po wymianie oleju jest dobrze. Jedynie przy zmianie biegu z 1 na 2 muszę poczekać aż obroty zejdą niżej bo inaczej jest szarpniecie silnikiem. Też tak macie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 cze 2017, 10:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ja jak kupiłem mazdę ,też mnie to wkurzało,ale z czasem doszedłem do takiej wprawy że nie odczuwam już tego problemu.dzieje się to tylko przy zmianie z 1 na 2. Nie zmienia to jednak faktu ,że tak nie powinno być.W innych samochodach takiego problemu nie zauważyłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 cze 2017, 10:44 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Dokładnie. Trochę trzeba pojeździć i wchodzi w nawyk.
Zastanawia mnie tylko czy to skrzynia, sprzęgło czy mocowanie silnika lub skrzyni ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 cze 2017, 10:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ja czyściłem egr, przepływomierz, przepustnicę ,ale za bardzo nic to nie dało.Nie mam pojęcia co może być przyczyną ,ale nie występuje to chyba u innych bo by coś było gadane.Ja już ten temat o ile dobrze pamiętam kiedyś poruszałem na forum jak nie dawało mi to spokoju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 maja 2018, 18:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.05.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam
Mam problem z wrzuceniem 1 i wstecznego po dłuższej jezdzie po miescie. Wszystkie inne biegi wchodza bardzo ladnie. Czy problemem może byc np stary bądź mala ilosc oleju w skrzyni biegów?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 maja 2018, 21:21 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Jesli niewiesz kiedy olej byl zmieniany to mozesz sprobowac. Ja mialem problem z dwójka i po zmianie oleju jest duzo lepiej mimo ze stary nie eygladal na przepracowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 6 maja 2018, 21:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Przede wszystkim najważniejszy krok to smarowanie cięgien, potwierdziłem to w swoim aucie, dopiero po obfitym kilkukrotnym smarowaniu cięgien problem ze zmianą 1 na 2 ustąpił. Olej warto wymienić jeśli nie wiadomo kiedy i czy był zmieniany.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 maja 2018, 21:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Gdzie, jak i czym?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 6 maja 2018, 22:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Post 153

viewtopic.php?p=146252#p146252

Tomek ja użyłem biały smar, Castrol Chain Spray O-R. Po zastosowaniu kilka razy od strony komory silnika i od środka, problem zniknął. Już nie pamiętam kiedy miałem problem z wrzuceniem 2 biegu.

Po zmianie oleju było lepiej ale problem dalej był. Teraz mam też zmieniony płyn w wysprzęgliku.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 12:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.05.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
U mnie problem sie rozwiązal, sprzeglo do wymiany, przy przebiegu 158tys. Ale profilaktycznie ciegna nasmarowałem bo dość prosta sprawa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 17:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2017
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam. Samochód Mazda 6 gh 2.0 benzyna. Problem jest taki że jak sie samochód rozgrzeje to wystepuje problem z wrzucaniem drugiego biegu, mianowicie występuje zgrzyt na wysokich obrotach, dodam ze jak auto jest zimne to biegi wchodzą idealnie, nic nie zgrzyta w całym zakresie obrotów... Olej wymieniony 2 tys kilometrów temu na millers trx synth 75w80 z myślą że problem ustąpi. Ciegna nasmarowane. Biegi ogólnie wchodzą bardzo lekko tylko ta dwójka mnie morduje ;(( . Co jeszcze może być przyczyną takiej sytuacji? Macie jakieś sugestie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lip 2018, 17:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 40
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ja miałem w swoim dieslu 2.2 problem zimą przy zmianie z 1 na 2. Problem powstał kiedy na trasie wysunęła mi się delikatnie półoś(mechanicy po wymianie źle dobili). Wjechałem gdzieś na pierwszy napotkany serwis, poprawili półoś i uzupełnili olej(jakimś noname). Wtedy haczylo przy panie z 1 na 2. Po powrocie do domu i wymianie oleju na Motul Gear 300 75W90 problem zniknął.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 17 paź 2018, 06:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Jakiś czas temu ponownie pojawił się u mnie problem z 2 biegiem, przy szybkiej zmianie z 1 na 2 potrafiło zgrzytać, czasami tylko haczyło.
Postanowiłem zmienić olej w skrzyni na polecany przez CzarnePaliwo Ravenol MTF-2 75W80 wraz z modyfikatorem tarcia Archoil.
Po samej zmianie nastąpiła znaczącą poprawa pracy skrzyni: biegi wchodzą zdecydowanie lżej natomiast zgrzytanie zostało choć zdecydowanie zdarzało się rzadziej. Dopiero po obfitym smarowaniu cięgien, samego układu wybieraka przy skrzyni biegów oraz w kabinie problem ustąpił. Teraz skrzynia pracuję tak jak powinna.
Jeśli ktoś ma podobny problem polecam wymianę i smarowanie.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 mar 2019, 21:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Biorę się za smarowanie cięgien. To ciekawe, co tu piszecie bo żaden majster nie miał takich pomysłów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2019, 05:54 
Świeżak
Offline
Od: 30.12.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Cześć, a poratowalby ktoś jakimiś zdjęciami gdzie przesmarowac w kabinie? Myślę żeby się za to wziąć bo po wymianie oleju w skrzyni jest lepiej ale nie idealnie. I do ciegien najlepiej dostać się po zdjęciu akumulatora?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 31 mar 2019, 08:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Podnieś mieszek skrzyni biegów, cięgna są jak na dłoni.
W komorze lepiej zdjąć akumulator choć ja to zawszę robiłem bez, długą rurką da się dotrzeć.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2019, 08:05 
Świeżak
Offline
Od: 30.12.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A do zdjęcia mieszka muszę ściągać plastikowe osłony?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 31 mar 2019, 14:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2019, 18:40 
Świeżak
Offline
Od: 30.12.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dzięki, na początku strach żeby nic nie popekalo ale się udało. Ale mam jeszcze dwa pytania. Miałem tam jedną luźną kostkę. Od czego ona jest? Oraz na ciegnie jest taka jakby regulacja, bawił się ktoś tym?ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2019, 19:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Bawił....

viewtopic.php?p=236366#p236366

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2019, 19:09 
Świeżak
Offline
Od: 30.12.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dzięki za szybką odpowiedź

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 31 mar 2019, 19:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
A temat wtyczki był poruszany kilka razy, szukaj odpowiedzi w dziale Elektryka i elektronika GH.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 09:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Smarowanie cięgien dużo pomaga, ale trzeba najpierw wyczyścić stary tawot zmieszany z brudem.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 13:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witajcie
Po użyciu wyszukiwarki i przejrzeniu 8 stron postów pozwolę sobie odgrzać kotleta.
Wszyscy piszą o 1 i 2 biegu.
Czy miał ktoś problem z 6 biegiem?

Dane wejściowe: Mazda 6 2007 rok, 2.0 benzin + LPG, przebieg 230 tyś. km

Przy spokojnej jeździe i na postoju przy zgaszony lub odpalony aucie biegi chodzą w miarę ok.
Pisze "w miarę" ponieważ jak wsiadam do drugiego auta Seata to tam chodzą dużo bardziej precyzyjnie.

Problem pojawia się przy dłuższej (wystarczy 5-10 minut) jeździ z prędkością 140 km/h lub więcej, obroty powyżej 3500 na 6 biegu.
Po chwili wybicie biegu 6 staje się bardzo trudne, bieg 6 wybija się z ogromnym oporem, następnie inne biegi również wchodzą z oporem, przy czym najtrudniej 5 i 6.
Auto kupiłem pół roku temu od kolegi, twierdzi że wymieniał olej w skrzyni, sprawdzałem osobiście, olej jest i wygląda na Świerzy.
Pytanie czy to może być sprzęgło?
Byłem u dwóch mechaników i nie potrafią zdiagnozować przyczyny. Pojawiła się teoria że może sprzęgło.

W maju mam planowaną dłuższą trasę i zastanawiam się czy auto mi się nie rozpadnie po drodze.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

edit: co prawda wątek dotyczy drugiej generacji, ale nie wiem czy skrzynia się zmieniła


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 maja 2019, 19:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ciekawostka:

Wczoraj żona zgłosiła mi telefonicznie, że nie może wbić żadnego biegu przy wyjeździe z parkingu. Ponieważ było lekko pod górkę kazałem jej trochę przetoczyć auto na wciśniętym sprzęgle i próbować. Męczyła się i męczyła, wreszcie wsteczny załapał, przejechała kawałek do tyłu, a potem... jedynki nadal wbić nie może. Po wielkich trudach wreszcie udało się wbić jedynkę, potem dwójkę (cały czas z wielkim trudem). Potem jak już się trochę rozpędziła podobno problem zniknął. Zaparkowała pod domem, a ja w międzyczasie przejrzałem cały ten temat i dzisiaj schodzę do auta żeby w pierwszej kolejności nasmarować cięgna i wysprzęglik. Wsiadam do auta żeby przeparkować, a tu... Bach! Pedał sprzęgła cały w podłodze. Wyciągnąłem go manualnie i tu zdziwienie - wszystko działa bez zarzutu. Podnoszę maskę - płyn hamulcowy jak był, tak jest wciąż prawie na maxa. No ale jak już wyszedłem z domu to przesmarowałem to, co miałem przesmarować i faktycznie zauważyłem, że teraz skrzynia biegów chodzi dużo lżej. Przejechałem się kawałek - sprzęgło działa bez zarzutu (tzn. twarde jak zawsze :-) ). Ma ktoś pomysł co mogło spowodować wpadnięcie sprzęgła w podłogę? Niestety nie mogę oczekiwać od żony informacji czy tak jej już zostało kiedy wczoraj wysiadała z auta.

Kurde, zapomniałem popsikać smarem na wybierak...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 23:54 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Obstawiłbym zapowietrzone sprzęgło albo też płyn przepracowany i tam zajrzałbym w pierwszej kolejności, tzn. odpowietrzyłbym, a jeszcze lepiej wcześniej wymieniłbym płyn.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.