Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 09:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 31 maja 2016, 07:23 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Witam. Panowie odnośnie wartości Maf na biegu jałowym bez ruszania gazu mam 2g/s.
Czy jest ok.?

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 wrz 2016, 22:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.07.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Panowie, można to czyścić preparatem do czyszczenia gaźników (czyściłem tym przepustnice)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 19:24 
Świeżak
Offline
Od: 07.11.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Witam wszystkich
Jestem świeżym posiadaczem Mazdy 6 2.2 On 09r
Jest to też mój pierwszy samochód.
Mam do was pytanie czy po czyszczeniu przepustnicy zawsze powinno się robić kalibracje wtryskiwaczy?? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem czy zabierać się za przepustnice


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 21:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zrobić można, ale nie jest to obowiązkowe, komp z czasem i tak ułoży sobie wszystko po swojemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 07:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.12.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Cześć. Jakieś 3 miesiące temu pojawił się u mnie problem z włączaniem się turbo. Raz się działało bez zarzutów innym razem gdy chciałem kogoś wyprzedzić był problem bo nie było mocy. Myślałem że to już czas na nowe turbo. Kolega jeszcze przed wymianą zerknął na turbinę i powiedział żebym pierw wymienił lub wyczyścił sobie przepływomierza bo nie sądził że winna jest turbina. Po wyczyszczeniu dokładnie przepływomierza problem z mocą już nie występuje. Radzę wam tez co jakiś czas zerknąć jak wygląda przepływomierz bo jest to jakieś 5 minut roboty a jest to dziecinne proste.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 maja 2017, 10:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Chlopaki czy moge tym przeplywke?,http://www.boll.pl/produkty-techniczne-5/boll-srodek-do-czyszczenia-zaworow-egr-turbo-205 ,wydaje sie ok ale nie chcialbym jej zepsuc,pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 maja 2017, 15:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
hip81 tak będzie dobre.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lip 2017, 07:50 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Witam. Czy po czyszczeniu przepływomierza należy zarobić reset komputera? Dzięki za odpowiedź.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 25 lip 2017, 13:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jest zalecany, na pewno nie zaszkodzi. Odepnij klemę - (minus) z akumulatora wejdź do auta i wciśnij pedał hamulca i trzymaj przez 30 sek potem podepnij klemę i odpal auto, zostaw na wolnych obrotach na 20 minut około i zgaś silnik. Przepustnica dostosuje się automatycznie w tym czasie. Ważne żeby robić reset na zimnym silniku.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 19:21 
Offline
dejwid napisał(a):
Jest zalecany, na pewno nie zaszkodzi. Odepnij klemę - (minus) z akumulatora wejdź do auta i wciśnij pedał hamulca i trzymaj przez 30 sek potem podepnij klemę i odpal auto, zostaw na wolnych obrotach na 20 minut około i zgaś silnik. Przepustnica dostosuje się automatycznie w tym czasie. Ważne żeby robić reset na zimnym silniku.


Odkopie temat. Chcę przeczyścić sobie przepływke, na początku myślałem że wystarczy odkręcić i wyczyścić, a teraz czytam o jakiejś regulacji wtrysków? Czyli co mam zrobić jeśli już przeczyszczę ten przepływomierz ?
1) Odkręcam
2) Czyszczę
3) Zakręcam

4Regulacja wtrysków?
5Reste komputera?

Jest ryzyko zepsucia przy takim czyszczeniu ?
Sorry jestem laikiem w temacie i psikamy w tego dzyndzelka - czujnik
Obrazek
I psikamy też na te druciki - elementy pomiarowe ?
Obrazek

Nie trafiłem w sumie w dział, mam wersje 1 :) ale rozumiem że zasada ta sama ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 20:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Wyczyść przepływomierz, wyczyść przepustnicę i po zamontowaniu wszystkiego zrób procedurę, którą napisał dejwid. Dodam, że ja czekam aż włączy się wentylator chłodnicy (tak mi zostało po hondzie ).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 21:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
TOMASZ napisał(a):
Dodam, że ja czekam aż włączy się wentylator chłodnicy (tak mi zostało po hondzie ).

Mam tak samo!! W swojej Hondzie chyba z dziesięć razy resetowałem kompa, dodatkowo ja jeszcze czekałem nie tylko do czasu włączenia ale i wyłączenia, raz nawet czekałem, aż dwukrotnie się załączy ;)

kurczeblade
tu też dostałeś "taką samą" odpowiedź:
viewtopic.php?p=270763#p270763

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 22:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
dejwid napisał(a):
ja jeszcze czekałem nie tylko do czasu włączenia ale i wyłączenia, raz nawet czekałem, aż dwukrotnie się załączy ;)

Dokładnie to miałem na myśli i tak robię

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 15:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
TOMASZ napisał(a):
Dokładnie to miałem na myśli i tak robię

przesada, raz się włączy a reszta się zmapuje już w trasie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 sie 2017, 22:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam Panowie , chciałbym zapytać co to jest za czujnik i do czego służy czarne pokrętło na nim . Znajduje się on z przodu maski przed obudowa filtra powietrza . Podłączony jest kablem który idzie nad filtrem powietrza razem z kostka do przepływomierza . Wtyczka jest koloru zielonego .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 15:32 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Siemka
Mam pytanie na biegu jałowym MAF 2,1g jest ok czy za mało bo inni piszą 4-7g pozostałęm parametry jak by ktoś cos chciał dodać z góry dzięki. Nie chce mi sie dodac zdjęcie dlatego wysyłam link.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/a71015954c0b8e4c


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 wrz 2017, 13:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: kujawsko-pomorski
panowie wstawiam tutaj bo nigdzie nie moge znalezc tematu o przepustnicy otoz mam takie pytania odpalam moja madzie i obroty trzymaja ok 1500 i stopniowo spadaja jak auto sie nagrzeje to obroty wchodza na 750 czy to normalne?? drugie pytanie odnosnie przepustnicy bo wykrecilem i przeczyscilem byla czarna od strony silnika i mam pytanie ta czesc na zdjeciu czarna gdzie byla przepustnica przykrecona powinna byc taka brudna ?? u mnie syf czarny osadzony czy to nalezy [ wykrecic i przeczyscic ? Obrazek dodam ze auto czasami szarpnie dlatego stwierdzilem ze moze to przez przepustnice ,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 wrz 2017, 20:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Jest watek o czyszczeniu przepustnicy, tam masz wszystko opisane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 maja 2018, 09:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: pomorski
Trafiłem na ten wątek podczas przeglądania postów - po odłączeniu aku silnikiem zaczęło mi motać i po kolei trafiałem na tematy o adaptacji, przepustnicy i przepływomierzu (ja od siebie dodałem jeszcze wymianę świec bo i tak się należało).

Kupiłem na allegro środek to czyszczenia przepustnicy i przepływomierza po ok 10-12zł i się sprawdził - MA PROFESSIONAL, MOJE AUTO PROFESSIONAL, zakup od https://allegro.pl/uzytkownik/sma-moje-auto - nie chciałem wydawać 40zł na markowe produkty.

Jedyne z czym miałem problem to oring uszczelniający albo mi napuchł (zapomniałem go ściągnąć przed czyszczeniem) albo był już rozciągnięty i trochę musiałem kombinować żeby upchnąć przepływomierz na miejscu bez przycięcia gumy :).

Rezultat tych prostych czynności - silnik pracuje równiutko, w moim przypadku przepustnica okazała się ultra zapruta sadzą od strony silnika a przepływomierz tylko lekko przykurzony, dlatego podrzucam zdjęcia przepustnicy, serio warto tam zajrzeć, moje auto ma 170tysi przebiegu, ciekawe czy ktoś tam kiedyś zaglądał :)

przed:
Obrazek

po:
Obrazek

ps. Adaptacja w upalny dzień trwała bardzo krótko, silnik zagrzał się w 5-10 minut max


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 maja 2018, 15:11 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Na czym polega adaptacja przepustnicy i przeplywki?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 20:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Przepływka wyczyszczona :) Demontaż i czyszczenie wykonane na odłączonym aku. Po ponownym podłączeniu wszystko było ok <spoko> Użyty środek to Carb Cleaner, którym wcześniej czyściłem przepustnicę. Przebieg 104tys. km.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 07:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Dobre posunięcia na początek :) <spoko>

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 07:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
No dobra,ale to tylko umyty czujnik temperatury powietrza zasysanego IAT....
A co z właściwą częścią pomiaru masy powietrza?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 08:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
... "gorący drut"? o to pytasz? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 08:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
O to chodzi:
Obrazek

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 08:17 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
"Pręciki" również wyczyściłem, ale nie były aż tak mocno zabrudzone i nie było nawet widać różnicy na zdjęciu. W moim przypadku myślę, że poprzedni właściciel czyścił przepływkę i przepustnicę <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 08:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Millerek napisał(a) napisał(a):
... "gorący drut"? o to pytasz? :)

Ooooo....tototototoo...!!
To właśnie wymaga szczególnej uwagi.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 gru 2018, 13:40 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2014
Posty: 208
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
Jeśli coś pracuje w brudzie to znaczy, że może pracować w czystości.

Te zdjęcia dałoby radę zaktualizować?? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 gru 2018, 14:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hello :)
Przepływomierz widać, jest na wierzchu, na górnej obudowie filtra powietrza.
Zdejmujemy wtyczkę elektryczną.
Odkrecamy dwie śrubki.
Zdejmujemy przepływke.
Posiada czujnik temperatury, taki bursztynek, brudny jest czarny bardziej od strony filtra a czysty (po umyciu) przypomina bursztyn.
Wewnątrz jakby ukryte, są dwie spirale grzejne (chyba tak to leciało..), nagrzewane prądem, badają liczą ile powietrza przepływa przed przepływomierz. Spirale są delikatne i pędzelek czy cokolwiek nie może tam dotrzeć, lubią się uszkodzić.
Środek uniwersalny do czyszczenia gaźnika przepływomierza będzie bezpiecznym środkiem czyszczącym...

Po myciu odstawiamy na odparowanie środka czyszczącego, możemy jeszcze przeplukac środkiem do czyszczenia hamulców i jeszcze (dla ambitnych) środkiem do optyki IPA (alkohol izopropylowy), po chwili odparuje sam.

Po zabiegu, montaż, dwie.srubki wtyczka i tyle ;)

Można się jeszcze pokusić o zdjęcie klemy masowej i wciśnięcie hamulca na 30 sekund, lub użyć FORSCANa aby czysty przepływomierz był przyuczony podawać parametry do sterownika, taki reset i adaptacja.

Średnio na jeża ktoś tak skrupulatnie podchodzi do przepływki, nie musi, w gruncie rzeczy wystarczy wyjąć i użyć środka do czyszczenia hamulców...5 minut zabawy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 gru 2020, 14:13 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 33
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Dzień Dobry
Ma ktoś może działające fotki bo chce się zabrać za czyszczenie a nie działają zdj z instrukcji >?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.