Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 22 sty 2013, 14:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jeśli coś pracuje w brudzie to znaczy, że może pracować w czystości. Baaaa, w przypadku przepływomierza jego czystość działa jedynie na korzyść poprawności funkcjonowania samochodu. Wiele osób czyści przepływomierz dopiero wtedy, kiedy daje się on we znaki tymczasem jest to czynność prosta i łatwa do wykonania nawet dla laika.

Potrzebujemy:
- śrubokręt krzyżak
- środek do czyszczenia przepływomierzy lub alkohol izopropylowy (IPA) w sprayu
Obrazek
- szklaną miseczkę, w której umieścimy przepływomierz

Obrazek

Zaczynamy od wypięcia wtyczki (1), następnie wykręcamy śrubki (2a) oraz (2b). Wyciągamy przepływomierz pionowo w górę i transportujemy go ostrożnie do miejsca, gdzie na spokojnie przy stole go oczyścimy.

Obrazek

Obrazek

W przybliżeniu widać osad, który nagromadził się na elementach przepływki. To one zaburzają jej poprawne funkcjonowanie. Czysta ma kolor bursztynowy/ żywiczny.

Wkładamy przepływomierz do naszego naczynia, wstrząsamy środkiem do czyszczenia i aplikujemy go kilka razy z bliższej odległości. Przyglądamy się, sprawdzamy czy wszystko jest już czyste, wolne od osadów (nie dotykamy, sugerujemy się jedynie tym co widzimy) i pozostawiamy do wyschnięcia na 15min. Montaż przeprowadzamy w kolejności odwrotnej niż demontaż.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 21:39 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 384
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Super foto relacja tez se juz wyczysciłem ale tomek a te drugie druciki bo tez sa , można je czyścić czy nie bo znalazłem takie coś http://toyota.arbiter.pl/galeria/czyszc ... lywomierza
i tam je trzeba wyczyścić. W każdym razie ja se te dwa druciki w środku też wyczyściłem zaznaczam że tylko spryskałem nie używałem żadnych wacików. Ja użyłem taki środek.
Obrazek


Ostatnio edytowano Pt, 8 mar 2013, 09:05 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 21:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Szczerze mówiąc to ja się tych "drugich" drucików nie dopatrzyłem...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 22:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 384
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
właśnie na tej stronce od toyoty jest fajnie opisane za co te dwa druciki odpowiadają a za co odpowiada ten w kolorze bursztynowym cyt.
W skład przepływomierza wchodzą dwa elementy - czujnik temperatury powietrza (czujnik NTC) - widoczna tu na zdjęciach kropelka na drucikach oraz niewidoczny czujnik ilości przepływającego powietrza.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 22:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Za iście fajna ta fotorelacja zrobiona jest. Mam dodane do zakładek :)

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 sty 2013, 10:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
ja w passacie czyściłem rozpuszczalnikiem i tez było ok.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2013, 23:26 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Dzieki za fotorelacje :) a czy trzeba wczesniej wypiac akumulator?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 25 lut 2013, 06:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
SuperMan napisał(a):
Dzieki za fotorelacje :) a czy trzeba wczesniej wypiac akumulator?



Nie ma takiej potrzeby.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2013, 19:57 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
ja bym przeczyścił jeszcze maf sensor który jest w środku
http://forum.mazda6club.com/engine-susp ... ost3188714

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 25 lut 2013, 20:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
arkadius73 napisał(a):
ja bym przeczyścił jeszcze maf sensor

Przepraszam, ale czegos nie rozumiem.
MAF (Mass Air Flow) to wlasnie przeplywomierz. No chyba ze sie mocno myle.

Chyba ze koledze chodzilo o przepustnice, tylko sie literowka wkradal ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lut 2013, 11:05 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
http://www.rotaryheaven.net/showthread. ... 1#post2427
this
http://apicdn.viglink.com/api/click?for ... -113167%2F
tu bardziej szczegółowo
http://www.flex-innovations.com/maf.htm

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


Ostatnio edytowano Wt, 26 lut 2013, 11:19 przez arkadius73, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 26 lut 2013, 11:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
teraz juz wszystko wiadomo :D
Dzieki ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lut 2013, 19:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dobra relacja, wczoraj wyczyscilem swoja przeplywke, te dwa druciki tez zdrowo spsikalem. Efektem jestem naprawde zaskoczony, spalanie spadlo (wczesniej tez nie moglem narzekac ale roznice widac). Zdecydowanie polecam, operacja bezbolesna a efekt moze zaskoczyc. Dzieki Tomek za dobry pomysl.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 26 lut 2013, 19:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Cieszę się, że relacja jest użyteczna :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 mar 2013, 21:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 20.02.2013
Posty: 166
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Region: podlaski
Z taką instrukcją wygląda to banalnie prosto. Dzięki!
Mam pytanie - czy taka procedura wchodzi w zakres przeglądów okresowych, tych co 20.000? Jestem 8000 po przeglądzie a spalanie jakoś dziwnie wzrosło. Wcześniej nie notowałem takich przypadków poza wypalaniem DPF. Chyba że znowu paliwo z BP w Białymstoku zaszkodziło.

Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

_________________
Nie ma jazdy bez Mazdy - aktualnie GJ Sedan 2.0 Sky-G MT SnowflakeWhite SkyPassion. Wcześniej były: GH Sport Kombi Exclusive 2.0 MZR-CD Opel Vectra B 1.6, Ford Mondeo III 2.0 TDCI, MPK, Taxi i z buta.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 1 mar 2013, 22:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dfens napisał(a):
Z taką instrukcją wygląda to banalnie prosto. Dzięki!
Mam pytanie - czy taka procedura wchodzi w zakres przeglądów okresowych, tych co 20.000?

raczej nie.

Co do spalania - powodow moze byc kilka, a paliwo to najmniejsze znartwienie ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2013, 11:57 
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Damianko napisał(a):
SuperMan napisał(a):
Dzieki za fotorelacje :) a czy trzeba wczesniej wypiac akumulator?



Nie ma takiej potrzeby.

Raczej powinno sie odlaczyc, bo po odpieciu przeplywki zostanie w pamięci błąd.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 5 mar 2013, 12:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie zostanie żaden błąd jeśli nie uruchomisz zapłonu z wypiętą kostką.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 5 mar 2013, 12:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kiedys testowo odlaczylem przeplywke, uruchomilem silnik i przejechalem sie kawaleczek, oczywiscie kontrolka sie zapalila. Nie mniej jednak po przejechaniu krotkiego odcinka zgasilem silnik, podlaczylem przeplywke, odpalilem fure 2-3 razy i kontrolka sygnalizujaca awarie/blad przestala swiecic.
W ten sposob mozna sprawdzic czy przeplywka jest walnieta czy nie - jezeli jest odczuwlany wzrost mocy-przeplywka do wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2013, 15:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Tomek napisał(a):
Nie zostanie żaden błąd jeśli nie uruchomisz zapłonu z wypiętą kostką.

Ja przy wymianie żarówek po wyciągnięciu obudowy od filtra uruchomiłem zapłon i później wywaliło mi błąd, ale po przejechaniu krótkiego odcinka kontrolka zgasłą...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2013, 17:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...Właśnie przeczyściłem przepływomierz i te 2 druciki co są schowane bardziej w obudowie, przy okazji wyciągnąłem całego air boxa i ładnie go wyczyściłem. Przepływka z bardzo czarnej zrobiła się bursztynowa :) Czekam aż wszystko wyschnie i jadę zrobić test. Bardzo fajna fotorelacja! Dzięki Tomek.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2013, 14:56 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Witam Panowie,

Zakupiłem również ten CRC AIs=R SENSOR CLEAN, pytanie czy wystarczy spryskać przepływke tym preparatem bez konieczności ingerencji dodatkowymi środkami np .wacikami do uszu ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 19 mar 2013, 14:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wystarczy spryskać raz czy dwa obficie i będzie czysta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2013, 15:05 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Dzięki :mrgreen: :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 mar 2013, 18:04 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Witam,

Chciałem tylko zapytać o jedną rzecz, te druciki wewnątrz oprócz tego "bursztynowego" też śmiało moge spryskać tym środkiem :?: :?: :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 23 mar 2013, 18:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Jasne, że tak.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 29 mar 2013, 20:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
A czym to jeszcze można wyczyścić ?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 mar 2013, 20:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
jak się nie mylę to Damianko pisał że kiedyś czyścił rozpuszczalnikiem...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2013, 21:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Czyścił ktoś z Was przepływomierz za pomocą alkoholu izopropylowego (IPA)?
Mam go i chyba nie ma sensu kupowania specjalnego środka.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2013, 21:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Śmiało czyść!


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.