Mazda 6 Forum https://mazda6forum.pl/ |
|
Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=39&t=1585 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | rajek [ N, 24 sie 2014, 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Millerek była, była Najlepsze jest to że rurka łącząca EGR z kolektorem nie była taka zawalona w środku, tylko na wejściu i wyjściu. Tapnięte z GT-I9300 |
Autor: | arkadius73 [ N, 30 lis 2014, 18:22 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Sorry że to powiem ale zabieracie się do tego jak pies do jeża jeżeli masz już tb to zdemontuj tps i rozbierz zdziwisz się że masz jeszcze nagar na prowadnicy rolki prowadzącej i przy nagrzanej tb ten nagar zachowuje się jak lepik , kolektor ssący proponowałbym również wyczyścić bo w środku runnery to mają tyle mułu że szok , wiem bo robiłem ostatnio porting do 2.0 dyszla i zanim go zrobiłem to było czyszczenie środka - masakra, ktoś pytał wcześniej o wężyki inlet -outlet do przepustnicy , to jakieś durnie wymyśliły puszczenie płynu chłodzącego przez tb ale można to prosto obejść |
Autor: | Millerek [ N, 30 lis 2014, 18:48 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
W dyszlu 2.0 wyjecie kol ssącego rowna się z demontażem pompy CR i całego rozrządu (choć jest sposób na popozostawienje rozrzadu) wiedz ze ponowny montaż rozrządu na tych samych częściach jest niemożliwy w 99% ze względów bezpieczeństwa. Kanał wodny w przepustnicy ogrzewa by nie zamarzlo w sroga zimę, owszem można to pominąć łącząc przewody ze sobą. Nagar we wnętrzu mechanizmu jest ale jest ryzyko, można owszem złożyć go na srubkach, wiem. |
Autor: | Michał [ N, 30 lis 2014, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
A jeżeli przepustnica była w dobrym stanie to zawór EGR też powinien być w miarę czysty? Dobrze rozumuję? |
Autor: | Millerek [ N, 30 lis 2014, 22:40 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Michał napisał(a): A jeżeli przepustnica była w dobrym stanie to zawór EGR też powinien być w miarę czysty? Dobrze rozumuję? Nie, to nie tak. Przepustnica przepuszcza powietrze doladowane i przefiltrowane z delikatną ilością oparów z domy. EGR brudzi się od samych spalin. Kolektor ssący brudzi się od tych dwóch gazów bo oba są mieszane aż do spalenia. Chodzi o to że części składowe przepustnicy nie są idealnie uszczelnione. W przepustnicy ciśnienie doładowania ciśnie powietrze również do wnętrza mechanizmu, ale minimalnie. To się również tyczy zaworu EGR, gdzie również minimalna cześć spalin (a jest tam jakieś ciśnienie spalin jednak) dostaje się do do silnika proporcjanelnego, które jednak w moim przekonaniu nie są w stanie go zniszczyć. Dodam że raczej taka minimalna cześć zabrudzeń raczej jakoś wielce nie psuje funkcjonowania tych czesci. Skupmy się na zabrudzeniach które mają jakikolwiek wpływ na działanie tych elementów. To jak w kominie, niby wszystko szczelne a dym zawsze gdzieś się wciśnie |
Autor: | Michał [ Śr, 3 gru 2014, 00:13 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Podsumowując ten ciekawy wykład, można stwierdzić, że warto skupić się tylko na przepustnicy? |
Autor: | Millerek [ Śr, 3 gru 2014, 00:19 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Michał napisał(a): warto skupić się tylko na przepustnicy Raczej tak, wnikanie we wnętrze mechanizmu raczej nie jest w kategorii "trzeba", powiedziałbym "można" . |
Autor: | bykolo [ N, 28 cze 2015, 15:03 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Elo. Ja też podjąłem się zadania przeczyszczenia przepustnicy. Było trochę tego nagaru tam. Wyczyściłem wszystko na połysk i teraz wszystko jest ok Przeczyściłem też od razu przepływomierz i filtr powietrza Przy pierwszym uruchomieniu zaczęło coś strasznie strzelać w silniku jakby zawory, zrobiłem małą przejażdżkę żeby zagrzać silnik i potem wykonałem kalibracje wtrysków. Teraz odpala bez tych stuków Przebieg 195tyś. km |
Autor: | peternowicki [ N, 28 cze 2015, 16:19 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Jaka jest procedura kalibracji wtryskow? Sent from my BlackBerry Passport |
Autor: | bykolo [ N, 28 cze 2015, 16:27 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
peternowicki łap --> viewtopic.php?f=39&t=26 lub programem FORScan |
Autor: | adek [ So, 21 lis 2015, 08:19 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Kiedy najlepiej zabrać się za demontaż i czyszczenie? Silnik musi być całkowicie ostygnięty czy nie musi? |
Autor: | Millerek [ So, 21 lis 2015, 10:41 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Nie musi, |
Autor: | Lumi [ Śr, 20 sty 2016, 08:32 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
A macie może tak że w zimę po zatrzymaniu przepustnica zamyka się dopiero po jakimś czasie i obroty spadają później? Do tej pory to praktycznie od razu po zatrzymaniu było słychać jak silnik obniża obroty a teraz to nawet po 20-30 sekundach. Oczywiscie mówię o nagrzanym silniku. |
Autor: | khad [ Śr, 1 cze 2016, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Czy ktoś posiada jeszcze zdjęcia z fotorelacji i mógłby wrzucić? |
Autor: | Shinec [ Cz, 9 cze 2016, 22:23 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Ja również prosiłbym o wrzucenie zdjęć z fotorelacji czyszczenia przepustnicy, co prawda egr mam programowo wyłączonego ale jak go raz wyczyszczę to już powinien być czysty skoro " nie działa ". |
Autor: | sudi [ Pt, 29 lip 2016, 12:42 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
siema a może ktoś wrzucic fotorelacje z czyszczenia przepustnicy i egr ale z wczesniejszej wersji??? moj parcholot to 2005 136km. Przymierzam sie do tego manewru ale przyda sie pomoc kolegów z foruma |
Autor: | lukasz1987pl [ Wt, 13 gru 2016, 22:30 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Witam, posiada ktoś jeszcze fotki z fotorelacji demontażu przepustnicy ? Podane linki na pierwszej stronie są nieaktywne. Mam zamiar zabrać się za czyszczenie przepustnicy, przepływki i egr'a w weekend także wskazówki by się przydały, w mechanika niezbyt często się bawię. Postaram się podesłać fotki jak to u mnie poszło i jak wyglądało przed czyszczeniem. Z góry dziękuje i pozdrawiam |
Autor: | MaxP [ Cz, 29 gru 2016, 12:21 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Wygląda na to że temat umarł, tak samo jak linki do zdjęć z pierwszego postu |
Autor: | paku88 [ So, 7 sty 2017, 00:50 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Może autor ma zdjęcia nadal? Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Adamooldzz [ N, 16 lip 2017, 19:47 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Ktos cos z tymi fotkami? |
Autor: | paku88 [ Wt, 25 lip 2017, 17:12 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Przy okazji czyszczenia zauważyłem coś. Jak ma zachowywać się gruszka obok przepustnicy podczas włączania auta? Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka |
Autor: | 5en5i [ Śr, 1 lis 2017, 22:08 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Jest opcja odświeżyć zdjęcia z pierwszego postu ? |
Autor: | fabek [ Pn, 4 gru 2017, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Wczoraj wziąłem się za czyszczenie egr + przepustnica. Użyłem Valvoline Egr Cleaner i mogę szczerze polecić. Czas operacyjny demontaż, czyszczenie, montaż - 2h. Po zakończeniu operacji reset ECU. Nawigacja się wysypała "A program cannot be read. Please consult to a dealer". Pomogła oryginalna płyta A z mapami. Silnik przyśpiesza płynnie i jest ciszej na wciśniętym sprzęgle. -- Dodano: 4 grudnia 2017, o 22:36 -- No panowie mineły 3 dni od czyszczenia przepustnicy, dopiero teraz widać na nowo się zaadaptowało po resecie ecu - różnica jest mega duża, silnik ciągnie bardzo ładnie od samego dołu, płynnie rusza. Chociaż wcześniej nie powiedziałbym że coś było nie tak, ale teraz widzę różnicę na plus. |
Autor: | tomkoziolek [ Wt, 20 mar 2018, 15:00 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - krótka fotorelacja |
Witam Zamierzam przeczyścić przepustnicę w mojej Maździe 6 2.2 MZR diesel. Dostęp niestety do przepustnicy taki sobie bo od dołu przy EGR. Czy ktoś demontował przepustnicę i czyścił przy tym silniku i może kilka słów powiedzieć jak poszło . Mam też pytanie o samo czyszczenie , czy podczas czyszczenia klapkę przepustnicy odchylacie ręcznie aby dotrzeć do wszystkich zakamarków , czy też tylko środek do czyszczenia lejecie na płytkę oraz na kanał z wierzchu i pędzelkiem i szmatką wycieracie ? |
Autor: | paku88 [ Wt, 20 mar 2018, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Fabek, robiłeś to od góry, czy od dołu? Jak wyciągnąłeś egr wyleciał płyn chlodzacy? Zrobi się ciepłej to muszę się wziąć za to Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka |
Autor: | tomkoziolek [ N, 25 mar 2018, 17:59 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
20 marca 2018, o 16:00 tomkoziolek napisał(a): Witam Zamierzam przeczyścić przepustnicę w mojej Maździe 6 2.2 MZR diesel. Dostęp niestety do przepustnicy taki sobie bo od dołu przy EGR. Czy ktoś demontował przepustnicę i czyścił przy tym silniku i może kilka słów powiedzieć jak poszło . Mam też pytanie o samo czyszczenie , czy podczas czyszczenia klapkę przepustnicy odchylacie ręcznie aby dotrzeć do wszystkich zakamarków , czy też tylko środek do czyszczenia lejecie na płytkę oraz na kanał z wierzchu i pędzelkiem i szmatką wycieracie ? No i ładna pogoda to wziąłem się do czyszczenia przepustnicy w mojej madzi 2.2 MZR. Całość poszła gładko , nic nie było zapieczone , najwięcej zbitego syfu było na wyjściu rurki od EGR do kolektora ponad przepustnicą , co ciekawe przy wyjściu z EGR było mało. Sama przepustnica też nie była mocno zawalona . Do czyszczenia przepustnicy i rury pomiędzu EGR ( EGR nie czyściłem ) użyłem dwóch specyfików , VALVOLINE EGR & TURBO CLEANER i STP® PROFESSIONAL SERIES CARB SPRAY CLEANER. Vavoline ma moc i zapaszek , STP jest jakby delikatniejszy ale też działa. Oczywiście przed odpięciem przepustnicy rozłączony akumulator a po złożeniu wszystkiego reset ECU przez wciśnięcie pedału hamulca na 30 s. Po odpaleniu jak na razie żadnych falowań , obroty trzyma , zobaczymy w tygodniu co tak naprawdę przyniosło czyszczenie. |
Autor: | paku88 [ N, 25 mar 2018, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
W jakim celu odłączenie akumulatora? Ile czasu Ci zajęła całość? |
Autor: | tomkoziolek [ N, 25 mar 2018, 22:17 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Całość od 12 do 15 czyli około 3 godzinki z zimnym napojem pomiędzy , robiłem to pierwszy raz i trochę rozbierania też było. Akumulator odłączany aby ECU nie wiedział że odłączyłeś przepustnicę , bo później mogą być jazdy , falowania obrotów , wysokie obroty itp. Ogólnie podpiąłem później forscana, odpaliłem go i żadnych błędów nie było. Tak naprawdę zobaczymy jak się zachowuje podczas jazdy jutro w drodze do pracy. |
Autor: | paku88 [ Pn, 26 mar 2018, 13:54 ] |
Tytuł: | Re: Demontaż i czyszczenie przepustnicy - DIESEL |
Zrobi się ciepłej to się zabiorę do tego Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |