Teraz jest So, 27 kwi 2024, 01:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 23 mar 2014, 18:46 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Witam,

mam pytanie do posiadaczy madzi. Niedawno nabyłem, zanim nabyłem jeździłem chyba czterema modelami. Każdy miał to samo. Przy wrzucaniu dwójki czuć opór, czasem próbuje odbić, czasem coś zatrzeszczy.

Czy to normalne? Czy da się coś z tym zrobić? Czytałem, że nawet potrafi wyskoczyć jak się dobrze przyciśnie, więc uznałem, że jest to powszechny problem. Co jest powodem i tak jak już wspomniałem, czy da się coś na to zaradzić?

Pzdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 mar 2014, 18:54 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Wymiana oleju pomaga na tę dolegliwość,olej o lepkości 75w80


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 00:12 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Czyli rozumiem, że jest to "normalne" w Mazdzie? ;/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 00:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Ja też to miałem, mnie pomogło smarowanie cięgien


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 00:21 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
W necie czytam, że to wina uszkodzonych synchronizatorów i że zdarza się to w tych egzemplarzach ;/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 00:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Dobrze czytałeś, ale jak nie przejdzie objaw to wtedy synchronizatory do wymiany, nasmaruj cięgna wymień olej jak nie przejdzie to dopiero bierz się za skrzynię


Ostatnio edytowano Śr, 16 kwi 2014, 13:07 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 00:37 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Jaki jest koszty wymiany synchronizatorów?

-- Dodano: Pn, 24 mar 2014, 00:50 --

W ogóle, czy to jest jakaś wada fabryczna, że wiele osób ma z tym problemy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 mar 2014, 14:25 
Świeżak
Offline
Od: 02.09.2013
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Koszt wymiany zależy pewnie od warsztatu, w którym będziesz to robił. Jeśli chodzi o koszt synchronizatorów to jak w zeszłym roku dowiadywałem się w Mazparts:
do 2biegu - jest podwójny jeden z biegiem, jeden osobno i oba 1233PLN
do 3biegu - 710PLN


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 mar 2014, 18:44 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Zaczynam się zastanawiać, czy wybór nie był zbyt pochopny. To rdzewieje, to biegi nie wchodzą. Gdzie ta japońska precyzja się podziała?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 mar 2014, 19:15 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
nie panikuj wymień olej nasmaruj cięgna i powinno być dobrze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 mar 2014, 21:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wymienić olej, później cięgna i lewarek przesmarowac, dodatkowo odpowietrzyć wysprzęglik konkretnie zmienić płyn od zbiorniczka w dół, dodatkowo zdjąć osłonę gumową z łapy co wewnątrz wyciska łożysko i konkretnie na ślepo niestety czymś dobrym w aerozolu przesmarować.... możesz jeszcze podkrecić pedał sprzęgła aby stał o 1cm wyżej.
Jesli synchronizatory są jeszcze cale czyli nie są pęknięte to powyższe operacje pomogą, powodzenia ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 mar 2014, 22:24 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Dzięki.

Pojade pewnie na serwis bo sam tego nie ogarne. Mechanik ze mnie marny. Ale jeżeli w furze 3-letniej z 45 tys. km przebiegu są problemy ze skrzynią, to nie brzmi ciekawie. Owszem, można chodzić, smarować, naciągać, odpowietrzać. Ale to jest auto, które 3 lata temu kosztowało prawie 120 tys. PLN. To chyba jednak coś nie gra. Kur.a <suicide>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 mar 2014, 00:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niestety, jedni mają przy 40kkm, inni przy 100kkm, a reszta nieświadomie czeka w kolejce, bo ich tez to dopadnie prędzej czy później... :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 mar 2014, 11:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja bylem z moja Madzia na okresowym serwisie 2 tygodnie temu, niczego nie wspominalem o lekko haczacej skrzyni na 1 i 2 biegu, nie wiem co zrobili, czy byla to standardowa procedura przy tym przebiegu, auto zbliza sie do 60tys mil czy cos smarowali, olej w skrzyni nie byl wymieniany ale roznica jest kolosalna, biegi wchodza idealnie, dodatkowo wyregulowali mi reczny bo chodzi jak nowy, zadnego uzycia sily, delikatnie. Ziellik, tak jak mowia chlopaki, nie ma powodow do paniki, nasmarowanie ciegna oraz zmiana oleju powinny rozwiazac problem. :wink:

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 mar 2014, 13:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Millerek napisał(a):
Niestety, jedni mają przy 40kkm, inni przy 100kkm, a reszta nieświadomie czeka w kolejce, bo ich tez to dopadnie prędzej czy później... :|


To ciekawe kiedy mnie to dopadnie ? 245kkm i wszystko ok ;)

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 mar 2014, 19:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Zielllik napisał(a):
Ale to jest auto, które 3 lata temu kosztowało prawie 120 tys. PLN. To chyba jednak coś nie gra. Kur.a <suicide>


A co ty nie powiesz, pomyśl sobie że auta po 300000 i sypią się skrzynie , silniki i wiele innych części
Więc nie ma co narzekać tylko wykonać to co zaleciłem
Pomyśl sobie, że masz wersję D mazdy i być może to krzaczenie skrzyni będzie jednym mniej bolesnych rzeczy które Cię może spotkać. Wtryski Denso mogą się okazać większym i bardziej kosztownym problemem np
Ale mazdy są niezawodne, więc na pewno Cię nie zawiodą, czy to w tym dobrym , czy to w tym złym znaczeniu
Pozdro i ciesz się jazdą


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 mar 2014, 22:25 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Co to jest wersja D?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 mar 2014, 22:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
To skrót diesel :)


Ostatnio edytowano Śr, 16 kwi 2014, 13:07 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 mar 2014, 23:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
KOVAL napisał(a):
To ciekawe kiedy mnie to dopadnie ? 245kkm i wszystko ok ;)


Temat to takie subtelne "skrzeczy" mnie nie skrzeczy, innym raczej tez nie, ale problemy może bardziej nad wyrost.
Jest co prawda jakis tam delikatny opór na zimnej skrzyni w momencie szybkiego wrzucenia z 1go biegu na 2gi bieg, a jak sie bardzo szybko machnie drążkiem to i nawet zazgrzyta, w sumie nie jest to jakieś wielkie problematyczne podejście.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 mar 2014, 23:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Najlepiej dojechać do 4 k obrotów i wrzucić drugi bieg
Jeżeli zagrzyta i bieg nie wejdzie
Wtedy pewnie synchro do wymiany


Wysłane z mojego iPhone


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 mar 2014, 09:50 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
No jednak jest to jakiś problem. Po to się wykłada większą kasę na auto, by mieć komfort oraz pełne zadowolenie z jazdy. Jak oglądałem auta przed zakupem, to najbardziej urzekł mnie seat exeo. Po prostu mały zapierd...alacz. Ale właśnie mały i to mnie powstrzymało przed zakupem i skłoniło do zakupu Mazdy w kombi.

To prawda, że psują się auta i za 30 tys. i za 300 tys. Ale co innego jak auto się zapsuje, a co innego jak psuje się wszystkim to samo. Firma powinna coś z tym zrobić, bo jednak taki zły PR odstrasza klientów. Dwóch moich kumpli nie zdecydowało się np. na zakup mazdy z powodu jej korozyjnych skłonności, a bardzo im się podobała. Zatem to nie jest kwestia tego, że każdemu może się przytrafić tylko, że każdemu się przytrafia, a to kolosalna różnica.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 mar 2014, 11:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nic nie napisze bo dostane czerwoną nominację :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 mar 2014, 17:59 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Coś nie tak ?:P


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 28 mar 2014, 11:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Zielllik napisał(a):
Dwóch moich kumpli nie zdecydowało się np. na zakup mazdy z powodu jej korozyjnych skłonności,

oj - ktos sie bzdur naczytal <nuta>
Zielllik napisał(a):
a co innego jak psuje się wszystkim to samo.

a Ci wszyscy to ile osob na chwile obecna z calego forum :>

Millerek napisał(a):
Nic nie napisze bo dostane czerwoną nominację :P

Ja tez sie powstrzymam.

Co by OT nie bylo. Tak jest pewien dyskomfort podczas zmiany na dwojke, ale tak jak koledzy pisali - zmiana oleju i smarowanie ciecien zalatwia sprawe :wink:

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.