Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 03:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 10 maja 2023, 18:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2023
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam wszystkich,
Mazda 6 2gh. 2008. 2.0 diesel 140KM. Nie ma dpf.
262k nalotu
Proszę o pomoc
Ktoś spotkał się z problemem spadku mocy na zimnym?
Odcina turbo. Po przejechaniu kilku kilometrów praktycznie wraca moc do normy. Codziennie rano ten sam problem.
Lekko go przeciągnę na drugim biegu pod 3,5k obr. I turbo zalapie moc wraca. Pojawiał sie check- drugi czujnik temp.spalin. zostal "oszukany" przez elektromechanika zamiast nowego czujnika doraźnie bo koszt nowego raczej drogo. Check zniknął ale problem wciąż jest. EGR wyczyszczony ale wciąż chodzi mi po głowie że to on nawala i źle otwiera/domyka.
Najczęściej ruszam z pod domu pod góry (mieszkam w górach) więc na start ma większe obciążenie. Problem rzadziej się pojawia gdy jestem u rodziców i startuje "na płaskim". Na zimnym po odpaleniu puszcza chmurę. Gdy temperatura na zewnątrz jest niska robi to zawsze. Drugie odpalenie w ciągu dnia bywa różnie...
Jakieś pomysły?
I druga sprawa: nim w pełni się nagrzeje przy dynamiczniejszym przyspieszaniu metaliczne "cykanie" spod maski gdy jest dobrze rozgrzany to nie ma.zadnych kłopotów i wszystko pracuje jak należy.
Jakiś mechanik na Śląsku Cieszyńskim lub Bielsko-Biała?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 maja 2023, 08:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
moze byc zawor scv. wyjmij go i wymocz w nafcie. egr mozesz na probe zaslepic, zawsze to wiecej powietrza.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2023, 09:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.07.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Podepnę się pod temat, bo u mnie wygląda dokładnie tak samo. Z tym że ja mam 2.2
fabek, jest gdzieś u nas na forum instrukcja/relacja jak wyczyścić zawór?
Czy po założeniu wyczyszczonego, trzeba jeszcze kalibrować w forscan?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2023, 09:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2023
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
11 maja 2023, o 08:17 fabek napisał(a):
moze byc zawor scv. wyjmij go i wymocz w nafcie. egr mozesz na probe zaslepic, zawsze to wiecej powietrza.


Okej. Powtarza się problem z svc więc na pewno sprawdzę. Można go zbadać w forscan?
Jutro ma mi przyjść vagate vlinker.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 maja 2023, 15:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
idealnie po wymoczeniu w nafcie byloby taki zawor wysterowac napieciem, zeby go rozruszac. potem znowu do nafty.

krzyzu71 na yt na pewno znajdziesz, jak nie mazda to inny japonczyk.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2023, 15:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2023
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Sugerował byś coś jeszcze jako doświadczony w temacie?

Znajdę gdzieś na forum lub YT podpowiedź jak poprawnie wyjąć żeby nie wymyślać koła na nowo? Ew podeslesz źródło?

Dzięki za poświęcony czas


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 08:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
sprawdzilbym cisnienie na szynie CR wartosci rzeczywiste i zadane podczas gdy wystepuje usterka.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 maja 2023, 09:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2023
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Sprawdziłem zawór scv oraz wiązkę która jest podłączony. Odłączyłem wtyczkę, występowałem napięciem i działa. Wyraźnie słychać jak pracuje- tyka.
Ciśnienie na listwie wydaje się w porządku natomiast jest ciepło i nie dochodzi do utraty mocy. Ciśnienie dochodzi do 180000kPa. Na postoju takie 35000kPa.
Turbo ładuje do około 1,5 bar.
Zrobiłem kalibrację wtrysków- silnik lepiej pracuje, równiej. Zrobiłem przejażdżkę 50km i normalnie bajka. Silnik dogrzany i wszystko jest jak należy.

Wiem że jak dojdzie do niższych temperatur to problem wróci.... Gdzie szukać dalej?

Za jakieś 2-3 tygodnie zmieniam olej i będę zdejmowal miskę i sprawdzał smoka, jak ogarnę endoskop to sprawdzę przez spust. Jest gdzies tutaj porada jak się przygotować do tej operacji?

Edit- na zimnym występuje to mocne cykanie, jeżeli dynamicznie wcisne gaz to klepie okropnie, ale dochodzi do 2800-3000obr i cisza. Zagrzeje się to jest spokój...

Chciałem sprawdzić korekty na postoju ale nie mam pojęcia gdzie to odnaleźć w forscan/carscaner.
Mam vlinkera. Wersje płatna forscan i carscanera


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 17 maja 2023, 11:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Problem zaraz wroci, kalibracja wtryskow tylko zapudruje problem.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 maja 2023, 19:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2023
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
17 maja 2023, o 11:17 fabek napisał(a):
Problem zaraz wroci, kalibracja wtryskow tylko zapudruje problem.


No zgodzę się. Jakieś sugestie co mógłbym zrobić więcej i co i jak sprawdzić?
Choćby korekty w forscan bo jak pisałem nie dałem rady znaleźć...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 19 maja 2023, 14:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
wtryskiwacze na mocno cieplym bys mial problem, tutaj jest odwrotnie, ale to jest mazda i wszystko moze byc mozliwe ;]

takze zawor scv do czyszczenia, bo ze napieciem sobie poklikasz co to niby ma dac?

w drugiej kolejnosci wtryski na stol do sprawdzenia.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 maja 2023, 20:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2023
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mam zdiagnozowany uszkodzony zabierak z pompy vacum. Ktoś orientuje się gdzie mogę to dostać? Cała pompa jest dość droga...

Czy czujnik ciśnienia paliwa znajduje się gdzieś w okolicach zaworu SCV?

Wtryski będą szły na stół. Podkładki w słabej kondycji raczej. Ale z wtryskami aż takie tragedii nie ma. Będą sprawdzone w późniejszy czasie bo terminy bardzo odległe niestety.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.