Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 17:54 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Czołem koledzy/koleżanki.

Mam poliftową benzynową Mazdę 6 GH - silnik 2.0 DISI 155KM z 160 tys. przebiegu.

Zauważyłem, że ostatnio średnie spalanie wzrosło o ok. 2l. Wcześniej, nawet w zimę, miałem ok. 10l/100km, a teraz na tych samych odcinkach 12l/100km.

Auto nie pokazuje żadnych błędów. Czasem, może odrobinę wolniej reaguje na wciśnięcie gazu przy niskich obrotach, ale być może to moje subiektywne odczucie.

Co było sprawdzone:
1) Koła - po jeździe nie są ciepłe, więc to raczej nie są zapieczone hamulce.
2) Przepustnica i przepływomierz - zostały wyczyszczone w zeszłym tygodniu.
3) Świece wymienione.

Następny podejrzany - sonda lambda.

Poniżej wklejam wykres z forscan ze wskazaniami. Czy koledzy będą w stanie określić, czy wskazania sondy są ok? Czy na podstawie mojego wykresu można określić czy to sonda odpowiada za zwiększone spalanie, czy może to być inny powód?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 18:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ty przypadkiem tutaj lambdy ZA katem nam nie pokazałeś?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 19:36 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Czyżbym zaznaczył złe wskaźniki? Poniżej opis wskaźników z programu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 22:51 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
No jasne, że tak.

Pokaż napięcie O2S11 na biegu jałowym.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 mar 2023, 11:29 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
fabek, dziękuję za zainteresowanie tematem.

Na wykresie, który wkleiłem jest O2S11 mA. Trzeci wykres od góry. A to nie jest tak, że pierwsza sonda w benzynowej 2.0 DISI jest szerokoprądowa AFR, nie napięciowa? Forscan nie daje opcji pokazania napięcia na pierwszej sondzie.

Czy może powinienem pokazać jakiś inny wskaźnik? Będę wdzięczny za wszelkie wskazowki.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 22 mar 2023, 16:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Nie ma czegoś takiego jak szerokoprądowa sonda. Jest szerokopasmowa. Bez napięcia nie możliwe jest zdiagnozowanie tej sondy.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 mar 2023, 08:12 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Szerokopasmowa oczywiście, mój błąd. Niestety nie wiem, co wkleić, żeby pokazać napięcie na pierwszej sondzie :( Może któryś z kolegów naprowadzi jak to zrobić. Dzięki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 mar 2023, 11:47 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zwróć uwagę, że korekty są ujemne. Sonda lambda oczywiście może być winna, ale takie zachowanie też wskazuje np. na brudny filtr powietrza lub problem w samej przepływce. Czyszczenie przepływki mało kiedy ją uzdrawia. Podmień sobie przepływkę od kogoś. Powinien też się trochę krztusić przy gwałtownym wciśnięciu gazu.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.