Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 7 cze 2022, 22:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.09.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Część Wszystkim. Czeka mnie dość poważny remont silnika. Główny powód to ubytki oleju i spadek mocy silnika. Mechanik po oględzinach auta postawił diagnozę że główny problem leży w zaworach więc czeka mnie regeneracja lub wymiana zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworów, wymiana uszczelek w tym uszczelki pod głowicą. Ponadto mechanik stwierdził że łańcuch rozrządu jest tak rozciągnięty że też wymaga wymiany. Dodatkowo stwierdził potrzebę wymiany sprzęgła przy okazji jak będzie wyciągany silnik. Za to wszystko plus robocizna oszacował koszt na 7,5 tys. Czy uważacie że jest to cena z kosmosu i koleś bajki opowiada. Czy może biorąc obecną sytuację jest to koszt realny. Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 17 cze 2022, 08:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Przy obecnych cenach robocizny jak najbardziej koszt realny, biorąc pod uwagę, że w tym masz części.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2022, 09:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.09.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Dzięki za odpowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 cze 2022, 19:36 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
dokładnie
potwierdzam jest to cena jak najbardziej adekwatna przy tej robocie z w/w
niedawno robiłem podobny remont ,u mnie bez sprzęgła.

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 cze 2022, 07:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
W Szczekocinach bez sprzęgła zmieściłbyś się spokojnie w 5000. Doliczając sprzęgło +/- 1000 ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 sie 2022, 17:15 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Witam szykuje mi się remont silnika. Madzia łyka 1l na 1000km. Mało mocy ma.
Na co mam zwrócić uwagę przy remoncie jakie części na start?

-uszczelniacze zaworowe OE
- pierścienie tłokowe OE
- uszczelka pokrywy zaworów OE
- uszczelka głowicy Erling czy OE?
- uszczelka kolektor ssący i wydechowy OE,Erling, Reinz?

Dziękuję za podpowiedzi.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 sie 2022, 12:15 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
od dawna tyś km Ci tyle oleju łyka ?

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 sie 2022, 16:19 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Nie mając nic do stracenia proponuję antykoks, naftę i przeprowadzenie terapii (w tłumikach po jakimś czasie zamiast sadzy pokazała się nawet rdza)...
Miałem podobną sytuację przy około 220tys.żarła ponad litr na tysiąc,dziś ma prawie 300tys i wciąż jeździ,a dolewki oleju są znikome,a łańcuch wciąż oryginalny. Ostatnio tylko zaczęło coś pukać, wymieniłem zestaw paska klinowego stukanie ucichło. Obstawiam że ten silniczek jeszcze zrobi sporo kilometrów bez ingerencji naszych pseudo mechaników.
Olej wymieniam maks co 10tys.i za każdym razem podczas spuszczania nie jest czarny jak to miało wcześniej już po około 2tys.km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2022, 09:15 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
nie zawsze "antykoks" pomaga ,moja przed remontem jadła jakiś litr na 1.5tys km
zużyłem chyba ze 3 antykoksy co prawda przy odkręconych świecach przez otwory było widać że góra tłoków sie czyści z nagaru to efekt był mizerny nadal kompresja słaba i piła olej jak wcześniej
dopiero kompletny remont góry i dołu przyniósł pożądane rezultaty
jak głowica jest do roboty to żadne antykoksy czy nafta nie pomogą
i radze z doświadczenia jeśli planuje sie konkretne auto mieć u siebie na dłużej to robić takie rzeczy jak najszybciej ,bo za chwile popadają sondy i zapchają sie katalizatory i wtedy kolejne kilka tyś pójdzie psu w deee :)

-- Dodano: 14 sierpnia 2022, o 10:15 --

kopek nie bez przyczyny pytałem od ilu tyś Ci tyle oleju łyka
spadek mocy może mieć wiele przyczyn
uwierz mi że jedna z nich mogą być zapchane katalizatory poprzez nadmierne picie oleju w dłuższym przedziale czasowym
zapchany kat potrafi skutecznie dławić silnik ,nawet taki jak mój po kapitalnym remoncie w maju tego roku,a co dopiero mowa o silniku już zmęczonym takim jak Twój ,wypalenie katalizatorów trwało w moim przypadku około 6 tyś km auto odzyskało pełna moc i na tym nie koniec
padły obydwie sondy(już wymienione na orginały ngk) i nadal nie koniec problemów po wypaleniu się katów okazało sie że drugi kat zaczął grzechotać jak grzechotnik jakiś tydz temu jak u kolegi jdman93 kiedyś to opisywał w jakimś wątku :)
wcześniej nie było oznak grzechotania bo wszystko było zaklejone zapchane,a zdawało sie że auto fajnie lata czasami własnie jakieś odczuwalne spadki mocy ale sporadyczne :)
w piatek jestem umówiony już na robote drugi kat wek ,zobacze co sie bedzie działo po wywaleniu środka ,najwyżej kupie nowy wkład do wspawania

także nie czekaj z robota jesli chcesz mieć auto okej

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sie 2022, 13:37 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Olej zaczął mi brac cos około roku. Mialem trz wycieków na zew. Silnika ale wszystko zrobilem i dslej bierze olej. Zalalem ceramizera tylko jedna dawka może wiecej tego musze wlać żeby byl efekt.
Mam uwalony katalizator blad p420 moze to od tego brakuje mi mocy. Jeżdżę z ttm juz 3 lata i nic sie nie dzieje. Jak auto kupilem kilka lat temu to miałem kompresję 13 bar a teraz mam 9.5 bar czyli remont nieunikniony.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2022, 16:14 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
ja po kupnie auta (10 miechów temu) i przejechaniu około 1,5-2 tyś km po bagnecie zorientowałem sie ze bierze olej ,z poczatku tez zacząłem lać jakieś tam specyfiki ,na niewiele sie to zdało a po czasie jestem pewny że raczej zaszkodziło to, może nie tyle już silnikowi co właśnie wydechowi,katy i sondy pewnie i tak już wcześniej były dość mocno zapchane ale tym dolewaniem tylko to dobiłem ,niespalony olej i te specyfiki ida w wydech no i wiadomo co sie dzieje
rób remont i nie czekaj a ja trzymam kciuki ze po remoncie i kilku tyś przejechanych wypalą sie sondy i katy a błąd zniknie i bedziesz miec po problemie
ja niestety musiałem wymienić obie sondy i teraz robota katalizatora bo jest popękany
ten błąd Ci wyskakuję na bank od tego że masz zapchane katalizatory,tez tak miałem

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sie 2022, 13:22 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Mam pytanie jeszcze odnośnie katalizatora czy ktos wymieniał ? Jezeli tak to na jaki i czy wszystko działa. Dziekuje za pomoc.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sie 2022, 13:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja wymieniałem na OEM bo poprzedni (też OEM) się rozsypał.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sie 2022, 11:24 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Mam pytanie z innej beczki. Na włączonym silniku nie mogę odkręcić korka oleju, jest mocno przyssany do silnika. Czy to normalne,?

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sie 2022, 20:15 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
kopek ja dzisiaj kupiłem ten,już jest w drodze
https://allegro.pl/oferta/katalizator-m ... 0727124526
wcześniej była rozważana opcja uniwersalnych ,z gniazdami na sondy i bez czyli obowiązkowe przeróbki,wstawki rur obejm i wspawanie gniazd na sondy itd
uniwersalny euro4 z gniazdami na sondy koszt około 750 zł,bez gniazd też koło 700zł ,idzie to poprzerabiać i poskładać + robota z przeróbkami jakieś 200zł,wiec 900-950zł
ale chłopaki nie dali mi gwarancji że na takim uniwersalnym bedzie to latać bez checka
żeby mieć spokój nie zastanawiałem sie ani chwili dłużej ,zamówiłem dedykowany za 1500
jednak doszliśmy do konsensusu że nie ma co ryzykować z uniwersalnym,bo mogło by to działać ale nie koniecznie
ryzyko polega na tym że mazda jest wyczulona i odległość drugiej sondy za katalizatorem od katalizatora ma kolosalne znaczenie ,mogą powstawać fałszywe odczyty i jest wtedy lipa
1000zł wywalone w błoto
lepiej dołożyć 500 i mieć pewność zo to działa jak fabryka i odczyty są prawidłowe

zaś pozdrawiam fanów mazdy :)
w szczególności jdman93 za bezpośredniość i przede wszystkim szczerość ;p

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sie 2022, 20:27 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
19lisu75, dzięki za info.. jak ogarnę temat z silnikiem to przymierze sie do katalizatora. Daj znać czy nie bylo problemu z montażem itp.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sie 2022, 20:39 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
jasne
za 2-3 dni bedzie kat na aucie
dzwoniłem do sprzedawcy i w tym zestawie są wszystkie potrzebne akcesoria typu ,uszczelki tył przód na gniazda ,sprężynki do śrub,gumy itd ,komplet
bedzie założone dam znać co i jak

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sie 2022, 20:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja czasami mam ochotę wrzucić pusta puchę, którą mam gdzieś w garażu bo kazałem sobie ja zostawić. Jestem ciekawy jak by to współgrało z dwoma tłumikami Ultera, które mam wrzucone :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sie 2022, 21:08 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
ej ja na ten moment mam tak właśnie :)
w piątek kazałem przebić środek i wysypać zawartość została pusta pucha
wyleciało z tego pół reklamówki jednorazowej jak popatrzeć śmieci ,zajechałem na skup katów niedaleko i dostałem za te śmieci 600zł nie mogłem uwierzyć że to cos warte
po sprawdzeniu spektrometrem okazało sie że tak :)
nawet tego nie przebierałem wzieli jak leci :)
no i od piątku jeżdżę z pusta puchą,po 100km wywala check że katalizator
ale powiem Ci że przyspieszenie ze 120 do np 180+ zajmuje chwile ,przetestowałem :)
wada że check no i głośniejsza praca pod spodem auta a nie na końcowych tłumikach jakby ktos oczekiwał w sportowym wydechu :)
nie mam ultera :)

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sie 2022, 07:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja mam gdzieś filmy z cold startem w grudniu z pustą puchą i na ori tłumikach. Już wtedy to fajnie chodziło :D
Przez pół roku jazdy z pustą puchą udało mi się ogarnąć kiedy wlatuje check - jazda ze stałą prędkością z leciutko wciśniętym gazem. Przez ten okres tak się z nim zaprzyjaźniłem <3 , że po założeniu kata brakowało mi czegoś na desce :D
Wydawało mi się też, że po założeniu kata auto było ciut mocniejsze ale to może placebo :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 sie 2022, 07:34 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
u mnie nowy kat już na aucie
zamontowany oczywiście ten dedykowany co podałem linka
żadnych problemów z montażem ,wszystko pasuje idealnie ,wywalasz stary zakładasz nowy
ważna rzecz nie ma tego w opisie oferty,ale w zestawie jest cały komplet montażowy tj. nowe pierścienie uszczelniające,wieszaki, śruby ,sprężyny wszystko co potrzeba
także duży plus
po wymianie efekt jest taki jakiego oczekiwałem,żadnych błędów a silnik pracuje równiutko,cicho i do tego sie fajnie zbiera :)

jdman ja myśle że na prawde auto jest ciut mocniejsze i nie jest to efekt placebo jest <spoko>
nic nie dławi silnika,prawidłowe odczyty z sond są na bieżąco podawane do sterownika i praca jednostki jest taka jak ma być :)

ja po wymianie widzę tu tylko plusy :)

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 11:06 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
19lisu75 jak nowy katalizator po dłuższym czasie? Ogarnięty już mam remont silnika (dzięki Tadziol)i chce jeszcze kata wymienić.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 14:31 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
śmiga aż miło ,już o nim zapomniałem :)
zrobiłem ze 2k km wszystko w porządku nic się nie dzieje

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 kwi 2023, 09:03 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
19lisu75- chciałbym się dopytać po dłuższym czasie o katalizator. Dalej jest wszystko ok?nie wywala błędu?

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 kwi 2023, 15:40 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
tak wszystko OK ,nic sie nie dzieje zrobiłem już od tamtego czasu z 15k tyś km

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.