Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 18:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 31 sty 2022, 19:30 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam,
Kilka tygodni temu stałem się posiadaczem Mazdy 6. Jak kupiłem auto to miało problem z DPF.
Po przejechaniu z Katowic do Wrocka kontrolka zgasła więc zrobiłem forscanem wypalenie statyczne DPF i w zasadzie za autem było czysto. Zacząłem teraz już regularnie użytkować auto i stwierdzam, że jak na 2.0 diesel to mazda jest strasznie zamulona. Teraz pojechałem w góry i po drodze zaczęła mrugać kontrolka DPF i po chwili zapalał się check engine. Odczytanie błędów forscanem --> przerwany proces wypalania DPF, nieznany błąd. Zrobiłem dzisiaj znów statyczne wypalenie i kontrolka na razie się nie zapala ale auto nadal jest zamulone.

Będę musiał szukać dalej przyczyny ale jako koledzy bardziej doświadczeni możecie podać jakie parametry powinienem wrzucić w oscyloskop abyście mogli mnie naprowadzić co może być problemem.

Co do DPFa też mam wątpliwości ponieważ widziałem jak wygląda wypalenie DPF w necie a u mnie po 60 minutach wypalania jest czysto za autem.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 1 lut 2022, 08:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
pokaż logi z przepływki i turbo, wartości zadane i rzeczywiste. pokaż dpf roznice ciśnien na zapłonie, na biegu jałowym i 3000 obr.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lut 2022, 22:39 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Cześć,
W załączeniu logi forscana. Próbowałem zdefiniować parametry ale mogłem jakieś dodać inne niż potrzebujesz. Jeśli nie ma tutaj tego co potrzeba to może masz możliwość napisać nazwy parametrów.
Poniżej pliki.

https://drive.google.com/file/d/1bdsgoi ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1pI-uPw ... sp=sharing

Do 380s jechałem z górki, później około 200s pod górę około 60s stałem na poboczu i później znów w dół z górko. Pierwsze kilka sekund jest na wyłączonym silniku i później nabiegu jałowym.

Obrazek

-- Dodano: 1 lutego 2022, o 22:39 --

I może dodam jeszcze, że kontrola trakcji włączała się wokolicach 2500-2800 obrotów na II biegu jadąc pod górę ośnieżoną drogą. Dla mnie na II biegu to kontrola trakcji przy pedale w podłodze powinna pracować cały czas.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 2 lut 2022, 09:11 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Generalnie w czasie pomiaru nie może być uślizgu, najlepiej 4 bieg i pedał w podłogę. Fajne jakbym miał zestawione MAF+MAF_DSD i BOOST+BOOST_DSD

Masz możliwość podmienić czujnik różnicy ciśnień z dpf? Coś z nim nie gra. Możliwe, że jest uszkodzone i źle wypala przez to. Czy rurki do dpf są na pewno drożne?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lut 2022, 20:17 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Cześć,
Dzisiaj jechałem już na tempomacie, warunki były znacznie lepsze i kontrola trakcji się nie włączyła.
Niestety nie znalazłem parametru boost. Jest tylko boost_DSD.

Poniżej screen z oscylopskopu
Obrazek

https://drive.google.com/file/d/12NgMx4 ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1ftFKA0 ... sp=sharing

-- Dodano: 2 lutego 2022, o 20:17 --

Obrazek

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 3 lut 2022, 09:14 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
dzięki za logi, turbo i przepływka wydają się ok. mam zastrzeżenie co do czujnika różnicy ciśnień, całkiem możliwe że on pomógł ubić dpf. także decyzja po Twojej stronie 1) pranie filtra i wymiana czujnika 2) dpf/egr off.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lut 2022, 11:05 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Cześć. Dziękuję za odpowiedź. Kupiłem środek K2 do czyszczenia filtrów DPF do stosowania bezpośrednio w filtr. Przy okazji sprawdzę drożność rurek przed i za filtrem. Czy czujnik montowany na te rurki przed i za filtrem to jest ten sam typ? Jeśli tak to podmienię je miejscami i zobaczę czy zmieniają się odczyty.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 3 lut 2022, 14:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
K2 jest nawet spoko, ale na dłuższą metę to nic nie da.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lut 2022, 00:03 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tak więc dzisiaj wpuściłem K2 przez rurkę pomiaru ciśnienia przed DPF i wykonałem procedurę zgodnie z instrukcją. Może jest to moje subiektywne odczucie ale po wypaleniu DPFa kilka dni temu auto stopniowo staje się żwawsze. Nie zauważyłem znaczącej poprawy po użyciu K2.

Sprawdziłem czujnik ciśnienia na postoju podłączając pod wąż pompkę i pompując do około 1 bar.
Ponieważ podłączenie pompki nie najlepiej uszczelniało widoczny był spadek ciśnienia.

Obrazek

Ale spadek ciśnienia pokrywał się z odczytem z manometru na pompce nożnej.

Podczas jazdy do domu miałem taki wykres odczytów z czujnika różnicy ciśnień.

Obrazek

Czy jest ok, że wykres jest taki "poszarpany"?

Zresetowałem ustawienia DPF i wymianę oleju.

Zrobię odczyt za 500 km i zobaczę ile razy był wypalany DPF.

Jaka jest norma w waszych mazdach?

-- Dodano: 8 lutego 2022, o 00:03 --

I tutaj film z przyspieszenia 60-100 najpierw na 4. biegu, a później na 3. biegu.

https://www.youtube.com/watch?v=aVM_-NDd5NQ

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 lut 2022, 11:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
8 lutego 2022, o 01:03 sartan napisał(a):
Zresetowałem ustawienia DPF i wymianę oleju.


Zrobiłeś reset dpf? To pozamiatane już teraz.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lut 2022, 21:26 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Dlaczego? Tylko licznika wypaleń, ilości mrugnięć kontrolki DPF. To nie ma wpływu na prace DPF.

-- Dodano: 8 lutego 2022, o 21:26 --

Właśnie od wczoraj zrobiłem 120km i 83km temu było już wypalanie DPF. Czy to normalne że wypala DPF co 100-150km?

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 08:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Chodzi mi czy zrobiłeś reset filtra jakbyś go wymienił.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 lut 2022, 13:54 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tak nie resetowałem. Ale na Allegro można znaleźć nowy zamiennik za około 1500 PLN. Ktoś korzystał na forum z tej opcji? Bo się zastanawiam czy nie kupić zamiennika i nie oddać do skupu obecnego katalizatora.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 18 lut 2022, 13:32 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Oddaj go do czyszczenia. Chyba najsensowniejsze wyjście.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 lut 2022, 09:03 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
No właśnie w tym tygodniu auto trafi na mycie DPF. Zobaczymy jaki będzie efekt.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 19 lut 2022, 14:26 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Po myciu, zrób reset dpf i najlepiej zmień czujnik.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lut 2022, 21:29 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Kupiłem pompkę podciśnieniowo/ciśnieniową i sprawdzę czujnik. Nie chce kupować używanego czujnika bo też nie wiadomo czy jest ok, a nowy kosztuje kilkaset złotych. Jak zrobię układ szczelny i ciśnienie będzie pokazywało prawidłowo to nie ma podstaw do wymiany czujnika. Dam znać jak się sytuacja skończyła.

-- Dodano: 28 lutego 2022, o 21:29 --

No witam, auto po praniu DPF. Niestety moc nie wróciła. Serwis powiedział, że DPF był zapchany ale nie na tyle żeby mulić silnik. Wykresy zrzucone z czujnika ciśnienia przed/po na biegu jałowym pokazują, że faktycznie nie ma różnicy. Sprawdzę czujnik jeszcze pompką na weekend i dam znać.

Panowie twierdzą, że to może być problem z wtryskami. Ale nie zauważyłem, żeby auto przy przyspieszaniu specjalnie dymiło, spalanie może jest wyższe ale ... jak jadę 110 km/h na autostradzie na V biegu to mam średnie 5,5 - 5,8 litra/100km. Co ciekawe jak wrzucę VI bieg to spalanie rośnie o ~0,7 l/100km ;-) Dziwne to.

Ale teraz macie pomysł jak sprawdzić układ wtryskowy i turbo (sterowanie chyba podciśnieniem, ale jeszcze się nie zagłębiałem)

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 1 mar 2022, 08:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wtryski miałbyś problem z odpalaniem z rana i często dzwonią wtedy na zimnym. W mazdach standardowo problem jest z egr-em niedomkniętym, zaślep dziada i daj znać czy pomogło. Czy aby na pewno nie było grzebane nic w sterowniku? Powinieneś mieć błędy.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2022, 10:26 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Raczej nie było grzebane. Jedynym który grzebie jestem ja ;-)
Czyli do sprawdzenia:
1) Czujnik ciśnienia różnicowego DPF
2) Czyszczenie EGRa

Zobacz jeszcze jedną rzecz. Na wykresach z początku lutego jest spora różnica w wolumenie potwietrza przepływającego.
Wymagane dochodzi nawet do wartości 160, a rzeczywiste jest 1/3 wymaganego.

Czy to jest normalne?

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 1 mar 2022, 10:33 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Tak widze, dlatego mówię zaślep egr i zobacz czy pomogło.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2022, 19:08 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Cześć,
Sprawdziłem szczegółowo wczoraj czujnik różnicy ciśnienia DPF. Wszystko jest ok. Pompką wytworzyłem podciśnienie na wężu podłączonym do wyjścia DPF 0,5 Bar i układ trzymał szczelność. Czujnik mierzył prawidło.

Podobnie było na wężu przed DPF. Wytworzyłem ciśnienie 0,5 Bar. Układ szczelny i wskazanie prawidłowe. Także czujnik jest ok.

Zaślepiłem EGR wczoraj. Mocy nie przybyło ale sprawdzę jak wyglądają wykresy w forscan.

Znalazłem też wątek na forum forscan z podobnym problemem do mojego. Użytkownik napisał, że miał dziurawy intercoler. To będzie kolejny mój krok. Sprawdzenie szczelności układu podciśnienia i dodatkowo całego układu powietrza. Muszę tylko wymyślić jak to zrobić.

-- Dodano: 19 marca 2022, o 11:03 --

Tak więc kolejny update.
Miałem dwie nieszczelności w układzie dolotowym
1) Intercooler dziurawy
2) Niedokręcona obejma na rurze doprowadzającej powietrze do turbo.

Wykryte sposobem znalezionym na youtube. Odkręcamy końcową rurę doprowadzającę powietrze do kolektora ssącego (nie wiem czy to było konieczne) i wyjmujemy obudowę filtra powietrza. Końcówki zaślepiłem gumowymi rękawiczkami i na wejściu przez rękawiczkę podłączyłem pompę elektryczną do oddsysania oleju (kolejna ciekawa jej funkcja). Na wejście do pompy wkładamy papieros, włączamy pompę i pakujemy dym do układu dolotowego. Poniżej kilka zdjęć.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i wykryte dwa problemy za jednym razem
Obrazek
Obrazek

Tutaj można zobaczyć jak wydobywał się dym z intercoolera
[youtube]https://youtube.com/shorts/ILRGMRrlOOM[/youtube]

Opaska odmy dokręcona natychmiast niestety z intercooleterm nie pójdzie tak prosto.
Założyłem z rur PVC bypass intercoolera i umawiam się na wymianę do 2 tygodni.

Auto zaczęło lepiej jechać. BOOS_DSD vs MAP (kPA) uzyskują zbliżone wartości ale przez brak intercoolera ilość powietrza MAF_DSD vs MAF jest zredukowana do 20%, wcześniej taka wartość była tylko przy wypalaniu dpfa. Teraz jest w miarę stała.

Dam update jak już wymienię intercooler na nowy czy nastąpiła znaczna poprawa.

-- Dodano: 3 kwietnia 2022, o 20:08 --

No to mały update. Na weekendzie wyjąłem intercooler i przyszedł nowy. Udało się go wyjąć bez ściągania zderzaka ale konieczny był demontaż dolnych osłon pod silnikiem i zderzakiem, koła lewego przedniego nadkola i osłony nadkole silnik. Robota z wyjęciem masakryczna. Większość śrub skorodowana. Stary intercooler po wyjęciu w fatalnym stanie. Nowy jest już na miejscu od Rikiego. Będę powoli składał wszystko do kupy i montował ale małymi krokami ze względu na ograniczony czas wolny.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 kwi 2022, 09:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Czytałem właśnie o tym ze był problem z intelcoolerem w mazdach. W moim jeszcze cały. Jakiej firmy cooler doradził ci riki??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 kwi 2022, 21:00 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Szczerze to nie mam pojęcia jakiej jest firmy. Powiedział, że taki prawidłowo działający ;-)
530 PLN z wysyłką to cena ok, porównywalna z allegro.pl, a to od partnera forumowego więc ok.

Zamówiłem jeszcze tłumiki drgań przez allegro ponieważ te są mocno sfatygowane, a oryginał mazdy kosztuje 80 PLN/szt (wchodzą 4 szt.).
Uszczelki dotnę z mat uszczelniających ponieważ komplet uszczelek na jedno przyłącze to też koszt ponad 100 PLN.

No i oczywiście nowe śruby, podkładki i nakrętki z nierdzewki. Mam nadzieję, że wytrzyma kolejne 200tkm ;-)

-- Dodano: 23 kwietnia 2022, o 10:31 --

Tak więc jestem po instalacji nowego intercoolera. Układ uszczelniony jednak może jest minimalna poprawa elastyczności. Ponieważ po poskładaniu wszystkiego i przeprowadzonej ponownej kalibracji wtrysków, MAF na zimnym silniku miałem szarpanie silnika postanowiłem dodatkowo zrobić czyszczenie układu wtryskowego w dwóch krokach
1) środek Liqui Moly do baku (obecnie się dzieje)
2) bezpośrednie płukanie układu wysokiego ciśnienia (kolejny krok), też Liqui Moly.
Możliwe, że całość dostała trochę w tyłek ponieważ 1 miesiąc śmigałem bez intercoolera ale z podłączonym turbo.

Zrzuciłem korekty wtrysków więc będę was informował o skuteczności, za jakieś 1-2 będzie podsumowanie.

-- Dodano: 24 kwietnia 2022, o 22:00 --

Kurka znalazłem!!!!
<spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>

Moc wróciła i powiem szczerze to teraz można paździechem latać i chyba zacznę go nazywać maździochem ponownie.

Tak jak pisałem układ dolotowy uszczelniony więc zacząłem sprawdzać układ podciśnienia. Na filtr powietrza nałożone są dwa węże podciśnienia. Sprawdziłem pompką oba i tylko jeden generuje podciśnienie, natomiast drugi nie. Oba przewody podłączone są do akumulatora podciśnienia umieszczonego na filtrze powietrza. Przyglądając się bliżej jeden z króćców był klejony co widać na załączonym zdjęciu poniżej i nie było przelotu do akumulatora podciśnienia. Ktoś spartolił robotę modelowo!

Obrazek

W ruch poszło wiertełko fi 2,5 w oba krućce i po podłączeniu przewodu generującego podciśnienie w akumulatorze powstało po około 5s podciśnienie mniej niż 0,5 bara i po wyłączeniu silnika utrzymywało się.

Obrazek

Jutro trasa do pracy to zobaczę co i jak. Po powrocie zrobię kalibrację wtrysków.

Na II. biegu przy depnięciu w gaz traci trakcję także jest super i jedzie już od dołu.

Na III. biegu 60-100 robi w około 5s, a nie jak wcześniej w 8s.

Zdam jeszcze relację z czyszczenia wtrysków specyfikami Liqui Moly i można będzie zamknąć temat.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 25 kwi 2022, 09:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
No panie dobra robota, aczkolwiek nie pasują mi wyniki z czujnika dpf, chyba że jest przewiercony filtr na wylot.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 kwi 2022, 12:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kto szuka ten znajdzie <spoko>. Dobra robota :wink: .

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 kwi 2022, 20:01 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
@fabek
Wydaje mi się, że DPF jest ok. Tak jak napisałem wcześniej gość od prania mówił, że DPF był brudny ale nie na tyle żeby mulić samochód. Teraz regenerację mam średnio co 250km na dystansie około 10km. Na razie od ostatniej przejechałem 90km więc zobaczymy ile wyjdzie. Dzisiaj zrobiłem kalibrację wtrysków i wartości powoli spadają. Wyjechałem narazie 1/3 baku i przejechałem 340 km więc zobaczymy po wyjechaniu całego baku jakie będą korekty.

Obrazek

Tak się tylko zastanawiam czy nie mam wgranej innej mapy do auta ponieważ na III. biegu przy włączaniu się do ruchu na A4 (gaz w podłodze) ciśnienie doładowania DSD miałem 200kPa, no i takie osiągnąłem. Gdzieś na forum czytałem, że osiągają 180 kPa. Ale co tam cieszę się, że już auto jeździ normalnie jak powinno.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 kwi 2022, 08:33 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Doładowanie to wynosi tylko 1 bar, także bardzo mało. Bardziej na wydatek paliwa trzeba patrzeć, wtedy można poznać czy grzebany był.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ziomecor72 i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.