Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 5 gru 2021, 13:59 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam,
Stałem się posiadaczem Mazdy 6 niedawno i jestem w trakcie przygotowywania auta do jazdy codziennej.
Chciałem się dowiedzieć czy jest konieczność regulacji luzów zaworowych wraz z wymianą podkładek pod wtryskami. Wysłałem kilka zapytań do mechaników i jeden się uparł, że należy to zrobić. Wycenił robotę na 300 PLN ale uważam, że są pilniejsze tematy które trzeba zrobić. Co o tym sądzą doświadczeni użytkownicy mazdy?

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 gru 2021, 18:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Jeśli masz dylemat: hamulce CZY podkładki, to zdecydowanie hamulce.
Jeśli chcesz pocieszyć się autem dłużej, to sprawdzenie luzów zaworowych i podkładek pod wtryskami (potencjalne zatarcie silnika) nie zaszkodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 gru 2021, 00:09 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Hamulce tył będą robione i tak, tzn wymiana klocków. Podkładki pod wtryskami też tylko czy regulacje się robi? Poczytałem kilka wątków i ponieważ planuje pośmigać autkiem 3 lata i w tym czasie machnąć nim 100.000 km to zrobię też tą regulacje zaworów.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 gru 2021, 08:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.07.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Ja robiłem podkładki i regulację zaworów zaraz po zakupie. Nie wiedziałem czy poprzedni właściciel to zrobił, a lubię spać spokojnie.
Cena podobna jak podałeś, 250-300zł. Dokładnie już nie pamiętam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 gru 2021, 08:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
wymiana podkładek pod wtryskami + regulacja luzów zaworowych tyczy sie tylko diesel ?

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 gru 2021, 07:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.03.2021
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: łódzki
W benzynie co najwyżej kontrola luzu i jeśli są za małe (lub za duże, ale w to wątpię) regulacja w najgorszy możliwy sposób czyli wymiana szklanek na odpowiednie wymiary - wiem, jak to wygląda bo robiłem w Mondeo MK3 2.0 - bliźniaczy silnik.


Ostatnio edytowano Cz, 9 gru 2021, 07:34 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 gru 2021, 07:34 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Dzięki Krucu :)
Właśnie jestem umówiony na poniedziałek do mechanika,mają mi wymienić uszczelkę pod pokrywą i przy okazji sprawdzić te luzy na zaworach (oby były odpowiednie:))

-- Dodano: 17 grudnia 2021, o 07:17 --

siemka
po ostatniej wizycie w warsztacie niestety (dla mnie) okazało sie ze luzy na zaworach są złe :(
konkretnie chodzi o jeden cylinder i zawory na nim
regulacja jak krucu pisał "szklankami" w profesjonalnym zakladzie regenerujacym głowice
dzwonilem tam wczoraj koszt kompletnej regeneracji to 2.5tys zł
mało tego na tym cylindrze słaba kompresja 6.5 (pozostałe oki po 8-8.5) spory pobór oleju
posiadam to auto 2 miesiace( i od 3tys km) teraz próbuję to wszystko doprowadzic do stanu uzywalnosci
auto w sumie chodzi przyzwoicie niezłe przyspieszenie,zadnych innych niepokojacych objawów typu głosna praca spadki mocy itp jest na prawde dosc dobrze ,oprócz rzadko wystepujacy wypadań zapłonów na tym cylindrze zaobserwowanych dopiero po diagnozie na kompie inaczej praktycznie nie do wychwycenia.
teraz tak ,przy kupnie auta wykupiłem ubezpieczenie carlife za ponad 2300zł obowiazuje na rok badz 10000,silnik , elektryka, na max 2 szkody do 3200zł w roku
dzwonilem do nich wczoraj,zarejestrowali zgłoszenie,przesłali mailem formularz do wypełnienia,wypelnilem teraz kilka fotek auta z zewnatrz + fotka vin-u
to wszystko idzie zrobic
ale,jak jawsze jest jakies ale,jest podpunkt w ktorym mam niby zrobic fotki uszkodzonych czesci...tylko jak ja mam to zrobic ,kazac mechanikowi rozebrac kompletnoie silnik zeby pokazał pierscienie ?
do tego za chwile swieta auto moze porozbierane bedzie musialo stac miesiac czy dwa a oni moze powiedza ze nie przysługuje mi odszkodowanie i wtedy ponosze z wlasnej kieszeni kolejne dodatkowe koszty juz nie małe ,jak dla mnie mija sie to z celem,o ile z głowica jeszcze mozna by było to zrobic,zdiac głowice nie ma za duzo roboty.
jesli nie dojde z nim do porozumienia zrobie te głowice na koszt własny,ale na razie chcialbym tego uniknąć .

wszystko wyzej w celu zobrazowania sytuacji

wszystko juz zeszło na droge mailowa z nimi co wiadomo przeciagać bedzie sprawe w czasie a wiem ze im na pewno o to chodzi zeby zniechecic człowieka

pytania moje:
1 czy ktos z was miał jakies podobne sytuacje z ubezpieczycielami ?
2 jakies wskazówki jak z nimi gadac ?
3 moze ktos mial doczynienia juz z tym konkretnym ubezpieczycielem ?
a odnosnie kompresji zamowilem antycarbon zaleje kilka razy cylindry,wiem ze nie zrobia sie od tego nowe pierscienie ale moze pomoga w jakiejs czesci z kompresją poprzez odblokowanie tych pierscieni
4 czy ktoś tu juz kiedys stosował taki zabieg i jesli tak to z jakim skutkiem ?

wiem ze duzo tego popisałem :)
jak ktos dotrwał do końca dziekuje :)
dziekuje rowniez z góry za jakies ew podpowiedzi i odpowiedzi.

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.