Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 05:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 18 sie 2021, 08:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam Was bardzo serdecznie, to mój pierwszy post więc liczę na wyrozumiałość :)
Tematy braku mocy pojawiają się często na forum i pozwoliły mi wykluczyć kilka przyczyn aczkolwiek nie znalazłem rozwiązania mojego problemu, dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc.

Pacjent: Mazda 6 2011, MZR-CD 2.2 180KM, DPF usunięty, przebieg 202tys.

Opis dolegliwości: 2 miesiące tamu z dnia na dzień pojawił się problem braku mocy/przyspieszenia przy obrotach silnika poniżej 2500. Po osiągnięciu 2500obr. było czuć wyraźny przyrost mocy i auto zaczynało przyspieszać tak jak powinno. Nie zrażony tą nie miłą zmianą od razu pomyślałem o podciśnieniu do starowania turbiną i że da się to łatwo naprawić. Przejrzałem wężyki ale wszystko siedziało mocno i wyglądało OK. W kolejnym kroku obstawiłem zapieczoną geometrie, na sztandze czuć było wyraźny opór/przycinanie więc ją rozruszałem z całym zakresie. Dało to pozytywny efekt i auto zaczęło przyspieszać w okolicach 1900-2000obr. Nie było to to co wcześniej ale dało się już jechać. Z myślą że czeka mnie czyszczenie zmiennej geometrii jeździłem tak jeszcze przez 2-3 tygodnie aż problem powrócił i znowu nic się nie działo do 2500obr.
Po wyjęciu turbiny stwierdziłem że ma też luzy i łopatki lekko trą o obudowę więc oddałem do regeneracji. Wymienili cały środek + zmienną geometrie na nową. Naprawione turbo wróciło do auta i ku mojemu zaskoczeniu nic się nie zmieniło :/ magiczna granica 2500 obrotów nadal pozostała.
Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na nowe, sprawdziłem zaworek zwrotny na podciśnieniu i elektrozawór sterujący, potwierdziłem FORScan'em że sztanga pracuje prawidłowo przy przyspieszaniu(czytając wartości czujnika położenia sztangi na gruszce). Zrobiłem sobie też logi dynamiczne na których było widać że brakuje ciśnienia doładowania przy niskich obrotach. Z tą wiedzą wróciłem do "specjalisty" od regeneracji, który nie był zbytnio zdziwiony i stwierdził że trzeba wyjąc turbinę do ponownego ustawienia geometrii. Jak się okazało nie posiadał on odpowiedniej maszyny i ustawił wcześniej "na przyrządzie", ręce mi opadły. Tym razem miał zawieść turbo do znajomego który ma do tego maszynę i ustawi poprawnie.

Po ponownym ustawieniu widać było różnice w położeniu sztangi i zderzaka więc pełen optymizmu zamontowałem turbinę ponownie w aucie. Mój optymizm szybko prysł bo różnicy prawie żadnej, teraz auto zbiera się przy około 2400obr, masakra. "Specjalista" zarzeka się że jest ustawione poprawnie tylko na dowód tego zapomniał mi wydrukować raportu z pomiarów na maszynie i teraz możemy się przepychać kto ma racje.

Nie wykluczam też innych usterek które mogą mieć wpływ na obecne osiągi auta dlatego sprawdziłem/zrobiłem kilka rzeczy:
- brak błędów przy odczycie FORScan'em
- silnik pracuje równo, nie szarpie, nie kopci
- EGR, czyszczenie i sprawdzenie FORScan'em (zamykając i otwierając zawór słychać różnice w pracy silnika, zakładam że działa prawidłowo), zaślepiłem go też na próbę i nie było żadnej różnicy
- Przepustnica i kolektor dolotowy - czyszczenie i nowe uszczelki
- dolot przed turbo i za turbo - brak nieszczelności
- przepływomierz - nowy DENSO
- filtr paliwa, powietrza - wymieniony 1mc temu
- wtryski - trochę klepały w granicach 1500-2000obr, wlałem FORTE, poprawiło się, obecne korekty:
korekty wrtysków1.png

I na koniec mojej przydługawej opowieści wykres z jazdy, pedał w podłogę na "4" przy około 1500 obrotów:
log1.png
Dla mnie zrobiło się już błędne kolo, nie do końca wiem co od czego zależy i który czynnik powoduje problem.
Jedyna pewna rzecz to brak ciśnienia doładowania przy niskich obrotach ale czy jest to spowodowane złą pracą turbiny? A może brakuje ciśnienia paliwa albo przepływu powietrza żeby turbina mogła zacząć pompować w odpowiednim momencie ?

Wszelkie sugestie mile widziane,
Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 19 sie 2021, 08:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Nigdy regenerowane turbo nie będzie tak samo dmuchało jak fabryczny oryginał. Szczególnie z dołu. Może jedynie się zbliżyć do wydajności nowego. Szkoda czasu i pieniędzy na takich fachowców.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sie 2021, 10:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dokładnie jak pisze fabek. Nie wiem czy oglądasz kanał na YouTube jagodowy kiwi racing. Tam było o turbinach. Ktoś wsadził regenerowane i auto słabo jeździło, mało mocy. Niby ci „fachowcy” od turbin nie są w stanie wyregulować dobrze geometri. Kiwi odesłał turbinę do autoryzowanego warsztatu garretta. Włożył te turbo i autko śmigało jak nowe. Pytanie czy nasze turbiny IHI tez maja takie warsztaty autoryzowane ??? Bo ceny turbin, pewnie po profesjonalnej regeneracji na AUTODOC zaczynaja się od 1000e :lol: :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sie 2021, 12:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi.
Czyli Waszym zdaniem problem leży po stronie turbiny. Dla mnie też jest to najbardziej prawdopodobne ale chciałem wykluczyć wszystkie inne możliwości. Wyciąganie jej po raz kolejny to znowu czas, brak samochodu i brak pewności że kolejna poprawka przyniesie jakikolwiek rezultat. Jeżeli dwa razy nie potrafili jej ustawić to raczej nie zrobią tego za trzecim razem.
Z drugiej strony jeżeli nie regeneracja turbiny to zakup używki ale to taka sama loteria.

Czy jesteście w stanie na podstawie załączonego powyżej loga wykluczyć inne przyczyny? Może jest jeszcze coś przydatnego co można odczytać FORScan'em?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sie 2021, 13:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kusy oni to ustawiają „na czuja” wiec może i trzeba będzie 3 raz ja wyjmować. To podbija koszty i stracony czAs. Dla tego chyba lepiej wydać więcej na profesjonalna regenerację. Tylko gdzie taki warsztat znaleść …..

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sie 2021, 15:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Koszty, stracony czas i nerwy. Już nawet znalazłem nową turbinę IHI VJ44, po rabatach jakieś 2700zl. Jak bym wiedział że tak będzie regeneracja wyglądać to bym nawet się nie zastanawiał, a teraz nie jestem przekonany czy próbować dalej poprawiać tą co mam czy ją olać i kupić nową.
Jedynie się martwię tym że wpakuje tyle pieniędzy a okaże się że to wina czegoś innego.
Zakładam że nowa turbina jest już ustawiona przez producenta i nie będzie wymagać żadnych zmian/regulacji jeżeli to ten sam model który miałem w aucie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 20 sie 2021, 07:46 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Żebyś dpf-a miał to może bym się zastanowił 2x, ale w tym przypadku gdy wydech jest luźny, turbo ma dmuchać już z dołu.

Teoretycznie pojedziesz na poprawkę i co? Tak jak mówisz nic nie zrobią, bo nie mają czym.

Jak masz wehikuł czasu to wróć do 06.2021 i wstaw nowe turbo - nie musisz dziękować papa

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 sie 2021, 21:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Regenerowana turbina oprócz tego że nie generowała odpowiedniego ciśnienia przy niższych obrotach silnika i dziwnie gwizdała to dodatkowo po 100km zaczęła wydawać odgłos "szurania" słyszalny przy lekkim wciśnięciu gazu na wolnych obrotach. Stwierdziłem że ani chwili dłużej nie będę jej trzymać w moim aucie w obawie o bezpieczeństwo i szkody spowodowane jej ewentualnym rozpadnięciem.
Kupiłem nową turbinę IHI VJ44 w Intercars. Miałem lekkie obawy czy to będzie identyczne turbo jak oryginalne ale po obejrzeniu wyglądało dokładnie tak samo. Jedynie nie posiadało szpilek ale to nie problem bo szpilki są standardowo w komplecie z nowymi uszczelkami.
Turbina wylądowała w aucie i przyszedł czas na jazdę próbną z której wróciłem z wielkim bananem na twarzy :D Auto nie do poznania, pięknie się zbiera, nic nie gwiżdże, wróciła przyjemność z jazdy tym samochodem. Zaraz mi się przypomniała odpowiedź „specjalisty” od regeneracji kiedy poinformowałem go że turbina po poprawkach nadal nie daje odpowiedniego ciśnienia – „ja jestem na 100% pewny tej turbiny, niech pan szuka innej przyczyny, pewnie wtryski”.

Podsumowując, problem z brakiem mocy „z dołu” związany był od początku z regeneracją turbiny, a raczej partactwem bo regeneracją tego nazwać nie można. Zmarnowałem mnóstwo czasu, nerwów i pieniądze na niepotrzebne sprawdzanie i wykluczanie innych przyczyn ale powiem szczerze że mogło być jeszcze gorzej bo chodziło mi już po głowie wyjmowanie wtrysków. Na szczęście widząc Wasze odpowiedzi utwierdziłem się w przekonaniu że winna jest turbina, @fabek, @Lucasbadboy dzięki <spoko>

Na temat warsztatu w którym wykonana została regeneracja i jego właściciela nie będę się rozpisywał bo nie chce używać niestosownych słów na forum, inaczej się nie da tego ująć. Niech ten temat będzie przestrogą dla Was wszystkich i mam nadzieje że pomoże w podjęciu trafnej decyzji na wypadek awarii turbiny. Być może są warsztaty w których potrafią zregenerować turbinę ze zmienną geometrią, niestety ja na taki nie trafiłem.

Żeby nie być gołosłownym zamieszczam logi z porównaniem obu turbin w tym samym aucie.
Test: Przyspieszenie na 4-tym biegu przy 1500 RPM

log turbina po regeneracji.png

log sprawna turbina.png
Opisy do zarejestrowanych sygnałów tak jak w pierwszym poście.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sie 2021, 05:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No i pięknie <spoko> . Powiedz mi jesCze ile taka turbina ?? Czy ona była nowa czy regenerowana przez IHI ?? I czy chcieli starą do zwrotu ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sie 2021, 06:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Turbina jest nowa, w oryginalnym opakowaniu producenta. Kupowałem ją tutaj:
https://intercars.pl/produkty/1797295-turbosprezarka-vj44#mi
Sklep ma siedzibę w Częstochowie więc odebrałem na miejscu, mam tam mały rabat i wyszło niecałe 2700zł, zwrotu starej turbiny nie chcieli.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 23 sie 2021, 08:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Lepsze powiedz gdzie tak wspaniale starą turbo regenerowali?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sie 2021, 10:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
G-TURBO, ul. Warszawska 364, 42-209 Częstochowa
rachunek.png
Dziś rano zabrałem regenerowaną turbinę, wyniki pomiarów i udałem się do tego warsztatu. Okazało się że właściciel jest na urlopie więc przedstawiałem mu te informacje telefonicznie, proponując polubowne rozwiązanie sprawy (zwrot kosztów regeneracji i możliwość odkupienia ode mnie tej turbiny). Stwierdził żeby mu „nie zawracać głowy na urlopie” i przyjechać jak wróci. No trudno, tak też zrobię i dam znać jak się sprawa zakończyła.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 23 sie 2021, 10:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Fajne mają opinie, takie nie za pozytywne :lol:

Cytuj:
Krytyczne: Jakość, Profesjonalizm, Punktualność
Skorzystałem z usług tej firmy żeby naprawić układ turbo doładowania ponad 2 tygodnie trwała wymiana turbosprężarki, kiedy odebrałem samochód turbosprężarka nie działała w pełni doładowując tylko do połowy wartości , wyskakiwały błędy samochód podczas jazdy przechodził w tryb awaryjny. Kiedy oddałem samochód poraz drugi do tej firmy żeby zobaczyli co mogło pójść nie tak samochód stał kolejne 2 tygodnie po czym stwierdzili że to napewno usterka elektroniczna samochodu. Wkońcu sam postanowiłem poszukać usterki, mianowicie podczas wymiany turbo sprężarki zawór podciśnienia został źle podłączony narażają samochód na dodatkowe usterki. Pracownicy tej firmy wykazali się brakiem fachowego podejścia do klienta "dla mnie priorytetem jest poprawienie swojej pracy po wykonaniu usługi jeżeli taka nie została wykonana prawidłowo " oraz brakiem wiedzy z dziedziny mechaniki i elektromechaniki. Nie polecam tego warsztatu

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 wrz 2021, 16:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Pieniądze za nieudaną regeneracje odzyskane, nie było co dyskutować z moimi pomiarami i zganiać na wtryski itp, odkupili ode mnie też tą turbinę. Straty finansowe zminimalizowane ale gdybym nie robił tego wszystkiego samemu i płacił za każda przekładkę turbiny, diagnostykę itd. to bym był grubo w plecy na tej przygodzie z regeneracją.
Jedyny plus z tego wszystkiego to wyczyszczony kolektor dolotowy z czarnego szlamu, nie wziąłbym się za to bez innego powodu :)

Podsumowując - nigdy więcej regeneracji <nie>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 wrz 2021, 18:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No ale chcecie powiedzieć że żaden zakład w Polsce nie jest w stanie zregenerować turbiny ?? Przecież w autach są tylko turbiny ze zmienną geometrią, nie wieże ze na tysiące zakładów żaden nie ma maszyny do ustawiania zmiennej geometrii turbiny. A ci co robią hybrydy ??? Tez są do dupy ?? Nie wieże ze ludzie kupują oryginały ……

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 wrz 2021, 19:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja bym nie generalizował, nie miałem tego na myśli. Jak napisałem wcześniej, mi nie udało się trafić na zakład który potrafi to ustawić. Pewnie są specjaliści którzy to robią fachowo albo mają więcej szczęścia.
W autach są też turbiny z zaworem upustowym zamiast zmiennej geometrii, przypuszczam że tam nie ma takich cyrków.

Napiszcie jeżeli mieliście jakieś doświadczenia z regeneracją, w szczególności turbin ze zmienną geometrią. Jestem bardzo ciekaw czy komuś się udało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lis 2021, 15:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.12.2017
Posty: 14
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Aktualnie sam oczekuje na regeneracje mojej w silniku 2.0. Czytając powyższe to aż się boję, niestety nówka bardzo droga bo aż 3700. Liczę, że nie będę żałował swojej decyzji.

Pytanie do Was - jechałem krótki odcinek z odpiętą przepływką. Wpiąłem ją na poboczu, skasowałem błąd i jakąś chwilę było dobrze. Przy mocniejszym przyśpieszeniu pojawił się gwałtowny świst/buczenie i brak mocy, turbo nie pracuje. Czyżbym sam nabroił czy to zwykły zbieg okoliczności i w końcu sie posypała? Od jakiegoś czasu Mazda była "nieco" słabsza, zwłaszcza na dolnych obrotach, przy 2500 to jeszcze szła, lekkie gwizdy głównie po odpaleniu, brak błędów.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 23 lis 2021, 11:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
6 września 2021, o 19:47 Lucasbadboy napisał(a):
No ale chcecie powiedzieć że żaden zakład w Polsce nie jest w stanie zregenerować turbiny ?? Przecież w autach są tylko turbiny ze zmienną geometrią, nie wieże ze na tysiące zakładów żaden nie ma maszyny do ustawiania zmiennej geometrii turbiny. A ci co robią hybrydy ??? Tez są do dupy ?? Nie wieże ze ludzie kupują oryginały ……


jeszcze turbo jako tako zrobią, ale moim zdaniem regeneracja turbo to strata kasy. turbina po regeneracji wstaje wolniej niż oryginał z fabryki. na maszynie fajnie przepływy wychodzą, a na drodze kaszana, warto sobie logi dynamiczne od razu zrobić. dobrze to widać na hamowni.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lis 2021, 14:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak z ciekawości
MAP_DSD to 4 z góry (jasny niebieski?), a wartość bieżąca to ciemny róż po nim (5 z góry)?
Reszta PID'dów czegoś potrzebna, czy tylko zaciemnia obraz ? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 gru 2021, 20:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
22 listopada 2021, o 16:47 robertt1105 napisał(a):
Aktualnie sam oczekuje na regeneracje mojej w silniku 2.0. Czytając powyższe to aż się boję, niestety nówka bardzo droga bo aż 3700. Liczę, że nie będę żałował swojej decyzji.

Pytanie do Was - jechałem krótki odcinek z odpiętą przepływką. Wpiąłem ją na poboczu, skasowałem błąd i jakąś chwilę było dobrze. Przy mocniejszym przyśpieszeniu pojawił się gwałtowny świst/buczenie i brak mocy, turbo nie pracuje. Czyżbym sam nabroił czy to zwykły zbieg okoliczności i w końcu sie posypała? Od jakiegoś czasu Mazda była "nieco" słabsza, zwłaszcza na dolnych obrotach, przy 2500 to jeszcze szła, lekkie gwizdy głównie po odpaleniu, brak błędów.


Napisz czy udała się regeneracja.
Co do odpięcia przepływomierza to myślę że to zbieg okoliczności. Sam odpinałem u siebie w aucie i nic się nie stało, jedyny objaw to bardzo słabo się zbierał. Trzeba było zrobić logi, może zmienna geometria się zapiekła albo brak podciśnienia.


23 listopada 2021, o 15:30 darrecki napisał(a):
Tak z ciekawości
MAP_DSD to 4 z góry (jasny niebieski?), a wartość bieżąca to ciemny róż po nim (5 z góry)?
Reszta PID'dów czegoś potrzebna, czy tylko zaciemnia obraz ? ;)


Wymagane ciśnienie doładowania (BOOST_DSD) to 3 od góry, wartość bieżąca (MAP) to czwarty od góry. Kolory tak jak napisałeś.
Co do zbędnych PID'ów to O2(ostatni), reszta przydatna do diagnozy ewentualnych usterek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 gru 2021, 14:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.12.2017
Posty: 14
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Dwa tygodnie po regeneracji i jest spoko. Tzn mazda jeździ jak przed awaria, nadal uważam, że nie zbiera się jak kiedyś. Pewnie przyczyna jest inna. Jest nieco ciszej po odpaleniu. Zmienna geometria cała wymieniona bo nie działała, a środek turbiny nowy, łopatka się ułamała. Były podejrzenia, że mogło coś wpaść ale mechanik nic nie znalazł przy czyszczeniu. Sama od siebie..?

Z przeplywką robiłem taki test ponieważ kiedyś ją czyściłem, wymieniałem wężyki od podciśnienia i samochód stał cały dzień z odpiętym aku. Ogólnie szukałem nieszczelności. Po podpięciu szatan, zbierała się super, myślałem że naprawiłem ale kolejnego dnia wróciła do "formy". Wrażenie miałem jakby po resecie sama z powrotem ustawiła się w tryb muła. Takie dziwne rzeczy..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 kwi 2022, 09:06 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Fajnie, że trafiłem na ten wątek. Mam podobny problem z moim paździchem. Auto zaczyna się zbierać powyżej 3000rpm, do 2000 jest muł straszny, między 2000-3000 coś tam jedzie. Prowadzę oddzielny wątek tutaj, co po kolei znalazłem po drodze.

viewtopic.php?f=39&t=14186

Teraz jestem już po etapie wymiany intercoolera i robię czyszczenie wtrysków ale nadal ciśnienie rzeczywiste doładowania dalece odbiega od żądanego, jest niższe o około 30%. Po drodze do turbiny mam jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia ale sądzę, że turbo będzie trzeba się zająć. Jedyne co jako inżynier aż mi się nie chce wierzyć, że w Polsce nikt nie potrafi zregenerować turbo do wartości fabrycznych.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2022, 07:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.12.2017
Posty: 14
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Poszedłem za radą i zrobiłem logi. Zerknie ktoś kto potrafi coś z tego wywnioskować? Moich umiejętności wystarczyło jedynie do uruchomienia forscana(obd trafiłem za trzecim razem) i wykonania testu. <slabo>
Te wartości jak myślę nigdy nie będą identyczne ale jest jakaś dopuszczalna norma odchylenia??
Jedynie MAF mi tutaj dużo odstaje, a różnica zmniejsza się kiedy samochód już ciągnie, powyżej 2200.
Tak jak kolega wyżej - 4 bieg od około 1500rpm, silnik zagrzany.
Będę bardzo wdzięczny. <spoko>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 3 cze 2022, 14:26 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zaślep egr i zobacz czy pomogło.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 cze 2022, 06:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.12.2017
Posty: 14
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Dzięki, na dniach spróbuję.
W międzyczasie wrzucam wykres z hamowni.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 8 cze 2022, 08:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Nie ma nawet serii, auto dopiero coś jedzie od 2400 obr. Także ewidentnie do naprawy.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 cze 2022, 00:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.12.2017
Posty: 14
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Po zaślepieniu egr brak poprawy. Brak nieszczelności w dolocie, wężyki podciśnienia również ok, przeplywke podmieniałem i bez zmian. Być może historia zakończy się identycznie jak u autora postu. Spróbuję podmienić turbo na jakąś nieregenerowaną używkę w dobrej kondycji, może ktoś posiada..? :) :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sie 2023, 19:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.08.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Cytuj:
Pacjent: Mazda 6 2011, MZR-CD 2.2 180KM, DPF usunięty, przebieg 202tys.

Opis dolegliwości: 2 miesiące temu z dnia na dzień pojawił się problem braku mocy/przyspieszenia przy obrotach silnika poniżej 2500. Po osiągnięciu 2500obr. było czuć wyraźny przyrost mocy i auto zaczynało przyspieszać tak jak powinno.


Dzień dobry,
Mam to samo ale... Pacjent: Mazda 6 2010, MZR-CD 2.2 163 KM, przebieg 212 tyś.

...ale u mnie nie do końca "z dnia na dzień". Otóż oddałem auto do serwisu. Został wymieniony łańcuch rozrządu, przy okazji olej z filtrem. Usługa trwała wyjątkowo długo; auto stało w warsztacie... 8 tygodni. Ponoć nie mieli kim robić, nieważne... Auto odebrałem i... zauważyłem dokładnie to samo; moc pojawia się powyżej 2.5k obrotów.

Teraz pytanie do znawców; czy prace związane z wymianą rozrządu mogły mieć jakiś wpływ do "popsucie" turbiny? Czy to jest jakiś totalny zbieg okoliczności? Auto oczywiście nigdy nie miało opisanego w wątku braku mocy przy niskich obrotach. Oddałem auto z normalnie pracującą sprężarką, odebrałem... nie wiem co.

Ma ktoś jakiś pomysł co tu się wydarzyło?

ps. oczywiście zawróciłem do serwisu, panowie się przejechali, podłączyli pod komputer; który nic pokazał żadnego błędu, kazali mi pojeździć przez weekend - może mi wyskoczy jakiś błąd (ale nie wyskakuje) generalnie mówią, że nie wiedzą o co chodzi, że to będzie szukanie igły w stogu siana...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sie 2023, 20:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Jesteś pewny, że wybrałeś dobry warsztat ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 sie 2023, 08:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.08.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
dotąd dawali radę.


Ostatnio edytowano Pn, 7 sie 2023, 08:59 przez fabek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.