Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 02:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 4 cze 2021, 19:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wtryskiwacze wymieniłeś na jakieś używki. Mogły być w gorszym stanie od twoich :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 cze 2021, 12:40 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Wtryskiwacze są w lepszym stanie niż moje. Czytaj wyżej spadło spalanie auto jagby lepsze, stuki dalej występują.

-- Dodano: 8 czerwca 2021, o 13:40 --

kajefasz zrobiłeś mnie w konia bo nie działa z forscanem, spróbuję na innym urządzeniu.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 cze 2021, 12:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
8 czerwca 2021, o 12:40 Lygrys napisał(a):
Wtryskiwacze są w lepszym stanie niż moje. Czytaj wyżej spadło spalanie auto jagby lepsze, stuki dalej występują.

-- Dodano: 8 czerwca 2021, o 13:40 --

kajefasz zrobiłeś mnie w konia bo nie działa z forscanem, spróbuję na innym urządzeniu.


Co dokładnie nie działa? Nie łączy się z telefonem, czy forscan wyświetla że interfejs jest za słaby? Daj znać czy z innym smartfonem się udało. U mnie wszystko śmiga, na zestawie który podawałem. Mam nadzieję że nie dostałeś trefnego egzemplarza.

_________________
Mazda 6 Gh 2.2 R2AA 185KM 2009
Volvo S60 2.4 D5 163KM 2002
Rover 416 1.6 16V DOHC 109 KM 2000
Peugeot 806 2.1 12V TD 109 KM 1998


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 cze 2021, 17:53 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
OBD działa tylko z car scanerem I torque na telefonie Huawei p Smart pro, telefon łączy się z OBD ale forscan go nie widzi. Prubuje na starszym tablecie. Ogólnie jak pisałem do sprzedawcy to mówił, że nie wie czy OBD będzie działać z forscanem.

-- Dodano: 8 czerwca 2021, o 14:10 --

Napisz mi na priv jak się z tym połączyć bo na tablecie też nic.

-- Dodano: 8 czerwca 2021, o 18:51 --

Panowie jak sprawdzić łańcuch rozrządu na forscanie? Na telefonie przez bluta nie działa, ale z laptopem na pełnym forscanie tak tylko nie bardzo potrafię się w tym programie odnaleźć a na necie wszyscy opisują jaki parametr powinien być ale nie gdzie go znalesc.

-- Dodano: 8 czerwca 2021, o 18:53 --

Jeśli PCM. CC_DIFP_WOA to rozrząd to u mnie jest 9.60

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 cze 2021, 18:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to jest git. Rozrząd w porządku jeśli chodzi o rozciągnięcie :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 cze 2021, 18:29 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
W takim razie zacznę zabawę z dwumasem bo wszystko po dzisiejszym sprawdzeniu rozrządu wskazuję właśnie na dwumas.

-- Dodano: 21 czerwca 2021, o 19:29 --

Dwumasa wymieniona na używkę auto cichsze, ale szału nie ma, sprzęgło zapowietrzone i rozwalone łożysko przy okazji wymiany. 4 dni roboty, wiele piw i pokaleczone ręce. W przyszłym roku wymienię dwumase i sprzęgło na nowe (może uzbieram te 4500zl) na dzień dzisiejszy mój dwumas był w stanie agonalnym (rozsypał się podczas demontażu) a sprzęgło już dawno nie istniało (zdarte do nitów) wszędzie na docisku i dwumasie ślady zwęglenia tarczy.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 cze 2021, 20:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to niezła lipa. Ale ważne ze znalazłeś przyczynę <spoko> . Trochę kasy pójdzie ale będziesz miał z głowy na następne 150 tyś km :lol:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 sie 2021, 14:23 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Dokładnie

-- Dodano: 5 sierpnia 2021, o 15:22 --

Niestety odświeżam temat.
Auto klekocze nie miłosiernie głośno na zimnym jak i ciepłym silniku w całym zakresie obrotów (im więcej obrotów tym szybciej klekocze). Spalanie w mieście wzrosło z 7 na 12 l a w trasie z 5.8 na 9l turbina zaczęła przeciekać (auto straciło moc). Egr i przepustnica wyczyszczona (garść sadzy i nalotu z każdej z wyżej wymienionych części), zawory ponownie ustawione tym razem na 14 ssące i 17 wydechowe. Mam jeszcze problem z turbiną nie wiem czy pokusić się na turbo stage 1 za 2300zl czy kupić zwykle za 1300zl no i cały czas nie wiem co z tym stukaniem. Jeśli nie ustąpi to w przyszłym miesiącu ściągam misę olejową i sprawdzam Panewki. Panowie może jest jakiś sposób by w forscanie sprawdzić wartości no. turbiny, wtryskiwaczy, egr, przepustnicy, pompy vacum czy chociażby ciśnienia oleju żeby wyeliminować "brak panewek"?

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 sie 2021, 15:05 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2021
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: świętokrzyski
Kolego i rozwiązałes zagadkę stukania ? Mam ten sam problem w 2.2 185.km, ale u mnie stuka tylko powyżej 3 tyś rpm i to nie zawsze, 500 km temu sprawdzałem smoka i wymieniłem olej, wszystko było w porządku, nigdzie żadnych opilkow, stukanie słychać gdy auto się rozgrzeje, 30 tyś km temu robiony remont silnika, panewki walu, pierścienie, mam wrażenie że spalanie jest za wysokie, około 8-9 litrów w trybie mieszanym, choć komp pokazuje 7,2. Jeśli masz jakieś info chętnie się dowiem gdzie szukać przyczyny,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 sie 2021, 17:56 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Problemu nie rozwiązałem dziś zauważyłem, że na zimnym strasznie się tłucze spalanie spadło z 12 na 9.5 w mieście ale dalej jest z byt wysokie. Klekocze przy niskich jak i przy wyższych obrotach cichnie dopiero przy 5tyś.
Na pierwszy rzut wymieniam sondę lambda bo ona może prowadzić do problemów związanych z wysokim spalaniem i słabą mocą potem zobaczę co z stukaniem. U mnie smog czysty, silnik trzyma ciśnienie, żadnych innych problemów nie ma, olej I filtry nowe, rozrząd cacy, koło DWUMASOWE i sprzęgło używka w idealnym stanie. Powoli zaczynam się bać że coś poważniejszego dzieje się z silnikiem.

-- Dodano: 14 sierpnia 2021, o 18:56 --

Auto klekocze tak głośno, że słychać go nawet przy zamkniętych oknach, nagram filmik i wrzucę bo w końcu będzie słychać o co mi chodzi.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 sie 2021, 18:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A wtryskiwacze ?? One tez mogą die tłuc ….

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 sie 2021, 18:43 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
2 razy wtryski wymieniałem i nic.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sie 2021, 07:43 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2021
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: świętokrzyski
A zawory ustawiales ? Bo ja byłem na diagnozie w warsztacie i ewidentnie słychać stukanie z góry silnika na 4 cylindrze, sprawdzane stretoskopem, w przyszłym tyg będę wystawiał auto na ustawienie zaworów ale czekam również na części bo przy okazji chyba rozrzad zrobię bo mam na forscan wartości od 10,85 do 11,05, tylko zastanawia mnie czy pakować znów worek pieniędzy do auta które może się niebawem znowu spier... już miałem 6 polifta i poszła uszczelka albo pękła glowica i powiedziałem jej papa, ta kupiłem że względu na to że miała remont po przytarciu na panewkach ale również cały czas stwarza jakieś problemy, może ktoś z was wie czemu czasem np zatrzymując się na światłach trzesie silnikiem tak że całe auto się trzęsie? Wystarczy dodać gazu delikatnie i objaw ustaje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sie 2021, 10:15 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
U ciebie może być dwumas ja tak miałem że na niskich telepal, gałka zmiany biegów się trzęsła i jak wciskałem sprzęgło powolutku to było czuć trzęsienie pedału po wymianie dwumasu i sprzęgła objawy te przeszły. Nowy dwumas że sprzęgłem 4500zl ja dałem 300zl za uzywke I puki co spokój. Jeśli chodzi o zawory to nie wiem czy czytałeś mój temat od początku ale chyba z 5 razy zawory były ustawiane.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sie 2021, 10:32 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2021
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: świętokrzyski
akurat mam dwumase ale z wersji 163 km z poprzedniej mazdy, nie wiesz czy podejdzie do 185 km.? A co do zaworów sorry moje przeoczenie, przeczytałem ale skupilem się na swoim silniku I stukami spod pokrywy na 4 cylindrze, skoro masz już doświadczenie w zaworach powiedz jak tam wygląda regulacja? Normalnie szczelinomierz i srubka ? Bo.pytając jednego mechanika mówił że nie wie czy tam nie ma płytek. A co do mojej dwumasy to napewno będę tam musiał zajrzeć ponieważ mam dźwięk jak by się lozysko oporowe wysypalo, po wciśnięciu sprzęgła jest cisza, gdy puszczę coś stuka od strony skrzyni,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sie 2021, 10:35 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Nie wiem czy z 163km podejdzie napewno będzie słabsze że względu na mniejszy moment obrotowy. U mnie tarcza sprzęgłowa była gładka około 4mm grubości gdzie używa miała 7mm grubości, dwumas kręcił się jak koło fortuny dookoła więc obstawiam że wysypały się sprężyny łukowe, docisk był pęknięty w jednym miejscu po dokładniejszych oględzinach a łożysko dociskalo częścią metalową, a nie jak nowe gumową. Jeśli chodzi o zawory to temat dość rozległy mogę Ci na priv opisać co i jak.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sie 2021, 11:16 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2021
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: świętokrzyski
Lygrys jeśli jest taka możliwość to poproszę, a co do dwumasy to.oznaczenia ma ma takie same R2AA, tarcza sprzęgła z wersji 163 i 185 km ma.rowniez takie same wymiary, teoretycznie powinno pasować, ale wszystko się wyjaśni gdy będzie rozebrane, to napisz na priv procedurę tych zaworów jeśli możesz, pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sie 2021, 11:26 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
vaderck podaj ami numer napisze ci na whatssapie I wyślę Ci kilka zdjęć.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sie 2021, 11:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Zawory są hydrauliczne w teorii się same powinny regulować ……ja tam w mojej nigdy nic nie regulowałem i chodzi dobrze ;))

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sie 2021, 11:35 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Lucasbadboy nie są hydrauliczne jeśli nigdy nie rozbierałeś pokrywy zaworow to skąd wiesz? Kolejna sprawa sam producent przewiduję skalę ustawienia zaworów w silniku 2.2 180/185km ssące 0.07 do 0.17mm, a wydechowe od 0.12 do 0.22mm.
Ja mam obecnie 0.14mm ssące i 0.17mm wydechowe jeśli się reguluje to wymagają regulacji może nie często ale wymagają.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 sie 2021, 11:37 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2021
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: świętokrzyski
Lygrys 780172549 z góry dziękuję:) Lucasbadboy czytając ten temat wychodzi że zawory się reguluje,popatrz w załączony link viewtopic.php?f=39&t=678&start=30


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 paź 2021, 17:00 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 75
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
4 czerwca 2021, o 16:20 Lygrys napisał(a):
Tylko, że ja wtryski wymieniłem i nic to nie zmieniło, sprawdzę ten i terfejs podany przez ciebie i będę przynajmniej wiedział co z rozrządem, zawsze jedno się wykluczy.

-- Dodano: 4 czerwca 2021, o 15:59 --

Ten interfejs OBD współpracuje z forscanem lite? I łączy się z mazdą 6 gh? Na 100%?

-- Dodano: 4 czerwca 2021, o 16:20 --

Ostatnie pytanie czy jest jakiś forscan darmowy czy tylko ten lite za 28zl z Google Play?


gdzies w temacie rorzadu napisalem, mi grzechocze na zimnym podczas przyspieszania tak do ok50 stopni temp roboczej, na cieplym cisza, gadalem z 2 chlopakami bo mi zawieszenie robili to moze byc ktorys z napinaczy od rozrzadu, mam rozciagniecie na forescanie 9,18 niby, to grzechotanie mam juz od 2 lat, z 25-30 tys km, ja ci proponuje zrob 2 plukanki silnika z wymiana oleju i filtrami i sprawdz czy na jakis czas ustapi to grzechotanie

-- Dodano: 14 października 2021, o 18:00 --

15 sierpnia 2021, o 12:27 Lucasbadboy napisał(a):
Zawory są hydrauliczne w teorii się same powinny regulować ……ja tam w mojej nigdy nic nie regulowałem i chodzi dobrze ;))


zawory sie w 2.2 reguluje, ja bede robil ten zabieg przy wymianie rozrzadu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 paź 2021, 18:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja tam nie jestem pewien ;)). Mógł by się ktoś mądrzejszy wypowiedzieć np Tadziol ;). Jakie są objawy rozregulowanych zaworów ?? Stuki na zimnym to wszystko ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 mar 2022, 10:27 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Micgor123 przy każdej wymianie oleju robię płukanke, chce zachować smoga w b.dobrym stanie.

-- Dodano: 15 października 2021, o 07:23 --

Vadereck będzie robił chyba rozrząd bo ma podobny problem to będziemy wiedzieć co i jak.

-- Dodano: 21 lutego 2022, o 08:51 --

Odświeżam kotleta. Po wymianie wtryskiwaczy na nowe (1999zl szt.) auto klepie, ale jak mu zrobię kalibrację wtrysków przestaje klepać ma niskie spalanie i więcej mocy do czasu zgaszenia auta po ponownym odpaleniu znowu klepie, rozgrzewam auto robię kalibrację wtrysków i cisza. Może być tak że komputer nie zapamiętuje kalibracji po zgaszeniu auta?

-- Dodano: 20 marca 2022, o 11:27 --

Owe stukanie to były Panewki, niestety dowiedziałem się po rozebraniu misy gdy już silnik nie odpalał ponieważ pękł wał. Żaden z 6 mechaników nie był w stanie tego zdiagnozować, wszyscy łącznie ze mną obstawiali wtryski. Życie, silnik wymienie i auto na sprzedaż.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 mar 2022, 12:29 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Masakra. Ja bym na Twoim miejscu zastanowił się nad sprzedażą. Włożyłeś w to auto sporo pieniędzy i teraz sprzedaż z ekonomicznego punktu jest bez sensu. Proponowałbym przełożyć do nowego silnika bebechy które już nowe kupiłeś. Zrób w drugim silniku profilaktycznie panewki i ja bym śmigał paździochem dalej. Też walczę ze swoim ale mam nadzieje że aż na takie koszty się nie narażę. Dzięki za podanie przyczyny z panewkami. Jak się pojawi stukanie to będę pamiętał aby sprawdzić.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 mar 2022, 15:43 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Właśnie szukam drugiej nawet anglika z tym silnikiem jako dawce ,przełożę silnik i parę innych gratów które będą w lepszym stanie niż u mnie i autko wystawiam na sprzedaż . Powód sprzedaży to nie tylko nienawiść do diesla ale fakt zmiany pracy oraz sposobu wykorzystania auta ,obecnie zamiast 1200km robię niecałe 600km miesięcznie więc wygodniejszy dla mnie będzie benzyniak no i autka tak dużego już nie potrzebuje bo poruszam się tylko po mieście.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 mar 2022, 20:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kurczę a czemu te panewki siadły wiadomo ??? Mi mechanik ostrzegał przed tym silnikiem ze to loteria. Ze na początku próbował się doktoryzować czemu padają i nie był w stanie dojść. Ja tam jakoś mu nie wieże i jeżdżę zamiast sprzedawać. A mechanik wiarygodny zajmujący się mazdami od dawna MAZVAGTECH. Ja wieże ze częstą wymianą oleju uda mi się długo i bez problemowo pojeździć ;).
Pozdro

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 mar 2022, 07:10 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
U mnie był problem taki, że mazdzinka chodzila cichutko jak ja kupiłem po czasie zaczęła na zimnym stukać, ale wgl nie był to dźwięk panewek, miałem uszczelniony układ rozrządu przy okazji sprawdzony rozrząd i był w porządku (też był obstawiany co do stukania), następnie poszła teoria wtrysków, po wymianie auto jagby chodziło ciszej przez jakiś czas (mam 12 wtrysków) tyle razy wymieniane za każdym razem jakiś mały postęp był. Potem pompa wysokiego ciśnienia ponieważ spalanie wzrosło prawie dwukrotnie. Następnie była już druga wymiana oleju więc była ściągnięta misa żeby zobaczyć smog, był czysty ale dla pewności 2x plukanka i nowy olej, silnik po pewnym czasie zaczął stukać na ciepłym przy obciążeniu, zdechła dwumasa, wymieniłem na uzywke w b.dobrym stanie auto chodziło ciszej, ustawiałem zawory chyba z 6 razy ponieważ tolerancja spora (ustawiłem tak by chodził ciszej), faktycznie jagby pomogło. Końcem końców kilka tygodni temu kupiłem nowe wtryski zaprogramowałem i skalibrowałem auto chodziło cichutko po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu auto klekocze więc kalibracja wtrysków i auto chodzi cichutko, kolejna wymiana oleju i nieoczekiwany wyjazd 1400km w obie strony, niestety podczas powrotu to domu 100km przejechane zaczął nie miłosiernie treść budą i zaczął hałasować dwumas, auto zwolniłem do 80 zjechałem na pas awaryjny wtedy wpadło sprzęgło, wyrzuciłem z biegu, silnik zgasł i wywaliło ciśnienie oleju. Po zabezpieczeniu auta zacząłem obserwować co mogło się stać auto odpalało ale ledwo co chodził i pojawił się delikatny wycieg, diagnoza (dziura w bloku), zdarza się auto na lawetę ja wracam 600km autkiem zastępczym. W pracy w poniedzialek (tam kazałem autko zawieść) oglądamy silnik dziury nie ma, oleju 3cm nad maxem więc autko czeka na weekend. W sobotę zacząłem od rozebrania miski olejowej i ciekawostka olej czysty ja radosny, smog czysty więc ja bardziej szczęśliwy i wtedy nastąpił zwrot akcji w misce mimo że jest bardzo płytka zaczął się wyłaniać pył złoto-srebrny, pierwsza myśl Panewki, po chwili zauważyłem kilka większych resztek panewek. Teraz najciekawsze, test, klucz na wal I kręcę ręcznie a tu zonk lewa strona wału się kręci, prawa wraz z walkiem sprzęgłowym skrzyni stoi (wal pęknięty w połowie). Reszty już nie rozbierałem bo nie miałem czasu ani chęci. Tak więc nic nie wskazywało na przycieranie się silnika, olej wymieniam co 10tys km, była plukanka, smog czysty, silnik nie katowany. Mam po prostu pecha.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 mar 2022, 10:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kurczę to faktycznie masz pecha :(. Tak sobie myśle, jak ci rósł tak szybko poziom oleju mimo długiej trasy i świeżego oleju to może DPF był zawalony. Zapchany dpf potrafi rozwalić wtryski, turbo itd.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 kwi 2022, 11:27 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Dpf czyściutki ,zawsze go dopalało ,ciśnienie różnicowe w dpf nie przekraczało 16mbar ,strumien przepływu za i przed dpf w normie ,wiec to nie dpf .

-- Dodano: 18 kwietnia 2022, o 12:27 --

Witam, mazda z nowym silnikiem jeździ. Jest na sprzedaż, oraz na sprzedaż prawie cały silnik 2.2 180koni w częściach jagby ktoś chciał. W Mazdzie okazał się pęknięty wał który jak się okazało był już kiedyś wymieniany. Poszły panewki na wale w miejscu łączenia skrzyni z motorem tylko tam prawdopodobnie przez uszkodzone dwumas i drgania zpowodowane nim. Po uszkodzeniu wału i dalszej sekcji motoru okazał się przeskoczony rozrząd i rozsypana głowica z zaworami. Moja rada dbajcie o wymiany olejów, sprawdźcie Panewki i dwumas i najważniejsze czyście dpf bo o ile parametry miał świetne tak po włożeniu nowego silnika auto było słabe, zdecydowałem się na wypalenie dpf które musiałem przerwać ponieważ za autem nic nie było widać a po 40minutach wyskoczył błąd czujnika różnicy ciśnień więc za bardzo mógł rozcieńczać olej ropą co najprawdopodobniej przyczyniło się do wcześniejszego uszkodzenia poprzedniego silnika ponieważ miał źle odczyty i non stop rozcienczal olej pruba i wypalania. Obecnie w aucie planuje wymianę czujnika różnicy ciśnień i próbę wypalenia dpf jeszcze raz.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.