Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 22 kwi 2021, 17:26 
Świeżak
Offline
Od: 10.12.2017
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam wszystkich

Chciałbym się podzielić moją historią naprawy asb, która jeszcze nie ma finału.
Autko kupione od 2 właściciela 3 lata temu (przebieg 90 tys potwierdzony) Pewnie jak większość ludzi, boimy się kosztów naprawy skrzyń automatycznych, więc przed zakupem auta szukamy informacji co kupić i jak dbać, żeby długo się cieszyć z tego luksusu jakim jest Asb.
Gdy tylko przekroczyłem 100 tys. Postanowiłem wymienić olej dynamicznie w jednym znanym warsztacie we Wrocławiu, koszt 1300 zł. I wszystko byłoby pięknie, Auto dobiło do 150 tys bez żadnej awarii czy najmniejszych oznak problemu skrzyni biegów.
Ale do sedna sprawy... 3 tygodnie temu po weekendzie, odpalam auto, wbijam wsteczny i słyszę lekkie puknięcie. Odrazu zauważyłem ślizganie się skrzyni i w głowie już mam różne scenariusze kosztów naprawy. Po przejechaniu 100 metrów postanowiłem zawrócić bo jazda z taką usterką nie miała sensu. Okazało się, że przez te 100 metrów zgubiłem cały olej z automatu. Na następny dzień wysłałem auto do warsztatu od Asb we Wrocławiu.
Diagnoza - uszkodzona chłodnica asb, miesza płyn z olejem i niszy skrzynię.

Koszta na rok 2021:

Regenercja automatu 7200 zł
Chłodnica 900 zł
Czyszczenie układu, oleje, płyn chłodniczy, 800 zł

Gwarancja na naprawę rok czasu

Auto wraca wczoraj do mnie i miało być wszystko ok ale... Życie nie zna litości. Automat chodzi bardzo dobrze, więc to nie to. Układ został wyczyszczony przez warsztat ale nie nagrzewnica. W aucie nie ma całkowicie ciepłego nawiewu i dopiero za tydzień u kolejnego mechanika dowiem się czy da radę to wypłukać czy czeka mnie rozebranie całej deski rozdzielczej, żeby usunąć tą usterkę.

Większość z nas myśli, czy wymieniać olej w automacie statycznie, dynamicznie czy może olać sprawę i jakoś to będzie...

Ale mało kto wie, że Mazda zaleca wymianę chłodnicy asb po 10 latach z powodu korozji !!! I nic wam nie da wymiana oleju czy zakupu auta z pewnego źródła gdy nie wiesz tej jednej bardzo ważnej rzeczy.

Temat zamieszczam jako przestrogę

@edycja by dejwid
Dodaję tagi dla wyszukiwarki: automat, automatyczna skrzynia biegów, AT, ASB, chłodnica oleju, chłodnica wody, dodatkowa chłodnica oleju, awaria


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lip 2021, 08:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
W jakim warsztacie to robiłeś?
I skąd masz informacje ze mazda zaleca wymianę tej chłodnicy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lip 2021, 08:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Taka awaria zdarzyla się się mojemu koledze 2 tygodnie po odbiorze NOWEGO MB GLC z salonu.
Losowa sprawa a nie przypadłość modelu.
Gdyby zintegrowane chłodnice wymagały wymiany co 10 lat to nie wyobrażam sobie istnienia Mazdy na głównym rynku sprzedaży- USA !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lip 2021, 14:14 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.05.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Ja mam dodatkową chłodnice olejową zamontowaną przed chłodnicą klimatyzacji, więc nie dojdzie do wymieszania się glikolu i oleju. Dodatkowa chłodnica znacznie obniża temperaturę oleju bo ta zespolona jest słabo wydajna i przyczynia się do awarii skrzyni biegów.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lip 2021, 12:53 
Świeżak
Offline
Od: 10.12.2017
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dla ciekawych dodam, że moja przygoda się nie skończyła. Nagrzewnica okazała się sprawna, brakowało tylko płynu ale automat zaczął szarpacz po 1000km. Auto wróciło na gwarancję. Diagnoza - uszkodzona mechatronika... Czas naprawy miał być tydzień, a wyszły 2 miesiące.

Piszę tego posta z pasa awaryjnego. Właśnie odebrałem mazdę z naprawy i automat wytrzymał 50 km i pod Wrocławiem skończył żywot. Auto przez całą drogę szarpało jak robiłem kick-down. Od pierwszej naprawy minęły ponad 3 miesiące, a jestem w punkcie wyjścia. Warsztat nie odda kasy bo chcą dalej zaprawiać


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 23 lip 2021, 12:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
To jak oni ten automat zregenerowali i nie przetestowali? Może podaj nazwę firmy gdzie to robileś.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lip 2021, 19:29 
Świeżak
Offline
Od: 10.12.2017
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Jestem załamany... Warsztat wysłał lawetę i po obejrzeniu auta stwierdzili uszkodzony silnik (brak kompresji) chcą teraz wymigać się od kosztów naprawy i twierdzą, że automat nie był by wstanie uszkodzić silnika. Auto miało oryginalny 150 tys przebieg i olej wymieniany co 10 tys. Ledwo wyjechałem z warsztatu i uszkodzenie wynikło podczas kick-downu. Mam nawet filmik jak do tego doszło.


https://youtube.com/shorts/AKngggEtWuo?feature=share


Podczas redukcji szarpnęlo autem, zblokowało koła i automat przestał działać... Silnik nie zgasł i to oczywiście ma być wina po mojej stronie albo wadliwego silnika, który chodził jak zegarek dopóki nie trafił do tego warsztatu.

Warsztat to AutoMat ul. Kiełczowska 177 Wrocław

Polecam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 24 lip 2021, 08:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Awaryjność i problemy tych skrzyni biegów jest dobrze znana na tym i każdym innym forum Mazdy. Czytałem o dodatkowej chłodnicy już jakieś dwa lata temu.
Chociaż bardzo mocno Ci współczuję, to niestety prawda jest taka, że tego dało się uniknąć.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lip 2021, 22:42 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.05.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Koszt naprawy był wysoki zastanawiam się jakie części podczas pierwszej naprawy były były zastosowane czy na zamienniki dobrej jakości a może serwis zastosował części made in china. To samo dotyczy sterownika pisałeś że był wymieniany na regenerowany czy nowy.
Odbierając pojazd po naprawie skrzyni biegow przez parę set kometrow raczej bym nie używał kikdown-u.


Ostatnio edytowano So, 24 lip 2021, 22:56 przez maniek72, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lip 2021, 22:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
24 lipca 2021, o 08:02 dejwid napisał(a):
Awaryjność i problemy tych skrzyni biegów jest dobrze znana na tym i każdym innym forum Mazdy. Czytałem o dodatkowej chłodnicy już jakieś dwa lata temu.
Chociaż bardzo mocno Ci współczuję, to niestety prawda jest taka, że tego dało się uniknąć.

A mógłbyś bardziej rozwinąć co masz na myśli? Co takiego kolega (i w domyśle każdy z nas z taką skrzynią) powinien był zrobić żeby tego uniknąć?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 sty 2022, 11:43 
Świeżak
Offline
Od: 10.12.2017
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Ciąg dalszy naprawy...

Po obejrzeniu filmu przez warsztat podieli się naprawy na własny koszt i naprawią automat i uwaga wymieniają silnik!!! BRAK SŁÓW

-- Dodano: 3 stycznia 2022, o 12:43 --

Dalszy ciąg historii :mad:

Odebrałem 3 dni temu mazdę po naprawie skrzyni i silnika. Miało być tym razem wszystko pięknie ale automat ma tą samą wadę co po pierwszej naprawie. Czyli na niskich obrotach automat wpada w wibrację "drgania" lub lekkie szarpanie. Po dodaniu gazu lub odjęciu wszystko wraca do normy. Mam dość już tego.
Oddam auto do innego warsztatu bo na ten już nie mam siły.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 sty 2022, 22:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jakim cudem silnik nie ma kompresji? Skrzynie należy wysłać do regeneracji, ale to bedą kolejne koszta. Mogę na priv podesłać namiar. Żądaj zwrotu kasy, patologia polskich warsztatów w pełnej krasie.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 10:46 
Świeżak
Offline
Od: 10.12.2017
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzisiaj byłem w innym warsztacie i mechanik stwierdził, że skrzynia nie była rozbierana i nawet konwenter nie był regenerowany. Jest dalej zardzewiały, a powinien być wypiaskowany. Na bagnecie jest dalej glikol. Jeden wielki przekręt. Kasy nie chce zwrócić. Został mi tylko sąd


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 mar 2023, 17:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SL
Region: dolnośląski
groohaa napisał(a):
24 lipca 2021, o 08:02 dejwid napisał(a):
Awaryjność i problemy tych skrzyni biegów jest dobrze znana na tym i każdym innym forum Mazdy. Czytałem o dodatkowej chłodnicy już jakieś dwa lata temu.
Chociaż bardzo mocno Ci współczuję, to niestety prawda jest taka, że tego dało się uniknąć.

A mógłbyś bardziej rozwinąć co masz na myśli? Co takiego kolega (i w domyśle każdy z nas z taką skrzynią) powinien był zrobić żeby tego uniknąć?


Możesz rozwinąć temat skoro uważasz to za oczywistość?

-- Dodano: Wt, 7 mar 2023, 17:35 --

Pn, 10 sty 2022, 10:46 88dawid1988 napisał(a):
Dzisiaj byłem w innym warsztacie i mechanik stwierdził, że skrzynia nie była rozbierana i nawet konwenter nie był regenerowany. Jest dalej zardzewiały, a powinien być wypiaskowany. Na bagnecie jest dalej glikol. Jeden wielki przekręt. Kasy nie chce zwrócić. Został mi tylko sąd


Jakieś postępy w sprawie skrzyni i naprawy ? Nie rozumiem w jaki sposób można było przewidzieć tą awarię.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 kwi 2023, 18:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.04.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2002
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: świętokrzyski
Jak wyglądają postępy? Czy historia została rozwiązana czy raczej nadal jest ten problem

_________________
W naszym warsztacie posiadamy najnowocześniejsze narzędzia i sprzęt diagnostyczny, co pozwala nam na szybką i precyzyjną naprawę. Zobacz https://regeneracja-mechatroniki.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 09:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
7 marca 2023, o 17:35 kubam3 napisał(a):
Nie rozumiem w jaki sposób można było przewidzieć tą awarię.


Problem leży w układzie chłodzenia oleju skrzyni biegów. Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów (ASB) i chłodnica płynu chłodniczego silnika są "połączone". Po latach eksploatacji następuje degradacja aluminiowych elementów i płyn chłodniczy miesza się z olejem ASB. Najskuteczniejszym rozwiązaniem które można zastosować to montaż dodatkowej zewnętrznej chłodnicy dla oleju ASB oraz wymiana chłodnicy płynu chłodniczego na taką z wersji z manualną skrzynią biegów.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sie 2023, 13:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Witam wszystkich.
Posiadam mazdę gh 2.0 147KM z automatyczną skrzynią biegów.
Chciałbym prosić o pomoc forumowiczów czy ktoś zakładał u siebie osobną chłodnicę do skrzyni biegów?
Proszę o pomoc i ewentualnie kontakt,abym mógł na ten temat porozmawiać.
Z góry dziękuję.


Ostatnio edytowano Cz, 7 wrz 2023, 11:42 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 wrz 2023, 09:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: śląski
Cześć, Ja mam w mojej Madzi założoną nie oryginalną chłodnice oleju, chcesz u siebie zamontować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.