Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 23 mar 2021, 13:20 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam, generalnie mam kilka pytań co do samego remontu, bo że mnie to nie ominie to już wiem... Ale, może dla ścisłości opiszę sytuację od początku a pytania będą na końcu.

Mazda GH 2.0 147KM obecnie ~170k przebiegu. Posiadam mniej więcej od roku. W ogole na dzień dobry okazało się, że maglownica jest do regeneracji.... Przy 160k przebiegu trochę dziwne, ale mam kwity z ASO po poprzednim właścicielu i przebieg się niby zgadzał. Zrobiłem nią jakieś ~10k km i zalałem już 5 litrów Dexelii i 10 litrów Valvoline (oba 5w30) i dodatkowe 4l u mechanika jak zaczął się meksyk z kontrolkami i spanikowałem więc oddałem na kontrole do specjalisty. Wtedy też okazało się, że Madzia bierze do buzi olej.... Mechanik przeczyścił odme - stwierdził, ze to może pomóc - jeździć, obserwować. Nie pomogło. Przy pierwszej wizycie u mechanika, od razu po zakupie, zalałem PRO-LINE ENGINE FLUSH od Liqui Moly czysto profilaktycznie, przed pierwszą wymianą oleju. Kiedy już wiedziałem, że bierze olej to zalałem stop wyciekom od Liqui Moly - miałem pod ręką więc wlałem, chociaż wycieków nie było widać - stwierdziłem, że może coś tam poprawi. Niestety to też nic nie dało. Ostatnia próba "po taniości" - zalałem Cerateka i jak można się domyśleć, też nic. Jak brała tak bierze. Wychodzi jakoś lekką ręką ponad 1l na 1000 km :/

Generalnie wiem, że remont mnie nie ominie i jestem na etapie zbierania informacji jak go zrobić najlepiej, bo skoro już muszę wydać te pieniądze to można by zrobić to dobrze i z głową zawczasu. Moje pytania są następujące:

1. Pierścienie na pewno pójdą do wymiany, ale skoro te fabryczne (ponoć) są kiepskie to czy warto kupić innej firmy czy jednak OE to dobry wybór ?
2. Panewki korbowodowe - czy warto inwestować 300zł w OE czy takie za 70zł firmy King (ford duratec ale numer części się zgadza) będą w zupełności dobre ?
3. Czy przy okazji można tam coś usprawnić ? Polepszyć jakoś ten silnik ? Skoro już będzie rozebrany może da się coś dobrego z nim zrobić ?
4. Generalnie co przy takim remoncie powinienem zrobić na pewno, jak powinien ten remont wyglądać ? (nie chciałbym żeby mechanik mnie jakoś super naciągnął) O ile mniej więcej wiem, zawsze to lepiej usłyszeć od kogoś kto jednak się zna ;)
5. Jaki olej polecacie żeby zalać po takim remoncie ?

Z góry dzięki za odpowiedź, mam nadzieje, że nie powielam postów, starałem się znaleźć odpowiedzi w już istniejących postach.

-- Dodano: 23 marca 2021, o 13:20 --

Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na chociażby którekolwiek pytanie ? Może jakieś podpowiedzi chociaż ? Remont zbliża się nieubłaganie, fajnie byłoby poradzić się mądrzejszych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 mar 2021, 18:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Skoro jesteś z mazowieckiego, to jedziesz do Jaksy się nie martwisz, czy będzie dobrze zrobione i czy Cię czasem nie zrobi w bambuko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 mar 2021, 19:42 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dużo tutaj na jego temat pochlebnych opinii, ale spotkałem się też z niepochlebnymi... O ile sam właściciel może ma dobrą renomę o tyle od kilku klientów słyszałem, że pracownicy niespecjalnie robią robotę. Generalnie, fachowca mam. Ale to nie jest meritum sprawy bo pytania miałem z goła inne. Jeśli skierowanie do konkretnego mechanika jest odpowiedzią na te pytania to po co tu to forum w ogóle ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 23 mar 2021, 19:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
23 marca 2021, o 13:20 FranzMaurer napisał(a):
1. Pierścienie na pewno pójdą do wymiany, ale skoro te fabryczne (ponoć) są kiepskie to czy warto kupić innej firmy czy jednak OE to dobry wybór ?
2. Panewki korbowodowe - czy warto inwestować 300zł w OE czy takie za 70zł firmy King (ford duratec ale numer części się zgadza) będą w zupełności dobre ?
3. Czy przy okazji można tam coś usprawnić ? Polepszyć jakoś ten silnik ? Skoro już będzie rozebrany może da się coś dobrego z nim zrobić ?
4. Generalnie co przy takim remoncie powinienem zrobić na pewno, jak powinien ten remont wyglądać ? (nie chciałbym żeby mechanik mnie jakoś super naciągnął) O ile mniej więcej wiem, zawsze to lepiej usłyszeć od kogoś kto jednak się zna
5. Jaki olej polecacie żeby zalać po takim remoncie ?


1. OE
2. OE
3. -
4. -
5. Na przykład Amsoil Signature Series 5w30
https://www.amsoil.com/p/signature-seri ... r-oil-asl/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 mar 2021, 14:30 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki za odpowiedź.


Ostatnio edytowano Pt, 26 mar 2021, 14:30 przez fabek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2022, 10:00 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
witam
szukałem godz odpowiedniego tematu żeby niepotrzebnie nie zakładać nowego,ten bedzie chyba odpowiedni
mianowicie brałem pod uwage 2 opcje albo używka albo remont obecnego silnika
zacząłem skłaniać sie raczej za remontem ponieważ wiem co mam i wiem co mogę z niego mieć po
a używka jak to używka zawsze loteria i możliwość kupienia kota w worku,nigdy nie wiadomo co tam w środku jest i jaki to ma faktyczny przebieg
o ile widze ze polecane są pierścienie i panewki OE to mam pytania odnośnie rozrządu
1 czy wchodzi w grę jakiś zamiennik (jeśli tak to jaki) czy tylko OE ?
2 czy przy takim remoncie wymiana całego rozrządu + pompa wody czy wystarczy wymienić tylko łańcuch ?
dodam tylko ze nie "słychać" tego rozrządu w tej chwili i raczej jest okej ale mechanik mówił że głowica bedzie planowana i wypadałoby też wymienić rozrząd

głowica bedzie i tak kompletnie regenerowana w specjalistycznym warsztacie
do końca sie na tym nie znam ale mają być nowe wałki ,zawory gniazda robione jakieś uszczelniacze czy coś takiego no wszystko co tam potrzeba kompleksowo

pójdą do tego nowe wszystkie potrzebne uszczelki
a ostatnie pytanie przy takim remoncie na cos jeszcze zwrócić uwagę czy może coś jeszcze dodatkowo wymienić ?
auto ma na kulane 220k km ,reszta jak w profilu

z góry dziękuję za jakieś sugestie czy podpowiedzi w temacie :)

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 10 mar 2022, 14:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
10 marca 2022, o 11:00 19lisu75 napisał(a):
mam pytania odnośnie rozrządu
1 czy wchodzi w grę jakiś zamiennik (jeśli tak to jaki) czy tylko OE ?

Tylko OE, polecam zamówić u naszego forumowego partnera Rikiego -> mazparts.pl


10 marca 2022, o 11:00 19lisu75 napisał(a):
2 czy przy takim remoncie wymiana całego rozrządu + pompa wody czy wystarczy wymienić tylko łańcuch ?

Na pewno napinacz łańcucha, ślizgi przy takim remoncie silnika to groszowe sprawy więc też warto dać nowe.
Pompa wody jest napędzana paskiem nie łańcuchem.


10 marca 2022, o 11:00 19lisu75 napisał(a):
mają być nowe wałki

To dość odważne stwierdzenie, nowe wałki mogą kosztować więcej niż cały ten remont o ile w ogóle są dostępne.


10 marca 2022, o 11:00 19lisu75 napisał(a):
a ostatnie pytanie przy takim remoncie na cos jeszcze zwrócić uwagę czy może coś jeszcze dodatkowo wymienić ?

Warto sprawdzić luzy zaworowe i jak wszystko będzie rozebrane to ewentualnie wymienić szklanki żeby skasować luz. Chociaż nie jestem pewny czy to nie jest robione przy okazji regeneracji głowicy.
Tak czy siak warto to sprawdzić.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 kwi 2022, 19:24 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
super i dzieki za sugestie :)
odn głowicy to szklanki muszą być wymienione bo na 1 cylindrze na wydechowych mam 0.14 i 0.16 wiec tam luzu prawie nie ma :)
a z wałkami nie wiem do końca jak to ma być ale na pewno mówił też coś o wałkach
jak mi zrobią tą głowice to napisze co konkretnie było zrobione w niej,w każdym razie kompletna regeneracja

-- Dodano: 15 kwietnia 2022, o 20:24 --

hej
odebrałem mazdę po południu po remoncie silnika :)
zrobione wszystko co miało być zrobione ,kpl regeneracja głowicy,nowy rozrząd,nowe pierścienie i panewki,+ płukanka przed ,nowy olej, nowy płyn chłodniczy,wymiana filtrów.
przejechałem na razie kilkanaście kilometrów wiec za wcześnie na jakies głębsze oceny,ale jest super na pewno lepiej niz było :)
pierwsze wrażenie to jest bardziej dynamiczne (byś może subiektywna ocena :)) i na pewno nie ma lekkiego poszarpywania przy redukcji na 2 czy 3 bieg ,co sie przed remontem zdarzało przy mniejszych obrotach
inaczej jest tez słychac ten silnik na tłumikach ,pracuje równiutko tak jak trzeba ,na forscanie juz brak wypadania zapłonów :)
na szybko jestem mega zadowolony :)
po 500km mam podjechac na kontrole do nich
po 2-3tys wymiana oleju
super, dziób mi sie cieszy <spoko>

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2022, 12:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam,
czeka mnie remont silnika - głowicy.
Podczas sprawdzenia silnika okazało się, że jest słabe ciśnienie jest na 1 cylindrze.
Próba olejowa przeszła pomyślnie. Dostałem diagnozę aby remontować głowicę.

Silnik (240 kkm, 2.0 LPG) jest po regulacji zaworów i wymianie rozrządu.
Gdzie najlepiej przeprowadzić taki remont w/koło Łodzi ?
Czy warsztat na Maratońska 80 (Łodź) jest ok ?
Czy cena (remont głowicy + wyjmij/włóż) 5-6 kzł jest adekwatna ?
Z góry dziękuję za podpowiedzi,
Kamil.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2022, 12:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
5-6k to dużo za dużo. Ja dałem 4k za swapa z 2.0 na 2.3 po kapitalce i gwarancją na 50.000km :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2022, 17:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
ja głowice robiłem w Żorach firma REDO szlifiernia istnieje podobno z 50 lat,solidna firma podobno , zawiózł ją tam mój mechanik więc miałem ciut taniej bo ma tam zniżki ,za kompletną regeneracje zapłaciłem dokładnie 2450zł za somo włóż/wyłóż głowicy to nie wiem ile biorą
i znów jak jdman pisze 5-6k za samą głowice to dużo za dużo :)
ja za cały remont silnika zapłaciłem równo 7k z robocizną z czego 5k na części i 2k robota :)
nowy rozrząd ,panewki,pierścienie,ta głowica,wymiana płynów i filtrów chłodnica + olej
wszystko w cenie sie zmieściło :)
rozrząd swag-a, pierścienie goetze .

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2022, 19:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.11.2019
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
9 maja 2022, o 18:54 19lisu75 napisał(a):
... zawiózł ją tam mój mechanik ... za kompletną regeneracje zapłaciłem dokładnie 2450zł za somo włóż/wyłóż głowicy to nie wiem ile biorą
i znów jak jdman pisze 5-6k za samą głowice to dużo za dużo :)
ja za cały remont silnika zapłaciłem równo 7k z robocizną z czego 5k na części i 2k robota :)
nowy rozrząd ,panewki,pierścienie,ta głowica,wymiana płynów i filtrów chłodnica + olej
wszystko w cenie sie zmieściło :)
rozrząd swag-a, pierścienie goetze .

Dzięki za podpowiedzi.
Już wiem że cena jaką mi powiedziono jest spora (samo wyj/wł to 2.5 kzł).
Ale gdzie w takim razie w Łodzi robić ?
Czy "twój mechanik" jest bardzo tylko Twój ;) ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 maja 2022, 18:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
region w moim profilu jest troche mylący ja mam 2 domy wiec mieszkam w dwóch miejscach :)
1 w łódzkim i 1 na śląsku :)
więcej przebywam na śląsku bo na co dzień pracuje w BREMBO w Ostravie :)
i to tu mam mechanika z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem no i nie jest to serwis w wielkim mieście wiec i ceny usług nie są wygórowane,do tego wszystkie swoje poprzednie i obecne auta od lat mi robi wiec sam rozumiesz :)
na tą chwile jakbyś nawet chciał to nie da rady jest zawalony robota na maxa,zrobiła sie pogoda i ludzie sie obudzili z autami :)

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.