Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 17 gru 2020, 19:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Witam.
Przeszukałem fora ( tryb szukaj wszedł ) i nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Posiadam Mazda 6 diesel 2.0 140 km.
Nie dawno zauważyłem cieknący olej z IC.
IC kupione ( zastanawiałem się nad regeneracją ale kumpel ogarnął mi za 370 zł a regeneracja na alledrogo za 450 ;)
Ale oringi nie do dostania ;/
W serwisie Mazdy w Rzeszowie dostałem informacje, że potrzebuje 2x oring 13-162B ( 170 zł/szt.) i 2x oring 13-163B ( 80 zł/szt.)
A szwagier mechanik u którego stoi Lenka twierdzi że wystarczą tylko te dwa oringi 13-163B.
A ja już zgłupiałem ;/ <niewiem> :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 17:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
oringi kupisz w kazdym sklepie motoryzacyjnym za pare groszy

_________________
Pastelowa Gdańsk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 17:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Właśnie nie były dostępne ;/
Ale udało mi się dobrać w sklepie WAGUM w Rzeszowie ;)
i wszystko śmiga ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2022, 11:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Zna ktoś może wymiary tych oringów, abym mógł przygotować się do roboty? :wink:

-- Dodano: 27 czerwca 2022, o 12:58 --

Już po robocie - są tam dwa uszczelnienia, ale główne to oring silikonowy śr. wewnętrzna ~52 mm, grubość ~2,4 mm. Drugia uszczelka jest po obwodzie przylgi, która IMO chroni przed zabrudzeniami i jeśli nie jest przerwana, może zostać stara.

Ja wsadziłem oring 50x3,5 bo taki miałem, a w zamienniku IC akurat był nieco głębszy rowek.

Mowa o IC w wersji z czujnikiem temperatury.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 cze 2022, 06:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Dziwne ze jak kupujesz nowy intercooler nie ma tych uszczelek w zestawie. Sam wymieniałeś ?? Ciężko jest ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 cze 2022, 23:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
No niestety nie było żadnych uszczelnień, wziąłem zamiennik marki Polcar/SRL.
Wymieniałem osobiście, sprawa stosunkowo prosta - po zdjęciu koła demontujesz przednią część nadkola, aby mieć swobodny dostęp, a sam intercooler trzyma się tak naprawdę na rurach i górnej nakrętce, która jest schowana pod lampą za zderzakiem. Zderzak odchylasz odkręciwszy właściwie jeden wkręt po zdjęciu nadkola.
Dolne śruby na intercoolerze to tylko gumowe odbojniki, które można przełożyć na spokojnie po demontażu.

Samo wykonanie zamiennika dobre z malymi uwagami: dolna przylga jest większa od górnej, stąd uszczelnienie po obwodzie nie pasuje i trzeba kombinować; oraz, po montażu odbojniki nie zeszły się idealnie centralnie z punktami na uchwycie. Nie przywiązałem do tego specjalnej wagi, ale teraz przy cofaniu coś tam nieraz puka, więc następnym razem muszę to dopracować :)

Najważniejsze, że fura śmiga już z pełną mocą i nic nie świszczy. :cool:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lip 2022, 13:09 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 25.11.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Cześć,
Ja też jestem po samodzielnej wymianie intercoolera i od razu proponuje zdejmować przedni zderzak.
Przy odchylaniu zderzaka jak powstaną za duże naprężenia to może dojść to mikropęknieć lakieru i po krótkim czasie pojawią się pajączki.

Demontaż całego zderzaka nie zajmuje więcej niż 15 minut a dostęp do intercoolera jest bardzo dobry. Zwłaszcza, że śruby są mocno skorodowane. Przynajmniej moja szwajcarka taka była.

Te odbojniki o których wspomina kolega to są tłumiki drań i na allegro można kupić 3 szt. nowe w cenie <50PLN z wysyłką.

Ja dobrałem z allegro "Łącznik poduszka mocowania pompy paliwa VW"
Szerokość [mm]:19mm
Wymiar gwintu:6mm
Wysokość 1 [mm]:35mm
Wysokość 2 [mm]:15mm
191201256
191 201 256
CENA ZA KPL - 3 szt.
Koszt 30 PLN.

Obrazek

Faktycznie nowy intercooler przysyłany jest bez uszczelek, a oryginalne uszczelki kosztują krocie i moim zdaniem nie do końca będą pasować do zamiennika. Zamiennik uszczelek można łatwo dobrać lecz pamiętajcie że musi być z materiału odpornego na olej i o podwyższonej wytrzymałości temperaturowej. Jak katujecie Mazdę to od turbo temperatura powietrza może się zbliżać nawet w okolice nawet 100C, chwilowo ale jednak.

_________________
pozdrawiam
Sartan

Mazda 6 kombi 2.0 diesel (GH) rocznik 2008


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.