Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 01:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 8 lut 2014, 20:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Witam powiedzcie mi panowie czy to normalny objaw gdy ruszam z jedynki i próbuje szybko zmienić na dwójkę to mam takie mocne przyhamowanie silnikiem .Dzieje się tak tylko gdy redukuje z 1 na 2 na wyższych biegach tego nie ma. Pytam bo jeżdziłem różnymi samochodami ale czegoś takiego nie miałem. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lut 2014, 01:53 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Ja czegoś takiego nie mam. Gdybyś uzupełnił profil lub podał jaki silnik masz, jaką generację to by było łatwiej Ci pomóc... jeśli benzyna to może przepustnica?
Btw: zmiana biegu 1 na 2 to nie redukcja. :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lut 2014, 20:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Mazda gh 2008 diesel 140 km ten sam co u Ciebie .Dzieje się tak gdy ruszam z 1 i gdy chce szybko zmienić na 2 to jest takie tąpnięcie i przyhamowanie samochodu natomiast gdy nacisnę wolno sprzęgło to tego niema . Nie ukrywam że mnie to trochę wkurza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 02:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Co prawda 1 i 2 staram się nie cisnąć podczas zmian co by sprzęgło dłużej wytrwało ale miałem kilka sytuacji nazwijmy to sportowych i tak nie miałem. Coś musi Ci się zacinać. W diesel'u raczej nie przepustnica... <oczy>. Spróbuj kalibracji wtrysków może...

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 15:13 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadzam się z "przedmówcą".
U mnie przy zmianie biegów przyhamowania czuć za bardzo nie było, ale sprzęgło waliło jak bym z niego "strzelał", przy powolnym wciskaniu sprzęgła i odpuszczaniu na chwilę gazu była cisza.
Mi kalibracja pomogła - od 5kkm mam spokój.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 20:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Zrobiłem kalibracje ale niestety nie pomogło


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 20:18 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Pomimo, że to diesel to ja na Twoim miejscu bym przeczyścił przepustnicę i przepływomierz. Potem mechanik. Jaki masz przebieg?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2014, 01:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Diesel?... szarpnięcie z 1 na 2 będzie zawsze występować tak długo aż nie załapie odpowiedniej temperatury, odkąd Mazda wprowadziła hydrauliczny system wyprzęgania docisku takie problemy były są i będą, w zależności od przebiegu auta. Pomaga smarowanie łapy sprzęgła wewnątrz skrzyni, okresowa wymiana i odpowietrzanie płynu hamulcowego w wysprzęgliku (to ten sam płyn), jak również wolniejsze wciskanie sprzęgła :wink: ...nie mówię o sprawach związanych z uszkodzeniem synchronizatora :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2014, 12:23 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Millerek, szarpanie jest "normalne" ale poczytaj od początku, hubert0001 napisał, że jak szybko wrzuci 2kę to mu auto hamuje silnikiem a to coś innego.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 20 lut 2014, 12:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
A może po szybkim wrzuceniu 2 zbyt wolno naciska pedał przyspieszenia? I z dlatego czuje efekt przyhamowania.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2014, 19:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Wydaje mi się że biegi zmieniam dobrze i pedał przyspieszenia naciskam w odpowiednim momęcie .Brałem pod uwagę poduszki pod silnikiem lub skrzynią ale naprzykład gdy próbuje przyspieszać mocno na 1 i puszczać pedał gazu naprzemiennie to niema żadnego stukania albo naprzykład gdy docisnę mocno na 2 to przy zmianie na 3 też nic się nie dzieje .Z drugiej strony gdyby auto dobrze nie wysprzęglało w momęcie zmiany biegów to miałbym problemyz wrzuceniem 2 a tak nie jest no morze czasami ale to już jest w mazdach chyba normalne .No i dzieje się jest tak na ciepłym jak i zimnym silniku . Niewiem od czego zacząć i co sprawdzać żeby naprawić usterkę a nie powymieniać przy tym pół samochodu . Przebieg to 165 tyś


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 12:06 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Hej,

właśnie zakupiłem Mazdę i mam pytanie podobnej kategorii. Gdyby nie przebieg 44 tys. km byłbym przekonany, że to dwumas skacze.

Czuć to zwłaszcza na niskich biegach, a także widać na obrotomierzu. Jak się jedzie płynnie i nagle, nawet niezbyt raptownie, zacznie się popuszczać gaz oraz go dodawać naprzemiennie, auto zaczyna kołysać, a także buja wskazówką na obrotomierzu, w sensie nie zmienia ona obrotów płynnie tylko tak nią kołysze zanim się ustabilizuje. Czuć to też oczywiście w aucie. Dodatkowo czuję to również na wyższych biegach, co prawda już nie tak mocno ale czuję i jest to troche denerwujące, zwłaszcza jak np. mam zapięty 4 bieg i jadę za ciężarowym przymierzając się do wyprzedzania, zaczynam delikatnie przyspieszac i czasami jak przyjdzie odpuscic z gazu to zarówno auto jak i wskazówka na obrotomierzu delikatnie zabujają.

Chcąc robić to celowo, można auto wprowadzić w niezły rezonans. Co to może być? Czy to normalne?

pzdr

Zielik

-- Dodano: Pt, 14 mar 2014, 12:07 --

Aha,

jest to 2.2 diesel końcówka 2010 r.

Pzdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 20:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
A nie jest po dzwonie , dobrze sprawdziłeś auto przed zakupem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 09:31 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Nie jest. To krajowe auto, kilkuletnie, bylem w ASO, wszystko niby grało. Więc się teraz zastanawiam, bo trochę papu wyłożyłem.

-- Dodano: So, 15 mar 2014, 09:48 --

Przejrzałem forum, ludzie piszą o szarpaniach spowodowanych nieskalibrowanymi wtryskami ale nie wiem czy na to mi to wyglada. Raczej nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 12:10 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Ziellik, Twój opis problemu nie jest zbyt czytelny dla mnie ale zrób kalibracje wtrysków. Przynajmniej coś wyeliminujesz jak to nie to... ;-)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 cze 2014, 21:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Witam z racji, ze jestem Od tygodnia posiadaczem mazdy mam pytanie do wszystkich uzytkownikow posiadajacych 5 biegową skrzynie biegòw, Czy podczas zmiany biegu z 2 na 3 macie jakis problem? u mnie zmianA ta Nie odbywa Sie w sposób płynny mam wrażenie namby skrzynia była źle spasowana. Czy mozecie podpowiedziec z czego to może wynikać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 cze 2014, 07:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Mnie tez dopadło 'hamowanie silnikiem' po zmianie biegów, najbardziej odczuwalne 1 -> 2. Dam znać, jak się dowiem ocb - w przyszłym tygodniu jadę do mechanika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 cze 2014, 20:23 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Może pora na wymianę oleju w skrzyni


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 cze 2014, 12:54 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Jeżeli chodzi o pracę skrzyni i dwumasu w tym aucie, jest ona porównywalna z pracą tych podzespołów w ciągniku rolniczym i to wysłużonym <suicide> . Generalnie auto jest do bani i ani trochę nie jestem zadowolony z zakupu. Jeżeli jest ktoś chętny na kupno to mogę odsprzedać dzide. Krajowa, 2010 r. niecałe 50 tys. km przelotu, 2.2 diesel 163 konie, kombi.

I nie ma co kombinować. Byłem w serwisie to mi powiedzieli, że wszystko jest w normie. Skrzynia lepiej mi pracowała w 12 letnim volviaku, w którym dwumas służył już tylko do ozdoby.

Dla mnie to auto nie jest warte ani tych pieniędzy, ani moich nerwów.

Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 cze 2014, 19:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Żal mi Cię kolego, kupujesz krajowego zajeżdżonego strucla i wylewasz pomyje na M6


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 cze 2014, 10:32 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Zajeżdżonego? Pełen serwis, 45 tys. km przebiegu, przedzakupowe ASO i jeszcze roczna gwarancja a co za tym idzie spory ubytek w portfelu. Ten samochód to pomyłka, poza tym, że się dobrze prezentuje. Na odpryskach na masce rdza wychodzi. Śmiech na sali.

-- Dodano: N, 15 cze 2014, 10:36 --

A jak już wspomniałem, w serwisie twierdzą, że wszystko jest w najlepszym porządku. Więc daruj sobie ckliwe uwagi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 15 cze 2014, 12:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Wychodzi na to, że sprzedawca cię olewa nie widząc problemu...
Złóż mu na piśmie żądanie usunięcia usterki w twoim aucie. Jak to oleje zgłoś do rzecznika praw konsumentów. Bo ewidentnie oni nie chcą płacić za naprawę w ramach rocznej gwarancji.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 cze 2014, 14:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Zielllik napisał(a):
Zajeżdżonego? Pełen serwis, 45 tys. km przebiegu, przedzakupowe ASO i jeszcze roczna Więc daruj sobie ckliwe uwagi.


To ja ma ponad 50k i zero rdzy , skrzynia chodzi ok. Coś podejrzany ten samochód i ten przebieg
Pojedź do innego ASO, ciekawe co oni powiedzą ?


Ostatnio edytowano N, 15 cze 2014, 15:20 przez therion, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 15 cze 2014, 15:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
therion napisał(a):
Zielllik napisał(a):
Zajeżdżonego? Pełen serwis, 45 tys. km przebiegu, przedzakupowe ASO i jeszcze roczna Więc daruj sobie ckliwe uwagi.


To ja ma ponad 50k i zero rdzy , skrzynia chodzi ok. Coś podejrzany ten samochód i ten przebieg


Ja mam jakieś 66k mil i też bez większych problemów.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 cze 2014, 15:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
U mnie ponad 240k km i tez bez problemu ;)

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 cze 2014, 22:17 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Spróbuje jeszcze w innym ASO ale nie sądzę aby to coś pomogło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 cze 2014, 17:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Może lepiej podjedź do Jaksy zamiast do ASO ? ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 cze 2014, 00:11 
Świeżak
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 29
Rok produkcji: 2010
Region: mazowiecki
Obawiam się, że to może być bardziej kwestia moich oczekiwań niż tego, że coś jest nie tak, skoro weryfikacja ASO była ok, a powtórna tam wizyta również została skwitowana stwierdzeniem, że wszystko jest ok. Przed zakupem jeździłem trzema Mazdami. W każdej wrzucenie dwójki stawiało jakieś tam opory, czytałem, że może tak się dziać i myślałem, że będzie to znośne - dla mnie nie jest. Ale dwumasu nie miałem już okazji tak wyczuć, a teraz jak jadę autem, zwłaszcza dociążonym, delikatne puszczanie lub dodawanie gazu powoduje delikatne szarpnięcia i stuki. Tak jakby był problem z amortyzowaniem tych ruchów przez dwumas. Widać to też na wskazówce obrotomierza, która zwyczajnie spada lub podskakuje w niewielkim zakresie ruchowym, zamiast wykonywać ruch płynny. Wkurza mnie to niezmiernie, bo jeżdżę w sposób dosyć spokojny, staram się dużo hamować silnikiem, a przez to odczuwam te ciągłe szarpnięcia przy każdym zdjęciu nogi z gazu bądź jego ponownym dodaniu. Z drugiej strony auto ma przebieg 48 tys. km więc ciężko jest powiedzieć, że ktoś zajechał w tym czasie dwumas. Zatem obawiam się, że to auto tak ma, co mnie irytuje i nie daje żadnej przyjemności z jazdy. Problem z wrzucaniem dwójki i te szarpnięcia, w mojej ocenie, na dwumasie :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 cze 2014, 14:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
chmooreck napisał(a):
Mnie tez dopadło 'hamowanie silnikiem' po zmianie biegów, najbardziej odczuwalne 1 -> 2. Dam znać, jak się dowiem ocb - w przyszłym tygodniu jadę do mechanika.


Na razie wymiana filtrów + czyszczenie EGR. Dam znać jakby nie pomogło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lip 2014, 19:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
No i powróciło.
Ale mam inny trop: powróciło po ostrym zahamowaniu, więc teraz stawiam na nieodbijający zacisk hamulcowy (po jeździe jedno koło przednie miałem cieplejsze, niż drugie). c.d.n.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.