Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 lip 2020, 09:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2018
Posty: 3
Rok produkcji: inny
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam

Problem dotyczy Mazda 6 GH 2.0 (benzyna) prod 2009. Przebieg 210tys (potwierdzony). Samochód od zakupu miał problemy z ogrzewaniem – brak grzania na postoju, ciepłe powietrze leciało w miarę zwiększania obrotów silnika. Miała to być prosta usterka a po diagnostyce wyszło, że uszczelka pod głowicą przepuszcza spaliny do układu chłodzenia (nagrzewnica ciągle zapowietrzona) / potwierdzone płynem reakcyjnym. Nadmieniam, że poza problemem z ogrzewaniem nie było innych problemów. Silnik pracował cicho, równo, miał moc, zrobiłem nim 20tys i brał 1l oleju na 10tys. Brak przenikania oleju do układu chłodzenia i w drugą stronę.
Samochód został oddany do mechanika na naprawę. Miała być zrobiona naprawa ogdzewania=wymiana uszczelki. W trakcie naprawy mechanik stwierdził, że uprócz uszczelki także głowica jest do poprawy. Dostałem takie podsumowanie "Głowica szczelna. 8 prowadnic na wydechu do wymiany, Szlif prowadnic i wymiana 8szt. Frezowanie gniazd i zaworów 16szt. Luzy zaworowe 16szt"
Odebrałem samochód po naprawie – doszła zmiana w postaci dziwnego klekotu przez 1sek po odpaleniu na zimnym silniku, poz tym wszystko wyglądało ok. Ogrzewanie potrzebuje trochę czasu żeby się rozkręcić ale działa stabilnie.
I tu mniej ciekawa część:
Po 3 tys km odkryłem ubytek oleju w ilości 3l. Po kolejnym 1tys km. znowu ubytek 1l oleju. Pod silnikiem brak wycieków. Olej nie przechodzi do układu chłodzenia. Rura wydechu czarna jak smoła. Mechanik oczywiście mówi, że to nie jego wina. Próbowałem konsultować to u 2 innych mechaników ale mówią, że albo pierwszy spec coś źle poskładał, albo nie potrzebnie robił remont góry nie ruszając dołu. Nawet nie chcą się brać za naprawę silnika po kimś innym.

Kupiłem ten samochód za nie małe (jak dla mnie) pieniądze. Remont silnika za 3tys też trochę mnie dobił i obecny jego stan mocno mnie denerwuje ale mechanicy mówią, że trzeba zrobić jeszcze raz to co zrobił poprzedni mechanik + dół silnika (prawdopodobnie pierścienie albo błąd pierwszej naprawy). To może być około 4-5tys.zł

Miał to być rodzinny samochód na dalekie wyjazdy po EU a teraz nie jestem pewien czy mi się silnik nie przekręci w drodze na zakupy.

Wiadomo – mamy okres wakacyjny. Chciałem zabrać rodzinę w podróż.
Czego mogę spodziewać się po takim silniku ? Rozumiem, że to trochę wróżenie z fusów ale jeśli diagnoza jest prawidłowa (pierścienie dostały kopa po remoncie góry) – czy mogę tak spokojnie jeździć dolewając oleju ? Powiedzmy następne 20-30tys ? Nie ma ryzyka, że w trasie silnik po prostu wyzionie ducha ? Nie jestem też pewien katalizatora – czy nic mu nie grozi przy przepalaniu takich ilości oleju ?


*****

Napisałem ten sam post na Elektroda.pl / liczyłem na konkretne odpowiedzi ale dostałem tylko coś w stylu "To silnik Forda - tak już jest".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 17:38 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
16 lipca 2020, o 10:00 Lopik napisał(a):
Czego mogę spodziewać się po takim silniku ? Rozumiem, że to trochę wróżenie z fusów ale jeśli diagnoza jest prawidłowa (pierścienie dostały kopa po remoncie góry) – czy mogę tak spokojnie jeździć dolewając oleju ? Powiedzmy następne 20-30tys ? Nie ma ryzyka, że w trasie silnik po prostu wyzionie ducha ?


Z kolejnymi kilometrami stan silnika będzie się pogarszał. Spodziewam się, że pobór oleju prędzej czy później wzrośnie.

Zakładając dolewki rzędu 1 l/1 tys. km przy użyciu oleju w cenie 40 zł/1 l wydałbyś na przestrzeni 30 tys. km dodatkowe 1200 zł.

Rozważ zlecenie naprawy silnika komuś kto się na tym zna. W takiej kondycji nie nadaje się do podróżowania po Europie.

Tadeusz Cudzik – specjalizacja MAZDA
ul. Wapienna 18, 40-609 Katowice / Ochojec
tel. 601 436 706

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 paź 2020, 13:48 
Adept
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mi pali od niedawna około 300ml na 20km :) będę robił remont. Mam 2.0 147km

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

_________________
:bartek: <spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko> :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 paź 2020, 15:25 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
300 ml na 20 km? Czyli spala Ci 15 litrów na 1000km? Z takim spalaniem chyba się jeszcze nie spotkałem, więcej lejesz oleju niż benzyny. Z drugiej strony jeżeli to literówka, to remont przy spalaniu 300 ml na 20kkm jest zbędny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 paź 2020, 16:47 
Adept
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
50km i stan z max spada na minimum, ogólnie to dziennie dolewam

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

_________________
:bartek: <spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko> :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 paź 2020, 17:19 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam, nie chcę zakładać nowego wątku więc zapytam tutaj. Mam podobny problem i praktycznie taki sam egzemplarz, jednak u mnie okazało się, że po przejechaniu może 1000-1500km mazda oszamała 4l oleju :/ Zalana była Dexelia, kupiona na alledrogo więc w zasadzie czy to była oryginalna dexelia to nigdy się nie dowiem. 7 dni temu odebrałem auto od mechanika po zalaniu nowego oleju i wymianie filtra, umówiony wstępnie na remont w listopadzie, natomiast dzisiaj widze na bagnecie, że jest oleju mniej więcej na wysokości kreski MIN - niech szlag trafi ten bagnet w GH..... Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej i odczekaju 15-20 min ta rynienka na bagnecie jest dosłownie sucha a z drugiej strony jest czarny olej do wysokości MIN. W każdym razie, wygląda na to, że remont silnika mnie nie ominie.... Pierścienie, uszczelniacze, uszczelki itd. Czy jest ktoś w stanie polecić w okolicy Warszawy dobrego specjaliste, który przy okazji nie zedrze ze mnie skóry ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 18 paź 2020, 17:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Dobry specjalista w Warszawie to tylko Auto-Jaksa w Piasecznie.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 paź 2020, 17:58 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
18 października 2020, o 18:19 FranzMaurer napisał(a):
Czy jest ktoś w stanie polecić w okolicy Warszawy dobrego specjaliste, który przy okazji nie zedrze ze mnie skóry ?


Może nie w okolicy Warszawy, ale z renomą, która jest wg. wielu warta dojazdu:

Tadeusz Cudzik – specjalizacja MAZDA
ul. Wapienna 18, 40-609 Katowice / Ochojec
tel. 601 436 706

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 paź 2020, 12:19 
Adept
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Pan Tadek :) byłem parę lat temu u niego i znam bardzo dobre opinie o Nim :)

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

_________________
:bartek: <spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko> :bartek:


Ostatnio edytowano Pn, 19 paź 2020, 12:19 przez fabek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.