Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:00

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 30 sty 2014, 20:48 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2014
Posty: 11
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam Koledzy
Jest to mój pierwszy post,więc proszę o wyrozumiałość.
Dwa tygodnie temu nabyłem moją madzie i mam małą zagwozdkę a mianowicie zaraz po zakupie zatankowałem ją do pełna i zrobiłem 200km w cyklu mieszanym 50/50 miasto trasa i średnia wyszłami 11,5! Wydawało mi się że to dużo,więc wyjechałem na autostradę aby wypalić DPF.Po powrocie do miasta spalanie spadlo do 8 litrow,więc pełen sukces.Dziś po 10 dniach,po odpaleniu z samego rana zauważyłem,że spalanie znów skoczyło do 11,5l.Dodam że zrobiłem jakieś 150 km przez cały dzień z kilkoma godzinnymi przerwami,spalanie niestety się nie zmieniło,jest takie same na zimnym i rozgrzanym silniku.
Macie jakiś pomysł,czy tak powinno być,czy może jest jakiś problem?


Ostatnio edytowano Cz, 30 sty 2014, 23:52 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz
Wydzieliłem do nowego wątku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sty 2014, 22:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Kolega to chyba z leeds, jesli dobrze poznaje po numerze :?: Witamy na forum. Coz ja mam benzyne wiec ciezko mi sie odniesc do problemu, tu sa lepsi znawcy tematu, ktorzy pewnie cos doradza sensownego :wink:

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 30 sty 2014, 23:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Może to być akurat spowodowane DPFem. Wypalanie właśnie zachodzi po około 150 km.
Przejedź się 15-20 min z prędkością > 60km i jeżeli wtedy spalanie nie spadnie to bedziemy szukać problemu.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2014, 08:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Ja według wskazań komputera spalanie w cyklu powiedzmy miejskim (dojeżdżam z domu do pracy oraz z pracy do domu w łódzkich korkach) na poziomie 8,2 - 8,5, więc u ciebie wartość 11 i więcej wydaje mi się spooora.

Tym bardziej że u nas teraz zima sroga i w nocy po -13 stopni, więc od rana po zapaleniu auto chodzi trochę jak traktor zanim się rozgrzeje.
Jak kiedyś wyzerowałem komputer przed jazdą typowo w trasie (autostrada prędkość ok. 160 - 170) to spalanie wskazywała ok. 7.5

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 31 sty 2014, 13:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A powiedz jeszcze po jakim dystansie masz takie srednie spalanie ? Moze akurat proces wypalania DPF nie dobiegl konca bo zgasiles silnik, przy kolejnej podrozy wszystko zaczelo sie od nowa i stad takie spalanie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 31 sty 2014, 13:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
a nie lepiej poprosty zatankowac do pelna i policzyc jakie jest spalanie z dystrybutora?

Spalanie - jezeli po Twoim zakupie nie zostalo skasowane, to moze liczyc od czasu kiedy bylo kupione lub od ostatniego kasowania tej wartosci.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 31 sty 2014, 15:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ile pokazuje ci mpg na wyświetlaczu?

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2014, 17:23 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2014
Posty: 11
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dziś rano wszystko wróciło do normy,czyli spalanie spadło do 8-8.5 l na 100(35-40mpg)przed było (15-20mpg),więc zakładam że to było wypalanie DPF-u.Zastanawiam się tylko dlaczego procedura wypalania zaczyna się zaraz po odpaleniu zimnego silnika,myślałem że do tego powinne być spełnione pewne warunki,takie jak temperatura silnika,obroty i prędkość. :idea: Jeżeli spalanie utrzyma się na poziomie 8,5 litra,byłoby nie żle,biorąc pod uwagę to że jeżdże głównie po Londynie.Do tej pory jeździłem Passatem 1.9 130BHP który spalał mi 8,no ale silnik w Madzi jest większy i ma 50 kucy więcej,które trzeba czymś napoić <%>


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 31 sty 2014, 17:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wypalanie DPF rozpoczyna sie dopiero gdy silnik jest w pelni rozgrzany takze na pewno nie zaraz po uruchomieniu zimnego silnika.
Wyczujesz kiedy sie on wypala po chwilowym spalaniu i dasz rade :) Ja brykam po londq i tak juz od ponad 3 lat i zero problemow z DPFem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2014, 21:19 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
valgiby być może proces wypalania nie dobiega prawidłowo do końca i przy kolejnym odpaleniu znów zostaje kontynuowane. Aby wypalanie mogło się zakończyć trzeba jechać ok. 10-15 min. utrzymując obroty powyżej 2000. Koniec wypalania objawi się nagłym zmniejszeniem spalania (bez ruszania pedałem gazu) - proponuję włączyć na komputerze opcję chwilowego spalania.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2014, 22:46 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2014
Posty: 11
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Aby utrzymać 2000 obrotów w trakcie jazdy po mieście trzeba by było jeździć non stop na dwójce. Zauważyłem też, że podczas gdy podnioslo się spalanie temperatura spalin na biegu jałowym była o wiele wyższa, więc podejrzewam że wypalanie dpf-u trwało pomimo niskich obrotów silnika.
Kupiłem Madzie na aukcji pod wpływem impulsu nic o tym aucie nie wiedząc, ale czytając teraz opinie o tym aucie myślę że nie popelnilem błędu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 mar 2014, 22:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam wszystkich.
Jestem w miarę świeżym użytkownikiem Mazdy 6 i od paru tygodni obserwuję dziwne zachowanie: mniej więcej 1x w tygodniu spalanie "wariuje" - komputer pokazuje na 4 biegu przy 1500 obr. 13-14 l/100 km...Taki stan jest dzień - dwa i sytuacja wraca do poziomu 6l/100 km. Jeżdżę głównie po mieście, 70/30 vs trasa, dziennie ok. 40 km.
Meldować się w warsztacie czy "ten typ tak ma"?


Ostatnio edytowano Cz, 6 mar 2014, 11:25 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 mar 2014, 23:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kron... może akurat masz wypalanie DPFu ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 mar 2014, 23:03 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Miałem to pisać, też mi się tak wydaje, było o tym na forum kilka razy...


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 7 mar 2014, 21:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Przejechałem swoją GH 95 tys km i po dokładnych obserwacjach (każdy proces przez 85 tys km) nabrałem już sporego doświadczenia co do "obsługi" filtra DPF. Być może moja wiedza pomoże Wam w lepszym zrozumieniu samoistnego czyszczenia filtra DPF i znalezieniu odpowiedzi na pojawiające się pytania, na które sam kiedyś nie znałem odpowiedzi.

Oto one:
1. Dystans między wypalaniami zależy od zużycia paliwa, im więcej spalisz tym szybciej nastąpi wypalanie. Inaczej mówiąc im bardziej deptasz po pedale gazu tym wypalanie będziesz miał szybcej.
2. U mnie dystanse wynoszą od 150 do 260 km jednak najczęściej co 170 km.
3. Ilość km potrzebnych do przeprowadzenia procesu dopalania zależy od biegu, którym jedziesz i tak:
na biegu 3 – ok 13 km (chwilowe zużycie ok 11l/100km)
na biegu 4 – ok 20 km (chwilowe zużycie ok 9l/100km)
na biegu 5 – ok 25 km (chwilowe zużycie ok 8l/100 km)
na biegu 6 – ok 30 km (chwilowe zużycie ok 9l/100 km)
obroty do wszystkich przypadków w granicach 2-2.5 tys
4. Fakt zatankowania nie ma wpływu na zmianę dystansu między wypalaniem.
5. Aby proces dopalania się rozpoczął obroty silnika mogą być niższe niż 2 tys.
6. Przerwanie procesu dopalania przez zgaszenie silnika i rozpoczęcie jazdy w po niedługim czasie (np. kilka godzin) powoduje kontynuację dopalania i ukończenie jej wg przebiegów z pkt. 3
7. Przerwanie procesu dopalania jw, ale kontynuacja jazdy np. na następny dzień zaczyna proces od nowa.
8. Przerwane dopalanie przed postojem do dnia następnego lub po całkowitym wychłodzeniu silnika nie powoduje natychmiastowego rozpoczęcia dopalania po zagrzaniu silnika, zdarza się, że proces rozpoczyna się dopiero po paru km od osiągnięcia przez silnik standardowej temperatury pracy.
9. Gdy proces dopalania powinien się zacząć komputer nie czeka z rozpoczęciem cyklu do momentu całkowitego rozgrzania silnika do normalnej temperatury.
10. Temperatura zewnętrzna (np. silny mróz) nie ma wpływu na czas dopalania.
11. Wymiana oleju czy przegląd co 20 tys km nie ma wpływu na dystans między wypalaniem.
12. Rodzaj paliwa nie ma wpływu na dystans między wypalaniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 mar 2014, 21:39 
Amator
Offline
Od: 08.03.2014
Posty: 88
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Rozumiem, że wypalanie DPF rozpoczyna się konkretnie tak jak napisałeś powyżej? Czyli jest to określony proces, który rozpoczyna się w danym momencie - po przejechaniu średnio 150-260 km. Czy np. wypalanie trwa zawsze przy jeździe na obrotach powyżej 2000? Pytam w tym sensie, żeby wyjechać w trasę specjalnie na wypalenie DPF-u, bez pilnowania przebiegu i chwilowego spalania. Poprostu wyskoczyć raz na tydzień czy dwa i wrzucić tempomat i przejechać te 15 min :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 11 mar 2014, 22:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
rysiekochucki napisał(a):
po przejechaniu średnio 150-260 km


U mnie średnio co 250-280mil wypala się dpf.
I jeżeli są odpowiednie warunki spełnione to dpf wypali się nawet w mieście. Ostatnio to zauważyłem na spalaniu tymczasowym i po powrocie do domu podłączyłem laptopa i sprawdziłem przebieg od ostatniego wypalenia. Tyle, że chwile wcześniej zjechałem z autostrady po dłuższej jeździe. I trzymałem auto na obrotach w granicach 2000 rpm i na 2 i 3 biegu przejechałem miasto. W czasie wypalania.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 11 mar 2014, 22:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
rysiekochucki napisał(a):
Rozumiem, że wypalanie DPF rozpoczyna się konkretnie tak jak napisałeś powyżej? Czyli jest to określony proces, który rozpoczyna się w danym momencie - po przejechaniu średnio 150-260 km. Czy np. wypalanie trwa zawsze przy jeździe na obrotach powyżej 2000?


Ty o tym nie decydujesz tylko komputer, ktróry sprawdza za pomocą czujników jak bardzo jest zapchany DPF i rozpoczyna proces. Nie masz na to wpływu.

szczypik napisał(a):
U mnie średnio co 250-280mil wypala się dpf.

Ale masz silnik 2.2 - a tu dzieje się to rzadziej niż w 2.0. :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 13:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
To jaki masz silnik nie ma znaczenia kiedy dpf się wypala. Ja mam 2.0 i robię ok 300 mil tygodniowo a wypalanie mam raz na 2 tyg.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 gru 2014, 15:03 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Czy przy wypalaniu DPF włącza się podgrzewanie lusterek i szyby? W Pugu podłaczyłem diode i wiedziałem kiedy trwa wypalanie a jak jest w mazdzie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 gru 2014, 17:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie, wypalanie dpf możesz zauważyć po zwiększonym chwilowym spalaniu.

Tapnięte z S³


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 gru 2014, 19:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: pomorski
witam
dzisiaj jadąc maja mazda zauważyłem moment wypalania dpf wiec włączyłem 3 bieg 2500 i jazda trwało to na odcinku około 15 km chwilowe spalanie wynosiło od 10 do 16 litrów potem spadło do 7l.więc wypalanie chyba się zakończyło po powrocie do domu sprawdziłem poziom oleju i ku mojemu zdziwieniu poziom podniósł się o ok. 8 mm na bagnecie(silnik zimny podczas sprawdzania ) i tu moje pytanie czy to normalne że poziom oleju podniósł się aż tyle mimo zakończenia procesu wypalania .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 gru 2014, 21:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Sprawdź ile masz tego oleju teraz w oleju, z dpf tak jest


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 gru 2014, 21:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Musiałeś mieć jakieś nie dokończone wypalanie wcześniej. U mnie oleju nie przybywało po prawidłowym wypalaniu DPF-a.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 10:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Paliwa najwięcej dostaje się jeśli wypalanie jest w cyklu miejskim.
Staniemy na światłach silnik ma wolne obroty biegu jałowego i w tym momencie najwięcej paliwa dostaje się do oliwy.
Dotrysk paliwa następuje tez w cyklu wydechu i paliwo pozostawione na cylindrach przedostaje się przez pierscienie do wnętrza komory korbowej etc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 gru 2014, 18:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: pomorski
witam
rzeczywiście dzień wcześniej dojeżdżając do domu zauważyłem znaczny wzrost zużycia paliwa chwilowego możliwe że już wtedy zaczął wypalać dpf i pewnie nie skończył ,poziomu oleju nie sprawdzałem myślę ze to była przyczyna wzrostu poziomu oleju ,od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 więc dopiero uczę się co i jak z tym dpf -m


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.