Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 23:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 19 cze 2020, 16:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.03.2017
Posty: 12
Rok produkcji: inny
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam, tydzień temu wymieniłem olej w mojej madzie (1.8),znaczy dałem auto do warsztatu gdzie mieli wlac 4.3 litra. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić olej ma zimnym silniku i wygląda to tak jakby go nie było. Mianowicie olej zbiera się tylko tam gdzie jest minimum. Czytałem, że sprawdzanie oleju w Mazdzie może być kłopotliwe, coś źle mierze?

Czyszczę bagnet, auto stoi na równym podłożu. Próbowałem na ciepłym i na zimnym i cały czas pokazuje tak jak na zdjęciu.

Wydaje mi się że po 200 kilometrach nie powinno wciąć mi 4 litrów oleju, co? Da się jakoś sprawdzić jego ilość w inny sposób?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 cze 2020, 13:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Dolej do połowy między min, a max i monitoruj.

-- Dodano: 21 czerwca 2020, o 14:48 --

Dolej do połowy między min, a max i monitoruj.

I nie, to nie będzie 4 lktry ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 cze 2020, 16:22 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 05.06.2020
Posty: 55
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Miałem kiedyś podobnie w civiku przy przebiegu ok 135tys(udokumentowanego), mechanik zamiast mobila1 (który miał kupić, i wlać) wlał sobie castrola i z silnika, który nie brał grama oleju w krótkim czasie stał się silnik łykający ok 0,7-1,2l na 1000km. W Twoim przypadku są możliwości albo silnik zaczął brać CI olej albo mechanik czegoś nie zrobił lub czegoś nie zrobił albo może gdzieś cieknie. Czy silnik brał wcześniej olej?

Wlali ten olej co był wcześniej (oczywiście świeży) ?
Zobacz czy filtr oleju jest nowy ewentualnie ruszany?
Nie ma wycieków spod korka spustowego lub filtra oleju?

Ja bym na twoim miejscu dolał oleju do połowy albo 3/4 stanu sam i sprawdził za kolejne 200km. Zazwyczaj miedzy stanem min a max jest ok 0,7 do 1l zależnie od silnika.
Ewentualnie pojechał do innego mechanika i zrobił ponowną zmianę i sprawdził jak wygląda olej spuszczony z silnika (jak był świeży to będzie widać, a jak nie to będziesz miał jasną sytuacje) koszt nie duży a będziesz mieć jakiś pogląd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2020, 16:21 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ten rodzaj bagnetu utrudnia odczyt właściwego poziomu oleju, ale ta trudność polega na czymś zupełnie innym. W tym przypadku oleju ewidentnie brakuje. Należy go jak najszybciej uzupełnić. Przy poziomie poniżej minimum możesz spokojnie dolać 1 l.

Niewiadomych jest bardzo dużo. Trzeba przede wszystkim zweryfikować czy olej i filtr zostały naprawdę wymienione. Olej na końcówce bagnetu na zdjęciu jest dość ciemny. Być może silnik jest zanieczyszczony i świeży olej zaczął już wymywać stare złogi.

Jak długo masz ten samochód? Co ile tys. km zmieniasz olej? Jakiego oleju używasz?

Sprawdź także za radą kolegi sqba kwestię ewentualnych wycieków oleju.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 cze 2020, 18:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.03.2017
Posty: 12
Rok produkcji: inny
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Hej byłem u innego mechanika, który obrócił bagnet i pokazał mi że olej jest. Pytanie czy on się nie myli? Auto nie bierze oleju, i nie ma żadnych śladów oleju, więc wycieki odrzucam. Wstawiam również zdjęcie tyłu bagnetu.

Dziękuję wam za pomoc :wink:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 23:02 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 05.06.2020
Posty: 55
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
ten bagnet jest to ... kitu :).
Tyle że nie czy to dobra metoda którą pokazał CI mechanik? może inni użytkownicy się wypowiedzą na patenty sprawdzania oleju przy takim bagnecie.
Ja staram się wytrzeć do sucha a potem sprawdzam, przykładam do papieru albo szmatki i patrze jaka długośc sie odbiła :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: surov i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.