Cześć,
mam problem z moją Mazdą 6 GH 2009 2.0 benzyna (147 KM). Chodzi o w mojej opinii dziwne zachowane przy wciskaniu i puszczaniu pedału gazu. Zarówno przy wciśnięciu, jak i puszczeniu gazu auto nienaturalnie "buja". Bujanie to trwa dosłownie sekundę, po chwili auto normalnie przyspiesza/zwalnia. Przy wciśnięciu pedału gazu oczekiwałbym płynnego przyspieszenia, a przy puszczeniu płynnego zwalniania. Uważnie obserwując obrotomierz można dostrzec, że przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu obroty na chwilę spadają, zanim auto zacznie płynnie przyspieszać. Z kolei po całkowitym puszczeniu gazu obroty stoją w miejscu jeszcze przez ponad sekundę. Bujanie autem przy puszczaniu/dodawaniu gazu jest odczuwalne zarówno na zimnym, jak i ciepłym silniku. Im niższy bieg, tym bardziej buja. Im gwałtowniej wykonam wciśnięcie/puszczenie tym bardziej jest to odczuwalne.
Nagrałem filmik, na którym jadę na drugim biegu i gwałtownie wciskam i gwałtownie puszczam pedał gazu:
https://drive.google.com/file/d/1hFz2iw ... sp=sharingCiężko zauważyć skaczącą wskazówkę obrotomierza na filmiku, bo bujanie destabilizuje kamerę. Widać dobrze stojące w miejscu obroty po puszczeniu gazu. Dodatkowo dźwięk silnika dobrze oddaje problem, który opisuje. Po wciśnięciu gazu słychać, że silnik nie wie przez chwilę, co ma ze sobą zrobić i obroty spadają i dopiero rosną. Podobnie przy puszczaniu gazu.
W związku z tym, że auto tak się zachowuje, od kiedy je kupiłem to nawet nie wiem, czy to nie jest poprawne zachowanie. W żadnym poprzednim aucie nie miałem takich problemów, w związku z tym pojawia się zasadnicze pytanie, czy w Waszych Mazdach z tym silnikiem to wygląda tak samo? Jeżeli nie to może macie jakieś pomysły, co może być przyczyną?
Dodam jeszcze, że ostatnio czyściłem przepływomierz i przepustnicę, więc raczej nie w nich leży problem. Chyba, że są wadliwe i czyszczenie nic nie da
Z góry dziękuję za opinie!
-- Dodano: 10 lipca 2020, o 10:22 --
Proszę chociaż o informację, czy u Was to wygląda podobnie, czy wszystko jest płynnie?