Teraz jest So, 20 kwi 2024, 16:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2020, 15:49 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam.
Chciałbym opisać kolejny problem, który mnie męczy już od roku przy mojej mazdzie. Mianowicie chodzi poranne kopcenie przy odpalaniu. Problem mam z tym już rok, od czasu kiedy został usunięty DPF. Najwyraźniej problem widać w temperaturach wyższych niż 10*. Jeżeli temperatura jest w granicach 0* lub mniej to kopcenia prawie nie ma wcale, wchodzi od razu na równe obroty. Jeżeli jest np koło 20* to jest masakra, kopci gęstym białym dymem i trochę nierówno pracuje. Kopcenie trwa jakieś 5 sek. Potem wszystko jest ok. Auto miało sprawdzane wtryski, przekaźnik daje prąd na świece, same świece też sprawdzałem i niby grzeją, scv też ok. Wszystko co mogłem już sprawdziłem. Słyszałem taka wersję że mam stare świece żarowe i może warto je wymienic, bo pewnie są od nowości. Znam też takie historie, że po wymianie sprawnych świec na nowe auto lepiej odpala. Ale sprawdzalem każda osobno i grzeją. Macie jakieś pomysly?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 8 kwi 2020, 18:25 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Czy został zrobiony chiptuning?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 kwi 2020, 19:56 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie, nie ma chipa. Zapomniałem jeszcze dodać, że kopci jak jest EGR zaślepiony lub nie, nie ma znaczenia. Z tym problemem byłem nawet w BOSCH SERWIS, stwierdzili właśnie, że EGR jest sasyfiony i wyczyścili. Zapłaciłem 360zł za coś co zrobiłbym sam, a i tak nie pomogło, powiedzieli że muszę spowrotem DPF założyć... taaa jasne, już zakładam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 13:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Pokaż korekcję wtryskiwaczy.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 14:00 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam po krótkiej przerwie.
Kolego fabek, nie mogę odczytać korekt wtryskiwaczy. Próbowałem na różne sposoby. Nie działa mi ta funkcja w forscanie. Między czasie kupiłem nowego laptopa. Na nim nawet nie mogę się połączyć z mazda.
Chciałbym dodać jeszcze, że jak przeprowadzę kalibrację wtrysków, to jest ok. Kopcenia nie ma wcale. Ale niestety trwa to tylko kilka dni. Potem wraca poranne kopcenie. Kopci nawet jak na dworze jest ponad 20 stopni.

-- Dodano: 27 sierpnia 2020, o 14:51 --

Przed i po kalibracji:
przed_Easy-Resize.com.jpg

-- Dodano: 27 sierpnia 2020, o 15:00 --

W końcu udało mi się połączyć...
I tak wspominałem wcześniej, po kalibracji jest dobrze tylko parę kilometrów.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 14:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Czy wtryski są prawidłowo zakodowane w PCM?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 14:39 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Chyba tak. Jeżdżę tak już 2 lata. A jak to sprawdzić? Sczytać z obudowy wtrysku i porównać z kodami w forscanie? Nigdy na to nie zwracałem uwagi


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 15:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Tak, najlepiej sobie zdjęcia porób i porównaj jak to zakodowane jest. Niestety korekty są słabe, jeżeli kodowania się zgadzają to wtryski do regeneracji lub wlej liqui moly 2666 / tunap a najlepiej na krótko w obiegu zamkniętym. Bardzo dobre preparaty.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 sie 2020, 15:32 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Fabek, wygląda na to że żaden wtryski nie jest na swoim miejscu, powtarzam żaden. Ktoś kiedyś musiał źle powpisywać albo pozamieniać je przy wyciąganiu miejscami.
Czy wpisanie odpowiednich kodów korekcyjnych można zrobić za pomocą FORscana? Funkcją "zmiana kodów korekcyjnych"


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 30 sie 2020, 15:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A jednak miałem przeczucie. Nie uzywam forscana, ale jeżeli posiada taka funkcjonalność to sprobuj. Dopiero wtedy, po rozgrzaniu pokaz korekcje.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lis 2020, 11:27 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam po małej przerwie.
Wcześniej się nie odzywałem bo po wpisaniu odpowiednich kodów wtrysków długi czas było OK.
Dopiero od jakiegoś czasu dymienie i nierówna praca po odpaleniu znowu wróciła.
Ale jedna ważna sprawa, im temperatura bliższa 0 tym mazda odpala tak jakby lepiej, wskakuje od razu na równe obroty i mniej dymi.
Jednak gdy temperatura spada poniżej 9-10* auto przez pewien czas nie ma mocy. Pisałem o tym w innym poście.
Załączam screen korekt po wpisanych odpowiednich kodów:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 16 lis 2020, 12:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
wtryski do wymiany.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lis 2020, 13:13 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Właśnie otrzymałem odpowiedź z mazparts.pl że moich RF8G się nie regeneruje. I albo nowe, albo w używce.
A RF7J nie podejdą?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lis 2020, 17:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2525
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A jakie są prawidłowe wartości wtryskiwaczy ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 mar 2021, 13:28 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Po wymianie wtrysków na używane poprawy brak. Niby wydawało się na początku że jest lepiej. Ale od dzisiaj nie mam złudzeń, jest tragedia. Wtryski mam wrażenie co raz bardziej klepią. Po odpaleniu przez około minutę wylatuje kupa dymu. Dobrze że do pracy wyjeżdżam jeszcze o ciemku i nikt tego nie widzi.
Pomysły się już skończyły. Kasy straciłem już w tym temacie jakieś 3000. Boje się nawet zczytać korekty bo pewnie jest kaszana totalna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 mar 2021, 15:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2525
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie No wiadomo ze używane wtryski to loteria jest. Szkoda kasy na taka zabawę. Niestety jak się zaczyna sypać w dieslu to jest drogo ( wtryski regenerowane 800zl nowe 1200zl jeden, sprzęgło z dwumasą koszt Ok 3000zl LUK + robocizna, No i turbo chyba najtańsze z tego wszystkiego;), filtry DPF wystarczy mycie pod ciśnieniem, jak nie pomaga to zamienniki już tak dużo nie kosztują jak kiedyś Ok 1500-2000zl wiec ujdzie;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.