Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czujnik turbiny
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 20:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.06.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Witam wszystkich.
Proszę o pilne info: po regeneracji turbiny i przejechaniu 1 tys km (auto normalnie, agresywnie przyspieszało) włączył sie check engine i stracił trochę moc (nie taka jazda awaryjna) ale zdecydowanie muszę trzymać na wyższych obrotach, żeby wyprzedzić czy przyspieszyć. Mechanicy stwierdzili, że zepsuł się czujnik załączania turbiny. A nic takiego nie mogę znaleźć w necie tylko czujnik turbiny, czujnik doładowania turbiny lub czujnik regulacji ciśnienia. Czy to wszystko to jest to samo? Jestem raczej słabym fachowcem więc proszę o pomoc i wyrozumiałość. Mam zdjęcie tej części, która jest uszkodzona (nie wiem jak ją tutaj dołączyć) i ona nijak się ma do tych, które wypatrzyłem w necie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 sty 2020, 06:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
vip66991, tu jest instrukcja jak dodać zdjęcie na forum:
viewtopic.php?f=73&t=806

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 16:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.06.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Bardzo dziękuję za informacje dejwid!!! <spoko>

Czyli idąc tą drogą: Forumowicze i specjaliści!!!
Proszę podpowiedzcie co to za część??? (podajcie mi dokładną nazwę).

Obrazek

Obrazek

No i pilnie jej potrzebuje! Zamówiłem w dwóch sklepach wg numerów i okazało się, że to nie jest to!!!


Ostatnio edytowano Cz, 9 sty 2020, 22:27 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Poprawa linku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 22:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dokladna nazwa to

Solenoid Valve.

Jest to elektrozawor układu podcisnienia vacuum bo na takim pracuje.

Pewnie steruje zmienną geometria łopat turbiny.

Łatwo go znaleźć na szrocie. Ten jest prosty bo ma dwa króćce.

Nowego nie kupisz, jedynie szrot i używki.
Łatwo go sprawdzić, on zamyka przepływ bądź odwrotnie czyli zamyka. Jeśli podasz na cewke napięcie 12V powinien pracować czyli zamknąć albo otworzyć przepływ między króćcami.

Ja chyba taki mam, musiałbym sprawdzić.

No proszę
https://allegro.pl/oferta/elektrozawor- ... e=facebook

Na szrocie znajdziesz go za 10 zł, ważne by wtyczka pasowała i kształt oraz króćce.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 09:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zawór podciśnienia po prostu :)

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 14:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Millerek napisał(a) napisał(a):
Pewnie steruje zmienną geometria łopat turbiny.

Nie. Ten akurat obsługuje przepustnicę EGR (bypass chłodnicy EGR).
Ale fakt,jego uszkodzenie mechaniczne i utrata podciśnienia to problem z doładowaniem.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 14:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
vip66991 napisał(a):
Witam wszystkich...
Mechanicy stwierdzili, że zepsuł się czujnik załączania turbiny. A nic takiego nie mogę znaleźć w necie tylko czujnik turbiny, czujnik doładowania turbiny lub czujnik regulacji ciśnienia...


Jak autor stwierdził, że chodzi o czujnik turbiny, to już tak poszło w tym kierunku.

Tadizol, piszesz, że w sensie utraty pociśnienia tylko tak? Jeden starcie to drugi też?
Nie mam teraz schematu 2.2 D przed sobą, i nie mogę zrozumieć...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 20:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Obrazek
Pod gruszką jest jej czujnik położenia. Nad wężykiem Y. Może o to im chodzi ? Tylko nie potrafią tego odpowiednio nazwać.


Obrazek
Tu masz diagram,popacz :wink: sobie....

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 21:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tadziol, widzę czujnik położenia "gruszki" od regulacji łopat itd.
Swoją drogą to pewnie ten sam i niepowtarzalny czujnik vel potencjometr który był też w RF2A czy RF5C, ale po przewodzie podcisnienia nie mogę się dopatrzec elektrozaworu który steruje gruszką... Ja tam nie wiem o jaki czujnik chodzi autorowi, wiem tylko o czujniku o którym wspomniał i tyle


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 05:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.06.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Panowie!!!
Bardzo serdecznie Wam dziękuje za pomoc i porady!!!
Ja TYLKO nazywam element tak jak mi to mechanicy przekazali a nie wiedząc dokładnie wolałem tutaj opisać sprawę (i dodać zdjęcie dla pewności).
Dziś gdzieś, skądś zamówili tą część, zamontowali i skasowali błąd "check engine". Po opuszczeniu zakładu Madzia ujechała jakieś... 1000 metrów. Odpalił się "check" i auto znów straciło moc... To nie jest taka całkowita utrata jak przy jeździe awaryjnej ale wciskam gaz do podłogi a ona jak wóz z węglem... Rozpędzi się ale niewiele i baaaardzo powoli. Następnie zgasiłem (sprawy do załatwienia) po czym odpalam; "check" się pali ale auto przyspiesza normalnie. Podzwoniłem po znajomych, żeby kogoś polecili (do tamtych mechaników już nie jadę!!). Ktoś dał namiary, dzwonię, upraszam żeby sprawdzili, sprawdzają po czym... wyskakuję wszystkie błędy świata <zgłupiał>
Tak to wygladało:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/a0eb1d0c95265d95





Stwierdzili, że musiało być za niskie napięcie... Ale co to może onaczać to ja nie bardzo rozumiem...
Zerknijcie proszę...


Ostatnio edytowano So, 11 sty 2020, 05:52 przez dejwid, łącznie edytowano 6 razy
Poprawa linku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 08:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
18-740A tak jest oznaczony VBC SV na drugim rysunku.

Za niskie napięcie.... to trochę szerokie spektrum diagnozy.
Powodem może być problem z czujnikiem położenia gruszki ale i równie dobrze źle podłączone podciśnienia sterujące turbiną tez spowodować mogą taki błąd. Wystarczy,że po osiągnięciu max doładowania gruszka nie potrafi się cofnąć i będzie to odbierane przez pcm jako usterka czujnika położenia gruszki.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sty 2020, 22:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.06.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Czy ten czujnik (położenia gruszki) jest na którymś schemacie?
No i co to jest za element oznaczony symbolem 18-741C?
Bo po dokładnym obejrzeniu wygląda mi to jak ten z mojego zdjęcia... (ale może jestem w błędzie..).
CO PANOWIE RADZICIE????
Dziś akcja: odpalam, "check engine" zapalony po wczorajszym, auto normalnie przyspiesza... godzina 12-sta (godzinę jazdy miałem) WYŁĄCZA SIĘ W TRAKCIE JAZDY!!! Półtorej godziny postoju. Odpalam, jadę 5 min "check" się odpala , mocy brak.. no jedzie niby, nie jest to totalnie awaryjny tryb ale turbina nie reaguje wraz ze wzrostem obrotów. Takie równomierne niewielkie przyspieszanie.
O CO CHODZI????

-- Dodano: 26 stycznia 2020, o 22:24 --

Taki błąd wyskakuje...
Obrazek
Poradźcie proszę co z tym robić!!!
Jeśli chodzi o jazdę to jak wcześniej: raz jest moc raz nie ma...
Co jeszcze powinienem wymienić i od czego zacząć???


Ostatnio edytowano N, 12 sty 2020, 17:59 przez fabek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2022, 13:09 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2019
Posty: 31
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: podkarpacki
Witam. vip66991 rozwiązałeś ten swój problem, co okazało się walnięte ? Ja w swoim mam teraz identyczne objawy. Mechanik mi powiedział że jest uszkodzony zawór sterowania turbiną, ale nie wie który bo ponoć są trzy , a on dostał sie tylko do jednego i aby móc zrobić coś więcej to by chciał mieć chociaż jeden na podmiankę. Nie wiem sam co mam robić ,bo sam ten zawór nie jest tani.

-- Dodano: 30 lipca 2022, o 14:09 --

Witam. vip66991 rozwiązałeś ten swój problem, co okazało się walnięte ? Ja w swoim mam teraz identyczne objawy. Mechanik mi powiedział że jest uszkodzony zawór sterowania turbiną, ale nie wie który bo ponoć są trzy , a on dostał sie tylko do jednego i aby móc zrobić coś więcej to by chciał mieć chociaż jeden na podmiankę. Nie wiem sam co mam robić ,bo sam ten zawór nie jest tani.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.