Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 09:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 06:46 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam.
Od czasu kiedy zaczęły się chłodniejsze dni maździe brakuje mocy zaraz po odpaleniu. Nie mówię tu o pałowaniu do 3-4tys, ale o sprawnym przyspieszaniu. Przez pierwsze metry wydaje mi się że jest dobrze, dopiero po chwili traci moc. Po przekroczeniu określonych obrotów ok. 2500 i przytrzymaniu tych obrotów problem znika. Znika też jeżeli zgaszę i zapalę ponownie silnik. Przepływomierz podmienilem i nic. Chciałem wyciągnąć i wyczyścić scv, ale to chyba bezsensu skoro po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok. Przepływomierze testowałem w sumie 3 różne. Najgorzej jest na moim. Na jednym nawet wydawało mi się, że auto jakoś przyjemniej pracuje. Ale efekt muła i tak był. Nieszczelności w dolocie nie zauważyłem. Gdzieś czytałem o podobnym problemie i winowajcą była pompa vaco w innym przypadku scv, u mnie bym to wykluczył.
Aha…błędów w komputerze brak.
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam wszystkich.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 08:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czujnik boost sensor ewentualnie szczelność zamknięcia EGR, no i kalibracja wtryskiwaczy.
Dodatkowo sterowanie zmiennej geometrii turbiny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 09:03 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
EGR zaślepiony blaszką, więc też odpada. Postaram się sprawdzić sterowanie geometrią i boost. Tylko nie wiem na chwilę obecną jak to zrobić...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 09:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Iuzy zaworowe były w ogóle sprawdzane/regulowane ?
Podkładki pod wtryskiwaczami całe ?

Czujnik Boost sensor jest pod osłoną po lewej stronie nad kol ssącym i ma taki mały wężyk około 10 cm.
Możesz odczytać parametry tego czujnika w forscanie.

Jak tam DPF, jest w ogóle? , ile mazda ma przebiegu, jakaś historia serwisowa ? Tuning silnika? , osłabienie jest tylko rano w chłodne dni a później jest ok przykładowo w lato ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 09:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Rano dzwoni coś jak dodajesz gazu?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 11:54 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Luzy sprawdzane i ustawiane jakiś miesiąc temu, nie było tragedii, 4 do delikatnej korekty. Podkładki pod wtryskami wymienione jakieś pół roku temu.

-- Dodano: 3 stycznia 2020, o 11:54 --

Przebieg mazdy to 240 tys. DPF-a już nie ma, usunięty jakiś rok temu. Moc seryjna, choć chyba coś jej jest, bo na hamowni wypluła tylko 134km i przy 2800 urywa na chwilę moment obr. Potem jest lepiej.
Latem nie było problemu z mocą zaraz po odpaleniu
Jeżeli chodzi o dzwonienie to owszem zdarzy się, że przy wdepnięciu trochę zaklepie. Wtryski były wyciągane i sprawdzane, niby są dobre.
Zaznaczę że problem pojawia się tylko po całkowitym ostygnięciu auta czyli z samego rana lub bardzo długim postoju np 8h


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 11:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Podmień zawór scv i zrób kalibrację wtrysków na kabelek.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 12:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zawór SCV?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sty 2020, 06:05 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Myślałem też o tym scv, ale nie pasuje mi to, że po zgaszeniu i zapaleniu jest ok. Niestety nie mam skąd pożyczyć scv bo kolega od którego pożyczyłem przepływomierz wyjechał już do pracy za granice. Zostaje mi kupić używkę na alledrogo.

-- Dodano: 27 stycznia 2020, o 06:05 --

Witam ponownie. Kupiłem i założyłem uzywany scv. Kalibracja wtrysków i efektów brak. Auto nadal nie ma mocy po odpaleniu. Sprawdzona także u mechanika została geametria. Twierdzi że bardzo dobrze chodzi. Boost sensor nie wiem jak spawdzic, chyba że kupić znowu używkę. I tak jak pisałem wcześniej problem znika po przekroczeniu określonych obrotów 2500-3000 lub po zgaszeniu i zapaleniu silnika lub osiągnięciu przez silnik temperatury 90*. Aha, jeszcze jedno w momencie mulenia auto zaczyna kopcić na siwo. Wstyd jak nic... Zastanawiam się czy nie oddać znowu wtrysków do sprawdzenia. Ale czy jest sens. Znowu kasa i auto nieczynne tydzień.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sty 2020, 01:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubelski
Mam bardzo podobny problem w 2.2 185km. Problem pojawia się gdy robi się zimno na dworze(poniżej 10 stopni), silnik po odpaleniu ma przez chwilę moc, a zaraz robi się z niego muł. Pomaga energiczne dodanie gazu po zmianie biegu na wyższy, a czasem trzeba odpalić go jeszcze raz żeby załapał. U mnie nie kopci, ale.mam dpf więc może po prostu zatrzymuje ten dym. Jeszcze tego nie rozwiązałem, ale u mnie jest prawdopodobnie problem ze sterowaniem geometrią turbiny, mam porównanie bo raz spadł mi wężyk sterujący i silnik zachowywał się identycznie. Jeśli uda Ci się rozwiązać ten problem to daj znać, może i mnie to naprowadzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 lut 2020, 18:26 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Na 100% ma to związek z temperaturą. Przedwczoraj i wczoraj temperatura powyżej 9°, auto przyspiesza normalnie. Dzisiaj temperatura 7° auto zimne zamula. Może samo Webasto robi jakiś bałagan. Spróbuję odłączyć je w jakiś sposób, może samym bezpiecznikiem. Tylko nie wiem jeszcze który to.
Sam boost sensor wyciągałem, ale nie wiem jak poznać czy jest sprawny. Jest czysty, samo połączenie też ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 4 lut 2020, 12:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Skoro nie zawór SCV to wymień filtr paliwa i w ogóle zalej np. Lotos arktyczne, aby nie Orlen.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lut 2020, 15:42 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Filtr paliwa wymieniony 2 tys km temu na filtrona. Tankuje tylko bp ultimate. Lotosa niestety nie ma tu w okolicy. O tym filtrze tez myślałem, bo wymiana filtra, chłodniejsze dni i mulenie auto zbiegły się w jednym czasie, więc kto wie...ale dlaczego po zgaszeniu i zapaleniu jest dobrze, lub też przytrzymaniu na wyższych obrotach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lut 2020, 22:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubelski
U mnie też jest nowy filtr paliwa(Knecht), więc to nie to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lut 2020, 15:04 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wtryski wyciągnięte i sprawdzone w Bosch serwis. Są Ok. Czyli szukamy dalej. Zauważyłem jeszcze, że problem znika jeszcze po dłuższej jeździe np. na drugim lub trzecim biegu w okolicach 2000obr. Dłuższym czyli ok. 500-1000m z jednostajną prędkością.

-- Dodano: 28 lutego 2020, o 15:04 --

Wszystkie moje teorie legły w gruzach. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc już nie wraca!
Przy jeździe na wyższych obrotach chwile jest dobrze, ale wystarczy, że auto postoi np. na czerwonym świetle, czyli pochodzi na niższych obrotach i znowu zamula. Moc dopiero jest po całkowitym nagrzaniu silnika. Jakieś pomysły?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lut 2020, 19:33 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
DPF jeszcze jest ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 lut 2020, 08:40 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie. Wycięty jakiś rok temu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 lut 2020, 09:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Wszystkie wężyki sterownia zmienną geometrią do sprawdzenia na szczelność i obowiązkowo cały dolot od przepływomierza do kolektora ssącego. Egr zaślepić.
Tyle na razie.
Tak wyglądał IC wyciągnięty z GH o podobnych objawach.
Obrazek

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lut 2021, 06:23 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Kolego tadziol, wszystkie wężyki z grubsza sprawdzałem. Cały dolot także. Może sam IC ominąłem. A na tym z załączonego foto nie bardzo widzę czego się doszukiwać. W sobotę postaram się wszystko dogłębniej posprawdzać. Dodam jeszcze, że wczoraj 13* auto zapalone i jedzie normalnie, nie zamula. Dzisiaj rano 5* i brak mocy, popołudniu wracam z pracy 11* i jedzie normalnie.

-- Dodano: 28 marca 2020, o 07:02 --

Witam po krótkiej przerwie.
Wydaje się,że problem zniknął, ale sam nie wiem co pomogło. Któregoś dnia po kolei wyciągałem i sprawdzałem każdy wężyk podciśnienia, cały dolot, filterek kierunkowy, po prostu wszystko. Jedyne co zauważyłem to trochę luźny przewód, który dochodził do zaworu podciśnienia (ten przy vaco) i trochę luźny przewód przy boost sensor. Oba wężyki docisnąłem drutami (akurat miałem tylko to pod ręką). Nie wiem czy akurat to pomogło, ale auto chodzi teraz normalnie. Nie robiłem jeszcze kalibracji na kabelek bo boję się, że temat powróci jak coś pogrzebie.
Pozdrawiam.

-- Dodano: 10 listopada 2020, o 06:22 --

Dla wyjasnienia, problem niestety nie rozwiazany. Gdy tylko poranki stały się chłodniejsze brak mocy powrócił.
Ktoś wcześniej pytał czy słychać cykanie...tak słychać cykanie przy próbie przyspieszania. Moim zdaniem padają wtryski. Korekty wszystkich w granicach -80, -60. Pisze żeby nikogo nie wprowadzać w błąd bo wcześniej pisałem że chyba problem znikł. Dałbym wtryski do regeneracji, ale komu? Druga sprawa one były sprawdzane już dwukrotnie i niby da ok. Jedynie co to VE czyli dawka pilotażowa odbiega od normy.

-- Dodano: 22 lutego 2021, o 06:23 --

Po podmianie wtrysków efektów brak. Mocy na zimnym nadal brakuje. Moc powraca gdy auto się już nagrzeje lub przeciągne go chwilę na wyższych obrotach. Na kompie zero błędów. W momencie próby przyspieszania słychać jakby klepanie.
Jedyne czego jeszcze nie podmienilem to vaco.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lut 2021, 11:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja opiszę może mój problem, jest odwrotnie auto ma moc na zimnym a gdy się rozgrzeje traci wigor.

Silnik RF7J, przebieg 223000km
DPF usunięty

Na początku gdy kupiłem samochód w grudniu pracował normalnie ale potrafił po przejechaniu np 50km stracić dynamikę, postał trochę na dworze odpaliłem znów jechał normalnie.
Po pewnym czasie pojawił się problem z DPF - Lampka DPF zaczęła migać, nie można było wypalić filtra a że poprzedni właściciel czyścił go już w wyspecjalizowanym warsztacie kilka razy postanowiłem go usunąć.
Samochód po tej operacji jakby odżył ale nie do końca - nadal nie ma tej dynamiki którą powinien mieć.
Sprawdzając forum zacząłem kontrolować poszczególne elementy:
- czyszczenie EGR i przewodów
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie przepływomierza
- kontrola działania turbosprężarki
- kontrola wężów podciśnienia
Wszystko wydaje się ok.
Wczoraj postanowiłem jeszcze zaślepić EGR i tu stała się rzecz dziwna, samochód na zimnym silniku jest dużo dynamiczniejszy niż gdy się zagrzeje.
Mam elma327 i program Forscan, ciśnienie doładowania turbo jest ok (1,9-2bar)
wartości wtryskiwaczy wyglądają tak:
Obrazek
Obrazek

Termin u Tadziola dopiero na 8 marca, nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić sam.
Zastanawia mnie to że Forscan pokazuje kod błędu dla 1 wtryskiwacza 0 a dla 2 wtryskiwacza 512
Ustaliłem też, że w przedziale obrotów 2500-2600 rzęźi pompa vacum i do wymiany jest łącznik i śruba pompy podciśnienia ale myślę, że to nie jest przyczyną mojego problemu.
Jest ktoś w stanie coś podpowiedzieć?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 lut 2021, 11:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Pokaż korekcje wtrysków na mocno rozgrzanym.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lut 2021, 19:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
22 lutego 2021, o 11:41 fabek napisał(a):
Pokaż korekcje wtrysków na mocno rozgrzanym.


zrobię popołudniu jak wrócę z pracy, mam 20km w jedną stronę to powinno wystarczyć.

-- Dodano: 22 lutego 2021, o 19:10 --

Obrazek
To są korekty wtrysków na rozgrzanym silniku po kalibracji.
Tutaj przesyłam jeszcze filmik, co myślicie o parametrach przepływki? Według mnie stanowczo za mało...
https://www.youtube.com/watch?v=68tNlM6II-Q


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lut 2021, 20:26 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Pewnie rozrząd przeskoczył i dlatego tak...

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 mar 2021, 22:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.02.2021
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
22 lutego 2021, o 20:26 tadziol napisał(a):
Pewnie rozrząd przeskoczył i dlatego tak...


Czym jeszcze może się objawiać przeskoczony rozrząd? Dam radę dojeździć do terminu u Ciebie?
Będę musiał jakoś przeżyć do tego 8 marca <modlisie>

Tu jeszcze jeden filmik: https://www.youtube.com/watch?v=5QmUIyZPD_8

-- Dodano: 12 marca 2021, o 22:09 --

22 lutego 2021, o 22:04 TomAbr napisał(a):
22 lutego 2021, o 20:26 tadziol napisał(a):
Pewnie rozrząd przeskoczył i dlatego tak...


Czym jeszcze może się objawiać przeskoczony rozrząd? Dam radę dojeździć do terminu u Ciebie?
Będę musiał jakoś przeżyć do tego 8 marca <modlisie>

Tu jeszcze jeden filmik: https://www.youtube.com/watch?v=5QmUIyZPD_8


Nie znalazłem przycisku edytuj więc piszę kolejny post.
U mnie temat rozwiązany dosyć szybko, winne okazały się 2 rzeczy:
- wymiana wszystkich wężyków podciśnienia - nie wiem który był faktycznie uszkodzony bo wszystkie wyglądały ok
- wymiana przepływomierza
Samochód śmiga jak nowy, obecnie jest po chip tuningu i można się cieszyć momentem obrotowym :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.